Talvihaalarin ostajaehdokas vaati haalarista ostokuittia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olin myymässä lasten talvihaalaria. Kerroin ilmoituksessani että olen ostanut haalarin lapselleni tulevaksi talveksi, mutta se onkin liian iso, siksi myyn. Ilmoituksessa oli haalarista monta kuvaa, ja kerroin että se on vain päälle sovitettu, joka kyllä näkyi kuvissakin että uutta vastaava on. Laput menin ostaessani irroittamaan ja heittämään roskiin, eli se pikkuisen laski hintaa. (noin 20 e siitä mitä maksavat vastaavat, joissa on laput kiinni.) Kerroin senkin ilmoituksessani että laput on irrotettu ja hävinneet.

Ostajaehdokas tuli luokseni. Tarkasteli haalaria joka kantilta. Vihdoin alkoi vaatia ostikuittia haalarista! Ei minulla sellaista enää ollut tallessa tilasin nettikaupan alesta viime tammikuussa haalarin, eli kuitti oli lähetyslista jossa oli paljon muutakin, en tajunnut edes säilyttää kuin sen aikaa kunnes maksu oli mennyt perille.

Haalari jäi sitten ostamatta kun ei ollut tuota kuittia. Mitä ostaja tekisi kuitilla? Tuli mieleen että möisi voitolla? Vai mitä ihmettä? Säästääkö joku oikeasti kuitteja siksi että voi näyttää mahd. ostajalle jos joskus myy vaatteen?

Se varmaan epäili että sä pyydät siitä enemmän kuin oot itse maksanut. Tai sitten kun nuo haalarimerkit on joillekin niin tärkeitä, niin ehkä se epäili että se ei oo tämän syksyn mallistoa eikä siis siksi riittävän hieno muiden mielestä

Jaa,a. Me myytiin kerran puoli vuotta vanhaa sohvaa, ja ostaja olisi halunnut kuitin. No ei "ollut". Olihan meillä, mutta ei me omia kuitteja muille anneta. Seuraava ostajaehdokas sitten haki sohvan eikä pyydellyt kuitteja ja kaikki oli tyytyväisiä. Käytetty on käytetty, ja piste. Voin kyllä kirjoittaa kuitin että se on multa ostettu hinnalla xx € x)

Johan oli mamma! Jaksaa vaivautua luoksesi katsomaan haalaria, mutta ei halua sitä ilman kuittia?
Luulen että jotkut ihmiseet näissä fb-kirppiksillä ja huutiksessakin ovat mielenterveydellisesti epävakaita, ja tekevät vain kiusaa toisilleen.

Tai, yrittää palauttaa tuotetta kauppaan ja saada siitä takaisin sen summan minkä SINÄ olet maksanut.

Itse ostin joskus henkilökunta myymälästä vauvan kantorepun. Mikä se on.. rintareppu ? Baby björn.
Normi hinta oli 99 euroa! Paketista reivtty pois, ja paketti rikottu. MAksoin siitä 10 euroa.
Kaitoin huutonettiin sen. Käytin sitä KAKSI kertaa.
Lopulta myin repun hintaan 50 euroa! Eräs asiakas huuti sitä niin pitkään, että varmasti sai sen :)

Ymmärrän, että rattaista halutaan kuittia. Jos ne on vaikka suht uudet ja takuuta jäljellä.
Vaikka minä olen esim takuuhuoltoon vienyt rattaat ilman kuittia. KYllä ne tunnistaa miltä vuodekta ne on yms...

Jos tosiaan kyseessä tämän kauden haalari, kyllähän ovh-hinnan voi tarkistaa netistä. Ihme ongelmia ihmiset haluaa keksiä itselleen ja muille. Ja sinä saat myydä haalaria just sillä hinnalla mitä haluat. Jos ei kiinnosta niin miksi edes tuli katsomaan? Kyllä ihmiset on juntteja!

Meille oikeesti tulee infoon ihmisiä joilla puolivuotta vanha kuitti. Yrittää palauttaa haalareita, ja saada niistä rahat takaisin.
Jos tämäkin ostaja oli sellainen ?!?
Jos esim haalari menisi rikki (vetoketju) lähetetään se valmistajalle ihan ilman kuittia, ja ne korjaavat sen myös ihan ilmaiseksi ;)

Mä en ymmärrä mitä se ny haittais jos saisit muutaman euron voittoa alesta ostetulla haalarilla? Jos et kuitenkasn tarkoituksella ole kahminut niitä ylenmäärin trokaustarkoituksessa.
Kysynnän ja tarjonnan laki määrää, sillä ei oo mitään väliä paljonko oot tammialessa haalarista maksanu.
Sulla ei sitte sähköpostissakaan ollu tallella sitä kuittia?

Tai sitten ostaja oli tullut katumapäälle ja siksi keksi syyn vetäytyä kaupasta. Mikä on sinänsä kyllä vittumaista kun nyt alkaa olla viimeiset hetket saada toppahaalari myytyä, jossain nettikaupasssa oli jo tän kauden haalareita alessa..

[QUOTE="Vieras";29124060]Mä en ymmärrä mitä se ny haittais jos saisit muutaman euron voittoa alesta ostetulla haalarilla? Jos et kuitenkasn tarkoituksella ole kahminut niitä ylenmäärin trokaustarkoituksessa.
Kysynnän ja tarjonnan laki määrää, sillä ei oo mitään väliä paljonko oot tammialessa haalarista maksanu.
Sulla ei sitte sähköpostissakaan ollu tallella sitä kuittia?[/QUOTE]

Ei ole kuittia sähköpostissa. Kerroin kyllä rehellisesti että olen maksanut haalarista -30% ovh-hinnasta. Ja pyytämäni hinta oli -50% ovh-hinnasta.

Itse en kyllä muista edes säilyttää kuitteja joita ehkä pitäis, joten en kyllä ois sellaista keltään vaatimassa. Muutaman kerran kyllä itsekkin ihmetellyt kun myydään T2H pukua, uutta, käyttämätöntä, pari viikkoa vanhaa, kun tuli ostettua liian iso. Jos oot ostanut liian ison, niin miksi et palauttais. Meidän alueen naamakirja kirppulla on eräs tämmönen ihminen, jolla on aina käyttämätön tai hyvin vähän käytetty tosi kallis lastenvaate myytävänä. Viime talvena möi takkia ja housuja, käytettyjä, ostin uudet samanlaiset halvemmalla netistä. Eihän se tyhmä ole joka pyytää vaan se joka maksaa, mutta sen jälkeen en ole edes harkinnut kyseisen myyjän tuotteita.

[QUOTE="a p";29124136]Ei ole kuittia sähköpostissa. Kerroin kyllä rehellisesti että olen maksanut haalarista -30% ovh-hinnasta. Ja pyytämäni hinta oli -50% ovh-hinnasta.[/QUOTE]

Miksi alensit täysin uuden haalarin hintaa? Olisit vaan pyytänyt saman hinnan jonka itse maksoit. Tai niin minä olisin tehnyt, jos haalarissa ollut kerran päällä, eikä sen enempää. Mutta idioottihan tuo ostaja oli. Halusi varmaan palauttaa sen kauppaan ja saada rahat siitä. Myy vaan se sillä hinnalla mitä ostit, ei se lappusten puuttuminen nyt NIIIn kamalaa pitäisi olla, jos on uusi käyttämätön haalari.
Mikähän merkki on kyseessä, Ticket tai Molo varmaankin?

Yhteistyössä