Mitä mieltä: osto huutiksesta ja noutaessa sovitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huom harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huom harmaana

Vieras
Tässä taannoin myin lapsen haalarin huutiksessa ja ostaja tuli sitä noutamaan.
Pikkaisen huvitti kun isä alkoi sitä haalaria sovittaa siinä pihalla lapsen päälle että onko se sopiva ja pitkään zoomaili sitä edestä ja takaa ja totesi sitten lopulta että kyllä me se varmaan otetaan.

Onko teille tullut edes mieleen että huutiskaupan voisi jotenkin purkaa noudettaessa, jos se ei miellytäkään tai on liian iso tms. Siis jos koko ja mitat on ilmoituksessa ja tuote vastaa muuten sitä mitä ilmoituksessa on, siis kunnoltaan jne.

Itselleni ei tulisi tuollainen edes mieleen, vaan ostaisin sen joka tapauksessa. Kun se huuto on sitova.

Huuto on yleensä sitova. Ainakin morsiuspuvuissa, turkeissa ym. olen nähnyt myyjän laittaneen maininnan sovitusmahdollisuudeta. Kukaan tuskin muuten huutaisikaan?

Jos sovitusmahdollisuutta ei mainita, sitä ei mielestäni ole.

no ei tulis kyllä mieleen.Mutta pari vaikeeta ostajaa on ollut.Yks pommitteli puhelimella keskellä yötä!! oli korjaus ollut liian kallis vaati multa useita satoja..tuote makso 10e....:0 tiesi kyllä mitä ostaa,tutki paikanpäällä ja osti.Käskin painua V"#¤#¤#:ashamed:
Ja sitten yks joka rupes vaatimaan kuitteja yms lappuja noudettaessa vaikka tiesi että niitä ei ollut.

Kyllähän tuo sovitusmahdollisuus on ihan normaalikäytäntö kalliimpien vaatteiden kohdalla. En esim. itse ostaisi jotain parin sadan takkia sovittamatta.
Mutta joo, lapsen haalarin kyseessä ollessa ja etenkin kun asiasta ei ole ollut mainintaa, niin varsin outoa, enkä itse kyllä olisi kehdannut olla ostamatta, vaikka ei olisi sopinutkaan.

Kyllä mä sen verran pyörittelisin, että katsoisin tuotteen vastaavan kuvausta. Ehkä tuo isä oli vaan tullut hakemaan äidin ostoksia, eikä oikein tiennyt mistä hommassa oli kyse? Aika kumma muuten.

Jäin siinä sitten miettimään että mitä olisin sanonut jos isä olisi todennut että ei otakaan. Olisin ollut varmaan huuli pyöreänä.
Kaikkeen tähän sovitteluun ja pähkäilyyn meni aikaa varmaan parikymmentä minuuttia ja oltiin sovittu ne noutoajat ja muut. Varmaan olisi kyllä ottanut päähän jos olisi lopulta todennut että ei sitten otakaan. No, negaa olisin kyllä pistänyt, se on selvä.

[QUOTE="eeee";22330983]Kyllä mä sen verran pyörittelisin, että katsoisin tuotteen vastaavan kuvausta. Ehkä tuo isä oli vaan tullut hakemaan äidin ostoksia, eikä oikein tiennyt mistä hommassa oli kyse? Aika kumma muuten.[/QUOTE]

Joo, jos noutaa, kannattaa tosiaan tarkastaa tuote siinä samalla!

Eli itse en loukkantuisi , vaikka kauppaa ei sitten tulisikaan.
Parempi niin , kuin tyytymätön ja pakotettu asiakas.

Isommissa ostoksissa koetan tarjotella sovitus ja katsomismahdollisuutta - siis ennen huutoa , ja jos ostaja on samalla paikkakunnalla...

Eli itse en loukkantuisi , vaikka kauppaa ei sitten tulisikaan.
Parempi niin , kuin tyytymätön ja pakotettu asiakas.

Isommissa ostoksissa koetan tarjotella sovitus ja katsomismahdollisuutta - siis ennen huutoa , ja jos ostaja on samalla paikkakunnalla...

Ei se tietenkään ole vakavaa, mutta en olettaisi ainakaan itse että myyjä suostuisi moiseen. jos on kaupat sovittu, ne tehdään.
Myyjällehän se on ihan turhaa vaivannäköä, jos ei olla ns. tositarkoituksella ostamassa.

Minä olen aina laittanut jos kyse vaikkapa vaatteista ja asiakas noutaa,
niin saa noutaessa tarkistaa tuotteen kunnon ja sovittaakin saa :)
jos tuote on liian pieni tai liian iso ja asiakas ei sitä halua niin en minä siitä ikinä ole negaa laittanut (sinähän huusit tuotteen maksa se kanssa mulle sama missä pidät liian pientä vaatetta, itsepä huusit olisit miettinyt silloin kuin huusit)
Tosin sellainen myyjä jolla lukee nouto ja saa sovittaa noutaessa,
alkaa vaatimaan maksua kuitenkin vaikka tuote ei ehkä mahtuisikaan päälle,
eikä ole mahdollista purkaa kauppa saa minun karvani nousemaan pystyyn että näinköhän on ihan puhtaat jauhot sitten myyjällä pussissa.
(Ihme kiire siis saada vaikka se vaate myytyä vaikka näki että oli minulle reilusti aivan liian pieni)

[QUOTE="hippi";22331650]Minä olen aina laittanut jos kyse vaikkapa vaatteista ja asiakas noutaa,
niin saa noutaessa tarkistaa tuotteen kunnon ja sovittaakin saa :)
jos tuote on liian pieni tai liian iso ja asiakas ei sitä halua niin en minä siitä ikinä ole negaa laittanut (sinähän huusit tuotteen maksa se kanssa mulle sama missä pidät liian pientä vaatetta, itsepä huusit olisit miettinyt silloin kuin huusit)
Tosin sellainen myyjä jolla lukee nouto ja saa sovittaa noutaessa,
alkaa vaatimaan maksua kuitenkin vaikka tuote ei ehkä mahtuisikaan päälle,
eikä ole mahdollista purkaa kauppa saa minun karvani nousemaan pystyyn että näinköhän on ihan puhtaat jauhot sitten myyjällä pussissa.
(Ihme kiire siis saada vaikka se vaate myytyä vaikka näki että oli minulle reilusti aivan liian pieni)[/QUOTE]

Nyt täytyy myöntää että en ymmärrä mitään tästä sepustuksestasi...

Yhteistyössä