Mitä mieltä olette? Koulusta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Milanna älä välitä tästä palstasta, tiedät itsekin, että täällä on paljon päästään sairaita.
Valitettavasti asut väärässä maassa, tai ainakin väärässä kaupungissa. Suosittelen muuttamista Espoon jollekin astetta varakkaammalle alueelle.

Minne noilla olisi varaa muuttaa, kun "miljoona-lukaalikin" on osoittautunut halvemmaksi kuin perheneukkukuutio Vantaan huonoilla alueilla?

[QUOTE="haloo";30488108]Jos maksat itse taksin niin ei kai kenelläkään ole siihen sanomista 0.o[/QUOTE]

Jos kyydit itse maksaa, niin saahan sitä kuskata mukulat kouluun vaikka helikopterilla taikka kahdenkymmenen valkoisen hevosen vetämissä vaunuissa soittokunnan marssiessa edellä.

Antaa kateellisten tuijotella.

Mua häiritsee ihan kauheasti, kun tuossa kirjeessä lukee näin: "allekirjoittaneen vanhempia osastolla tavatessa". Siis mitä tuossa yritetään sanoa? Allekirjoittanut on yhtä kuin "minä itse", mutta ilmeisesti tuossa tarkoitetaan sitä, kun ilmoituksen tehnyt henkilö (hoitaja?) on tavannut vauvan vanhemmat. Vai? Kannattaisi varmaan sossujen (vai oliko tuo nyt se sossujen kirje) vähän harjoitella suomea ja sitä, miten asiat ilmaistaan oikein ja selkeästi. Nyt tuossa lauseessa ei ole kyllä mitään järkeä.

Joo, joku tolvana tuonkin ilmoituksen on laatinut. Allekirjoittaneen vanhemmillahan tarkoitetaan sen henkilön vanhempia, joka ilmoituksen on laatinut ja allekirjoittanut. Mitenköhän he mahtanevat asiaan liittyä? Kirjoittaja on ilmeisesti joku täysin asiantuntematon, joka on yrittänyt matkia jotain juhlallista ja pontevaa virkakieltä säälittävästi epäonnistuen.

[QUOTE="espoo";30500869]Minne noilla olisi varaa muuttaa, kun "miljoona-lukaalikin" on osoittautunut halvemmaksi kuin perheneukkukuutio Vantaan huonoilla alueilla?[/QUOTE]

Kyllä taas oli hyvä letkautus. Kerrohan nyt siitä Tri Tuherosta, sinä kun niiin osaat kirjoittaa "hauskasti".

Minkälainen asunto muuten sinulla on? Ilmeisesti Espoon keskuksessa, slummi-alueella.

Sekä että :). Joskus jopa vauvan kanssa töissä. Juu varmasti pahis olen, sen kuuntelen vähän liikakin.

Et ole pahis, juuri noin pitää toimia. Lapsi on mukana elämässä eikä eristettynä asuntoon kaksistaan äidin kanssa. Isä on myös yhtä hyvä hoitaja.
Kuulostaa että siellä on tyhmiä opettajia ja tyhmiä vanhempia jotka ei millään tavalla ymmärrä eikä hyväksy jos joku poikkeaa perinteistä ja kaavoista...
Toki taksia saa käyttää, turvallista lapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja öhhöh;30499381:
.
""Mutta kun en halua että jossain tiedossa jää minusta jotain sellaista mitä ei paikansa pitää ja ehkä siksi kun varma kaikki negativistä voi vaikuttaa tulevaan mitä en ole tehnyt"" => esim kirjoittamasi tämä on ja pysyy AINA niin internetissä kuin mielissämmekin. Oikeasti kannattaisi miettiä mitä tänne kirjoitat.

Niinpä. Ja sen paikkansapitämätön ilmoituskin nyt löytyy täältä. Ja näköjään jo jostain arkistopalvelimilta.

Et ole pahis, juuri noin pitää toimia. Lapsi on mukana elämässä eikä eristettynä asuntoon kaksistaan äidin kanssa. Isä on myös yhtä hyvä hoitaja.
Kuulostaa että siellä on tyhmiä opettajia ja tyhmiä vanhempia jotka ei millään tavalla ymmärrä eikä hyväksy jos joku poikkeaa perinteistä ja kaavoista...
Toki taksia saa käyttää, turvallista lapselle.

Minä luulen, että tuossa opettaja-jutussa on jälleen jonkunlainen kielestä tai jostain muusta johtuva kommunikaatio-ongelma. Tuskin kukaan opettaja on sitä mieltä, että on ihan oma vika, jos kuljettaa lapsia taksilla ja siitä heitä kiusataan. Opettaja on varmaan selvittänyt kiusaamisen syitä eikä suinkaan tarkoittanut, että hyväksyy kiusaamisen niistä syistä.

Samalla tavalla täällä palstallakin milannan kysyessä palstalaisilta, miksi hän saa kakka niskaan jossain muumimukiryhmässä, ne, jotka vastasivat asiallisestikin, mistä moinen mahtaa johtua, ilman, että täällä kukaan sanoi, että se on ihan ok sitä kakkaa niskaan lappoa, milanna ymmärsi sen niin, että vastaajat olivat sitä mieltä, että se on ok. Vaikka niin ei ollut. Varmaan samantapainen juttu tuossa opettajan kanssa käydyssä keskustelussa.

Samalla tavalla täällä palstallakin milannan kysyessä palstalaisilta, miksi hän saa kakka niskaan jossain muumimukiryhmässä, ne, jotka vastasivat asiallisestikin, mistä moinen mahtaa johtua, ilman, että täällä kukaan sanoi, että se on ihan ok sitä kakkaa niskaan lappoa, milanna ymmärsi sen niin, että vastaajat olivat sitä mieltä, että se on ok. Vaikka niin ei ollut. Varmaan samantapainen juttu tuossa opettajan kanssa käydyssä keskustelussa.

Tsiisös mikä virke toi eka.

• Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips
Vieläkö täällä joku jaksa :)?

Mielikuvitus rokote, mielikuvitus talo? Wtf? Miten todellisuus on yhtäkkiä mielikuvitus, pitää kysyä läheisiltä että jos elän mielikuvitus maailmassa niin pakko hoitoon päästä ja äkkiä. ;D Kyllä te osaatte ihmisistä tehdä nauretavan ja pellen, käyttäkää edes taidot hyväksi ehkä joku Seiska lehti tarvitse paskanjauhajija rikkaan mielikuvituksen kanssa.

Rauhoittukaa myös jo sen ilmoituksen suhteen, Tyksissä ottavat selville mistä se on tullut ja kuka on sen takana ja miksi ja onko totta. Lukekaa myös kunnolla ennen kun päästätte oman paskan toisen päälle että vauvan kävin katsomassa 3krt päivässä ja menin sen kanssa osastolle kun teholle epäilyn takia se on joutunut. En tiedä onko imetyksen tai työn takia tai mun naaman takia se oli tehty, ei ainakaan sossu ole huolissaan mun työn tai imetyksen takia (eikä naaman takia), eikä neuvolassa. Eikä kukaan meitä jää seuramaan, tulevat vaan vielä kerran käymään tai me menemme sinne, täällä jos ilmoitus tehdään sossulle pakko mennä katsomaan perhettä vaikka kultainen se olisi, sossulla nyt ei muuta huolia ole jäänyt meistä kun että ehkä tarvitsemme apua lastenhoitoa suhteen, kun on monta lasta ja monta projektia päällä (mielikuvitus projektit kai?), siksi heidän selitys on ollut vielä kerran varmista ja tarkista meitä että emme olisi väsyneitä, kun ainakin nyt vaikutamme pirteiltä, ohoh...

Vieras, tämä on aika ihmellistä jos meitä joku tunne koulun kautta, kun en tunne täällä ketään enkä halua tuntea ja onko se sun siskon lapsi tai siskon siskon lapsi puhuu meistä vai wtf kun meistä, aikamoinen lapsi hän on sitten tai mielenkiintoista miten lasta voi joku venakko kiinnosta? Liian naurettava teidän touhu. Mutta lopettakaa jo meistä tehdä mielensairaita, täällä joku muu ne lääkkeet tarvitse kun jaksa oman mielenkuvituksen kautta tehdä toisista pellejä, nämä samat pienisieluiset kansalaiset sitten jaksavat varma meidänkin lapsia kiusata jonkun taksin takia, voi voi jos se on niin pois toisista, mutta valitettavasti lapset menevät kuitenkin joka päivä taksilla ja minä epäimettävä ja mielisairas äiti en vitsi kuunnella ketään, mutta se kiusaamiselle vielä joku laki löytyy, sekä onneksi meillä on muuto pian (---> mielikuvitusmaailmaan). :heart:

Semmoista se meillä normaaleilla on, kun emme ole epävakaita. :) Kaksi vuorokautta sitten sinä olit poistamassa nimimerkkisi ja jättämässä palstan ja aioit nostaa syytteen Tyksiä (tai jotain) vastaan ja annoit ymmärtää, että siellä on syytä pelätä.. Äänekkään palstapoistumisesi peruit muutamaa tuntia myöhemmin, ja tänään syyte on muuttunut syyllisen etsintään. Lisäksi olet tässä välillä varmaan kertaalleen hankkinut ja perunut avioeron, yrittänyt ryöstää pankin, pahoittanut pari kertaa mielesi, riidellyt jonkun kanssa, päättänyt muuttaa Espooseen ja Meksikoon, päättänyt hankkia lapsille yksityisopettajan, rakastunut ja harkinnut jonkun murhaa. Ja aattele, me tasaiset tavikset ollaan vielä kaiken tämän jälkeenkin kaksi päivää myöhemmin nauramassa samalle vitsille. Varmaan sun mielestä ihan käsittämättömän tylsää, mutta ikävä kyllä terveillä on tasaista. :(

Siinä lasu-ilmoituksessa kyllä kerrotaan, kuka sen ilmoituksen on tehnyt ja sulle on tasan tarkkaan kerrottu, ketkä ovat huolensa ilmaisseet. Virkamiehet kun eivät voi niitä ilmoituksia tehdä nimettöminä. :) Synnärillä on haasteltu ryhmätyönä hoitoosi osallistuneita hoitajia, kätilöitä ja lääkäreitä. Sinusta on ollut huolissaan arviolta 10-20 eri hoitoalan ammattilaista, niin synnärillä kuin synnytyksen jälkeen osastolla että vielä siellä lastenteholla. Tämä kaikki on sinulle varmasti kerrottu. Ilmeisesti häpeät asiaa niin kovasti, että yrität muuttaa sen fantasiamuotoon yhdestä ainoasta ihmisestä, joka vaan tahtoo pahaa sinulle? Eihän mitään tuota "tilaamaasi selvitystä" ole olemassakaan, yhteistuumin sinusta on isolla porukalla kirjoiteltu kokoon asiasta pitkät tekstit.

Siellä osastolla myös kirjataan tarkkaan äitien sängyssä makaamiset, itkemiset, asiallisuudet ja asiattomuudet, äidin vierailut ja vierailemattomuudet, äksyilyt ja puksuilut, lastenhoitokyvyt jne. ja ne kirjataan ylös joka vuorossa ja kerrotaan edelleen raportissa seuraavan vuoron hoitajille. Joten kaikki on kyllä ihan kirjoissa ja kansissa ja silkkaa faktaa, vaikka sinä varmasti kovasti toivot ja melkein jo uskotkin kolmesti päivässä vierailleesi.

Sekin on sinun toiveajatteluasi, että sossusta tullaan vain kerran ja vain ihan velvollisuudesta teitä katsomaan. Hehän tulevat arvioimaan tilannetta ja sen jälkeen päättävät, mille aletaan jos millekään. Mutta ymmärrän kyllä, että kovasti taas toivot asian olevan niin kuin kirjoitat.

Minusta vähän tuntuu, että sinä Milanna muutit mielikuvitusmaailmaan jo aika nuorena tyttönä. :) Monella se tapahtuu jonkun ikävän traumaattisen tapahtuman jälkeen. Toivottavasti et ole kokenut mitään sellaista. Täällä Suomessa pienetkin tytöt voivat kyllä kävellä pari kilometriä pellonlaitaa kouluun ja takaisin, ei siinä ole mitään vaarallista.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
[QUOTE="Jokuvaan";30501591]Semmoista se meillä normaaleilla on, kun emme ole epävakaita. :) Kaksi vuorokautta sitten sinä olit poistamassa nimimerkkisi ja jättämässä palstan ja aioit nostaa syytteen Tyksiä (tai jotain) vastaan ja annoit ymmärtää, että siellä on syytä pelätä.. Äänekkään palstapoistumisesi peruit muutamaa tuntia myöhemmin, ja tänään syyte on muuttunut syyllisen etsintään. Lisäksi olet tässä välillä varmaan kertaalleen hankkinut ja perunut avioeron, yrittänyt ryöstää pankin, pahoittanut pari kertaa mielesi, riidellyt jonkun kanssa, päättänyt muuttaa Espooseen ja Meksikoon, päättänyt hankkia lapsille yksityisopettajan, rakastunut ja harkinnut jonkun murhaa. Ja aattele, me tasaiset tavikset ollaan vielä kaiken tämän jälkeenkin kaksi päivää myöhemmin nauramassa samalle vitsille. Varmaan sun mielestä ihan käsittämättömän tylsää, mutta ikävä kyllä terveillä on tasaista. :(

Siinä lasu-ilmoituksessa kyllä kerrotaan, kuka sen ilmoituksen on tehnyt ja sulle on tasan tarkkaan kerrottu, ketkä ovat huolensa ilmaisseet. Virkamiehet kun eivät voi niitä ilmoituksia tehdä nimettöminä. :) Synnärillä on haasteltu ryhmätyönä hoitoosi osallistuneita hoitajia, kätilöitä ja lääkäreitä. Sinusta on ollut huolissaan arviolta 10-20 eri hoitoalan ammattilaista, niin synnärillä kuin synnytyksen jälkeen osastolla että vielä siellä lastenteholla. Tämä kaikki on sinulle varmasti kerrottu. Ilmeisesti häpeät asiaa niin kovasti, että yrität muuttaa sen fantasiamuotoon yhdestä ainoasta ihmisestä, joka vaan tahtoo pahaa sinulle? Eihän mitään tuota "tilaamaasi selvitystä" ole olemassakaan, yhteistuumin sinusta on isolla porukalla kirjoiteltu kokoon asiasta pitkät tekstit.

Siellä osastolla myös kirjataan tarkkaan äitien sängyssä makaamiset, itkemiset, asiallisuudet ja asiattomuudet, äidin vierailut ja vierailemattomuudet, äksyilyt ja puksuilut, lastenhoitokyvyt jne. ja ne kirjataan ylös joka vuorossa ja kerrotaan edelleen raportissa seuraavan vuoron hoitajille. Joten kaikki on kyllä ihan kirjoissa ja kansissa ja silkkaa faktaa, vaikka sinä varmasti kovasti toivot ja melkein jo uskotkin kolmesti päivässä vierailleesi.

Sekin on sinun toiveajatteluasi, että sossusta tullaan vain kerran ja vain ihan velvollisuudesta teitä katsomaan. Hehän tulevat arvioimaan tilannetta ja sen jälkeen päättävät, mille aletaan jos millekään. Mutta ymmärrän kyllä, että kovasti taas toivot asian olevan niin kuin kirjoitat.

Minusta vähän tuntuu, että sinä Milanna muutit mielikuvitusmaailmaan jo aika nuorena tyttönä. :) Monella se tapahtuu jonkun ikävän traumaattisen tapahtuman jälkeen. Toivottavasti et ole kokenut mitään sellaista. Täällä Suomessa pienetkin tytöt voivat kyllä kävellä pari kilometriä pellonlaitaa kouluun ja takaisin, ei siinä ole mitään vaarallista.[/QUOTE]

Varsin hyvä ja asiallinen kirjoitus :) Täysin samaa mieltä

yrittänyt ryöstää pankin, pahoittanut pari kertaa mielesi, riidellyt jonkun kanssa, päättänyt muuttaa Espooseen ja Meksikoon, päättänyt hankkia lapsille yksityisopettajan, rakastunut ja harkinnut jonkun murhaa.

Vieras oletko vähän sekaisin? :laugh: :O

P. S. Mun nimimerkki poistu vkon sis. en mä täällä hullulla osastolla halua olla. On täällä mukavia ihmisiä ja on ei niin mukavia, enemmän sairaita, jotka joka jutusta tekevät omia tarinoita. Mun mielikuvitus ei ole että sossu meille tulee käymään vielä vain yhden kerran ja syy on siksi kun isä keikoilla, minä töissä, meidän jaksamisesta, kun on 4+2 lasta, muuten ei kukaan heistä ollut huolissaan Tyksin ilmoituksesta. Mutta minä en anna vaan olla, koska koen että joku on kirjoittanut aivan väärin, siksi kun käynyt osastolla. Mutta voin allekirjoittaa sen että olen herkkää ja ollutkin vauvan kanssa, jos tämän takia pitää huolestua niin tämän maan lastensuojelu on mennyt aika pahasti överiksi ;D.

Monenneko kerran poistatat jo? Ja kuinka pian saamme odottaa taas come-backiä? Kummasti vaan palaat tänne aina uudestaan ja uudestaan kaikista vakuutteluista huolimatta.

Älä enää odottaa :). On enää vaikea olla pahonvoivien ihmisten keskellä, se on aika tartuva tauti, eikä mun maine ainakakin täällä nouse. Myönnän että tein väärin että senkin tänne kirjoitin, toisalta ehkä joku kenelle on käynyt samalla tavalla voi nähdä ettei yksin ole näissä asioissa. Säikähdin ja olin vihainen, mutta en enää, kun ei se sossu ollutkaan pahaa, ilmoitus on vain päin persettä ja aivan varmasti menen sen kanssa niin pitkälle kun pystyn, eri asiaa jos en olisi käynyt vauvan luona ja se olisi pitänyt paikansa, sitten olisin itse häpeissä ja huono äiti omatunto olisi ollut sen asian suhteen aivan varmasti.

yrittänyt ryöstää pankin, pahoittanut pari kertaa mielesi, riidellyt jonkun kanssa, päättänyt muuttaa Espooseen ja Meksikoon, päättänyt hankkia lapsille yksityisopettajan, rakastunut ja harkinnut jonkun murhaa.

P. S. Mun nimimerkki poistu vkon sis. en mä täällä hullulla osastolla halua olla. On täällä mukavia ihmisiä ja on ei niin mukavia, enemmän sairaita, jotka joka jutusta tekevät omia tarinoita. Mun mielikuvitus ei ole että sossu meille tulee käymään vielä vain yhden kerran ja syy on siksi kun isä keikoilla, minä töissä, meidän jaksamisesta, kun on 4+2 lasta, muuten ei kukaan heistä ollut huolissaan Tyksin ilmoituksesta. Mutta minä en anna vaan olla, koska koen että joku on kirjoittanut aivan väärin, siksi kun käynyt osastolla. Mutta voin allekirjoittaa sen että olen herkkää ja ollutkin vauvan kanssa, jos tämän takia pitää huolestua niin tämän maan lastensuojelu on mennyt aika pahasti överiksi ;D.

Voi ystävä hyvä, kun tuo sinun puutteellinen kielitaitosi vielä syventää ongelmiasi. Kun sinä et ymmärrä kaikkea niin sitten sinä oletat loput, ja usein sitä sitten olettaa väärin. :) En ole vähän sekaisin, mutta joku voi vauhti päällä ollessaan sellaisen vaikutelman itsestään antaa...

Ilmeisesti et ole kielen vuoksi ymmärtänyt, mitä lasussa tarkoitetaan sillä, että olet arka lastenhoidossa. Se tarkoittaa ihan eri asiaa kuin herkkä ihminen.

Kukaan täällä ei taatusti usko, että teillä on sossun asiakkuus siksi, että käytte töissä! :D Sitä enemmän viihdettä tietysti tarjoat, mitä hassumpia juttuja vänkäät kivenkovaan. Mutta eikö ole aika raskasta olla sellaisen huumorin lähde?

Palstatauko tekisi sulle varmasti hyvää, ja toivon että se oikeasti toteutuu. Toivon sydämestäni, että sulla on nettituttujen lisäksi "ihan oikeita" ihmisiä, joille voit uskoutua ja huoliasi purkaa. Ehkäpä nettailusta vapautuvaa aikaa voisit ohjata niille 4+2 lapselle? Sulla on myös jo sen ikäisiä lapsia, että esim. heidän luokkatoverinsa hyvin mahdollisesti lukevat näitä keskusteluja. Nämä keskustelut ovat myös luettavissa netissä vielä vuosienkin päästä, vaikka nimimerkkisi päätyisit poistamaankin. Ovatko nämä vuodatuksesi (pimppivaivoista ja strippauksen harrastamisesta, lastensuojelun toimenpiteistä ja siitä, ettet jaksanut lastasi teholla käydä katsomassa jne.) sellaisia juttuja, joita olisit itse halunnut teini-ikäisenä omasta äidistäsi kuulla ja lukea?

Voi Milanna kultaseni, sinä se näet jokaisessa muussa viat ja kaikki muut ovat syyllisiä, mutta itsessäsi et vaan näe minkäänlaista vikaa. Sellaiselle on myös oma diagnoosinsa.
Joskus on hyvä pysähtyä miettimään, mitä sitä elämältään haluaa ja haluaako oikeasti kaikki kuuluttaa jollain 2+- palstalla. Ilman näitä sinun päivityksiäsi ei sitä kakkaa sataisi niskaan eikä muilla olisi mitään mitä näppäimistöltään suoltaa.

Et sinäkään ihan viaton yksilö ole, vaikka sellaista kovasti yrität itsestäsi tehdä.

Voi Milanna kultaseni, sinä se näet jokaisessa muussa viat ja kaikki muut ovat syyllisiä, mutta itsessäsi et vaan näe minkäänlaista vikaa. Sellaiselle on myös oma diagnoosinsa.
Joskus on hyvä pysähtyä miettimään, mitä sitä elämältään haluaa ja haluaako oikeasti kaikki kuuluttaa jollain 2+- palstalla. Ilman näitä sinun päivityksiäsi ei sitä kakkaa sataisi niskaan eikä muilla olisi mitään mitä näppäimistöltään suoltaa.

Et sinäkään ihan viaton yksilö ole, vaikka sellaista kovasti yrität itsestäsi tehdä.

Niin kuin sanoinkin jo että tiedän ja myönnän. Vika on minussakin. Mutta mitään paska en halua sietää, siksi omankin takia on aika täältä poistua.

En jaksa enää sen enempää täällä mitään jauhata, ei se johda mihinkään ja pitäisi lähteä nukkumaan että pääsen ajamaan pian taas asioilla. Toivottavasti se nimimerkki poistu jo huomenna ja samalla tämä keskustelu. En halua sietää että minua täälläkin joku nimittelee paskaksi äidiksi ilman että tietoinen tosiasioista, en tehnyt mitään sellaista että minua ja koko perhettä saa haukkua ja epäillä, en tiedä miten täydellisiä täällä ihmiset ja perheet ovat. Itse en koe että täydellinen olen, mutta koen että hyvää olen jopa joskus liikakin hyvää kaikille sekä onnellinen omaan elämään olen, siksi kun mulla ihanat lapset ja asiat hyvin, paitsi se lausunto sai minua hetkeksi pois tolaltaan, kun sen tekstin en voi allekirjoitta. Varma olisin vielä enemmän vihainen jos sossu ei olisi jopa niin mukava meille tai olisi nähnyt huolta ja vikoja meissä.

Viimeksi muokattu:
Älä ota kaikkea itseesi aina. Anna muiden ajatella mitä ajattelevat, itsehän teidät mitä elämässäsi tapahtuu, joten mitä väliä muiden ajattelulla? Repikööt huvinsa siitä.
Murehdit turhia asioita ja kulutat turhaan sillä tavalla energiaa. Aikuistu hyvä nainen.

Ymmärrän Milanna erittäin hyvin että haluat laittaa lapsesi taksilla kouluun jos koulumatka on pimeää tietä keskellä metsää/peltoja. Nykyaikana ei voi yksinkertaisesti olla liian varovainen. Ja jos olet yhtään äitinä niinkuin minä, haluat suojella lapsiasi kaikelta mahdolliselta miltä vain voit. Siinä ei ole mitään vikaa ja lapsesi ovat täysin oikeutettuja menemään kouluun taksilla. Mutta älä tee siitä suurta numeroa. Suomessa ei tykätä siitä että itseään tai omia tekemisiään korostetaan. Minä kävisin opettajan kanssa hyvässä hengessä keskustelun asiasta ja sanoisin suoraan miksi lapset kulkevat taksilla kouluun. Se syyhän on ihan ilmiselvä: pimeä koulutie keskellä ei mitään (käsitin siis että koko matka on pimeää, ei ole katuvaloja?), pienet lapset kulkemassa tienvartta, ehkä heitä pelottaakin pimeä. Kaikki tämä yhdistettynä on jo minusta erittäin hyvä syy joko kuljettaa lapset kouluun tai jos ei aikataulullisesti ole mahdollista niin sitten vaikka taksilla, pääasiahan on että lapset sinne kouluun turvallisesti ja ehjinä pääsevät. Kyseessähän ilmeisesti on vain tämä pimeän ajan mittainen taksikuljetus, eikö? Eli keväällä ja alkusyksystä/loppukesästä kun päivät on pidemmät niin lapset kulkevat kävellen/pyörällä? Sanot suoraan opettajalle että voit olla huolehtimatta kun lapsilla on turvallinen kuljetus kouluun ja takaisin ja että lapset pelkäävät pimeässä yksin kulkemista. Se on hyvä syy eikä siitä kenenkään saa kiusata. Ja miten tämä eroaa siitä että toiset vanhemmat vievät itse lapsensa kouluun ja hakevat? Tehän sen taksikyydin itse maksatte joten ei kellään pitäis olla mitään valittamista asiasta. Minäkin vien oman lapseni kouluun joka aamu ja matkaa on noin 2 kilometriä meiltä. Mutta lapsi pelkää kulkea yksin pimeässä niin tottakai vien, en edes ole ajatellut ettenkö veisi. Ja vaikka koulumatka olis kuinka peltojen keskellä kulkeva tie jossa harvoin liikutaan niin on se silti kaikkea muuta kuin turvallinen jos joutuu siinä tienposkessa kulkemaan. Hyvä esimerkki on tästä se Vantaalla tapahtunut päälleajo jossa 10-vuotias tyttö kuoli. Jos tämmösen voi ehkäistä omalla toiminnallaan ja maksamalla nyt sen taksikyydin niin onko se suuri rikos? Minusta ei. Minusta rikos on se, jos ei ollenkaan välitetä mimmoisissa tilanteissa noin pienet joutuvat kulkemaan. Ja ennaltaehkäisy ei ole hysteriaa vaan se on järkevää toimintaa.

Suomessa on ihmeellinen käsitys vallalla että jo lapsesta asti pitää elämän olla kurjaa ja yhtä helvettiä, sinne vaan tuiskuun ja myrskyyn saatana reput selässä taivaltamaan tienposkeen. Kun olet tänne syntynyt niin helpotusta ei tule. Minä taas ajattelen toisin. Ei ekaluokkalainen ja eskarilainen ole vielä niin isoja että laittaisin heidät turvallisin mielin pimeään aamuun kävelemään (kun täällähän totta totisesti on aamulla pimeämpää kun perseessä jouluna kun ei täällä ole lunta).

Ja mitä tuohon lastensuojeluilmoitukseen tulee niin se arkuus on voinut tulla hoitajille mieleen siitä ettet ole uskaltanut ottaa vauvaa syliin juuri niiden letkujen takia. Ja tämäkin on ymmärrettävää jos sinun aiemmilla vauvoilla ei ole syntymänsä jälkeen ollut tippaa päässä. Ja kun tähän vielä lisätään väsymys sekä hormonaaliset vaihtelut niin ei mikään ihme että on vähän sekaisin että mitä pitää tehdä, vaikka olisi synnyttänyt jo 3 lasta ennestään. Se tilanne kun vauva joutuu teholle, on hämmentävä ja pelottava, ei siinä silloin aina toimi normaalisti. Sehän voi toki olla että joku hoitaja tai peräti kätilö joka sinua on synnytyksessä avustanut, palstailee ja on lukenut sinusta paljon. Näinollen voi hyvinkin olla jo muodostunut tietty mielikuva ja vaikka hoitohenkilökunnan (niinkuin tietysti muidenkin) pitäisi osata olla asiallisia, ei välttämättä netistä saatu mielikuva häivy mielestä vaan se saa pohtimaan asioita monelta kantilta. Siksikin olisi tärkeää ettet tunnistettavasti jakaisi elämääsi täällä, koskaan ei tiedä minkä puun oksalla piru istuu ja mitä vähemmän itsestään julkisesti kertoo (varsinkin arkaluontoisia asioita), sen parempi. Ja jos lähtee julkiselle linjalle niin sitten täytyy pitää huoli että kaikki on julkista ja jakaa aivan kaiken, silloin oma elämä on kaikille täysin näkyvää eikä kukaan pääse puukottamaan selkään.

Vauvantuoksuista arkea sinulle :heart:

Oon tätimoonikan kanssa ihan samoilla linjoilla, mutta mulle jotenkin särähtää korvaan tuo, jo monen esittämä: Suomessa ei tykätä tästä ja tuosta - älä tee siitä suurta nimeroa!

Meiltä on erilaisia, koitetaan nyt vaan tottua siihen! Tyhmä suomalainen metsäkansa ei vaan oikein sulata erilaisuutta! Ei sitten mitenkään päin! Tässä on edelleen kotiläksyä meille, myönnätte tai ette!

Ihan saamarin sama mitä suomalaiset tykkäävät, silti on äärimmäisen typerää juoruta, kiusata ja ottaa joku silmätikuks!

Miten mä jotenkin arvasin, että tuosta pitkästä ja hyvästä analyysistä otat jonkun tällaisen yhden kohdan, jolle naurat ja haukut kirjoittajaa hulluksi. Epätoivoinen yritys alentaa kirjoittajan uskottavuutta, valitettavasti kalahtaa omaan nilkaasi. Tyypillistä sinulle.

Milanna on ilmeisesti tosielämässä niin arka ihminen että mies hoitaa jopa hänen omissa terveysasioissaan soitot lääkärille. Näin on kertonut täällä useaan kertaan. Ei siis ihme jos TYKS:ssä on muodostunut kuva että on arka hoitamaan lastaan ja mies dominoi. Ketjussa on monta asiallista kirjoista joissa yritetään hänelle osoittaa pointteja siitä miksi lasu kenties on tehty. Ehkäpä kielitaito ja kulttuurierot ja epävakaa persoonallisuus estävät arvoimasta omaa tilannetta ja elämää objektiivisesti?

Siinä kohtaa, kun kaikki kanssaihmiset ovat tyhmiä, ymmärtämättömiä ja pääsääntöisesti väärässä, kannattaa ottaa peili käteen ja katsella siinä näkyvää kuvaa jonkin aikaa. Ei sellaista sattumaa ole olemassakaan, että yhtä ihmistä vainottaisiin aina ja kaikkialla.

Yhteistyössä