mitä teidän alle 4 vuotiaat harrastaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joSSSu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

joSSSu

Aktiivinen jäsen
04.04.2006
5 248
0
36
miun pojalle ehdotettiin painikoulua, mutta en tiiä onko tuo 0704 syntynyt vielä ihan sopiva sinne. jotain liikuntaa olisi kuitnekin kiva että rupeisi harrastamaan ku en ole ihan varma saako päiväkodissa tarpeeksi liikuntaa

Luulisin, että alle 4v saa päiväkodissa kaiken tarvitsemansa liikunnan ja muutkin virikkeet. Ovathan pihalla ja juoksevat, kiipeilevät ym. se riittää vallan hyvin noin pienelle. Mun tyttö harrasti jo alle 4v, mutta hän onkin kotihoidossa. nyt 4,5v ja harrastaa tanssia ja jumppaa

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapojanmamma:
Luulisin, että alle 4v saa päiväkodissa kaiken tarvitsemansa liikunnan ja muutkin virikkeet. Ovathan pihalla ja juoksevat, kiipeilevät ym. se riittää vallan hyvin noin pienelle. Mun tyttö harrasti jo alle 4v, mutta hän onkin kotihoidossa. nyt 4,5v ja harrastaa tanssia ja jumppaa

kyllä luulisin että tarjovavat ainakin, mutta voi olla että päivittäinen liikunnantarve ei tule täyteen koska itse tullaan kotiin kauhean myöhään eikä välttämättä aina lähetä mihinkään edes uloskaan.
kuitenkin. lapsenki tulis liikkua 2 tuntia joka päivä (ja sehän ei tietenkään tarkoita et nyt lenkille ja aerobickiin vaan siis ulkoilun ja leikkien kautta) ja en ole ihan varma tosta meijän möhkiäisestä kun joskus (yleensäkkin) tuppaa jäämään siihen hiekkiksen reunalle.

Ymmärrän jos lapsi on kotihoidossa, että jo alle 4.v harrastaa, mutta jos pitkät päivät päiväkodissa niin en ymmärrä. Päiväkoti päivä on jo niin vilkasta toimintaa, ettei sen ikäinen vielä tarvii mitään harrastuksia.
Mun tyttö täyttää kohta 4, eikä harrasta vielä....ehtiihän sitä vielä!

Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Ymmärrän jos lapsi on kotihoidossa, että jo alle 4.v harrastaa, mutta jos pitkät päivät päiväkodissa niin en ymmärrä. Päiväkoti päivä on jo niin vilkasta toimintaa, ettei sen ikäinen vielä tarvii mitään harrastuksia.
Mun tyttö täyttää kohta 4, eikä harrasta vielä....ehtiihän sitä vielä!

tottakai, mie oon vaa nii hysteerinen ku just koulussa opetettiin et kuinka liikunta ja lukihäiriöt yms. on yhteydessä toisiinsa ja liikunta edesauttoo hermoverkostojen syntymistä, noh pojalla on nii tollikat vanhemmat et jos tuosta olis apua. onhan se siis ihan selvä että alle 4 vee saa liikuntaa mutta toi meijän poika olis sylissä varmaan aikuisuuteen asti jos suostuisin kantamaan.

Yhteistyössä