Mitä teet, kun sinulla on omaa aikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kylmäkkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kylmäkkö

Jäsen
28.04.2013
526
0
16
Tarkoitan, että saat itse päättää tekemisesi ja tekeminen on mieluisaa. Kuinka usein vietät omaa aikaa ja lasten määrä ja ikä.

Mulla on kaksi lasta 5v ja 7v ja nykyisin pystyn lähtemään esim. lenkille vaikka joka ilta yksin. Mies katselee mielellään lasten perään, eikä ole koskaan rajoittanut menemisiäni. Itse olen enemmänkin jarrutellut oman ajan käyttöäni... Käyn metsässä, jumpalla ja opiskelen työn ohella venäjää.

Kaksi lasta, 6v ja 7v. Omaa aikaa n. joka toinen viikonloppu (joskus harvemmin, joskus useammin). Silloin vietän aikani tietokoneen/tv:n ääressä, tallilla tai ystävien kanssa.

Luen tai käyn lenkillä. :)

Vähän tulee vietettyä omaa aikaa mutta eipä se ole haitannut, jos haittaisi niin saisin kyllä järkättyä omaa aikaa tarpeen mukaan. Mies olisi lasten kanssa ihan ilman erilisiä pyyntöjä. Lapset on myös 5 ja 7.

Mun tulee varmaankin otettua tuo oma aika lasten ohessa... luen syödessä tai kahvia juodessa (joo hirveän huonotapaista) ja ennen nukkumaan menoa, lenkille kun lähden niin muksut usein painelee pyörillä vieressä.

Nykyään arvostan enemmän meidän yhteistä aikaa perheenä, mutta välillä tottakai haluan olla yksikseni miettiä, itkeä ja surea, hiljentyä. Silloin menen rantasaunalle kuuntelemaan luontoa, lämmitän saunan ja saunon rauhassa.Istun kuistilla, mies tulee yleensä jossain vaiheessa iltaa seuraksi ja siellä sitten jutellaan sylikkäin ja ollaan vain.
Laspet 4v ja 6v, ottopoika 13v.

omaa aikaa joka ilta kun lapset nukahtaa.

tänään ohjelmassa puolipehmeän lontoonraefatserinsinisen syöntiä. siksi ei isoja kirjaimia koska palstailen samalla kun levy sulaa toisessa kädessä.

omaa aikaa ei varsinaisesti ole, jos on nukun. Lapset 5 ja 6v toinen erityslapsi. ollaan miehen kanssa vuorotellen töissä, lasta ei saa mihinkään hoitoon. tai no sen lasken omaksi ajaksi kun hoidan tallihommat yksin, mut ei sillonkaan voi vapaasti päättää mitä tekisin, hevoset on hoidettava.

Omaa aikaa olisi, mutta mieluiten jaan aikani rakkaimpien kanssa. Omaa aikaa on töissä ihan tarpeeksi erossa perheestä. Itsekseni vain tuhlaan aikaa: surffaan netissä, siivoan paikkoja kuntoon, laitan pyykkejä tms.

Aika usein tulee siivottua, kun jään yksin kotiin. Mä tykkään siivota, kun sen saa tehdä rauhassa :)

Mies lähti tänään lasten kanssa mummolaan ja mä jäin kotiin ompelemaan...tosin mä sitten unohduinkin siivoamaan, kun sitä sai kerrankin taas rauhassa tehdä :D

Mä treenaan koiria jokusen kertaa viikossa ja se on ns. omaa aikaani, sillä lapset eivät ole koskaan mukana. Lisäksi kirppistelen ja lenkittelen koiria yksinäni. Mulla on omaa aikaa vaikka joka päivä, mutta ei kovinkaan usein niin, että mä saisin olla kotona yksin.

Lapset 3v, 4v ja 10v.

Omaa aikaa on kaikki, mikä ei mene töihin, työmatkoihin tai välttämättömiin kotitöihin. Käytän aikaa esimerkiksi lukemiseen, liikuntaan, maalaamiseen, itseopiskeluun, kavereiden kanssa tekemiseen, elokuvissa tai teatterissa käymiseen, näyttelyihin ja tapahtumiin, tietokirjakäsikirjoituksen kirjoittamiseen ja aika paljon myös ihan vain oleiluun puolison kanssa tai yksikseni. Olen myös äskettäin ottanut vastaan luottamustoimen vapaaehtoisjärjestössä, ja siihen menee aikaa parina päivänä viikossa. Enemmänkin vapaa-aikaa voisi olla, kun ei meinaa millään ehtiä kaikkea, mikä kiinnostaisi. Ei lapsia.

Yhteistyössä