Mitä tässä enää voi tehdä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tsih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tsih

Vieras
Meillä on vähän heikko rahatilanne. Jonka takia mies tekee kahta työtä. Jaksaa kuulemma tehdä ja siksi kaikki viikonloput hänellä menee tämän kakkostyön parissa. Viikolla sitten päätyö ja omat harrastuksensa. Tämän takia meillä ei ole enää minkäänlaista parisuhde-elämää. Osittain tietenkin myös siitä syystä että rahaa ei ole koskaan mihinkään ylimääräiseen. Minä olen lapsen ja mahan (rv25) kanssa kotona kaiket päivät ja tylsäännyn tänne totaalisesti. Asutaan maaseudulla eikä täällä ole MITÄÄN aktiviteettia missä käydä. Ollaan siis vain neljän seinän sisällä taikka tuossa omalla kotipihalla. Ainoa paikka, missä käyn on omien vanhempien luona taikka lähikaupassa, jossa myydään siis vain elintarvikkeita. Viimeksi olen harrastanut seuraelämää pikkujouluissa hyvästi ennen joulua. Missään en ole sen jälkeen itsekseni käynyt. Alan olla erittäin masentunut. Huomaan sen siitä, etten enää urheile (kun ei ole aikaa) mutta en käy edes lenkillä. Olen aina tykännyt urheilla ja olenkin aina ollut hyvässä kunnossa. Nyt sitten paino nousee raskauden myötä, ja tiedän että johtuu siitä että herkuttelen vain pahaan olooni. Viimeksi oli tullut viikossa kilo painoa lisää. Olen masentunut tähän tilanteeseen. En jaksa enää samalla tavalla esikoisenkaan kanssa touhuta päivisin, olen vaan niin loppu tähän kaikkeen :( Neuvolassa en aio puhua tästä, koska vihaan mun neukkutätiä. Mitä tässä asiassa voi tehdä? Mihinkään terapiaankaan on todella vaikea mennä, kun on pieni paikkakunta, kaikki tuntee toisensa (sanonta) ja minut varsinkin tunnetaan tk:ssa kun olen siellä ollut töissäkin. Ei ole mitenkään helppo mennä juttelemaan puoliksi tutun ihmisen kanssa omista ongelmista :( Yksityiseen ei taas ole varaa...Sanokaa, auttakaa, pliis :/ En halua masentua enää lisää, ennenkaikkea esikoiseni takia, mutta myös vauvan takia.

Miksi sulla ei ole aikaa käydä lenkillä? Lapsi rattaisiin, pulkkaan, potkuriin ja menoksi. Tuskin mies joka päivä on aamusta iltaan töissä tai harrastuksissaan. Jos on niin sen on sitten jätettävä jotain harrastusta pois jotta sulle jäis edes yks ilta omaan hommaan. Rahamenoja mahdollisimman pieniksi, jottei miehen tarvi tehdä 2 työtä.

Onko tuo tilapäisratkaisu että miehesi tekee kahta työtä? Tekikö sitä jo ennen raskauttasi, oliko silloin ok? Mitä jos hän olisi viikonloput kotona, olisiko sitten kaikki ok? Mikä nyt siis oikeastaan mättää? Hormonit (menee ohi), miehen työnteko (menee ohi kun rahatilanne paranee) vai tahdotko vain muuttaa muualle?

[QUOTE="NOh";23226797]Miksi sulla ei ole aikaa käydä lenkillä? Lapsi rattaisiin, pulkkaan, potkuriin ja menoksi. Tuskin mies joka päivä on aamusta iltaan töissä tai harrastuksissaan. Jos on niin sen on sitten jätettävä jotain harrastusta pois jotta sulle jäis edes yks ilta omaan hommaan. Rahamenoja mahdollisimman pieniksi, jottei miehen tarvi tehdä 2 työtä.[/QUOTE]

"Huomaan sen siitä, etten enää urheile (kun ei ole aikaa) mutta en käy edes lenkillä." Tarkoitinkin, etten urheile (jumppa jne) kun ei ole aikaa, MUTTA en käy edes lenkillä, ja tämä johtuu siitä etten jaksa. Olen jotenkin niin haluton kaikkeen tällä hetkellä, etten jaksa edes enää lähteä kävelemään. Ja on osasyy nuo pakkasetkin, tänään vasta lapsen kanssa siedettävä ilma käydä lenkillä, ja kävinkin mutta käännyin takas kun en vain jaksanut kävellä. Rahamenot on jo niin pienet, ettei niitä enää voi pienentää.

Onko tuo tilapäisratkaisu että miehesi tekee kahta työtä? Tekikö sitä jo ennen raskauttasi, oliko silloin ok? Mitä jos hän olisi viikonloput kotona, olisiko sitten kaikki ok? Mikä nyt siis oikeastaan mättää? Hormonit (menee ohi), miehen työnteko (menee ohi kun rahatilanne paranee) vai tahdotko vain muuttaa muualle?

Tässä mättää se, että olen vain koko ajan kotona. En pääse mihinkään, kun ei ole paikkaa minne mennä. Eikä ole rahaakaan lähteä mihinkään. Ystävät asuu muualla kaikki, joten niillekään ei voi noin vain lähteä.

Niin,ja on tilapäisratkaisu, ainakin toistaiseksi. Lopettaa sitten kun rahatilanne parantuu. On tehnyt näin jo 2 vuotta. Oliskohan ollut kahden vuoden ajan 4 viikonloppua kotona.

mulla ihan samat fiilikset..tosin mies ei ole töissä..
ite olen ollut kova lenkkeiliä/jumppailija,nyt rv 25(myös) ja senmoita kremppaa ettei välillä edes liikkeelle pääse (siksi lenkkeilyt jääny)
Paino nousee, neuvolassa valitetaan siitä ja siksi ahdistaa ihan valtavasti. stressaan neuvolaan menoa koska saa kuulla haukut painosta. joka päivä hyppään vaa´alla ja vessassa parkua vollotan tulleita kiloja.

Koita etsiä kavereita jotka voisivat kyläillä teillä ja te heillä vaikka välimatkaa olisikin. Onhan junat keksitty. Rohkeasti otat asiat vaan neuvolassa puheeksi, jos annat asioiden vaan olla tilanne pahentuu viimeistään kun vauva syntyy!! Minkä ikäinen esikoinen on? Olisiko hänelle kerhoa tai vaikka tarhaa tarjolla parina päivänä viikossa? Saisit omaa aikaa ja lapsi virikkeitä. Raha stressaa sen ymmärrän mutta juttele miehesikanssa etteikö voisi olla kuukaudessa edes yhtä vkl kotona perheenkanssa? Kohta teillä ei meinaan perhettä ole, jos ette hoida suhdettanne ollenkaan. Ja kysy isovanhemmilta voisiko esikoinen vaikka mennä vkl hoitoon jos miehesi ei ole kotona niin keksit itsellesi mukavaa puuhaa :) Ja urheilu lapsenkanssakin onnistuu, lapsi pulkaan ja ulkoilemaan. Ja tosiaan jos asutte paikassa jossa ei ole MITÄÄN, muuttakaa muualle.

[QUOTE="a p";23226980]Kun ei ole rahaa lähteä mihinkään ostoksille tai ulos syömään... Voi,lähtisinkin HETI jos vaan ois varaa...[/QUOTE]

Sitten varmaan täytyy muuttaa pienempään/halvempaan asuntoon.

Jos raha niin tiukassa ettei ikinä varaa mitään tehdä niin minne rahanne menee? :0 Meillä tooosi pienet tulot ja kyllä silti on välillä varaa shoppailla, käydä hoplopissa, syömässä, leffassa ja niin edelleen. Ja tukiakin saa vaikka molemmat oisitte kotona eli siis onko kannattavaa miehen olla edes töissä jos mitään ei käteen jää ja ette ikinä näe? Onko kaikki sen arvoista? ( Tietysti hienoa että töitä on ja viitsii tehdä vaikkei rahaa paljoa käteen jäisikään)

[QUOTE="vieras";23227000]Miksi ihmeessä sä olet loisinut sit vaan kotona?? jos rahatilanne noin surkea???[/QUOTE]

Olen työttömänä, kokoajan. Ei vain löydy töitä täältä maalta.Mies jo kulkee 50 kilsaa per suunta töihin päivittäin, ja toista autoa ei ole varaa laittaa että pääsisin toiselle paikkakunnalle. Ja julkiset ei kulje.

Joku ehdotti että laittaa lapsi hoitoon, sekin maksaa. Ihan älyttömiä summia oikeasti, turhaan periaatteessa, koska olen kuitenkin kotona. Kaikki turha mihin menee rahaa, on tällä hetkellä poissuljettu.

Raha menee velkoihin, joita aikaisemmin ollaan typerinä otettu. No, nekin on kyllä pikkuhiljaa kunnossa mutta autokin koko ajan rikki jostain, sitä täytyy huoltaa, ei ole halpaa.
Lapsi on 2 vuotias. Vähän reilu. Olen yrittänyt miehelle puhua, mutta tällä hetkellä hänelle merkkaa vain raha.

[QUOTE="Kiira";23227028]Jos raha niin tiukassa ettei ikinä varaa mitään tehdä niin minne rahanne menee? :0 Meillä tooosi pienet tulot ja kyllä silti on välillä varaa shoppailla, käydä hoplopissa, syömässä, leffassa ja niin edelleen. Ja tukiakin saa vaikka molemmat oisitte kotona eli siis onko kannattavaa miehen olla edes töissä jos mitään ei käteen jää ja ette ikinä näe? Onko kaikki sen arvoista? ( Tietysti hienoa että töitä on ja viitsii tehdä vaikkei rahaa paljoa käteen jäisikään)[/QUOTE]

No voihan....

Ei sillon ole raha tiukassa, jos on varaa käydä leffoissa, shoppailla jne.!!!

Meillä on myös tiukka tilanne ja tarkoittaa sitä, että EI ole varaa tehdä noita maitsemiasi huveja.
Netti on ja telkkari, joten niistä voisi säästää, mutta hulluksihan sitä sitten jo tulisi.
Meillä ainakin rahat menee ruokaan, sähköön, lainoihin yms.
Ei juoda, polteta, ei harrasteta mitään, autoilu on täysin minimissä, kolmen viikon sisällä kerran ajettu (auto kuitenkin oltava täällä takahikiällä, jos jotain tulee), ei parturissa käydä kuin ihan pakosta (itse kork.4x/vuosi, 17e kerta).
Vaatteita en edes muista milloin olen itselleni ostanut, äitini ostanut joskus jotain minulle synttäri/joululahjaksi.

Lapsille ostetaan tietysti tarvittavat vaatteet, kengät ym, mutta meillä heti isompi yllätysmeno kaataa talouden.
Mutta kun on pienet tulot, niin on.´Ruuan, sähkön ym. hinta nousee jatkuvasti eli menot lisääntyy, tulot ei yhtään.

[QUOTE="vieras";23227210]No voihan....

Ei sillon ole raha tiukassa, jos on varaa käydä leffoissa, shoppailla jne.!!!

Meillä on myös tiukka tilanne ja tarkoittaa sitä, että EI ole varaa tehdä noita maitsemiasi huveja.
Netti on ja telkkari, joten niistä voisi säästää, mutta hulluksihan sitä sitten jo tulisi.
Meillä ainakin rahat menee ruokaan, sähköön, lainoihin yms.
Ei juoda, polteta, ei harrasteta mitään, autoilu on täysin minimissä, kolmen viikon sisällä kerran ajettu (auto kuitenkin oltava täällä takahikiällä, jos jotain tulee), ei parturissa käydä kuin ihan pakosta (itse kork.4x/vuosi, 17e kerta).
Vaatteita en edes muista milloin olen itselleni ostanut, äitini ostanut joskus jotain minulle synttäri/joululahjaksi.

Lapsille ostetaan tietysti tarvittavat vaatteet, kengät ym, mutta meillä heti isompi yllätysmeno kaataa talouden.
Mutta kun on pienet tulot, niin on.´Ruuan, sähkön ym. hinta nousee jatkuvasti eli menot lisääntyy, tulot ei yhtään.[/QUOTE]

Meillä kans menee lainaan, sähköön, vuokraan, joka on muuten vain 398€/kk. Joten siitä nyt on aika vaikea enää tinkiä. Kaksiossa asutaan ja toinen tulossa, miten hemmetissä tästä enää pienempään muuttaisi,niinku joku sanoi!!!??? :O

Lapsi saa kaikki tarvitsemansa vaatteet ja ruokaanmeillä panostetaan. Mutta itse en osta itselleni mitään, emme käy elokuvissa (ei täälläkyllä edes ole) eikä missään shoppailemassa.

Asuimme muutaman vuoden "perähikiällä" ja voin hyvin samaistua tilanteeseesi... kotona pienten lasten kanssa, mies vuorotyössä kaupungissa, ei autoa käytössä. Voitko käyttää kirjastoa? Mennä perhekahvilaan, seurakunnan kerhoon tms.

Meillä tilanne ratkesi niin, että pääsimme muuttamaan takaisin lähikaupunkiin (=kotikaupunkini). Tällä maalaisjärjellä en edes lähtisi pienelle paikkakunnalle ilman omaa autoa!

Sun on pakko lähteä sieltä 4 seinän sisältä ihmisten pariin tai sä masennut.
Ihan ulkoilu lasten/lapsen kanssa auttaa. Mitä on kävelymatkan päässä (perhekerhoa, kahvilaa, leikkipuistoa,) onko mitään paikkaa missä voisit nähdä muita ihmisiä ja tutustua paikkakunnan ihmisiin?
Mekin muutettiin ihan vieraalle pikkupaikkakunnalle ja kyllä jossain kohtaa ahdisti kun ketään ei tuntenut, mutta sitten vaan lähdin lapsen kanssa lähi-leikkipuistoon ja kappas alkoihan niitä ystäviä tulla ja tosi hyviä niistä sitten tulikin!

Tai sitten teidän on hankittava sulle joku kulkupeli tai järkättävä muuten menoja niin, että sä pääset välillä ihmisten ilmoille. Mitä jos joku aamu lähtisit miehen matkassa sinne sen työntekopaikkakunnalle, siellä ois ehkä kirjastoa, kahvilaa, leikkipuistoa tms. että pääsisit sieltä 4 seinän sisältä pois.

Katso kansalaisopiston harrastustarjonta, sieltä löytyy halvalla myös lapsiperheille.

mielestä sun pitää nyt vain jaksaa tämä tilanne. miehesi selvästi tekee kaikkensa, että vanhat jutut saadaan kuitattua ja elämä mallilleen. otat itteäsi niskasta kiinni. selkeä päivärytmi, johon kuuluu liikuntaa. mutta anna itsellesi myös armoa, koska olet raskaana. käsitän tilanteen siis niin, että miehesi tahtoo teille paremman tulevaisuuden.

Anteeksi van kommentistani, mutta niin maka kuin petaa. En usko, että sinulle ei tule yhtän killinkiä, jolla pääsisit bussilla isompaan keskustaan.
Miksi et lähde miehen kyydissä sitä 50 kilsaa minne ikiä meneekään ja vietä päivää siellä.

Itse kituutettiin vuosi ja painettiin hulluna duunia, myös ns. Paskahommia. Valinnan varaa työssä ei ollu vaan otin sen minkä sain.

Muuttakaa, myykää ylimääräinen roina jne.. Kaikkeen pystyy jos vaan haluaa ja uskaltaa.

[QUOTE="a p";23227301]Meillä kans menee lainaan, sähköön, vuokraan, joka on muuten vain 398€/kk. Joten siitä nyt on aika vaikea enää tinkiä. Kaksiossa asutaan ja toinen tulossa, miten hemmetissä tästä enää pienempään muuttaisi,niinku joku sanoi!!!??? :O

Lapsi saa kaikki tarvitsemansa vaatteet ja ruokaanmeillä panostetaan. Mutta itse en osta itselleni mitään, emme käy elokuvissa (ei täälläkyllä edes ole) eikä missään shoppailemassa.[/QUOTE]

Kuinka vähän sun miehes tienaa kahdella työllä jos vuokraki on noin pieni? Ja kuinka paljon on teidän lainan maksuerä? Maksueriä saa pienennettyä kun pankin kans menee sopimaan..

Me pärjättiin hyvin kun mies opiskeli, sai opintotuen ja asumistuen ja tienas sen verran ku opintotuen lisäksi sai ja mä olin äitiyslomalla ja vanhempainlomalla. Menot pidettiin pieninä, mutta välillä piti hemmotella perhettä jotenki.

Anteeksi van kommentistani, mutta niin maka kuin petaa. En usko, että sinulle ei tule yhtän killinkiä, jolla pääsisit bussilla isompaan keskustaan.
Miksi et lähde miehen kyydissä sitä 50 kilsaa minne ikiä meneekään ja vietä päivää siellä.

Itse kituutettiin vuosi ja painettiin hulluna duunia, myös ns. Paskahommia. Valinnan varaa työssä ei ollu vaan otin sen minkä sain.

Muuttakaa, myykää ylimääräinen roina jne.. Kaikkeen pystyy jos vaan haluaa ja uskaltaa.

Joo mies lähtee töihin klo 05.00.Mihinkähän sitä menis siksi aikaa. Yhtä pieni paikkakunta seki on missämies ontöissä. Ylimääräistä roinaa ei ole. Mitä esim.?

[QUOTE="NOh";23227832]Kuinka vähän sun miehes tienaa kahdella työllä jos vuokraki on noin pieni? Ja kuinka paljon on teidän lainan maksuerä? Maksueriä saa pienennettyä kun pankin kans menee sopimaan..[/QUOTE]

Yhtään pienemmäksi ei eriä saa. Ne on nyt niin pienet ku ne on. Kuten sanoin, autoon menee aika paljon rahaa. Miehelle jää käteen noin 1200€/kk. Ja tuo lisätyö noin 300€/kk.

Siitä vuokra 400€
Sähkö 100€
Puhelinlaskut yht. n. 60€
Netti n.30 €. Täällä maalla ei hitaat paskat toimi, seon totta.
Lainan lyhennys n. 500€/kk
Bensaan meneekin sittennäillä hinnoilla paljon kuukaudessa,ainakin 300€.
Ruoka...Muut laskut...

Yhteistyössä