Mitä ristiäislahjaksi 5 vuotiaalle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva kummi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva kummi

Vieras
Meistä on tulossa kummeja ja kovasti olen miettinyt mitä ostamme ristiäislahjaksi. Perinteinen vauvakehys nyt ei oikein kai tule kysymykseen. Samoin kaikki ensihammasrasiat yms. on pois listoilta. Olisko ideoita? Tuleva kummilapsemme on poika.

eikö nyt löytyisi joku kastekehys johon voisi vaikka kuvan laittaa. Ei siis vauvaaihen, mutta johon voisi vaikka nimenkaivertaa ja päivämäärän sekä kastekuvan laittaa.

Tai säästölipas, johon saa kaiverrutta. Pojillehan on vaikka mitä autoja, junia yms. Ja jos oma rahatilanne sallii niin sinne pientä pesämunaa.

Meidän poika sai vauvana sellasen hopeisen ketjun ja ristin, se oli ihan sellasessa paketissa, jossa luki että kasteristi. Itse varmaan laittaisin sellaisen teidän sijassanne.

Voisitte alkaa keräämään hälle hopeisia kahvilusikoita. Tai tinainen säästölipaskin olisi varmasti kiva, meidän 5v leikkii usein omallaan ja laskee rahojaan =) (käsiteltävä varovasti, tina on pehmeää, hajoaa helposti) Harrastaako jotain, esim jalkapallo-kaulariipus, tai nimikirjain?

Kasteristi kuulostaa hyvälle. Tietysti myös jokin laattariipus, johon on kaiverrettu jotakin toimisi. Kultasepänliikkeessä osataan myös varmasti neuvoa ja antaa ideoita, joten kannattaa käydä kyselemässä.

Se tietysti selittää. Kiva juttu ;) Me saatiin (tai siis poika sai) nimikoitu kuksa kummilta, joka tykkää retkeillä. Ovat käyneet jo makkaranpaistossa yhdessä ja kuksa on ollut käytössä. Mä en itse niin noista koruista tai muista koriste-esineistä niin perusta, joten tämä oli mun mielestä kiva. Varsinkin 5v voisi tykätä jostain, mikä lupaisi kivoja yhdessä tekemisiä.

Hopeaa mäkin ostaisin, vaikka se onkin himpuran kallista nykyisin. (puoli tusinaa lusikoita on jo liki 200e)

Vaikka ne tinaiset rasiat saattaa jonkun mielestä näyttää kivalta (ei minun) niin siellä saa olla sisällä isohko seteli... Kaikki tietää, että se rasia maksaa 12 eur.

[QUOTE="vieras";24370535]Hopeaa mäkin ostaisin, vaikka se onkin himpuran kallista nykyisin. (puoli tusinaa lusikoita on jo liki 200e)

Vaikka ne tinaiset rasiat saattaa jonkun mielestä näyttää kivalta (ei minun) niin siellä saa olla sisällä isohko seteli... Kaikki tietää, että se rasia maksaa 12 eur.[/QUOTE]

Onko se nyt oikeesti joku kynnyskysymys, että mitä joku lahja maksaa? :O Aika materialisti saa olla jos laskeskelee oman lapsensa ristiäisissä, että mitä mihinkin lahjaan on rahaa laitettu ja miettii, että kuuluuko sen ohessa saada sitten vielä seteleitä :O Meidän lapsi sai ristiäislahjaksi kirjan, joka on varmaankin ollut aika edullinen, mutta kaikkein käytetyin lahja, ja lapsi aina muistaa, että kummi on sen ostanut.Ja ei, sen välissä ei ollut isohkoa seteliä.

Mutta joo, aloittajalle sanoisin, että mäkin antaisin jonkun riipuksen. :) Osallistuin vähän aikaa sitten ristiäisiin, jossa kastettiin sisarukset, nuorempi oli 2v (kummilapseni) ja vanhempi 7v. Vanhemmalle ostin juuri riipuksen. :) Siihen oltiin kovin tyytyväisiä. Sääli kyllä en ymmärtänyt, että se olisi pitänyt kääriä seteliin, koska riipus ja ketju maksoivat vain jotain kahdenkympin paikkeilla :(

Ostaisin sille itselle leegoja tai jotain mistä se tykkää helvetisti. Mitä vittua joillakin kummilusikoilla tekee kaapissa patinoitumassa? Nää on taas näitä naisten käsittämättömiä päähänpinttymiä että joku helvetin riipus tai ruokailuvälineet ovat niitä ainoita hyväksyttyjä lahjoja kummilapsen vanhemmille eikä hänelle itselleen. Sairasta.

Yhteistyössä