Mitä tehdä? Tuntuu,että voimat loppuu..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anna123"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos mies ei ole lainkaan kiinnostunut tekemään hankintoja, käymään neuvolassa tms, eiköhän se ole selvä peli, tuskin haluaa olla lapsen elämässä lainkaan jos vielä painostaa aborttiin.

Ehkä kannattaisi sinunkin tehdä asenteellisestikin pesäero mieheen, jotta voit alkaa toipumaan tilanteesta etkä vain roiku suhteen rippeissä. Asennoidu siihen, ettei mies ehkä halua olla lainkaan lapsensa kanssa tekemisissä.

Sinä kyllä pärjäät yksinkin, onko sinulla muuten tukiverkostoa?
Kyllä sinä vielä saat elämääsi arvoisesi miehen. Keskity nyt vauvaan :)

[QUOTE="yks";28998565]Puhu neuvolassa ajatuksistasi. Sitä kautta saisit ehkä ajan perheneuvolan psykologille jonka kanssa keskustelut voivat auttaa selkeyttämään ajatuksiasi. Täälläpäin neuvoloiden ilmoitustauluilla näkyy ilmoituksia yksin odottavien ryhmistä, olisiko sinulla mahdollisuutta mennä tällaiseen mukaan ja saisit vertaistukea?
Voimia ja tsemppiä! Kyllä sä pärjäät, kun päätät niin etkä jää muhimaan noihin surkeisiin ajatuksiin ja haet ja ennenkaikkea otat vastaan apua jos sitä vähänkään on jostain suunnasta tarjolla![/QUOTE]

Olen käynyt terveyskeskuksen psyk. sairaanhoitajalla puhumassa. Tuntuu niin väärälle että näin kävi, olen kuitenkin ihan normaali tyttö joka osaa pitää muista huolta ja kuunnella ja tukea. Ja nyt olen ihan yksin...

[QUOTE="Vieras";28998587]Jos mies ei ole lainkaan kiinnostunut tekemään hankintoja, käymään neuvolassa tms, eiköhän se ole selvä peli, tuskin haluaa olla lapsen elämässä lainkaan jos vielä painostaa aborttiin.

Ehkä kannattaisi sinunkin tehdä asenteellisestikin pesäero mieheen, jotta voit alkaa toipumaan tilanteesta etkä vain roiku suhteen rippeissä. Asennoidu siihen, ettei mies ehkä halua olla lainkaan lapsensa kanssa tekemisissä.

Sinä kyllä pärjäät yksinkin, onko sinulla muuten tukiverkostoa?
Kyllä sinä vielä saat elämääsi arvoisesi miehen. Keskity nyt vauvaan :)[/QUOTE]

Samaa pelkään itse.. Hänen vanhempiaan olen miettinyt että haluaisivatkohan he olla tekemisissä lapsenlapsen/lapsien elämässä, mutten ole uskaltanut vielä lähestyä.

[QUOTE="nina";28998422]Suosittelen että annat lapsesi adoptioon koska olet nuori eikä sulla tunnu olevan tukiverkkoakaan.[/QUOTE]

Onko sun debiiliys myötäsyntyistä vai sattuuko muuten vaan päähän? Joskus olisi hyvä miettiä mitä laukoo näppäimistöltään ja mitä ei.

Pienenä varoituksena sanoisin alkuperäiselle että vältä puhumasta liikaa tilanteestasi neuvolassa jos suinkin vain voit. Se tietää takuuvarmasti ongelmia. Turvaudu tukiverkostoosi läheisiisi mieluummin.

[QUOTE="vieras";28998673]Onko sun debiiliys myötäsyntyistä vai sattuuko muuten vaan päähän? Joskus olisi hyvä miettiä mitä laukoo näppäimistöltään ja mitä ei.

Pienenä varoituksena sanoisin alkuperäiselle että vältä puhumasta liikaa tilanteestasi neuvolassa jos suinkin vain voit. Se tietää takuuvarmasti ongelmia. Turvaudu tukiverkostoosi läheisiisi mieluummin.[/QUOTE]

Mitä tarkoitat? Miksei siellä kannata puhua?

[QUOTE="anna123";28998687]Mitä tarkoitat? Miksei siellä kannata puhua?[/QUOTE]

En sanonut ettei siellä kannata puhua, sanoin vain että liikaa ei pidä asioistaan kertoa.

Kaikki terveydenhuollon työntekijät eivät ole niin mukavia kun antavat ymmärtää. Yksinäinen äiti ja tuleva lapsi jonka isä ei välitä on todellinen herkkupala sosiaalitoimelle ja näin saavat tilaisuuden tuhota äidin ja lapsen elämän turhalla asioihin puuttumisella. En väitä että kaikki sosiaalityöntekijät ovat susia lampaiden vaatteissa mutta aika iso osa on, näin sivusta seuranneena erästä yh-äidin draamaa eikä saa lastaan enää takaisin.

[QUOTE="vieras";28998713]En sanonut ettei siellä kannata puhua, sanoin vain että liikaa ei pidä asioistaan kertoa.

Kaikki terveydenhuollon työntekijät eivät ole niin mukavia kun antavat ymmärtää. Yksinäinen äiti ja tuleva lapsi jonka isä ei välitä on todellinen herkkupala sosiaalitoimelle ja näin saavat tilaisuuden tuhota äidin ja lapsen elämän turhalla asioihin puuttumisella. En väitä että kaikki sosiaalityöntekijät ovat susia lampaiden vaatteissa mutta aika iso osa on, näin sivusta seuranneena erästä yh-äidin draamaa eikä saa lastaan enää takaisin.[/QUOTE]

EIKÄ! En kestä jos mua aletaan vielä sieltäkin suunnalta murjomaan :(

[QUOTE="anna123";28998633]Olen käynyt terveyskeskuksen psyk. sairaanhoitajalla puhumassa. Tuntuu niin väärälle että näin kävi, olen kuitenkin ihan normaali tyttö joka osaa pitää muista huolta ja kuunnella ja tukea. Ja nyt olen ihan yksin...[/QUOTE]

Sanon tämän kaikella hyväntahtoisuudella: Sinun täytyy lopettaa itsesäälissä rypeminen. Omaa onneaan ei kannata sysätä kenenkään muun vastuulle, vaan jokainen on itse vastuussa siitä onko onnellinen vai onneton. Et saavuta mitään "mitä jos sittenkin" -haihattelulla, vaan sinun tulee hyväksyä tilanne sellaisena kuin se on.

Mitä nopeammin hyväksyt tilanteen ja alat sopeutumaan siihen, sitä enemmän nautit vauva-ajasta :) Voit varautua siihen, että varsinkin ensimmäinen vuosi tulee menemään hyvin tiiviisti kotona vauvan ehdoilla, mutta yksikään vaihe vauva-arjessa ei kestä ikuisuutta. Itse ainakin olen kokenut vauva-arjen helppona, kun olin etukäteen jo valmistautunut siihen, että vauva vaatii jakamattoman huomioni ensimmäisen vuoden ajan. Vauvoja tulikin sitten kaksi, eikä sekään ole mikään katastrofi.

Minun ratkaisu tilanteeseesi on se, että et ajattelekaan enää miksi juuri minulle käy näin, vaan käännät ajatukset positiivisiksi: On etuoikeutettua saada lapsi ja voit jatkaa myöhemmin elämääsi rennompana ilman paineita biologisen kellon tikityksestä ja oikean miehen löytämisestä. Varmasti sinunkin kohdallesi osuu vielä joku arvoisesi mies (jollainen exäsi ei selvästikään ole), mutta siihen asti nauti elämästä sellaisena kuin se on! Luultavasti olet paljon onnellisempi ilman k.o. miestä kuin hänen kanssaan :)

Sanon tämän kaikella hyväntahtoisuudella: Sinun täytyy lopettaa itsesäälissä rypeminen. Omaa onneaan ei kannata sysätä kenenkään muun vastuulle, vaan jokainen on itse vastuussa siitä onko onnellinen vai onneton. Et saavuta mitään "mitä jos sittenkin" -haihattelulla, vaan sinun tulee hyväksyä tilanne sellaisena kuin se on.

Mitä nopeammin hyväksyt tilanteen ja alat sopeutumaan siihen, sitä enemmän nautit vauva-ajasta :) Voit varautua siihen, että varsinkin ensimmäinen vuosi tulee menemään hyvin tiiviisti kotona vauvan ehdoilla, mutta yksikään vaihe vauva-arjessa ei kestä ikuisuutta. Itse ainakin olen kokenut vauva-arjen helppona, kun olin etukäteen jo valmistautunut siihen, että vauva vaatii jakamattoman huomioni ensimmäisen vuoden ajan. Vauvoja tulikin sitten kaksi, eikä sekään ole mikään katastrofi.

Minun ratkaisu tilanteeseesi on se, että et ajattelekaan enää miksi juuri minulle käy näin, vaan käännät ajatukset positiivisiksi: On etuoikeutettua saada lapsi ja voit jatkaa myöhemmin elämääsi rennompana ilman paineita biologisen kellon tikityksestä ja oikean miehen löytämisestä. Varmasti sinunkin kohdallesi osuu vielä joku arvoisesi mies (jollainen exäsi ei selvästikään ole), mutta siihen asti nauti elämästä sellaisena kuin se on! Luultavasti olet paljon onnellisempi ilman k.o. miestä kuin hänen kanssaan :)

Niin en tiedä, lähinnä minusta on alkanut tuntua, että syytän itseäni siitä että olen ollut niin tyhmä että olen hairahtunut kyseiseen mieheen. Ei hänestä jos tarkasti ajattelen ole ollut minulle kunnolla tukea tai iloa kuin muutaman viikon ajan suhteessamme. Itse olen kokenut että olen antanut paljon enemmän kuin mitä saanut :/ Mietin vain, mistä saisin sen lopullisen "kimmokkeen" etten enää haluaisi olla hänen kanssaan tekemisissä? Koska hän on itsekin sanonut minulle että olen liian hyväsydäminen ja kiltti ihmisille, nyt se näköjään kostautuu myös hänen kanssaan. Ja onko oikeesti liikaa vaadittu, että jos on yhteisiä lapsia tulossa niin näkisi vaikka 1 krt/kk kahvitellen ja hoitaisi yhdessä tarvikkeiden ostot ja tärkeät ultrat ym? Itse en miehenä mistään hinnasta jäisi pois jos jonkun sisällä kasvaisi minun lapseni

Kyllä voit saada abortin vieläkin, tosin se on henkisesti raskaampaa tehdä kun joutuu "synnyttämään" sikiön pois kun viikkoja on jo tuon verran. Minulle tarjottiin aborttia vielä aikanaan nuilla viikoilla kun tilanteeni oli todella vaikea ja olin siitä hyvin masentunut. En nyt sano että se abortti kannattaa tehdä, mutta mahdollista se on.

Hei, ap. Minulla oli aikoinaan ihan sama tilanne kuin sinulla. Olin eronnut parisuhteesta, josta lapsi oli saanut alkunsa ja odotusaika raskauden alussa oli kammottavan pelottavaa ja ahdistavaa, koska tukiverkkoa ei ollut - ei sitten minkäänlaista - eikä miehen kanssa oltu lainkaan väleissä. Olin totaalisen yksin, asuin pienessä yksiössä, elin jatkuvassa rahapulassa ja kaiken lisäksi alkuraskaus oli täynnä jos jonkinmoista komplikaatiota. Itkin monet illat yksin sängyssä ja ajattelin jopa itsemurhaa, mutta aborttia en pystynyt tekemään, vaikka taistelin koko alkuraskauden ajan "tahdon-en tahdo-tahdon-en tahdo" ajatusten kanssa. Olin hirveän katkera ja ahdistunut.

Jossain vaiheessa, kun raskaus jo näkyi, asiat kuitenkin kääntyivät aivan päälaelleen. Lapsi alkoi potkia kohdussa ja sain sellaisia "wou!" elämyksiä :) Ihan iholla kihisi ja väreili, kun saatoin ilman erityistä syytä saada voimakkaita ilon ja riemun tunteita tulevasta vauvasta. En tajua mistä se riemu tuli, mutta kaikki katkeruus miestä kohtaan unohtui ja aloin vain iloita ja odottaa. Raskauskin muuttui helpommaksi. Neuvolassa en koskaan ahdistuksistani puhunut silloin alkuraskaudesta ja loppuraskaudesta ei edes tarvinnut puhua. Ilo ja onni kuulema paistoi musta jo kauas :) ei siis tarvinnut noista sosiaalitätejäkään pelätä yhtään. Kyllä ne neuvolassa näki, että olin vauvasta iloinen ja elämä alkoi vähitellen järjestyä uomiinsa.

Sain tosi paljon tukea verkosta. Löysin mailiystäviä, jotka olivat samassa tilanteessa ja sitä myöten hain myös uusia ystäviä nuorista lapsiperheistä ja tulevista äideistä. Yhtäkkiä mulle syntyi se tukiverkko vähän kuin itsestään. Joka päivä hipelsin vauvanvaatteita ja perustin meille kotia.

Synnytin vauvan yksin, muttei haitannut yhtään. Sairaalan henkilökunta oli aivan mahtavasti tukena! Vauva-aika oli tosi vaikeaa, koska vauva oli tosi huonouninen ja itkuinen, mutta tukiverkon avulla siitäkin selvittiin. Vauva-aikana myös tapasin uuden miehen, jonka kanssa nyt on oltu jo neljä vuotta saman katon alla.

Eli älä luovuta, älä lannistu. Kyllä se olo helpottaa, kun raskaus edistyy. Hae vertaistukea verkosta jos et muualta löydä ja etsi uusia ystäviä, sellaisia, jotka ovat samassa elämäntilanteesta. Nettiin kannattaa laittaa ilmoituksia! Älä murehdi enää ex-poikaystävän perään vaan keskity hoitamaan itseäsi ja anna itsellesi lupa rakastaa tulevaa vauvaasi. Paljon onnea uudesta, tulevasta perheenjäsenestä!

Hei, ap. Minulla oli aikoinaan ihan sama tilanne kuin sinulla. Olin eronnut parisuhteesta, josta lapsi oli saanut alkunsa ja odotusaika raskauden alussa oli kammottavan pelottavaa ja ahdistavaa, koska tukiverkkoa ei ollut - ei sitten minkäänlaista - eikä miehen kanssa oltu lainkaan väleissä. Olin totaalisen yksin, asuin pienessä yksiössä, elin jatkuvassa rahapulassa ja kaiken lisäksi alkuraskaus oli täynnä jos jonkinmoista komplikaatiota. Itkin monet illat yksin sängyssä ja ajattelin jopa itsemurhaa, mutta aborttia en pystynyt tekemään, vaikka taistelin koko alkuraskauden ajan "tahdon-en tahdo-tahdon-en tahdo" ajatusten kanssa. Olin hirveän katkera ja ahdistunut.

Jossain vaiheessa, kun raskaus jo näkyi, asiat kuitenkin kääntyivät aivan päälaelleen. Lapsi alkoi potkia kohdussa ja sain sellaisia "wou!" elämyksiä :) Ihan iholla kihisi ja väreili, kun saatoin ilman erityistä syytä saada voimakkaita ilon ja riemun tunteita tulevasta vauvasta. En tajua mistä se riemu tuli, mutta kaikki katkeruus miestä kohtaan unohtui ja aloin vain iloita ja odottaa. Raskauskin muuttui helpommaksi. Neuvolassa en koskaan ahdistuksistani puhunut silloin alkuraskaudesta ja loppuraskaudesta ei edes tarvinnut puhua. Ilo ja onni kuulema paistoi musta jo kauas :) ei siis tarvinnut noista sosiaalitätejäkään pelätä yhtään. Kyllä ne neuvolassa näki, että olin vauvasta iloinen ja elämä alkoi vähitellen järjestyä uomiinsa.

Sain tosi paljon tukea verkosta. Löysin mailiystäviä, jotka olivat samassa tilanteessa ja sitä myöten hain myös uusia ystäviä nuorista lapsiperheistä ja tulevista äideistä. Yhtäkkiä mulle syntyi se tukiverkko vähän kuin itsestään. Joka päivä hipelsin vauvanvaatteita ja perustin meille kotia.

Synnytin vauvan yksin, muttei haitannut yhtään. Sairaalan henkilökunta oli aivan mahtavasti tukena! Vauva-aika oli tosi vaikeaa, koska vauva oli tosi huonouninen ja itkuinen, mutta tukiverkon avulla siitäkin selvittiin. Vauva-aikana myös tapasin uuden miehen, jonka kanssa nyt on oltu jo neljä vuotta saman katon alla.

Eli älä luovuta, älä lannistu. Kyllä se olo helpottaa, kun raskaus edistyy. Hae vertaistukea verkosta jos et muualta löydä ja etsi uusia ystäviä, sellaisia, jotka ovat samassa elämäntilanteesta. Nettiin kannattaa laittaa ilmoituksia! Älä murehdi enää ex-poikaystävän perään vaan keskity hoitamaan itseäsi ja anna itsellesi lupa rakastaa tulevaa vauvaasi. Paljon onnea uudesta, tulevasta perheenjäsenestä!

Hei ja kiitos kertomuksestasi. Se saa vähän valoa näkymään tunnelin päässä. Tiedän, että ansaitsen hyvän miehen enkä tällaista pentua kuin tämä mies on :( En ole mitään muuta häneltä halunnut kuin tukea vaikeassa tilanteessa.

[QUOTE="Anna123";28998261]Olen 23. Jos olisin tiennyt miten yksin mies minut asian kanssa jättää, olisin tehnyt abortin. Hän lupaili silloin että on tukena ja auttaa ja että voimme nähdä ym. On pettänyt kaikki lupauksensa. Tämän ansiosta kyllä kaikki vähäisetkin tunteeni häntä kohtaan ovat todella kaikonneet.[/QUOTE]

Vielä sun on mahdollista miettiä adoptiota vaihtoehdokis, jos koet, ette pysty/halua lasta pitää!
p.s ahdas kohtu??? kiinnostaa mitä se tarkoittaa...

[QUOTE="anna123";28998526]Miksi en?
Luin että tarpeeksi painavilla syillä voisi saada, olen myös ihan hermona kun neuvolassa sanoivat ettei voi vielä sulkea pois kaksosten mahdollisuutta. Näkyi pieni pussi, ja epäilyksenä oli,ettei toinen kehity tarpeeksi ja näin ollen molemmat menevät kesken...

Toivon että saisin yhden terveen tyttölapsen.[/QUOTE]

Noilla viikoilla voi päästä raskauden keskeytykseen enää jos raskaus uhkaa vakavasti äidin terveyttä tai sikiön vakavien rakennepoikkeavuuksien takia. Nämä ovat enää tarpeeksi painavia syitä ja vaikka en ole mitenkään abortin vastustaja, niin todella toivon ettei kenenkään tarvitse joutua raskautta keskeyttämään noilla viikoilla, ei ole mikään pikkujuttu synnyttää kuollutta lasta. Tiedän kokemuksesta :(

[QUOTE="kätilö";28999424]Vielä sun on mahdollista miettiä adoptiota vaihtoehdokis, jos koet, ette pysty/halua lasta pitää!
p.s ahdas kohtu??? kiinnostaa mitä se tarkoittaa...[/QUOTE]

Minulla on siis kokooni nähden liian pieni kohtu, ja lisäksi kysta kohdun sisäseinämässä :/ Lisäksi kohtuni on vähän niinkuin kaksiosainen eikä sellainen pyöreä, normaali :(

[QUOTE="anna123";28998970]. Ja onko oikeesti liikaa vaadittu, että jos on yhteisiä lapsia tulossa niin näkisi vaikka 1 krt/kk kahvitellen ja hoitaisi yhdessä tarvikkeiden ostot ja tärkeät ultrat ym? Itse en miehenä mistään hinnasta jäisi pois jos jonkun sisällä kasvaisi minun lapseni[/QUOTE]
Ei missään nimessä ole liikaa vaadittu. Ongelma on siinä, että sä et pysty ottamaan vastuuta miehen tekemistä valinnoista.

Mun mielestä sun ei kannata pilata välejäsi mieheen, koska vaikka sä et haluaisi miestä myöhemmin elämääsi, niin lapsi luultavasti haluaa. Eikä lapsi välitä siitä oliko isä ultrissa vai ei. Mutta itseäsi varten sun kannattaa hakea tuki jostain muualta ja siinä mielessä lopettaa kasaamasta odotuksia miehen suunnalle.

Ei missään nimessä ole liikaa vaadittu. Ongelma on siinä, että sä et pysty ottamaan vastuuta miehen tekemistä valinnoista.

Mun mielestä sun ei kannata pilata välejäsi mieheen, koska vaikka sä et haluaisi miestä myöhemmin elämääsi, niin lapsi luultavasti haluaa. Eikä lapsi välitä siitä oliko isä ultrissa vai ei. Mutta itseäsi varten sun kannattaa hakea tuki jostain muualta ja siinä mielessä lopettaa kasaamasta odotuksia miehen suunnalle.

Mutta silti mies ei voi suostua?? En ymmärrä. Ja mäkö ne välit pilaan, kun olen yrittänyt vaikka ja mitä ja toista ei kiinnosta mikään. Aluks aattelin, että se on vaan shokissa mutta ei mee enää siihenkään tämä.. :(
En tiedä miten oikein lähtisin korjaamaan välejämme

Ymmarran tuskasi, olet kuitenkin viela todella nuori aidiksi ja kaikenlisaksi odotat aivan yksin. Uskon etta tuntuu etta elama on ohi ja pilalle mennyt.

Itse olisin tehnyt heti abortin tilanteessasi, mutta nyt se lienee myohaista.

Uskon kuitenkin etta kun saat vauvasi kasivarsillesi, koet myos hienoja tunteita. Sinun taytyy hyvissa ajoin hakea apua jotta et katkeroidu tasta yllatyksesta.

[QUOTE="vieras";28999874]Ymmarran tuskasi, olet kuitenkin viela todella nuori aidiksi ja kaikenlisaksi odotat aivan yksin. Uskon etta tuntuu etta elama on ohi ja pilalle mennyt.

Itse olisin tehnyt heti abortin tilanteessasi, mutta nyt se lienee myohaista.

Uskon kuitenkin etta kun saat vauvasi kasivarsillesi, koet myos hienoja tunteita. Sinun taytyy hyvissa ajoin hakea apua jotta et katkeroidu tasta yllatyksesta.[/QUOTE]

Tuntuu että olen katkeroitunut jo... :/ En oo enää se sama ihminen kun mitä olin ennen tätä. Eikä todellakaan hyvällä tavalla. Mun usko hyvien ihmisten olemassaoloon on poissa.

[QUOTE="anna123";28999880]Tuntuu että olen katkeroitunut jo... :/ En oo enää se sama ihminen kun mitä olin ennen tätä. Eikä todellakaan hyvällä tavalla. Mun usko hyvien ihmisten olemassaoloon on poissa.[/QUOTE]

Ymmarran taysin. Itselleni olisi ollut katastrofi tuossa iassa raskautua. Onko sinulla ketaan ystavia jolla on jo lapsia? Jotka voisivat auttaa sinua alkuaikoina jne.?

[QUOTE="vieras";28999913]Ymmarran taysin. Itselleni olisi ollut katastrofi tuossa iassa raskautua. Onko sinulla ketaan ystavia jolla on jo lapsia? Jotka voisivat auttaa sinua alkuaikoina jne.?[/QUOTE]

Moni ajattelee, että oma valinta kun en aborttia tehnyt, mutta itse en pysty siihen :( Varsinkaan enää nyt, aluksi kyllä mutta nyt tämä on jo niin pitkällä....
Ja ei ole ystäviä, joilla olisi lapsia. Olen aivan yksin. Ja muutama joille olen nyt uskaltanut kertoa on suhtautunut että "jee, harmi ettet enää tuu baareihin meidän kaa" mutta eivät kysele kuulumisia tms.

Niin, mies on minua 3 vuotta nuorempi. Koko homma meni aluksi niin, että sanoin hänelle etten halua pitää lasta ja hän jopa ehdotti, josko antaisin sitten lapsen hänelle. Ja sitten yhtäkkiä tämä. Lapsen ei ole kuulemma hyvä syntyä kahteen rikkinäiseen elämään...
Mun hartain toiveeni olisi, että lapsi/lapset ovat terveitä ja kunnossa ja että saataisiin miehen kanssa meidän ystävyys vielä toimimaan. HUOM! pelkkä ystävyys.

Sinä olet se vahinkoraskautuja, joka yrität vääntää pojasta miestä, etkä hyväksy, että hän ei raskautta halunnut. Painostit vielä suhdetoiveillasi ja muilla ongelmillasi häntä. Olisi pitänyt ymmärtää, että raskauden jatkaminen on täysin sinun oma valintasi ja sellaista vastuunkantoa, että neuvolat ja ostokset ja työpaikan hankkiminen siihen kuuluisivat, et voi noin nuorelta odottaa. Tuo poikahan on järkevä, kun sanoo, että menee opiskelemaan. Et voi pitää"miestä" sellaisena, johon voit turvautua. Hänellä on oma kriisinsä selviteltävissä ja et tee painostavalla luonteellasi sitä helpommaksi.

[QUOTE="anna123";29000154]Niin, mies on minua 3 vuotta nuorempi. Koko homma meni aluksi niin, että sanoin hänelle etten halua pitää lasta ja hän jopa ehdotti, josko antaisin sitten lapsen hänelle. Ja sitten yhtäkkiä tämä. Lapsen ei ole kuulemma hyvä syntyä kahteen rikkinäiseen elämään...
Mun hartain toiveeni olisi, että lapsi/lapset ovat terveitä ja kunnossa ja että saataisiin miehen kanssa meidän ystävyys vielä toimimaan. HUOM! pelkkä ystävyys.[/QUOTE]
Älä vänkää tuollaista. Hän ei sitä nyt halua. Isä voi olla ilman pakotettua ystävyyttäkin. Harva haluaa epäonnistuneiden suhteilujen kanssa jäädä leikkimään sellaistakaan kiinnostusta.