mitä pomo sanoi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emilia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä laki lähtee aina siitä, että mikäli raskaana oleva nainen sanotaan irti, irtisanominen johtui raskaudesta. Joten kyllä työnantajasi joutuu perustelemaan todella hyvin mikäli aikoo sanoa sinut irti koeaikana ja raskaana...

Mulla on kans se käsitys, että koeajalla voi työntekijän irtisanoa isommin perustelematta, mutta varmaan jotain muita perusteluja kuin raskaus työnajantajalla täytyy olla esittää, jos asian riitauttaa (niin kuin itse tekisin, jos potkut tulisi)

Aamulehdessä taisi viime viikolla olla juttu, jossa työnantaja oli oikeudessa tuomittu korvauksiin, kun oli perusteetta irtisanonut raskaanaolevan naisen. Joten kyllä työantajakin varmasti kuitenkin kahdesti harkitsee....

Aikamoista tylytystä!!! Mikä oli irtisanomisen syy? Ei kai sitä kokoaikaisuutta voi muuttaa osa-aikaiseksi ilman jotain tuotannollista syytä?

Minäkin olen pienessä firmassa ja nyt äitiysloman sijaisena eli niin kauan kuin lomalainen haluaa tulla töihin. Mua taas pelottaa, että pomo keksii jonkun vippaskonstin, että tässä käy mulle kaikkein huonoiten siinä vaiheessa kun itse jään äippälomalle tms. Pomo on tosi taitava tälläisissä kusetuksissa!

AARGH! Huonot työnantajat sucks!!!

Ei ole pitkä aika, kun meidän työpaikallakin purettiin yhden naisen työsopimus koeajan puitteissa. (Ei ollut raskaana.) Mitään syytä ei lain mukaan tarvitse työnantajan sanoa edes liiton edustajalle, jos on ollut koeaika mainittuna työsopimuksessa.

Yhteistyössä