Mitä tässä enää voi tehdä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tsih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sanot miehelle että lähdet jos ei yhtä vkl kk voi olla kotona. Ei sen vaikeampaa.

Ei ole mitenkään kovin yksinkertaista sanoa tuollaistakaan. En nimittäin kovin hevillä suhteesta lähde, lasten takia. Lasten takia teen mitä vain. Mutta olen kyllä sanonut miehelle,e ttäjos tämä näinjatkuu vuosi kaudet, en tulejaksamaan. Ei tunnu mies sitä ymmärtävän. Valitettavasti.

[QUOTE="a p";23228889]Mäpä olen kyllä kahteen paikkaan ilmoittanut ettämua saa soittaa töihin mikäli sikäli tulee tuurauksia.Eipä ole kuulunut.[/QUOTE]

Harmi, toivottavasti saisit jotain. Miltä kuulostaisi tuo lapsen hoitoon laittaminen? Saisit vähän vapaa-aikaa ennenkuin vauva syntyy? Päivähoitomaksulaskurilla voit laskea paljonko tulisi maksua ja miettiä onko varaa siihen...

Hei, Anteeksi jos kuulostin tylyltä edellisissä viesteissäni. Itselläni oli joskus sellaienn aika, että en oikein uskaltanut/jaksanut tehdä mitään elämälleni. Sitä vain toivoi, että kaikki muuttuis paremmaksi. Mulle auttoi kun tuttu sanoi suoraan ja avas mut ymmärtämään, että kaikki on mun omissa käsissä...

[QUOTE="tiltu";23228966]Harmi, toivottavasti saisit jotain. Miltä kuulostaisi tuo lapsen hoitoon laittaminen? Saisit vähän vapaa-aikaa ennenkuin vauva syntyy? Päivähoitomaksulaskurilla voit laskea paljonko tulisi maksua ja miettiä onko varaa siihen...

Hei, Anteeksi jos kuulostin tylyltä edellisissä viesteissäni. Itselläni oli joskus sellaienn aika, että en oikein uskaltanut/jaksanut tehdä mitään elämälleni. Sitä vain toivoi, että kaikki muuttuis paremmaksi. Mulle auttoi kun tuttu sanoi suoraan ja avas mut ymmärtämään, että kaikki on mun omissa käsissä...[/QUOTE]

Ei semitään, jonkun kai tässä pitäs mulle suoraan sanoakkin. Mutta kaikki mitäolette ehdotelleet, on kyllä kokeiltu ja huonoks todettu, tai sittenmeille ei mitäänmyönnetä. Ollaanniin "hyvätuloisia".

Laskurin mukaan kai joku 130€ tulis maksamaantoi hoito.Jos oikein laskin. Jos siitä joutuu maksamaan yhtään mitään, niin sitten en kaipaa omaa aikaani. On tässä sen verran tiukkaa, ettei ole vara viedä lasta hoitoon. Niin ja vastasinko jo aiemmin, että lapsi on vielä sen verran pieni ettei ole kerhoiässäkään.

[QUOTE="a p";23229017]Ei semitään, jonkun kai tässä pitäs mulle suoraan sanoakkin. Mutta kaikki mitäolette ehdotelleet, on kyllä kokeiltu ja huonoks todettu, tai sittenmeille ei mitäänmyönnetä. Ollaanniin "hyvätuloisia".

Laskurin mukaan kai joku 130€ tulis maksamaantoi hoito.Jos oikein laskin. Jos siitä joutuu maksamaan yhtään mitään, niin sitten en kaipaa omaa aikaani. On tässä sen verran tiukkaa, ettei ole vara viedä lasta hoitoon. Niin ja vastasinko jo aiemmin, että lapsi on vielä sen verran pieni ettei ole kerhoiässäkään.[/QUOTE]

Meillä menee täydet hoitomaksut, mutta meillä on se 10päivän sopimus ja meillä ne maksut on n.130€. Noilla teidän tuloilla ei voi tuollaiset maksut. Ellet sitten laskenu täyden hoitoajan mukaan.

[QUOTE="NOh";23229048]Meillä menee täydet hoitomaksut, mutta meillä on se 10päivän sopimus ja meillä ne maksut on n.130€. Noilla teidän tuloilla ei voi tuollaiset maksut. Ellet sitten laskenu täyden hoitoajan mukaan.[/QUOTE]

Siinä laskurissa ei tosiaan kysytty että kuinka usein kuukaudessa hoitoon veisi lapsen. Voi olla että tuo on sitten täysipäiväinen tai jotain.

Tuli muuten mieleeni sellainen asia, että täällä meidän kunnassa on vaan 1 päikkäri ja oon käsittänyt että siellä on aika tiukkaa. Siis lapsilla ei oo hoitopaikkoja niilläkään jotka sitä välttämättä tarvis, eli ei välttämättä olla kovinkaan etusijalla saamassa hoitopaikkaa päiväkodista pelkän mun jaksamisen takia. Täytyy kysyä josko mun äitini jaksais katsoa neitiä sen aikaa vaikka ens viikolla että pääsisin käymään naapurikunnan kirppiksellä edes kiertelemässä rauhassa. Ei kai sieltä vara ole mitään ostaa mutta jos vaikka sitten edes kiertelis ja sais omaa aikaa.

Jos pk maksaa teille jotain niin saatte toimeentulotukena sen takaisin jos tulonne eivät ylitä heidän normirajojaan, tai voitte saada asumistukea ym. Elämä on valintoja.

[QUOTE="a p";23229073]Siinä laskurissa ei tosiaan kysytty että kuinka usein kuukaudessa hoitoon veisi lapsen. Voi olla että tuo on sitten täysipäiväinen tai jotain.

Tuli muuten mieleeni sellainen asia, että täällä meidän kunnassa on vaan 1 päikkäri ja oon käsittänyt että siellä on aika tiukkaa. Siis lapsilla ei oo hoitopaikkoja niilläkään jotka sitä välttämättä tarvis, eli ei välttämättä olla kovinkaan etusijalla saamassa hoitopaikkaa päiväkodista pelkän mun jaksamisen takia. Täytyy kysyä josko mun äitini jaksais katsoa neitiä sen aikaa vaikka ens viikolla että pääsisin käymään naapurikunnan kirppiksellä edes kiertelemässä rauhassa. Ei kai sieltä vara ole mitään ostaa mutta jos vaikka sitten edes kiertelis ja sais omaa aikaa.[/QUOTE]

Asioilla on tapana järjestyä! Nyt vaan positiivista ajattelua ja miehen kans yhdessä selvittämään asiat. Rakkautta peliin :)

[QUOTE="NOh";23229171]Asioilla on tapana järjestyä! Nyt vaan positiivista ajattelua ja miehen kans yhdessä selvittämään asiat. Rakkautta peliin :)[/QUOTE]

Noin kai mäki sen olen jo pitkän aikaa yrittänyt funtsia, että aikansa tätäkin kestää. Mutta stoppi se tulee mullekin, ihmisiä kun tässä vaan ollaan. Olen vaan niin totaaliväsynyt tähän järjestelyyn. Mistään ei tunnu löytyvän apua. Olen tuudittautunut sillä, että ihan pian, oikeasti sanokaa että se on KOHTA, ihan lähellä, nimittäin kevät. Saan siitä aina uutta intoa ja olen jo suunnitellut että kun tiet sulaa niin pyöräillään neidin kanssa johonkin kivaan paikkaan syömään eväitä.Mikäli sikäli sittenpystyn vielä pyöräillä. Mutta kyllä se vaan tää kevään tulo näine pakkasineen ja lumen tuloineen tuntuu ikuisuudelta. Mut aina se on sieltä tullu... Kai se tulee nytkin.

Jos mies tienaa n.1500e+ sinä työkkärin päivärahan (vai kotihoidontuen?)+lapsilisän,niin sitten tulot on n.2000e tai ylikin? Eli yhteensä ihan hyvä summa,joten kyllähän sitä täytyisi hieman elämiseenkin jäädä? Tuo reilu 2000e on muuten toimeentulotukea hakiessa kahdeksanhenkisen perheen elämiseen laskettava summa.....

Katsoitko nyt varmasti oikein sen laskurin?

Jos maksua peritään 134 euroa kuukaudessa, niin teillä on 2900 euron kuukausitulot. Äsken puhuit alle 1500 euron tuloista...

Juu 2000e pitäisi pärjätä että lopeta se valittaminen kun ei mikään kelpaa. Ja meillä 4henkinen perhe sai toimeentulotukea 1400e +lapsilisät ja asumistuki ni 2000e 8henkiselle perheelle aika vähän...

Yhteistyössä