Mitä tässä enää voi tehdä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Miehellä ongelma alkoholin kanssa. Ei myönnä sitä oikeasti ja vähättelee asiaa. Nytkin on jo sammunut aikaa sitten sänkyyn. :( Joi myös eilen siksi, että häntä vitutti siivota. Lähdin itse hakemaan lapsia harrastuksista, kun oli vieraita tulossa. Miehen piti sillä välin hoitaa yksi siivoukseen liittyvä asia (olin itse siivonnut koko päivän ja olin tulossa jatkamaan, kunhan hain välistä lapset), niin ei ollut voinut sitä tehdä vaan oli vetänyt perseet sillä välin. Olin kotoa siis puolituntia poissa ja takaisin tullessa mies oli selvästi humalassa.

Ollaan oltu jo kerran asumuserossa tämän takia. Silloin ongelma ei edes ollut näin paha. Palasimme kuitenkin yhteen ja nyt homma on revennyt käsistä. Käymme pariterapiassa, mutta ei siitä apua tunnu olevan, kun mies ei ota sitä tosissaan. On kyllä sanonut, että terapeutti hyvin hoksaa asioita, mutta kotitehtäviä mies ei sit tee ja terapia kusee siksi.

Ei kai tässä auta muu kuin ero, mutta en millään jaksaisi sitä ruljanssia taas. :(

Onko mies hankkinut apua alkoholismiinsa? Jos ei ja kieltää mitään ongelmaa olevankaan, suosittelen eroa. Lapset tulevat pian huomaamaan tilanteen ja tulevat kärsimään siitä, kenties koko loppuelämänsä. Ota ero, äläkä enää ota miestä takaisin. Olet nyt huomannut, että mitään parannusta tilanteeseen ei edellisen erouhan jälkeenkään ole tullut.

[QUOTE="aapee";27490691]Miehellä ongelma alkoholin kanssa. Ei myönnä sitä oikeasti ja vähättelee asiaa. Nytkin on jo sammunut aikaa sitten sänkyyn. :( Joi myös eilen siksi, että häntä vitutti siivota. Lähdin itse hakemaan lapsia harrastuksista, kun oli vieraita tulossa. Miehen piti sillä välin hoitaa yksi siivoukseen liittyvä asia (olin itse siivonnut koko päivän ja olin tulossa jatkamaan, kunhan hain välistä lapset), niin ei ollut voinut sitä tehdä vaan oli vetänyt perseet sillä välin. Olin kotoa siis puolituntia poissa ja takaisin tullessa mies oli selvästi humalassa.

Ollaan oltu jo kerran asumuserossa tämän takia. Silloin ongelma ei edes ollut näin paha. Palasimme kuitenkin yhteen ja nyt homma on revennyt käsistä. Käymme pariterapiassa, mutta ei siitä apua tunnu olevan, kun mies ei ota sitä tosissaan. On kyllä sanonut, että terapeutti hyvin hoksaa asioita, mutta kotitehtäviä mies ei sit tee ja terapia kusee siksi.

Ei kai tässä auta muu kuin ero, mutta en millään jaksaisi sitä ruljanssia taas. :([/QUOTE]

tee samat ja näytä mitä se on! Vedä perseet! Lapset tietty pois kun aikuiset näyttää titaanit!

Ero. Ei noihin mulkvisteihin muu auta. Juokoot sitten vaikka joka päivä jos ei kerran perhe kiinnosta!
Ota nyt sinä vastuu perheestäsi, jaa lusikat ja lähde lapsinesi ja älä enää ikinä palaa. Sun pitää nyt jaksaa lastesi takia. Se on vain se yksi ponnistus ja sitten pääset jatkamaan elämääsi ilman alkoholistia, joka pilaa juomisellaan sekä lapsenne , perheenne että parisuhteenne.

Sä olet osuutes tehnyt, mies ei mitään. Miksi sä käyt turhassa terapiassa kun miehellä on ongelma ? Ei nuo kusipäät muutu. Kai sä nyt sen olet itsekin tajunnut? Vai mitä tarvitaan lisää että tajuat?

[QUOTE="vieras";27490956]Sä olet osuutes tehnyt, mies ei mitään. Miksi sä käyt turhassa terapiassa kun miehellä on ongelma ? Ei nuo kusipäät muutu. Kai sä nyt sen olet itsekin tajunnut? Vai mitä tarvitaan lisää että tajuat?[/QUOTE]

Enpä tiedä. :( Jotenkin vaan alusta aloittaminen tuntuu niin hankalalta taas. Mistä asunto? Miten esikoisen koulu? Miten kestää ilkeät puheet kylällä? jne.. Raskaita päätöksiä, luulin tosiaan ettei tähän ois tarvinnu enää mennä. Mutta tuo Kuningas Alkoholi tuntuu olevan liian suuri vastus mulle. En mitenkään pärjää kisassa sen kanssa..

Olet aikuinen ja vastuussa omasta hyvinvoinnistasi ja elämästäsi. Mitä haluat että sun elämä on, haluatko että se on tuollaista mitä se nyt on? Niin kauan kun odottaa jonkun toisen muuttuvan selliaiseksi että elämä on hyvää hänen kanssaan, on itsellä jo ongelma. Ainoastaan voi muuttaa ITSEÄSI, toinen muuttuu vain jos hän ITSE haluaa. Joten; selvitä itsellesi mitä haluat ja mitä olet valmis kestämään ja tekemään itse ja jos toinen tekee elämästäsi niin vaikeaa ettet sitä halua kestää eikätoinen ole halukas reagoimaan toiveisiisi niin kai ero on sitten lopulta järkevin kaikkien kannalta...

Yhteistyössä