Mitä eineksiä/valmisruokia teillä käytetään?

Alkuperäinen kirjoittaja Perskutarallaa:
Meillä pinaattilettuja, maksalaatikkoa ja hernekeittoa pääasiassa eniten. Yleensä teen ruuat muuten itse.

Maksalaatikkoa ainakin =)eilenkin oltiin kaupassa ja esikoinen (8pian) kanteli koria ja lappas sinne ihan omin neuvoin maksalaatikkoa,on meinaan ihan hulluna siihen...

Sitten pinaattilettuja,ihan niitä tavallisiakin pikkulettuja joskus,lihapiirakoita toisinaa(aika harvoin) Mies syö paljonkin niitä pakasteaterioita,kun ei kotona ole kuulemma koskaan hälle ruokaa..

:whistle:

Voi olla että paljon muitakin toisinaan syödään,ei tuu nyt mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
makkaraa, ranskalaisia, kalapuikkoja, peruna-sipulisekotusta, valkosipuliperunoita, joskus pitsoja, nakkeja. En nyt muista just muuta.

Meillä noita pitsoja harvemmin mut muuten aika pitkälti sama lista. Ja hernekeittoa purkista joskus myös. Valmiita lihapullia tulee joskus illanistujaisiin ostettua dipattavaksi.

Kyllä jos jonkinlaisia. Pakastepizzaa, pinaattikeittoa, kasvissosekeittoa, maksalaatikkoa, lihaperunasoselaatikkoa, punajuurisalaattia....... Siis ihan niin laidasta laitaan. Oonko mä nyt Huono ÄitiT ??

Yritän välttää niitä mutta joskus harvoin tulee ostettua pinaattilattuja tai kalatäytepihvejä. Niin ja tietysti makkaraa grillataan ainakin pari kertaa kesässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pix:
Kyllä jos jonkinlaisia. Pakastepizzaa, pinaattikeittoa, kasvissosekeittoa, maksalaatikkoa, lihaperunasoselaatikkoa, punajuurisalaattia....... Siis ihan niin laidasta laitaan. Oonko mä nyt Huono ÄitiT ??

Voi kuule olet niiiiin huono äiti....aijjaii...kuinka sun lapset on edes hengissä enään?

:D :D

Unohdin omasta listasta pakastepyttärin(sitä tänäänkin siellä kokkaavat mies ja lapset kun olen töissä...)

Maksalaatikko, pinaattikeitto ja -letut, hernekeitto, kalapuikot, kananugetit, pakastepizzat ja pojalle purkkiruokia (jos siis aikuisten ruoka on sellaista, ettei sitä voi pienelle vielä antaa)... nuo nyt ainakin kuuluu meidän perheen valmisruokavalikoimiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pix:
Makkara ei muuten ole eines, vaan ihan vaan elintarvike

No okei jos kerran pilkkua viilataan, pakasteet eivät ole eineksiä. Ja kyllä kaikki eineksetkin ovat elintarvikkeita :) http://fi.wikipedia.org/wiki/Eines

Ruokasanojen oikeinkirjoitusta:

esim. liha-perunasoselaatikko, liha-makaronilaatikko jne.

Siis jos ruoassa on kaksi samanveroista raaka-ainetta. Lihaperunoista tehtyä soselaatikkoa ei ole käsittääkseni missään saatavilla, kun ei sellaista perunalajiketta ole :laugh:.

Niin ja uskokaa nyt, että makaroni kirjoitetaan yhdellä o:lla.

Mä olen ennen ollut "vastaan" näitä valmiita einesruokia, mutta nyt, kun on näin kuumat ilmat olleet ja itte alkuraskauden "kärsimyksiä" käyn läpi ja ei ole siis tehnyt mieli kokata mitään (yleensä teen kaikki alusta loppuun itse), niin olen ostanut pinaattikeittoa, lohikeittoa, silakkalaatikkoa ja kanaviillokkia riisillä ja täytyy sanoa, että tosta pinaattikeitosta tuli ihan mun lemppari :p Poika 3v tykkää lohikeitosta ja silakkalaatikosta taas tosi paljon. Nyt, kun mies palaa taas leiriltä kotiin, niin alkaa kokkaukset...se kun ei valmisruokia oikein syö.

maksalaatikkoa.
Atrian kinkkukiusaus sekä kirjolohikiusaus.
Kalapuikkoja sekä pakasteena kalakeittoa.
Oikeastaan muuta valmista ruokaa emme taida ostaakkaan.Lapsille on kiva lämmittää valmista kun päivä on ulkoiltu.Aina ei jää edelliseltä päivältä mitään.
t

Alkuperäinen kirjoittaja Tytönjapojanmamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Yap:
harvemmin mitään mutta joskus

pinaattilättyjä
lihapiirakoita
karjalanpiirakoita

Onks karjalanpiirakka eines? Sellanen tuoretiskiltäkin ostettu? No jos on niin yhteen aikaan meidän poju söi sitten joka päivä einestä..

Enpä kattonu wikipediasta ennenkö vastasin ;)

Vinkkinä, noi valmiit tortillapohjat. Niista on helppo laittaa maistuvaa ruokaa... eikun mikroon vaan hetkeksi ja sitte itsetehtyjä täytteitä sisälle. K-7 suttaavuuden vuoksi

Yhteistyössä