S
svieras
Vieras
Tai meet vaan synnärille, että nyt se alkaa, kun on niin kauheat kivut, että et pysty kotona enää olemaan.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja mie:Mä menisin sinua synnytys osastolle ja vaatisin, että katsovat tilanteen ja katsovat sitten mitä voi tehdä. Tuohan on jo ihmisrääkkäystä!
Alkuperäinen kirjoittaja höh:Ei pahalla, mutta mä en usko että sun kivut oikeesti on sitä luokkaa ettet kävelemään pysty
Liitoskipuja ollut mullakin ja olo onneton, mutta ei pidä liioitella.
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:Ap, saisitkohan lääkäriltä reseptin Panacodeihin? Niitähän saa ottaa raskausaikanakin lyhytaikaisessa käytössä.
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:Ap, saisitkohan lääkäriltä reseptin Panacodeihin? Niitähän saa ottaa raskausaikanakin lyhytaikaisessa käytössä.
Minusta olisi fiksumpaa käynnistää synnytys kuin alkaa syödä voimakkaita kipulääkkeitä.
Alkuperäinen kirjoittaja anki:Alkuperäinen kirjoittaja MakaPaka:Eikös kaikenmaailman vaivat kuulu (viimeisillään) raskaanaolemiseen? Uskon, että kivut hellittävät synnytyksen jälkeen ja ei siihen pitkä aika, jos viikkoja kerta noin paljon.
Miten sä kehtaat? EI, tuollaiset kivut eivät kuulu normaaliraskauteenn ollenkaan, tuo ei ole mitenkään tavallinen olotila ja aivan kauheata, että joku joutuu tuosta edes muutaman tunnin kärsiä saatikka muutamia viikkoja. Että on niin kipeä, ettei edes vessaan meinaa päästä ja itku tulee silmään pienimmästäkin liikkeestä.
Tavallisesti raskauteen ei liity mitään ns vaivoja ellei nyt hieman tiheämpää virtsauksen tarvetta lasketa. Äärimmäisen kovat liitoskivut ovat harvinaisia eikä voi ajatella, että ne nyt vain ovat osa raskautta kun ne nimenomaan tarkoittavat sitä, ettei jokin pieni yksityiskohta EI ole mennyt oikein, ei edennyt normaalisti.
Ap, minäkään en osaa keksiä muita neuvoja ku vaippaa ja mahd yksinkertaistettua olemistaJoku potta tms sängyn vierellähän voisi myös olla edes osittaishelpotus, ettei sinne vessaan asti tarvitse selviytyä vaan sängystä nouseminen riittää. Toivottavasti olo paranee pian :flower:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:Ja jos pissa tulee housuun, niin sitten menen tosiaan sinne sairaalaan enkä suostu pois lähtemään ennen kuin vauva on maailmassa tai kivut sen tasoiset, etten enää housuihin kuseksi.
Alkuperäinen kirjoittaja höh:Ei pahalla, mutta mä en usko että sun kivut oikeesti on sitä luokkaa ettet kävelemään pysty
Liitoskipuja ollut mullakin ja olo onneton, mutta ei pidä liioitella.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä en edes viime raskaudessa tajunnut ettei nuo kivut ole normaaleja :ashamed:
Mulla ON korkea kipukynnys mutta liitoskivut oli niin kovat etten pystynyt käytännössä liikkumaan juuri lainkaan, kodin sisäpuolella pakolliset. Ja mä luulin ja luulen kyllä edelleen että suht normaalia nuo on.
Alkuperäinen kirjoittaja chef:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä en edes viime raskaudessa tajunnut ettei nuo kivut ole normaaleja :ashamed:
Mulla ON korkea kipukynnys mutta liitoskivut oli niin kovat etten pystynyt käytännössä liikkumaan juuri lainkaan, kodin sisäpuolella pakolliset. Ja mä luulin ja luulen kyllä edelleen että suht normaalia nuo on.
Jos mä pystyisin käymään vessassa (eli hoitamaan ne pakolliset asiat kodin sisäpuolella) niin en näin tätä asiaa näin pahana ottaisi. Mutta kun se vessareissu saa todella itkun tulemaan ja viime yönä uskon loppumaan, niin koen että en lähestulkoon kykene niihin pakollisiin asioihin ja se tässä nyt mättää.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja chef:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä en edes viime raskaudessa tajunnut ettei nuo kivut ole normaaleja :ashamed:
Jos mä pystyisin käymään vessassa (eli hoitamaan ne pakolliset asiat kodin sisäpuolella) niin en näin tätä asiaa näin pahana ottaisi. Mutta kun se vessareissu saa todella itkun tulemaan ja viime yönä uskon loppumaan, niin koen että en lähestulkoon kykene niihin pakollisiin asioihin ja se tässä nyt mättää.
Niin mä tarkoitin sitä, että kotona liikuin makuuhuoneen, keittiön ja olohuoneen välit ne mitä oli pakko, mutta mulla olikin jo ihan lantion löystymistä ja kipuja jäi synnytyksen jälkeen. Pystythän sä näköjään koneella istumaan ettet täysin liikuntakyvytön ole?
Alkuperäinen kirjoittaja ??:entäs sellainen alusastia?? Saisitko lekurista lainaksi? Mies kävis tyhjentämässä
Alkuperäinen kirjoittaja chef:En tietenkään ole täysin liikuntakyvytön, enhän mä niin ole väittänytkään. Ongelma on pahimmillaan silloin, kun olen maannut paikoillani ja siitä lähden liikkeelle. Eli käytännössä yö ja yön aikana tapahtuvat wc-reissut. Nyt päivällä koitan maata mahdollisimman vähän, jotta pysyn liikuntakuntoisena.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja chef:En tietenkään ole täysin liikuntakyvytön, enhän mä niin ole väittänytkään. Ongelma on pahimmillaan silloin, kun olen maannut paikoillani ja siitä lähden liikkeelle. Eli käytännössä yö ja yön aikana tapahtuvat wc-reissut. Nyt päivällä koitan maata mahdollisimman vähän, jotta pysyn liikuntakuntoisena.
Niin, mä tiedän tuon mutta ei siinä oikein muu auta kuin ottaa särkylääkettä ja odottaa että vauva syntyy. Oletko laittanut isoa tyynyä jalkojen väliin? Se auttoi mulla vähän.
Alkuperäinen kirjoittaja efg:Chef, koita kestää, mulla on llut tässä raskaudessa ihan mielettömiä kipuja joka puolella, ja kaikki sanoo että kuuluu asiaan. Jo noin viikolla 24+ alkoi mieletön särky vatsassa ja lonkissa, enkä päässyt vessaan kunnolla, miehen täyty tulla nostamaan ylös. Asun myös Turussa, ja TYKS:stä sanottiin että on normaalia, kun lihakset antavat periksi. Eli _mitään_ helpotusta en saanut. Kivut olivat niin kovia että oksensin. Pissasin pottaan, joka asetettiin vessanpöntön kannelle, ettei tarvinnut kyykkiä. Luojalle kiitos appiukosta, on lääkäri, ja antoi jotain pahimman yli. Nytkin kvut ovat pahat, mutta ei mitään verrattuna siihen helvettiin, jota kesti ikuisuus...