K
Kannattaako
Vieras
Monimentaalifunderalma:sanomista
Lulu halveksi niin yksimielisiä kuin kaksimielisiäkin ihmisiä. Oli tyytymätön kolmikantaneuvotteluunkin. "Ei tunnu riittävän mielekkäältä, kun on vain kolme mieltä", tokaisten päätti ryhtyä ylimieliseksi ja toivoi erimielisyyksien johtavan vielä jakomielisyyteenkin.
Lainauksia:
Miten ihmiset voivat mennä tällaiseen vedätykseen? Selvä trolli.
ketju jatkui ja jatkui ja jatkui....
Tämän ketjun kirjoitustyyli Epäilen, että asialla on sama Taitava kirjoittaja,
liian huolellista ja harkittua tekstiä ihmiseltä, jolle tapahtuu tällainen katastrofi parhaillaan.
ihminen on trolli
jos ei saa hirveitä itku-potku-raivareita kun sattuu jotain kurjaa.
minäkin aloin epäilemään
yhtä trolli kuin nämä muutkin.....
Hei, eihän sen noin kuulu mennä? No huvinsa kullakin
Hauska yritys, onnistuessaan tästä olisi voinut tulla koko vuoden pyörivä tosikeskustelu
"Älkää heti oloko syyttelemässä asiaa provoksi.Miksi sellaisesta joku nauttisi?"
Sitä sopii miettä. Näyttää joku nauttivan. Minulle on samantekevää onko provo vai ei, kun keskusteltavaa löytyy.
"ihailtavaa hermojen hillintää, sanon minä!"
Minäkin ihailen häntä. Hillintä on ihailtavaa. Kaikki eivät siihen pysty ja joillekin se on käsittämätön tai täysin tuntematon ilmiö, ehkä korkeintaan nähnyt joskus televisiossa, toivottavasti.
Hyvin luultu on puoliksi tiedetty, mutta tieto ei ole enää luulonväärti.
"En kyllä lukenut että mies olisi muuttamassa pois...vaan hän. mitä mies sanoi. Vieläkin miehen sanomista. Tuo nyt on vähän sillälailla, että sen voi ymmärtää kahdellalailla."
"Ei kai sitä keskenlauseen muuteta puhujaa."
Ei kai, tai kyllä kai. Se on vähän silläkinlailla että voi olla kolmaskin, ikäänkuin hänen sivupersoonansa, kertojana joka viittaa itseensä, ensimmäiseen persoonaan.
(pääsimpäs kerrankin sanomaan tosi herkullisesti)
Lainaus: koska olen muuttamassa pois ja se vaatii luottamusta.
Logiikkaa:
Lähtijällä on helposti levottomuuden tunteita, koska itse aiheuttaa muutoksen ja ajattelee olevansa vastuussa kun 'jättää' toisen, eikä ole enää huolehtimassa ja jakamassa yhteistä tunneilmastoa.
Jos nainen olisi muuttamassa olisi rauhoittavaa että mies on kuten ennekin eli jää passiivisena entiselleen ilman oireilua.
Jos mies on muuttamassa olisi 'muitta mutkitta' lähteminen levottomutta herättävän tuntuista. Tarvittaisiin passiivisen sijasta aktiivista rauhoittelua, jotta jäisi suhteeseen ns. 'hyvät alle'.
'Joudun lähtemään, mutta ei ole mitään hätää, pärjääthän silläaikaa?'
Lapsi voi vastata, yrittäen urheasti, mutta huuli väpättäen: Jooh nyyh
Aikuisia yritämme olla, mutta heikkoa tekee. Joku ehkä saa sen itkupotkuraivarinsa.
Kalevan urhoollisimman urkinnan kekkasi UKK. Urkki urheilijanakin.
"miten nainen voi olla noin viilipytty ja järkevä tuossa tilanteessa"
Lähtijän maailma ei muutu hänen ympärillään. Muutos tapahtuu hänessä itsessään ja se on hänen hallinnassaan.
Jääjän maailma muuttuu hänen ympärillään, eikä se ole hänen hallinnassaan. Pelko on siten ymmärrettävämpää.
"ei ole lainkaan epäselvää kuka muuttaa."
Edellisestä huolimatta jäi hieman päselväksi minulle.
"Ehkä kirjoittaja itsekään ei tajua kumpi muuttaa."
Muunmuassa tästä syystä. Kumpiko on muuttumassa, vai onko molemmat lähdössä ja tullaanko enää takaisin?
Tullut on kerran mennyttä, mennyt on kerran tullutta.
Viimeksi muokattu: