Mitä ihmettä keksin joululahjaksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tonttu miettii...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tonttu miettii...

Vieras
Niin,mitä keksin siskon 7kk vauvalle joululahjaksi? Vaatteita eivät kuulemma tarvii ja minusta tuntuu että koko talo pursuaa pehmoleluja :).Jotain mukavaa kuitenkin haluaisin antaa kun ovat läheisiä minulle. En oikein saanut vinkkiä siskoltakaan - olen kuulemma hyvä keksimään. Mutta kun nyt aivot lyö tyhjää...

Mulla tulee mieleen joku lelu. Dublon legoja voi jo ostaa tai vaikka puupalikoita. Muutama kuukausi ja alkaa niitä varmasti hamuamaan, ja tutkimaan. Ellei tutki jo. Olisi ainakin sellainen pitkäaikaisempi lahja saatuna ekana Joulunaan. =)

Muumi-lusikkapakkaus, ne on just lapsen suun kokoisia, ja hyvä tukeva varsi harjoitella myöhemmin itse syömistä.

taaperokärry, työnnettävä auto, potkumopo, joku vedettävä lelu (Brion koira on kiva), duploista tykkää jo pienemmätkin

Osa mainittukin, mun 9kk:lle olen toivonut

-Arabian Muumi-lastenastiastoa
-vauvapulkka ja lampaantalja
-Brion ensijunarata
-Jukkahakka (eli se lauta josta hakataan niitä puunauloja puolelta toiselle)
-taaperokärry
-Legoja
-Joku kiva lastenlaulu-CD
-Hieno säästöpossu (jonne voi sitten halutessaan laittaa muutaman kolikon pesämunaksi)

Lampaantaljaa,astiastoja,muumilusikoita jne muistelen kyllä nähneeni jo ristiäislahjoina... Isoveljeltään varmasti perii taaperokärryn,potkumopon jne. Vaikeeta kyllä ostaa tollaseen perheeseen missä tuntuu että kaikkea on jo yllin kyllin! On niillä ainakin toi brion junarata,duplolegoja valtavasti ja isoveli saa varmaan joululahjaksi lisää. Noita pehmoleluja näytti lähinnä se vauvan huone olevan täynnä. Yrittäisin kovasti keksiä jotain erilaista ja persoonallista,mutta äh,niin mitä... Kiitos noista hyvistä vinkeistä,ne kävis varmaan moneen perheeseen,mutta kun tuntuu että mummot ja papat ja kummit on jo tuon kaiken ostaneet!

Meidän vauva sai pienet mini-Reinot, kun oli 6kk, ei ehkä kauhean tarpeelliset, mutta laitan muistoksi hyllylle, söpön näköiset.

Entä muistoksi joku valokuvakirja, jonne laittaisit vauvasta otettuja valokuvia ja mahdollisesti tekstiä?

Vähän vanhemmalle vauvalle (joka osaa jo muutaman tavun tai sanan) sopii selailua kestävä muovitaskuvalokuva-albumi, jossa sukulaisten kuvia. Minun sukulaispoikani selaili sitä kuvakirjamaista albumia innokkaasti ja silmät loistaen kertoi kuka kyseisessä kuvassa oli. Tätä albumia sitten selailtiinkin yhdessä todella usein. En tosin tiedä toimiiko tämä idea kaikilla lapsilla :)
Eikä kaikki edes tällaisia lahjoja arvosta, riippuu perheestä, meillä toimii.

Leluja meidänkin vauvalla on melkoisesti, itse olen ajatellut hankkivani tämän hänen syntymävuoden rahasarjan, jos sellaisia vielä saa. Ihan vaan muistoksi, sukulaiset ostavat kuitenkin leluja ja vaatteita.

Alkuperäinen kirjoittaja moi:
Meidän vauva sai pienet mini-Reinot, kun oli 6kk, ei ehkä kauhean tarpeelliset, mutta laitan muistoksi hyllylle, söpön näköiset.

Entä muistoksi joku valokuvakirja, jonne laittaisit vauvasta otettuja valokuvia ja mahdollisesti tekstiä?

Vähän vanhemmalle vauvalle (joka osaa jo muutaman tavun tai sanan) sopii selailua kestävä muovitaskuvalokuva-albumi, jossa sukulaisten kuvia. Minun sukulaispoikani selaili sitä kuvakirjamaista albumia innokkaasti ja silmät loistaen kertoi kuka kyseisessä kuvassa oli. Tätä albumia sitten selailtiinkin yhdessä todella usein. En tosin tiedä toimiiko tämä idea kaikilla lapsilla :)
Eikä kaikki edes tällaisia lahjoja arvosta, riippuu perheestä, meillä toimii.

Leluja meidänkin vauvalla on melkoisesti, itse olen ajatellut hankkivani tämän hänen syntymävuoden rahasarjan, jos sellaisia vielä saa. Ihan vaan muistoksi, sukulaiset ostavat kuitenkin leluja ja vaatteita.
Hei kiitti! Tossa albumissahan ois ideaa! Keräis siihen vaikka kuvia koko laajasta suvustamme :) Ja lapsesta itsestäänkin tietty ja kivoista tilanteista. Sellaisen taidankin väsätä ja lupauksen viedä vaikka johonkin lastenkonserttiin tms. Hoitoapuakaan eivät yleensä tarvii kun perheessä asustelee au pair-tyttö. Kiitos hyvästä vinkistä vielä kerran!

Sivustolla vauvatarjoukset.fi on joululahjavinkkejä.

Itse tykkään, jos lapseni saa kehittäviä leluja kuten esim palapelejä ym. Toisaalta hyvä lahja koko perheelle olisi esim yllä olevan sivuston keilailusetti tai vedellä käytettävä piirrustusalusta, koska koko perhe voi yhdessä niillä leikkiä. Siellä oli myös ruokailusettejä.

Itse aion ostaa 8 kk vuotiaalle kummipojalleni Fisher Pricen Choo Choo jätti junan, joka tuolta kautta tilattuna maksaa vain 27 euroa. En voi vastustaa.

[QUOTE="Kotiäiti";25069777]Sivustolla vauvatarjoukset.fi on joululahjavinkkejä.

Itse tykkään, jos lapseni saa kehittäviä leluja kuten esim palapelejä ym. Toisaalta hyvä lahja koko perheelle olisi esim yllä olevan sivuston keilailusetti tai vedellä käytettävä piirrustusalusta, koska koko perhe voi yhdessä niillä leikkiä. Siellä oli myös ruokailusettejä.

Itse aion ostaa 8 kk vuotiaalle kummipojalleni Fisher Pricen Choo Choo jätti junan, joka tuolta kautta tilattuna maksaa vain 27 euroa. En voi vastustaa.[/QUOTE]

"enkä yhtään mainosta tässä samalla tuota sivustoa" :D