Mitä tehdä? Muuttaa pitäisi kuun vaihteessa eikä ole rahaa takuuvuokraan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtii

Vieras
Onko kenelläkään tietoa, miten tällaisessa tilanteessa toimia?
Muuttaa pitäisi kuun vaihteessa ja rahat takuuvuokraan puuttuu. Itse olen kotihoidotuella kotona ja miehelle ei myönnetty pankista joustoluottoa takaajankaan kanssa, kun työsuhde on määräaikainen. Luottotiedot on kunnossa kuitenkin.

Takuuvuokraa tässä vain 250€ ja se palautetaan kuukauden kuluessa asunnon muuttotarkastuksesta, joka tehdään siis muuton jälkeen. Vuokrasopimusta allekirjoittaessa pitää ainakin yleensä olla maksaa takuuvuokra. Takuuvuokra onneksi vain yhden kuun vuokra, eli ~1000€.

Tarkoitus oli lainata rahat pankista. Säästöt kun on huvenneet kevään aikana yllättäviin menoihin. Muutosta on tiedetty muutama viikko.

tuliko häätö vai miksi niin nopealla aikataululla se muutto? Onko uusi kämppä jo tiedossa? Esim. vvo:lla ja sato:lla ei taida olla se takuuvuokra kun 250e, sen varmaan saisi kasaan jo kirpparilta/huuto netista. Vai kuinka suuri summa pitää saada kasaan?

Eikö sillä olisi lainata joka olisi takaajana toiminut? Jomman kumman vanhemmat?
Onhan niitä vippejä/luottoja mitä voi netin kauttakin ottaa, kokeilkaa mutta korot aika suuria mutta jos vaihtoehtoja ei olisi niin itse ottaisin. Paljonko summa on? Ettekö nyt saa takuu vuokraa takaisin asunnosta josta olette pois muuttamassa? Soskusta joo turha mennä kyselemään jos tuloja.

Sosiaalitoimistosta voi saada ns. sosiaalista luottoa takuuvuokraan, vaikka olisi tuloja. Tuo riittää perusteeksi, ettei pankista myönnetty lainaa. Sosiaalinen luotto täytyy maksaa takaisin, joten ei ole mikään ilmainen apu.

[QUOTE="mie";23732633]Aika ihmeellistä, että ei saanut 1000e luottoa, vaikka oli takaajakin! Kyselkää toisesta pankista?[/QUOTE]

Samaa hämmästelen.
Tiukassa pakkotilanteessa ottaisin näitä Santanderin tms tonnin luoton jonka maksaisin heti pois.

Ei tullut häätöä ja uusi asuntokin on jo tiedossa.
En kehtaisi lainailla sukulaisilta ja kavereilta vielä vähemmän. Ei kai se auta kuin laittaa kaikki mistä voisi vähänkin rahaa saada huutonettiin myyntiin ja koittaa kerätä mahdollisimman paljon tuosta takuuvuokrasta. Kyllähän tuon takuuvuokran ja perään sitten kesäkuun vuokran maksaa jo kuukausittaisista tuloista, mut jää siinä muu eläminen melkoisen niukille sitten. Ja noissa rahoissa sekin ongelma et tulevat vasta kuun vaihteessa ja kai se raha nyt pitäisi olla jo vuokrasopimusta allekirjoittaessa. Mut kai siitäkin voisi jotain sopia.

Munkin mielestä kummallista, kun ei oo raha-asioissa ollut mitään ongelmia.

Joo ei tullu mieleen. Ihan idiootti olen, kun ollaan tässä tilanteessa, en oo tajunnu säästää jne. *huokaus* Syynsä tähän tilanteeseen on.

Joo, eiköhän ne rahat oo lainattava, suunnalta tai toiselta.
Kiitokset asiallisista vinkeistä kuitenkin :)

Otin itse osoitteesta www.vakuus.fi "rahaa" takuuvuokraan. Ihan hyvin toimiva systeemi, tosin maksan noin 6,50 € kuussa pelkkiä korkoja, mutta toisaalta minun ei tarvinnut laittaa melkein tuhatta euroa kiinni tuntemattoman vuokranantajan tilille.. että suosittelen.

Yhteistyössä