Hoitovapaa ja huonot tulot - ei ole reilua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä on kolme lasta. Lapset ollaan saatu, kun vielä opiskelin, kuopus syntyi hiukan ennen valmistumistani. Rahat on olleet tiukilla siis. Olen kuitenkin tehnyt keikkatöitä koko opiskeluajan, jotta saataisiin särvintä leivän päälle, ja ihan hyvin ollaan pärjättykin, perusasiat kunnossa. Miehellä taas pitäisi saada koko ajan enemmän, matkustella ja hankkia (minun mielestäni) typeriä kippoja jotka hautautuu unohduksiin pölyn alle, uusi auto pitäisi olla jne. Jatkuvasti rutinaa, että ei ole rahaa ja minun pitäisi käydä enemmän töissä ja hän kyllä kävisi jos olisi mahdollisuus jäädä kotiin lasten kanssa. Ja minulla oli koko ajan huono omatunto, kun lorvin kotona ja lapset meni päiväkotiin "vasta" 1-vuotiaina enkä jaksanut enempää opiskella ja tehdä töitä, joskus oli nukuttavakin.

Kuopuksen kohdalla tehtiin sitten niin, että minä menin töihin kun kuopus oli 6kk ja mies jäi kotiin. Kuopus täyttää nyt ihan kohta vuoden, ja arvatkaapa onko mies käynyt yhtään tuntia missään töissä, ei todellakaan. Rutisee nyt minulle, että minun pitäisi tehdä päivätyöni lisäksi keikkoja viikonloppuisin ja öisin, että saataisiin jostain rahaa. Sitten se esittelee ylpeänä, kun on hankkinut rahaa älyttömillä lainoilla sieltä sun täältä. Ja edelleenkin saataisiin ruokaa, vaatetta ja katto pään päälle ihan näinkin, ei toki mitään ylimääräistä.

Raivostuttaa suoraan sanottuna, ihan yhtä hyvin olisin voinut hoitaa lapset kotona inhimillisempään ikään asti ja niin, että muistaisin siitä ajasta jotain, eikä vain zombina pussit silmillä. Mikään ei olisi muuttunut miksikään. En edes tiedä mitä tällä hain, ärsyttää vaan tuo jeesusteleva paskiainen. Siivoaisi edes joskus.

Joo no ei ole oikein. Ensinnäkin ukkosi vaikuttaa vain noukkivan rusinat pullasta. Ja sanokaa vaan vanhanaikaiseksi, mutta jos nainen kärsii raskausajan ja synnytyksen, pitäisi hänellä olla oikeus hoitaa se mukulakin kotona vähintään vuoden ikäiseksi.

Yhteistyössä