Teettekö lasagnen kaupan valmispaketista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On se kumma, kun muitten keittiöissä tuntuu milloin mikäkin "valmistuvan siinä samalla". Mää joudun kyllä aina ite valmistaan, jos jonkun soossin haluan : /

Kysymykseen; en jaksa laittaa lasagnea itse, ehkä kerran vuodessa ostan mikrolasagnen.

On se kumma, kun muitten keittiöissä tuntuu milloin mikäkin "valmistuvan siinä samalla". Mää joudun kyllä aina ite valmistaan, jos jonkun soossin haluan : /

Kysymykseen; en jaksa laittaa lasagnea itse, ehkä kerran vuodessa ostan mikrolasagnen.

Joudun minäkin näkemään välillä aikamoisen vaivan hyvän ruoan eteen, vaikka osaan kyllä terveelliset 15 minuutin pikaruoatkin. Olisipa oma kokki!

Teen itse alusta asti. Niitä valmispaketeita käytin joskus opiskeluaikoina ja vissiin pari kertaa miehen kanssa yhteen muutettuakin ennen kuin uskaltauduin tekemään itse. Paljon parempaa näin. :)

Ne levyt ostan tuorepastasta, on helpompi leikata sopivan kokoista kun meidän vuoka ei ihan täsmää noihin.

Muuten en näe syytä tuntea siitäkään huonoa omaatuntoa jos jonkun tuollaisen ruuan tekee puolivalmiista tai suoraan eineksistä jos kerran muuten syödään itsetehtyä. Pääasia että maistuu. Tietty voisi olla hyvä kokeilla ettei turhaan pidä työläänpänä mitä on ja siksi välttele, itse ainakin yllätyin positiivisesti. Toki siinä aikaa menee aloituksesta valmistumiseen, mutta suurin osa on sitä kun ruoka kypsyy uunissa eli voi itse hyödyntää ajan muuhun.

Ja muuten, meillä hernekeitto ostetaan säilykepurkissa, en ole koskaan tehnyt itse. Pitäisiköhän tuotakin yrittää...?

Teen itse alusta asti. Niitä valmispaketeita käytin joskus opiskeluaikoina ja vissiin pari kertaa miehen kanssa yhteen muutettuakin ennen kuin uskaltauduin tekemään itse. Paljon parempaa näin. :)

Ne levyt ostan tuorepastasta, on helpompi leikata sopivan kokoista kun meidän vuoka ei ihan täsmää noihin.

Muuten en näe syytä tuntea siitäkään huonoa omaatuntoa jos jonkun tuollaisen ruuan tekee puolivalmiista tai suoraan eineksistä jos kerran muuten syödään itsetehtyä. Pääasia että maistuu. Tietty voisi olla hyvä kokeilla ettei turhaan pidä työläänpänä mitä on ja siksi välttele, itse ainakin yllätyin positiivisesti. Toki siinä aikaa menee aloituksesta valmistumiseen, mutta suurin osa on sitä kun ruoka kypsyy uunissa eli voi itse hyödyntää ajan muuhun.

Ja muuten, meillä hernekeitto ostetaan säilykepurkissa, en ole koskaan tehnyt itse. Pitäisiköhän tuotakin yrittää...?

Hernekeittohan valmistuu ihan itsekseen :D Mä laitan palvikinkkua ja mausteeksi vain suolaa ja ripaus mustapippuria...nam namnam

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Joskus olen oikaissut lasagnenteossa siten, että en tee erikseen juustokastiketta vaan laitan tomaatti-jauhelihakastikkeen joukkoon paketin koskenlaskijaa. Nestettä toki aika runsaasti silloin myös, jotta lasagnesta ei tule liian kuivaa.

Ite teen, paitsi lasagnelevyt. Oikaisen nykyään aina niin, että teen tomaattikastikkeesta löysän kermaisen ja sitten laitan juustoraastetta väliin. Maistuu samalta mutta ei tarvii maitoa keitellä kun niin helposti palaa pohjaan ja keskeytyksiä tulee aina (pienet lapset). Valmispaketti on liian suolainen ja "teollinen" mun makuun.

En oo koskaan tehnyt valmislasagnea enkä aio tehdä. Ei oo vaiva eikä mikään tehdä juustokastiketta itse.

Mä muuten ruukaan sekottaa sen juustoraasteen ensin puuhaarukalla, ja ota vispilän vasta sitten kun se on suurimmaksi osaksi sulanut. Ei tartu juustot vispilään.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29968692:
Sen verran oikaisen, että lasagnelevyt, juustoraasteen ja tomaattikastikkeen ostan valmiina.

Säpäle, mää oon niin, niin pettynyt. Olin ihan varma, että sulla ainaki on omat durumvehnäviljelykset ja tomaattimaat lasagnea varten : /

Tunnustan, en ole koskaan tehnyt lasagnea alusta asti ja siitä paketistakin vain pari kertaa. Pitäis varmaan kokeilla.
Silloin tällöin tulee tehtyä tätä
8722700163886_0.png

Yhteistyössä