Kerroin raskaudesta rv 13 koko työyhteisölle (n. 6 henkeä) ja onnitteluja kyllä tuli ensi alkuun.
Heti kertomisen jälkeen jouduin sairauslomalle yllättäen selän takia. Ensin olin viikon saikulla, sitten kävin töissä puolitoista viikkoa, jonka jälkeen jouduin jäämään uudelleen saikulle kahdeksi viikoksi. Jalat eivät yksinkertaisesti toimineet, kun selän alueen paikat olivat niin kovassa muutoksessa. (pomo itsekin näki, miten hankalaa ja kipeää teki) Kun sitten palasin iloisena töihin, pomo pudotti pommin, että työtehtäväni on jaettu muiden työntekijöiden kesken ja tästä lähin vastaan vain yhdestä ainoasta tehtävästä, mikä oli aiemmin ollut yksi tehtävä muiden joukossa! (Työtehtävien siirtämisestä oli sovittu aikaisemmin ja minun piti perehdyttää työkaverit hommiini vähitellen, ennenkuin jään pois. Ja tämä tietenkin ookoo! Mutta tapa millä toimittiin ja jossittelu kauanko olen saikulla...)
Penkiltä meinasin tippua, enkä tahtonut käsittää koko asiaa. Yhteistyökumppaneilta kuulin, että pomo oli heille kertonut, että näin tehdään, ""jos joudun olemaan vielä lisää sairauslomalla"". Minulle taas yritti selittää, että tämä yksi tehtävä on nyt TOSI tärkeä. Hah! Todella läpinäkyvää.
Olen määräaikaisessa työssä heinäkuun loppuun asti ja jään sen takia pois jo huhtikuulla töistä, kun pidän kaikki kertyneet lomat pois ennen äippälomaa.
Olen tuon yhden tehtävän eteen tehnyt jo kaikki, joten vielä reilu kuukausi menee sormia pyöritellessä. Muihin aisoihin en enää saa sekaantua tai osallistua esim. henkilöstökokouksiin...
Liittoon olin yhteydessä ja siellä kehottivat taistelemaan asiasta ja sanoivat työnantajan toimivan täysin ""laittomasti"", kun eivät edes kuulleet/ keskustelleet asiasta kanssani jne.
Tein kuitenkin ratkaisuni ja otan vain parhaat palat irti tästä touhusta. Taistelusta olisi tullut tosi rankka ja olin jo päättänyt muutenkin, että tähän työpaikkaan en jää, vaikka alussa olivat puhuneet vakipaikasta. (Heti tietenkin ääni muuttui kellossa, kun kerroin raskausdesta ja olivat samana päivänä alkaneet puhua vakinaistamisesta työkaverilleni...)
Rentoja työpäiviä mieli välillä harmistuneena viettäen Minttu
Muille tsemppiä ja toivottavasti teillä sujuu paremmin
P.s jos löytyy kohtalotovereita, niin auttaisitte jaksamaan!