Onko muita jotka tunnustavat käyttävänsä usein eineksiä ja valmisruokia? Suosikkinne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Syödään silloin tällöin. Tosin meillä jos laiskuus iskee niin jää koko ruoka välistä ja syödään vaikka voileipää, laosi saa kyllä päiväkodissa lämpimän ruuan niin pärjää sillä.
Mutta eineksistä suosikkeja pinaattiletut (kamalan kauan kestää tehdä itse), maksalaatikko (en ole vielä hyvää itse tehtyä syönyt, ne maistuu liian maksalta) ja pakastepinaattikeitto (parempaa kuin omatekemä kun en osaa vissiin kunnolla tehdä). Myös Ristorante-pakastepizzat on hyviä. Muut melkeinpä teen mieluummin itse.

Meillä käytetään eineksistä ainakin nakkeja ja makkaroita, lihapullia, kananugetteja, kalapuikkoja, karjalanpiirakoita, lihapiirakoita, pakastepitsoja, pakastemuusia (mä en oikeasti osaa tehdä hyvää muusia!), pinaatti- ja hernekeittoa... Mitään valmiita aterioita ei juurikaan käytetä, koska niitä pitäisi ostaa sitten ihan urakalla ja tulisi melko arvokkaaksi. Sen lisäksi ne ei maistu kovinkaan hyvälle.

Ainakin viitenä päivänä viikossa tehdään ruokaa niin, että sitä joutuu oikeasti valmistamaan eikä vain lämmittämään.

Meiän einekset on etupäässä semmosta pikalounasta viikonloppuisin ulkoilun jälkeen, eli: ranskalaiset ja lihapullat/nakit/makkara, veri/porkkana/pinaattiletut, mustamakkara, hampurilaiset, hotdogit, pakastepizzat, lihapiirakat.

Meillä vähän rajoittaa eineksien käyttöä toisen lapsen suunnaton nirsoilu ja toisen lapsen allergiat. Joten perusruoka on tehtävä itse.

Turhaa nipottamista tuo eineksien välttely. Alle 10 vuotta sitten kun itse asuin vielä kotona, meillä syötiin aina eineksiä, enkä mä mitenkään kieroon kasvanut ole, ja osaan itse laittaa ihan hyvin ruokaa. Mun äiti on silti paras kaikista, teki kaikki muut mahdolliset kotityöt joka päivä hiki hatussa ja hoiti meidät lapset, aivan sama mulle, miten pöytään hankittu ruoka oli valmistettu. Itse teen osan ruuista itse, ja osin käytän eineksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja örks;22895157:
Ei todellakaan käytetä eikä syödä :X Ensinnäkin ne on ihan täyttä pas...kaa ja kaiken kukkuraksi ne maistuu ihan sille samalle :X

Joo, samaa mieltä.. Taitavat monet allergiatkin johtua lisäaineista. Joku täällä vähän aikaa sitten varoitteli karrageenista - jos luet tämän, KIITOS siitä infosta, olen sen jälkeen lukenut
asiasta ja yrittänyt välttää sitä niin paljon kuin mahdollista.. Suomessa on liian pitkälle teollistunut ruoka"kulttuuri", einesmömmöt ovat pilanneet ihmisten makuhermot.. Ranskasta terveisiä vaan..

pakastepinaattikeitto <3 lähes ainoa eines jota kotona syön. satunnaisesti töissä jos en muistanu/jaksanu eväitä tehä nii einespinaattikeitto :DD en oikeen oo oppinu syömään valmisruokia...:P toki hampparit pitsat ym menis mut vähä edes koitan terveellisesti syödä. ihan läskien kertymisen kannalta. ja HIRVEETÄ!! välillä lapselle ostan valmis kinkkukiusauksen/makaroonilootan ku ite koitan laihuttaa ja syön illalla pelkän rahkan tms... :D

No pakastevihanneksia en laske eineksiksi ja niitä käytetään meillä paljon. Tuossa yks päivä piti saada nopeasti ruoka, niin kokeilin käyttää perunasipulisekoitusta keittoon, sillä aikaa ku ne kiehui, paistoin jauhelihan, lisäsin pakastevihannekset ja oli about vartissa valmista ja hyvää tuli :)

Pinaattikeiton ja -letut pyrin tekemään nykyään itse, maistuu niian paljon paremmalta ja tulee halvemmaksi.

Rainbown pussimuusi on ainoa noista pussiversioista jota pystyn syömään ja jopa ihan hyvää kun lisää vähän voita, sipulia ja maitoa ja pinaattia.

Mies syö kaupan maksalaatikkoa ja joskus ostan muitakin laatikoita jos on paljon ohjelmaa viikolle ja tiedän et tulee hetkiä että lapset ei nalta ruokaa kauan odottaa.

Hernekeittoa ajattelin huomenna kokeilla itse, tähän asti se on tullut purkista meille.

Sienisalaattia ostan sillontällöin, joskus teen itse mut aina ei vaan jaksa.

Ja säilykkeitä käytän myös joskus, mut lasketaanko ne eineksiksi? Eli sieniä jos tuoreet on tuhottoman kalliita, ananasmurskaa, tomaattimurskaa, tonnikalaa jne.

Ylipäätään käytän paljon sellaista, mikä säästää aikaa pilkkomisessa, kuorimisessa jne.

chipsteris kalapullat ÄLYTTÖMÄN hyviä
Hernekeitto,paniikkipurkki aina varalla
Dolmio pastakastike en kyllä ajttele einekseksi vaan enempi ehkä säilyke,moni käyttöinen käy lasagneen ym. Tekeekö joku muka tomaatti kastikkeen itse? tai siis teenhän mä itsekin kesällä pakkaseen mut ne varastot on jo käytetty...

Syödään eineksiä tai puolivalmisteita oikeastaan päivittäin. Teen vuorotyötä ja olen totaaliyksinhuoltaja, haluan että ruuanlaittoon menee mahdollisimman vähän aikaa ja energiaa. Joskus poden tästä huonoa omaatuntoa, mutta meille tää sopii.

Suosikkeja ovat pakasteena myytävät pinaatti- ja kasvissosekeitto. Lapsen tämän hetken lemppari on Atrian lihapullat ja perunamuusi.

Yleensä tehdään ruoka itse, mutta ollaan syöty eineksistä:
porkkana- ja pinaattilättyjä
lasagnea (lasten mielestä parempaa kun omatekemä)
coctail piirakoita kahvin kanssa
pakasteperunoita ennen mut ei enää, oon kyllästyny
mummonmuussia,
wokkivihanneksia,
pakastettuja kaloja.
Mutta ei läheskään joka viikko mitään näistä.

Einesten suurkuluttaja ilmoittautuu, töihin tulee napattua mukaan Saarioisten savuporokeittoa tai kirjolohikiusausta, jos ei ole mitään edelliseltä päivältä jäänyttä mistä ottaa. Kotiin ostan Atrian snack nakkeja, Kivikylän palvarin lihapyöryköitä, joskus viikonlopuiksi atrian/saarioisten einespizzaa välipalalle/kahville. Korpelan kinkkukuutiot ovat hyviä, niistä saa nopeasti suht terveellisen aterian, kun heittää kattilaan perunasipulisekoituksen, vihannessuikaleiden ja mausteiden kera. Varsinainen einespommi. Onneksi ah onneksi meillä on elintarviketeollisuus auttamassa muuten niin kiireistä arkea.

Harvoin teen, koska mies ja keskari eivät tykkää. Mutta puolivalmisteita käytän ja pakasteita...
Viimeksi tein helpon keiton kookosmaidosta, pakasteperunasuikaleista, pakastemaissista, pakastepinaatista ja currytahnasta.

En leivo, joten käytetään raakapakasteita; karjalanpiirakat, korvapuustit, pasteijat yms. mutta hyvä jos kerran / 2 kk noita paistetaan.

Käytän myös pakastevihannekksia; wokkikasviksia, joskus kiireessä keittojuureksia, papuja yms.

Lapset tykkää Italianpadasta ( pussista) ja, Sweet & Sour kastikkeesta ( purkki ) ja kalapuikoista.

Itse tykkään Saariosten maksalaatikosta ja pakastepinaattikeitosta.
Pakaste kanavartaat sataykastikkeessa on myös hyviä.

Niin ja uunissa laitetaan ranskalaisia, lohko- ja röstiperunaa.

Eli onhan noita eines- ja pakastesuosikkeja paljonkin,
vaikka lähes joka päivä laitetaan kyllä itse ruokaa.
Mä teen vielä yleensä niin, että riittää kahdelle päivälle ( arkisin )

Viimeksi muokattu:
käytän eineksiä ehkä 1 kerran viikossa. Itse rakastan maksalaatikkoa. Teen joskus niin, että jos edellisenä päivänä on jäänyt vakka muutama lihapulla, niin ostan lisäksi maksalaatikkoa ja minä syön sitäj a lapset lihapullia.

No makarooni ja nuudelit (siis keittämättöminä pussista) eivät kyllä ole eines! Eikä kai se Dolmio-purkkikaan, varsinaiseti. Eineksiä ovat esim. Saarioisen makaroonilaatikko tms

Nakkeja, (taaperolle Vatajan nitriitittömiä) broilerpyöryköitä, Lidlin pussiperunamuusia, peruna-sipulisekoitusta, kalapuikkoja, pinaattikeittoa ja -lettuja, maksalaatikkoa, wokkivihanneksia ainakin syödään, ja jotain muitakin.

Itse suorastaan rakastan pinaattikeittoa, ja syön sitä keskimäärin 2 kertaa viikossa, ja kun muut perheessä eivät siitä pidä, niin en viitsi itse tehdä, ja ostan valmiina.

2-4 krt/kk keskimäärin syömme jotain einestä tai puolivalmista: kalapuikkoja, pinaattilettuja, pakastepinaattikeittoa, nakkeja/makkaraa, maksalaatikkoa, raneja. Lisäksi tulee töissä syötyä ehkä joka toinen viikko eineksiä: pakastethaikkuja, pinaatti- tai kasviskeittoa (mikro).

Niin kyllä me makkaraa syödään, mutta niitä en osaisi valmistaa joten en ajattele niitä varsinaisena valmisruokana ( vaikka toki ovat )
Siskonmakkarakeitto, nakkikastike ja kesällä grillimakkara eivät ole kiellettyjen listalla meidän perheessä.

Yhteistyössä