Mitä mun kuuluu tehdä? Parku pääsi, kun on niin kovat kivut eikä kävely onnistu :`( *lääkärissä käyty, ei sisällä hyviä uutisia*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Antaisko ne epiduraalin sairaalassa? En yhtään tiedä mutta se varmaan auttais. Sairaalasta varmaan sais niitä aikuisten vaippoja, niin ei tarvis joka lirauksen takia aina könytä sinne vessaan. Mä sinuna menisin vaan sinne synnärille, vaikka ambulanssilla niin niiden on pakko ottaa vastaan ja auttaa jotenkin. (En lukenu koko ketjua, en tiedä onko näitä jo ehdotettu).
Onnea tulevaan synnytykseen :heart: .

Tuskin ambulanssi ottaisi edes kyytiin, ja synnäriltä käännytetään tarkistuksen jälkeen kuitenkin pois...

Ap:lle jaksamista raskauden loppumetreille!
Ai miks ambulanssi ei ottais kyytiin? Milläs sinne synnärille sit menee jos ei voi istua eikä ambulanssi ota kyytiin?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Antaisko ne epiduraalin sairaalassa? En yhtään tiedä mutta se varmaan auttais. Sairaalasta varmaan sais niitä aikuisten vaippoja, niin ei tarvis joka lirauksen takia aina könytä sinne vessaan. Mä sinuna menisin vaan sinne synnärille, vaikka ambulanssilla niin niiden on pakko ottaa vastaan ja auttaa jotenkin. (En lukenu koko ketjua, en tiedä onko näitä jo ehdotettu).
Onnea tulevaan synnytykseen :heart: .

Tuskin ambulanssi ottaisi edes kyytiin, ja synnäriltä käännytetään tarkistuksen jälkeen kuitenkin pois...

Ap:lle jaksamista raskauden loppumetreille!

Juu ei amppari ota kyytiin jollei ole hätä ja vessahätä ei hädäksi riitä :) Mä pystyn kyllä menemään taksillakin jos niikseen mutta en sinne tosiaan nyt viitsi lähteä kun ovat jo päätöksensä tehneet.

Ai miks ambulanssi ei ottais kyytiin? Milläs sinne synnärille sit menee jos ei voi istua eikä ambulanssi ota kyytiin?

Kiireettömän sairaskuljetuksen voi toki varmaan tilata. Mutta ei sekään sitä tarkoita, etteikö sairaalasta voitaisi kotiin lähettää :/

Voisitko sä koittaa tökätä isovarpaan kynnen alle nuppineuloja ja sitten potkaset sillä jalalla vielä seinään? :D se vois hiukan viedä huomiota muualle. :whistle:

No ei, mutta ei ihmisen kyllä munkaan mielestä tollasista kivuista pitäis kärsiä, ja tiedän kuitenkin että Tyks:ssakin ollaan liitoskipujen takia oltu kivunhoidossa osastolla. Nää riippuu niin paljon vastaanottavasta lääkäristä ja kätilöstä, ikävä kyllä. :|

Minulla on yöllä myös älyttömän tuskalliset liitoskivut. Ja huomaa, jos on harrastanut liikuntaa tai nostanut jotain niin kivut pahenee. Pahimmillaan, ei ole päässyt eteenpäin, kääntyminen/nouseminen hidasta ja tuskallista ja lisäksi liitokset aina paukahtaa kun yrittää liikkua sängystä.
aikaisemmissa raskauksissa ei ole ollut mitään vastaavaa ja ottanut kyllä luonnon päälle, kun paljon liikkuvana ihmisenä se ei enää onnistukkaan.

Tavallinenkin tuoli, jossa on huopatassut liukuu aika hyvin jos on parketti lattia. Lisäksi voisi kokeilla sängyssä nukkuessa pitää jalkoja auki ja tyynyillä tuettuna sillä tavalla "synnytysasennossa". Jos se auttaisi, ettei se liikkeelle lähtö olisi niin helvettiä. Ja meinasin yksityisellä sitä, että kirjoittaisi sinulle jotain vahvempaa särkylääkettä sen verran, että sinne TYKS:in pääsisit.

Joskus pieni valkoinen vale ei ole ollenkaan pahaksi... :whistle: Tarkoita sitä, että mitäs jos se pissa kuitenkin olisi lirahtanut sinne sänkyyn... Meinaan ei se stressi, minkä tuo kipu aiheuttaa, ole myöskään hyväksi vauvalle. Parempi olisi, kun vaan käynnistäisivät ja saatais vauva ulos, jolloin myös kivut pikku hiljaa rauhoittuisivat.

Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:
Voisiko sun mies "hinata" sua jonkun vahvan pyyhkeen päällä? Että seisot siinä ja mies kiskoo pyyhkeestä. Jaksuja.

Ja sitten ap kaatuu ja rämähtää lattialle :D . Anteeksi, mua vaan rupes naurattamaan, kun aloin kuvitella tuota tilannetta in action =).

Mä varmaan menisin päivystykseen taikka synnärille ja sanoisin, etten ole lähdössä pois ennenkuin saan apua (ja toteaisin vielä, etten muuten edes pääsisikään kävelemään pois)

PAKKO saada apua, ellei pysty kävelemään edes, synnärille sanot ettet voi enää olla kun sattuu niin kovin. VAADIT hoitoa taikka käynnistystä

Tuolta jostain viestistä ketjussa luin, että sinulla olisi välilevyn pullistuma. Jos muistan oikein, niin eikö silloin olisi syytä huolestua toisen jalan toimimattomuudesta? Voi olla kyseessä sen pullistuman paheneminen ja siitä voi tulla käsittääkseni pysyviäkin hermovaurioita jos asiaa ei hoideta ajoissa.

Kuulostaa kovin kivuliaalta olotilasi, itselläni on selkävaivoja välillä niin pahasti myös että estävät liikkumista, joten osaan sikäli myös sympata tilannetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Voisiko sun mies "hinata" sua jonkun vahvan pyyhkeen päällä? Että seisot siinä ja mies kiskoo pyyhkeestä. Jaksuja.

Ja sitten ap kaatuu ja rämähtää lattialle :D . Anteeksi, mua vaan rupes naurattamaan, kun aloin kuvitella tuota tilannetta in action =).

Mies sanoi, ettei meillä ole riittävän vahvoja pyyhkeitä :laugh: on se hyvä että jotakuta jaksaa naurattaa :laugh: :laugh: :laugh:

Mutta nyt ottaa taas selkään, pakko mennä pois koneelta...palailen taas kun pystyn.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:

Mun täytyy myöntää että mä täällä kanssa hihittelin. Toisaalta, sitten kun ap lentää selälleen siitä kun mies kiskaisee pyyhkeestä, ja saa aivotärähdyksen (ap, ei hänen miehensä :D ) niin voi päästä ihan kiireelläkin ambulanssikyydillä sairaalaan. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Mä lähtisin synnärille ja sanoisin, että elleivät käynnistä, niin ottaisivat edes osastolle, jossa saisi valvotusti sellaiset kipulääkkeet, jotka auttaa.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eivät ota mua sinne vastaan. Sinne on jo tänään soitettu. Vasta kun pissaan housuuni, saan sinne mennä. Muutoin pitää odottaa 1-7 päivää jotta sinne lähetteellä pääsen.

Älä soita. Mene. Ja jollei muu auta, pissaa housuusi.

Alkuperäinen kirjoittaja !!!!!!:
Mä varmaan menisin päivystykseen taikka synnärille ja sanoisin, etten ole lähdössä pois ennenkuin saan apua (ja toteaisin vielä, etten muuten edes pääsisikään kävelemään pois)

PAKKO saada apua, ellei pysty kävelemään edes, synnärille sanot ettet voi enää olla kun sattuu niin kovin. VAADIT hoitoa taikka käynnistystä

Näin.Vähän vastaavassa olen tehnyt noin,vaikka puhelimitse olisi sanottu että ei tartte tulla,ei oo mitään hätää.Toisella kertaa vauva syntyi sit kutienkin keskosena (vaikka ei kuulema mitenkään vois olal synnytys käynnsitymässä...) ja toisella kertaa käynnistelivät,ku olin tosi kipeä. Viimosesta piti myös vaatia käynnsitystä,kun painoasrvio oli 4,5kiloa,ja meinasvat että annetaan vaan vielä kasvaa 1,5viikkoa.Siinä vaiheessa kun mies soitti että tahtoo ylilääkärin numeron kysyäkseen maksusitoumusta toiseen sairaalaan,koska ei ekrta mitäänt ehdä vaikka oli jo ikuisuus vahdattu vauvan kasvua,ja ideana oli ettei anneta kasvaa edes yli 4 kilon, niin tilaa löytyikin osastolta heti.

Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Alkuperäinen kirjoittaja !!!!!!:

Näin.Vähän vastaavassa olen tehnyt noin,vaikka puhelimitse olisi sanottu että ei tartte tulla,ei oo mitään hätää.Toisella kertaa vauva syntyi sit kutienkin keskosena (vaikka ei kuulema mitenkään vois olal synnytys käynnsitymässä...) ja toisella kertaa käynnistelivät,ku olin tosi kipeä. Viimosesta piti myös vaatia käynnsitystä,kun painoasrvio oli 4,5kiloa,ja meinasvat että annetaan vaan vielä kasvaa 1,5viikkoa.Siinä vaiheessa kun mies soitti että tahtoo ylilääkärin numeron kysyäkseen maksusitoumusta toiseen sairaalaan,koska ei ekrta mitäänt ehdä vaikka oli jo ikuisuus vahdattu vauvan kasvua,ja ideana oli ettei anneta kasvaa edes yli 4 kilon, niin tilaa löytyikin osastolta heti.

Ei tartte pyydellä maksusitoumuksia. Mulle on porista lääkäri sanonut, että ei ole äitien asia pyydellä maksusitoumuksia, menet sinne, mikä parhaiten itsellesi sopii, sairaalat kyllä sopivat asioista keskenään sen jälkeen.

En jaksanu lukea koko ketjua, mut mulla oli viime raskaudessa ihan älyttömät liitoskivut. Just tollaset olotilat mitä ap kuvaa. Sain synnärillä vanhalta kätilötä hyvä neuvo joka auttoi minua vähän liikkumisessa. Jalkaan villasukat ja kävele takaperin vetäen jalkoja lattiaa pitkin, se jostaki syystä auttaa et pystyy kävelee. Mutta otan osaa :hug: mun piti muuttaa alakerran sohvalle nukkumaan kun ei enää rappuja päässy ylös. Ja mulla meni vielä yliviikoille raskaus :kieh: kipeää teki juu.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Lääkärissä olen siis käynyt, lähetteen saanut, mutta siten, että pääsen polille 1-7 päivän päästä, eli ensi viikolla. Sitä ennen en tässä kunnossa sinne pääse. Ei siinä auta vaikka yksityiseltä lääkäriltä saisin toisen läheteen, sillä tuo aamuinen lääkäri nimenomaan konsultoi TYKS:iä tässä asiassa.

Mäkin kävelen seiniin/huonekaluihin nojaten ja niistä tukea pitäen vähän kumarassa, sillä tavoin pääsen parhaiten liikkumaan. Ensi ylksi mies saa vähän siirrellä sohvien paikkaa jotta saan mahdollisimman suoran linjan vessaan. Matkalle asetetaan muutama tuoli joiden avulla pääsen sinne paremmin menemään.

Toimistotuolia meillä ei ole, mutta kyllä mä tuollaisella tavallisellakin paremmin pääsen liikkumaan kuin ilman mitään.

Lattialle en uskalla nyt mennä makaamaan koska sieltä ylöspääsy olisi varmaan iahn hel*ettiä. Jos pääsen saunan lauteille, niin siellä voisin moista kokeilla, joskaan en varmaan pääse sinne nyt mitenkään kapuamaan :/

ensiapuun vaan. sieltä varmaan passittavat synnätille tai antavat ensiavussa kunno tropit

Mee maanantaina osteopaatille, jos joku tietäis tampereelta hyvän? Onnistuisko sängyn jalkojen korotus vaikka isoilla kirjoilla tai lankun pätkillä? Korkeammasta sängystä olis ehkä helpompi nousta ylös. Semmosia lisäosia sängynjalkoihin saa myös terkkarin apuvälinelainaamosta lainata, sinne varmaan pitää vaan olla joku lähete? En tiedä tarkemmin miten se käytännössä hoituu.

Yhteistyössä