Mitä mieltä olisitte tällaisesta (kyseessä mies + ex)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsyttävää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ärsyttävää

Vieras
Elikkä taustoja sen verran että olemme seurusteleva pari mieheni kanssa emmekä omista lapsia.. Toinen osapuoli on miehen ex. Mieheni ja tämä nainen ovat todella hyviä ystäviä.. Emme asu vielä yhdessä mieheni kanssa. (älkää kysykö miksi käyn sitten täällä Kaksplussalla, pitkä tarina :) )

Miehen ex-tyttöystävä on lähdössä muutamaksi viikoksi ulkomaille ja ei millään löydä hoitajaa kissalleen. Jokainen hänen tuttunsa on joko allerginen tai muuten vaan estynyt hoitamaan.

Nyt tämä exä käyttää viimeistä oljenkorttaan ja haluaa, että mieheni muuttaa hänen luokseen kahdeksi viikoksi, jotta voi hoitaa kissaa. Minä itse olen tosi allerginen kissoille, enkä voi olla samassa tilassa. Lisäksi saan oireita jo pelkästään siitä, että jonkun takissa tai vaatteissa on kissankarvoja.

En pidä tästä ajatuksesta, että mieheni "muuttaa" exänsä luo.. Olen loukkaantunut siitä, ettei minua ajatella tässä asiassa ollenkaan. Olenkin suutuksissani sanonut miehelle, etten aio nähdä häntä tämän parin viikon aikana, jos kerta aikoo olla näin hyväsydäminen ja mennä tämän exän mielen mukaan.. Exäähän tämä ei tietenkään haittaa, pääasia että saa katille hoitajan ja no, ehkäpä haluaa vähän minuakin ärsyttää (vaikkei mieheni tätä tietenkään myönnä, exähän on todellinen enkeli eikä ikinä voisi niin ajatella).

Toisaalta ymmärrän, että kissa todellakin tarvitsee jonkun huolehtimaan ja antamaan ruokaa, mutta samalla vituttaa tämä koko juttu ihan suunnattomasti!

Kyllä kissa pärjää pari viikkoa sillä, että mie käy ruokkimassa sen ja pitää vähän aikaa seuraa. Tai jos ette kerran asu yhdessä, niin kissa voi mennä miehen kotiin ja te voitte pääasiassa olla sinun kotonasi.

No ehdotapa jotain parempaa toimintatapaa tuohon tilanteeseen?

Lakkaa olemasta lapsellinen, parin viikon kissanvahtina olo ei ole mikään henkilökohtainen hyökkäys sinua kohtaan.

[QUOTE="Nana";23224675]No ehdotapa jotain parempaa toimintatapaa tuohon tilanteeseen?

Lakkaa olemasta lapsellinen, parin viikon kissanvahtina olo ei ole mikään henkilökohtainen hyökkäys sinua kohtaan.[/QUOTE]

Ei aloittajan velvollisuus ole ratkoa miehensä exän kissanhoito-ongelmia....
Eikä kyllä pitäisi olle miehenkään ongelma. Eksät ovat eksiä ja se ex nimen omaan tarkoittaa sitä, että pitäisi olla ihan muut ihmiset, kenen puoleen ongelmatilanteissa käännytään.

Ja järkyttävää että jotkut täällä ovat sitä mieltä että kissa pitää vain käydä ruokkimassa ja hiekat vaihtamassa! Näin ei todellakaan ole. Kissa on kyllä itsenäinen eläin mutta se kaipaa myös seuraa. Ei ehkä 24/7 samalla tavalla kuin koira mutta todellakaan kissaa ei voi jättää kahdeksi viikoksi yksin niin että käydään vain ruokaa antamassa. Heitteillejättö se on jättää niinkin sosiaalinen eläin yksin tuossamäärin.

Jos kissalla olisi seuranaan toinen kissa, niin silloin ihmisseura ei ole niin välttämätön samassa määrin, mutta yksin ei kissaa tuollalailla saa jättää!

No omalla tavalla kyllä ymmärrän, että tarvii seuraa. Ärsyttää vaan, että pitää oikein muuttaa sinne asumaan! Ja kuten yllä sanottu, ei todellakaan pitäisi olla meidän ongelma ratkoa exän kissanhoitopulmia.

Miten ne exät aina saakin veren kiehumaan..

Mä ymmärrän sun vittuuntuneisuutesi... Riippuu tietty kissasta, mutta omasta kissastani voin sanoa, että sille riitti se pari-kolme kertaa päivässä naapurin käynti viikon ajan. Tosin se pääsi pihalle ja niin edelleen. Ja useampana kertana. Ikää kissalla oli reilusti yli 10v eli ei seuraa kaivannut, kuin omasta väestä, sillon kuin itse halusi, mutta tosiaan kissoissa on eroja. Olen myös sitä mieltä, ettei exän ongelmat ole enää nyksien, tai siis ei pitäisi. Kuinka se ämmä edes kehtaa moista ehdottaa?!?! Omalla kohdalla kävi, että exän sisko pyysi miestäni hänen kämppäänsä viikonlopuksi kissoja hoitamaan. Sanoin kyllä, että vaikka kissarakas olen niin kai sillä ämmällä nyt muitakin tuttuja on. No kuulosti se miehenikin mielestä oudolta kysyä häntä, eikä kyllä lupautunut menemään (vielä kun me asumme Treella ja tämä ämmä Hesassa...). Pidä puoles!!! Jos miehellesi ovat exän kissat tärkeämpiä ja hänelle on tärkeämpää pitää exänsä tyytyväisenä kuin sinut, niin pistä kova kovaa vastaan!!!

[QUOTE="lilja";23224878]Mä ymmärrän sun vittuuntuneisuutesi... Riippuu tietty kissasta, mutta omasta kissastani voin sanoa, että sille riitti se pari-kolme kertaa päivässä naapurin käynti viikon ajan. Tosin se pääsi pihalle ja niin edelleen. Ja useampana kertana. Ikää kissalla oli reilusti yli 10v eli ei seuraa kaivannut, kuin omasta väestä, sillon kuin itse halusi, mutta tosiaan kissoissa on eroja. Olen myös sitä mieltä, ettei exän ongelmat ole enää nyksien, tai siis ei pitäisi. Kuinka se ämmä edes kehtaa moista ehdottaa?!?! Omalla kohdalla kävi, että exän sisko pyysi miestäni hänen kämppäänsä viikonlopuksi kissoja hoitamaan. Sanoin kyllä, että vaikka kissarakas olen niin kai sillä ämmällä nyt muitakin tuttuja on. No kuulosti se miehenikin mielestä oudolta kysyä häntä, eikä kyllä lupautunut menemään (vielä kun me asumme Treella ja tämä ämmä Hesassa...). Pidä puoles!!! Jos miehellesi ovat exän kissat tärkeämpiä ja hänelle on tärkeämpää pitää exänsä tyytyväisenä kuin sinut, niin pistä kova kovaa vastaan!!![/QUOTE]

Olen samaa mieltä kanssasi.. ja näin aion miehelleni sanoakin. Tai itseasiassa olenkin sanonut jo, että miksei minun tunteitani ajatella tässä ollenkaan?

Edelleenkin mielestäni AP osoittaa äärimmäistä lapsellisuutta.

Kissanhoito on ystävänpalvelus, se EI ole mikään hyökkäys AP:tä kohtaan. Ja jos mies ei koe järjestelyä ongelmalliseksi niin ei sen pitäisi häiritä AP:takaan.

Olisiko asia ongelma jos kyseessä ei olisi miehen ex vaan joku muu kaveri?
Itselleni ei tulisi mieleenkään kieltää miestäni auttamasta kaveriaan, oli kyseessä ex tai ei. Jollei siitä miehelle itselleen ole liikaa vaivaa niin luulisi ettei se muiden persettä kutita. Jos mies itse taas kokee homman vaikeaksi niin osaa kyllä aikuinen mies kieltäytyä hommasta.

Lakkaa kitisemästä AP ja käyttäydy kuin täysjärkinen aikuinen.

En hyväksyisi. Jos mies oikeasti lähtisi kissavahdiksi, niin sanoisin miehelle, että emme sitten pidä 2 viikkoon mitään yhteyttä.

Tein aikoinaan näin miehelleni, kun hän oli lapsensa kanssa. Enkä minä saanut olla muka paikalla, koska exä kielsi sen, ettei uusia kumppaneita saanut esitellä lapselle. Olimme seurustelleet jo puoli vuotta ja silti exä vaikutti tähän asiaan ja tossukka mies vikisi perässä ja totteli exää. Sitten sanoin miehelle, että tanssitaan sitten sanasta sanaan exäsi pillin mukaan, eli jos exäsi ei tahdo että minä näen lapsen ja sinä häntä tottelet, niin ei sitten olla ollenkaan missään yhteyksissä silloin kun lapsi on sinulla. Alkoi sitten mieskin melko nopsaan muuttamaan mielipiteensä ja unohtamaan exän ehdot.

Mutta siis kissa hoitolaan ja jatkatte normi elämää =)

Mä suosittelen nyt unohtamaan tästä sanan ex.
Kaveri tarvitsee apua, tässä miehesi voi olla avuksi. Onko ongelmia?

Jos sä saat ongelman tällaisesta, eihän se ex edes ole itse paikalla niin en suosittele tuon suhteen jatkamista. Nimittäin jos mies tätä apua vakavissaan harkitsee, merkitsee tuo ihminen kaverina paljon. Ja ei, ei tarkoita että merkitsisi naisena vaan KAVERINA paljon, tulet siis tulevaisuudessakin törmäämään tähän.

Nyt on vain joko hyväksyttävä tilanne, taikka sitten mietittävä onko oikein erottaa nämä kaverit, onko se todellakin tarkoituksesi ja tarpeesi. Entä miehen tarve?

Olisit sä raivoissas jos kyseessä olis joku muu kuin ex, joka pyytäis palvelusta?

Oot sä mun mielestä kohtuuton. Vedät heinixinä pari viikkoa ja poikakaverisi voi olla kainalossa silti.

Kissanomistajana komppaan Nanaa tässä ketjussa.

Ihan tosi, kyseessä on jollekin rakas lemmikki joka on tunnearvoltaan paljon enemmän kuin eläin. Joillekin lemmikki on jopa lapseen verrattavissa oleva asia. Ei sellaista voi jättää heitteille eikä viskata jonnekin hoitolaan. Mikäli mies on luvannut hoitaa kissan niin silloin hänen on se hoidettava.

Onko sinulla ap huono itsetunto? Miksi väännät tilanteesta väkisin vastakkainasettelun ja haluamalla haluat kokea itsesi ja asemasi miehen rakkaana uhattuna? Etkö voisi mitenkään ajatella asiaa vaikkapa niin että miehen eksä osoitti melkoista huomaavaisuutta sillä ettei ole vaatinut että mies ottaa kissan asuntoonsa kahdeksi viikoksi, jolloin ensinnäkään sinä et voisi vierailla miehen luona ollenkaan tuona aikana ja toisekseen kissa jättäisi jälkeensä eläinpölyä ja karvoja siinä määrin että saisit allergisia reaktioita kämpässä vielä pitkään kissan lähdettyäänkin.

Sen sijaan ex päästää miehen omaan kämppäänsä, omien henkilökohtaisten tavaroidensa ja arvokkaan omaisuutensa keskelle kahdeksi viikoksi. Se vaatii melkoista luottamusta. Tuskin vaatii kuitenkaan että mies on joka yö siinä kämpässä, riittänee että mies viettää siellä aikaa sen verran että kissa saa seuraa ja voi tulla vaikkapa sinun luoksesi yöksi jos toiseksikin.

Älä vaadi miestä laiminlyömään eläimen hoidon johon on lupautunut vain omien itsekkäiden ja lapsellisten oikkujesi takia. Et anna tuolla asenteella yhtään hyvää kuvaa itsestäsi ja miestäsikin varmasti ahdistaa ja ärsyttää tuo kiukuttelu näin typerästä asiasta. Haluat ehkä tehdä asiat vaikeiksi miehen exälle, mutta toteutat sitä yllyttämällä ja vaatimalla miestäsi rikoskumppaniksesi viattoman luontokappaleen heitteillejättöön.

Jos miehesi on jo luvannut hoitaa kissaa, niin se on hoidettava. Kyseessä on miehen ja exänsä välinen sopimus joka ei edes kuulu sinulle millään muotoa. Rahoitu ja tarkastele tilannetta objektiivisesti, arvosta miestäsi hänen osoittamastaan luotettavuudesta ja vastuuntunnosta, vaikka se juuri nyt kohdistuukin muualle kuin itseesi, sillä kyllä sinäkin saat niistä osasi! Pois turha mustasukkailu ja kiukuttelu!

[QUOTE="vieras";23230031]Mitäs otit miehen, jolla on entistäkin elämää elettynä, jos se on sinulle noin suuri ongelma. Fiksu mies ja exä, kun osaavat olla ystäviä edelleen.[/QUOTE]

No hei haloo. Etko osannut lukea ap:n viestiä. Ap on tosi allerginen, eli käytännössä on myös tuon kaksi viikkoa allerginen myös miehelle (koska hänellä karvoja/hilsettä) ja pitkään myös tämän jälkeen. Pahimmassa tapauksessa mies joutuu vieläpä pesemään kaikki vaatteensa tuon exällä olon jälkeen, jotta voi jälleen olla uuden kultansa kanssa.
Eli kissanvahtina olo hankaloittaa merkittävästi uutta suhdetta. Sun mielestä silti ok?

[QUOTE="vieras";23230031]Mitäs otit miehen, jolla on entistäkin elämää elettynä, jos se on sinulle noin suuri ongelma. Fiksu mies ja exä, kun osaavat olla ystäviä edelleen.[/QUOTE]

Nimenomaan ENTISTÄ elämää, joka ei pitäs enää nykyisessä elämässä kummitella. Nyt exä on ystävä, mut kyllä puoliso on paljon tärkeempi. Haluisit sä olla puolisostas 2 viikkoo erossa?

[QUOTE="sss";23224702]Ei aloittajan velvollisuus ole ratkoa miehensä exän kissanhoito-ongelmia....
Eikä kyllä pitäisi olle miehenkään ongelma. Eksät ovat eksiä ja se ex nimen omaan tarkoittaa sitä, että pitäisi olla ihan muut ihmiset, kenen puoleen ongelmatilanteissa käännytään.[/QUOTE]

Miksei ex voisi olla tärkeä ystävä? Ystävät auttavat. Kummallista mustasukkaisuutta ja epävarmuutta aloittajalla. Ei tämä liity mitenkään aloittajaan...

[QUOTE="vieras";23230117]Miksei ex voisi olla tärkeä ystävä? Ystävät auttavat. Kummallista mustasukkaisuutta ja epävarmuutta aloittajalla. Ei tämä liity mitenkään aloittajaan...[/QUOTE]

Ei se minusta ole mustasukkaisuutta, jos ei halua olla erossa puolisosta kahta viikkoa.

Sitäpaitsi, jos mies vaikkapa yöpyy eksänsä kämpillä, käy suihkussa ja vaihtaa vaatteet niin en usko että kukaan niin yliherkkä on että saisi tuosta enää reaktiota.

Eräs kaverini on todella allerginen koirille, siis todella allerginen. Hän saa nimenomaan esimerkiksi vaatteista allergisen reaktion, mutta onnistui silti seurustelemaan miehensä kanssa ja jopa näkemään usein vaikka miehen perheellä oli koira, aikana jolloin miehensä vielä asui kotonaan. Ei vaatinut kuin että mies kävi suihkussa, vaihtoi puhtaan vaatekerran päälle ja ulos mennessään huolehti ettei koira tullut niihin vaatteisiin itseään hinkkaamaan. Problem solved. Käsittääkseni miehen perheen koira ei kuitenkaan suhteelle missään vaiheessa ollut este, ja tuo suhde on edelleen toiminnassa vaikkei mies tosin enää vuosiin ole kotona asunutkaan :D Mutta kyllä reilun vuoden seurustelivat tuolla vaatteiden vaihto tyylillä, ja miehellä oli kaverini luona parit vaihtovaatteet niin järjestely ei ollut kummankaan mielestä edes vaivalloinen kun siihen asennoiduttiin.

Jos jotkut jaksavat tätä vuoden, niin on kumma jos aloittajalle kaksi viikkoa on ylivoimaista.
Uskomatonta kiukuttelua. Halutaan tekemällä tehdä asiat vaikeiksi muille. Itsekästä. Miten noin yhteistyökyvytön ja joustamaton ihminen ylipäätänsä voi olla parisuhteessa?

Yhteistyössä