Mitä hyviä kirjoja on jotka kertovat henkimaailman jutuista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mystiikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mystiikka

Vieras
Onkos kukaan lukenut mitään? Haluaisin lukea, mutta mitä niitä on? Tai laajemmin ottaen tälläiset mystiset jutut kiinnostaa muutenkin, joten jotain muutakin saa suositella :)

James Redfield: Oivalluksen tie, Diana Cooper: Hieman henkisistä laeista, Neale Donald Walsch: Keskusteluja Jumalan kanssa, Sonia Choquette: Herätä sisäinen äänesi

Tässä jotain; Unio Mystican sivuilta voit katsella lisää vinkkejä.

Kaupunkishamaani
Shamaanin tie

Onhan noita, vaikka kuinka. :) Itse olen enimmäkseen shamanismista kiinnostunut, siksi ei nyt heti tule mieleen muita kirjoja nimeltä. Kakarana kyllä luin paljonkin rajatiedettä.

Varmasti niitä onkin. Harmi vain, että harvassa paikassa on ihan oma osastonsa tälläisille. On tosi vaikea etsiä niitä helmiä kaikkien kirjojen joukosta, kun näitä tuntuu löytyvän joka osastolta jos vaan jaksaisi selata kaikki kirjat läpi. Myös wiccalaisuudesta meinasin ruveta lukemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
James Redfield: Oivalluksen tie, Diana Cooper: Hieman henkisistä laeista, Neale Donald Walsch: Keskusteluja Jumalan kanssa, Sonia Choquette: Herätä sisäinen äänesi

Juuri näitä olisin minäkin suositellut, lisäksi kaikki Diana Cooperin tuotanto sekä Doreen Virtuen kirjat.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:

Juuri näitä olisin minäkin suositellut, lisäksi kaikki Diana Cooperin tuotanto sekä Doreen Virtuen kirjat.

Nämä ovat tosiaan hyviä. Varsinkin tuo Oivalluksen tie oli mulle silmiä avaava teos; tuntui kuin kaikki olisi loksahtanut paikoilleen.

Minä olen sitä mieltä, että juuri ne kirjat, jotka ap:n tulee tällä hetkellä lukea, tulevat hänen luoksensa. Näin on minulle käynyt monta kertaa. Joten silmät auki, niin kuin jo edellä todettiin =).

Täytyy lukea. Näissä on se hyvä puoli että aina kun yhden lukee, onkin jo taas monta eri aihealuetta mikä rupeaa kiinnostamaan. Henkimaailman jutut ovat kiinnostavia mystisyytensä vuoksi, mutta pää siinä menee sekaisin jos niitä vain lukee. On kiva lukea muutakin, koska yleensä ottaen nuo aiheet on sellaisia mistä ei oikeastaan tiedä mitään. Koko ajan oppii uutta ja saa pohtia. Näissä tulee mukavasti aimoannos historiaa mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Raamattu?

Sekin täytyisi lukea. On sekin joskus tullut luettua, mutta eipä ole muistissa kovinkaan enää. Musta raamattu odottaa pöytälaatikossa, mutta totesin että täytyisi ensin lukea itse raamattu kunnolla, ennen kuin voisi tuota lukea. Ei siitä muuten ota tolkkua.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Kaupunkishamaani
Shamaanin tie

Onhan noita, vaikka kuinka. :) Itse olen enimmäkseen shamanismista kiinnostunut, siksi ei nyt heti tule mieleen muita kirjoja nimeltä. Kakarana kyllä luin paljonkin rajatiedettä.

Minä kanssa. Vain pelko mielenterveyden menettämisestä esti minua hankkimasta jotakuta paukuttamaan rumpua langetakseni loveen - pelkäsin jääväni sille tielleni. Nyt vanhempana tunnen itseni henkisesti vahvemmaksi ja meninkin shamanismikurssille muutama vuosi sitten. Harmi vain, että sitkeä ateismini estää minua omaksumasta animistista maailmankuvaa, cityshamaanin perusedellytystä. Pidän henkimatkoja viihdyttävinä mielikuvitusleikkeinä.

Matka Ixtlaniin saa savun nousemaan korvista. Tekeminen ja ei-tekeminen... aaargh! Satu taikapeuran metsästyksestä on kyllä mainio.

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Kaupunkishamaani
Shamaanin tie

Minä kanssa. Vain pelko mielenterveyden menettämisestä esti minua hankkimasta jotakuta paukuttamaan rumpua langetakseni loveen - pelkäsin jääväni sille tielleni. Nyt vanhempana tunnen itseni henkisesti vahvemmaksi ja meninkin shamanismikurssille muutama vuosi sitten. Harmi vain, että sitkeä ateismini estää minua omaksumasta animistista maailmankuvaa, cityshamaanin perusedellytystä. Pidän henkimatkoja viihdyttävinä mielikuvitusleikkeinä.

Matka Ixtlaniin saa savun nousemaan korvista. Tekeminen ja ei-tekeminen... aaargh! Satu taikapeuran metsästyksestä on kyllä mainio.

:D
Kyllä loveen voi langeta ihan eklektinen, satanistinen shamaanikin.

Löytyisikö lisää? Onkos palstalle tullut nyt enempi porukkaa joka olisi lukenut tämän kaltaisia kirjoja. Kiitos kaikille jo vastanneille, toivottavasti edes yksi mainituista kirjoista löytyisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Kvanttifysiikka. Se selittää kaiken. Ja Boltzmannin aivot. :D

Miten kvanttifysiikka selittää kaiken?

Kaikki on värähtelevää energiaa ja hiukkasia (jotka siis ovat lähinnä energiaa nekin) ja hiukkaset voivat peilautua, jolloin kaikki vaikuttaa kaikkeen ja eri todelisuudet voivat olla olemassa vaikka päällekäin, jolloin aikakin voi olla enemmän tippaleipämäinen kuin lineaarinen jatkumo, jolloin tässä-ja-nyt koetut teot vaikuttavat suoraan muihin todellisuuksiin, joissa voit elää eri elämää, eli kuten sielunvaellukseen uskovat ajattelisivat, tekosi vaikuttavat tuleviin elämiisi. Ja jos kaikki on melkein pelkkää tyhjyyttä hiukkasten välissä, olemmeko me edes olemassa? Shamanistisessa maailmankuvassa on kolme todellisuutta: ylinen, alinen ja maan päällinen, nehän voi mieltää eri ulottuvuuksiksi tai todellisuuksiksi.

Ja jos tämä teoria ei tyydytä, kannattaa kaivaa esiin Bolzmannin aivot ;)

Henkimaailma on laaja käsite, mutta tällaisia kaivelin kirjahyllystäni:
- Irma Korte: Samaanin sampo
- Florence Wagner McClain: Entiset elämät
- Michael Harner: Shamaanin tie
- Ted Andrews: Löydä henkioppaasi
- Nevill Drury: Samanismi
- Markku Backman: Voimaeläimet
- Leo Näreaho: Jälleensyntyminen
- Nothart Rohlfs:Entiset elämät ja nykyisyys
- Ted Andrews: Löydä entiset elämäsi
- Jose Stevens & Lena S. Stevens: Shamanismin salaisuudet

Googlasin nyt noita mainitsemianne kirjoja, ja paljon oli mielenkiintoisia. Ja tietenkin samalla sitten alkoi jo löytyä hurjasti jo muitakin. Autoitte kovasti :D En näköjään osannut etsiä oikeilla sanoilla aiemmin..

Kvanttifysiikka. Se selittää kaiken. Ja Boltzmannin aivot. :D

Miten kvanttifysiikka selittää kaiken?

Kaikki on värähtelevää energiaa ja hiukkasia (jotka siis ovat lähinnä energiaa nekin) ja hiukkaset voivat peilautua, jolloin kaikki vaikuttaa kaikkeen ja eri todelisuudet voivat olla olemassa vaikka päällekäin, jolloin aikakin voi olla enemmän tippaleipämäinen kuin lineaarinen jatkumo, jolloin tässä-ja-nyt koetut teot vaikuttavat suoraan muihin todellisuuksiin, joissa voit elää eri elämää, eli kuten sielunvaellukseen uskovat ajattelisivat, tekosi vaikuttavat tuleviin elämiisi. Ja jos kaikki on melkein pelkkää tyhjyyttä hiukkasten välissä, olemmeko me edes olemassa? Shamanistisessa maailmankuvassa on kolme todellisuutta: ylinen, alinen ja maan päällinen, nehän voi mieltää eri ulottuvuuksiksi tai todellisuuksiksi.

Ja jos tämä teoria ei tyydytä, kannattaa kaivaa esiin Bolzmannin aivot ;)

Nään kvanttifysiikan ja shamanismin kytköksen hieman ohuena. Jos näet kvanttifysiikasta voitaisiin kohtuullisen suoraan päätyä shamanismiin tai jälleensyntymä -ajatteluun, suuri osa fyysikoista kannattaisi näitä ajatuksia. Näin ei kuitenkaan ole.

Itse en näe millään muotoa välttämättömänä, että malli, jolla pyritään selittämään hiukkasten käyttäytymistä ja joka ei sellaisenaan käy malliksi isompia kappaleita mallinnettaessa suoranaisesti johtaisi jälleensyntymisoppiin.

Nään kvanttifysiikan ja shamanismin kytköksen hieman ohuena. Jos näet kvanttifysiikasta voitaisiin kohtuullisen suoraan päätyä shamanismiin tai jälleensyntymä -ajatteluun, suuri osa fyysikoista kannattaisi näitä ajatuksia. Näin ei kuitenkaan ole.

Itse en näe millään muotoa välttämättömänä, että malli, jolla pyritään selittämään hiukkasten käyttäytymistä ja joka ei sellaisenaan käy malliksi isompia kappaleita mallinnettaessa suoranaisesti johtaisi jälleensyntymisoppiin.

Eihän sen tarvitsekaan suoranaisesti johtaa mihinkään, eihän? Ja minusta tuo reitti kulkee paremminkin toisin päin: shamanismista kvanttifysiikkaan, sillä se antaa mahdollisuuden löytää "tieteellinen" tai "järjellinen" selitys ilmiöille.

Yhteistyössä