Mitä arvelette - pettääkö mieheni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sanomista
Monimentaalifunderalma:
Lulu halveksi niin yksimielisiä kuin kaksimielisiäkin ihmisiä. Oli tyytymätön kolmikantaneuvotteluunkin. "Ei tunnu riittävän mielekkäältä, kun on vain kolme mieltä", tokaisten päätti ryhtyä ylimieliseksi ja toivoi erimielisyyksien johtavan vielä jakomielisyyteenkin.

Lainauksia:
Miten ihmiset voivat mennä tällaiseen vedätykseen? Selvä trolli.
ketju jatkui ja jatkui ja jatkui....
Tämän ketjun kirjoitustyyli – Epäilen, että asialla on sama – Taitava kirjoittaja,
liian huolellista ja harkittua tekstiä ihmiseltä, jolle tapahtuu tällainen katastrofi parhaillaan.
ihminen on trolli
jos ei saa hirveitä itku-potku-raivareita kun sattuu jotain kurjaa.
minäkin aloin epäilemään
yhtä trolli kuin nämä muutkin.....
Hei, eihän sen noin kuulu mennä? No huvinsa kullakin :)
Hauska yritys, onnistuessaan tästä olisi voinut tulla koko vuoden pyörivä tosikeskustelu

"Älkää heti oloko syyttelemässä asiaa provoksi.Miksi sellaisesta joku nauttisi?"
Sitä sopii miettä. Näyttää joku nauttivan. Minulle on samantekevää onko provo vai ei, kun keskusteltavaa löytyy.

"ihailtavaa hermojen hillintää, sanon minä!"
Minäkin ihailen häntä. Hillintä on ihailtavaa. Kaikki eivät siihen pysty ja joillekin se on käsittämätön tai täysin tuntematon ilmiö, ehkä korkeintaan nähnyt joskus televisiossa, toivottavasti.

– Hyvin luultu on puoliksi tiedetty, mutta tieto ei ole enää luulonväärti. –

"En kyllä lukenut… että mies olisi muuttamassa pois...vaan hän.… mitä mies sanoi. – Vieläkin miehen sanomista. – Tuo nyt on vähän sillälailla, että sen voi ymmärtää kahdellalailla."
"Ei kai sitä keskenlauseen muuteta puhujaa."
Ei kai, tai kyllä kai. Se on vähän silläkinlailla että voi olla kolmaskin, ikäänkuin hänen sivupersoonansa, kertojana joka viittaa itseensä, ensimmäiseen persoonaan.
(pääsimpäs kerrankin sanomaan tosi herkullisesti)

Lainaus: koska olen muuttamassa pois ja se vaatii luottamusta.

Logiikkaa:
Lähtijällä on helposti levottomuuden tunteita, koska itse aiheuttaa muutoksen ja ajattelee olevansa vastuussa kun 'jättää' toisen, eikä ole enää huolehtimassa ja jakamassa yhteistä tunneilmastoa.

Jos nainen olisi muuttamassa olisi rauhoittavaa että mies on kuten ennekin eli jää passiivisena entiselleen ilman oireilua.

Jos mies on muuttamassa olisi 'muitta mutkitta' lähteminen levottomutta herättävän tuntuista. Tarvittaisiin passiivisen sijasta aktiivista rauhoittelua, jotta jäisi suhteeseen ns. 'hyvät alle'.

'Joudun lähtemään, mutta ei ole mitään hätää, pärjääthän silläaikaa?'
Lapsi voi vastata, yrittäen urheasti, mutta huuli väpättäen: Jooh… nyyh…
Aikuisia yritämme olla, mutta heikkoa tekee. Joku ehkä saa sen itkupotkuraivarinsa.

– Kalevan urhoollisimman urkinnan kekkasi UKK. Urkki urheilijanakin. –

"miten nainen voi olla noin viilipytty ja järkevä tuossa tilanteessa"
Lähtijän maailma ei muutu hänen ympärillään. Muutos tapahtuu hänessä itsessään ja se on hänen hallinnassaan.
Jääjän maailma muuttuu hänen ympärillään, eikä se ole hänen hallinnassaan. Pelko on siten ymmärrettävämpää.

"ei ole lainkaan epäselvää kuka muuttaa."
Edellisestä huolimatta jäi hieman päselväksi minulle.

"Ehkä kirjoittaja itsekään ei tajua kumpi muuttaa."
Muunmuassa tästä syystä. Kumpiko on muuttumassa, vai onko molemmat lähdössä ja tullaanko enää takaisin?

– Tullut on kerran mennyttä, mennyt on kerran tullutta. –

Viimeksi muokattu:
Kannattaako sinun, edellinen kirjoittaja AINA pilata ketjut?
Jaa mää vai?
Taitaa olla pikkusen liiottelua, kuinkas mulla niin suuri vaikutus vois olla?

Jaa aina vai?
Hah! Melkoset piilevät voimavarat sitte, mistä en oo tiennykkään.

Jaa kannataako vai?
En oo huomannu kannattavaks, mut ei se mitään kun ei sitä tiijä.
Toisaalta… tykkään kaikest hyödyttömäst, ku se on tietysti kivempaa.

Kannattaaks tommost huomauttaa näinkin omituiselle tyypille?
Oliks toi ny ihan viisasta? Ja just tolla tyylillä vieä?
Et oo varmaan paljo aatellu mitä kaikkea siitäkin voi seurata.
No saa nähä mikskä tää viäl muuttuu, vai muuttuuko mikskään.
Oma vika jos ei osaa sillee ku hyvä tulis.

Iha hyvää uutta vuatta vaa sulleki!

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja epäilen myös;10365185:
Epäilen kirjoittajan olevan sama kuin se risteilytyyppi. Se, joka oli lähdössä miehensä ja tuttavapariskunnan kanssa risteilylle Turusta Tukholmaan ja häntä harmitti, kun tuttavapariskunta aikoi ottaa biletysreissulle 3-vuotiaan lapsensa mukaan. Tuttavapariskunnan mies oli kova bilettäjä eikä huolehtinut perheestään ja kirjoittaja mietti, onko hänellä velvollisuus pitää seuraa äidille ja lapselle. Se ketju jatkui ja jatkui ja jatkui....

Tämän ketjun kirjoitustyyli on sama, jotenkin tutun oloinen. Epäilen, että asialla on sama kynäniekka. Taitava kirjoittaja, mutta liian huolellista ja harkittua tekstiä ihmiseltä, jolle tapahtuu tällainen katastrofi parhaillaan.

Ja kun draamaqueen oli saanut tarpeeksi huomiota, niin häippäsi kuin pieru saharaan. Se ja sama onko tämä ketju totta vai tarua.

On se kumma. Jos ei ole vahingoniloa, niin siitten on provonepäilijöitä. Vaikka ap oliskin trolli, niin mitä sitten? Saa se ainakin jotkut miettimään, miten itse toimisi yms. vastaavassa tilanteessa, jos omalle kohdalle osuuu.
Minä luulen, että aapeelle on tullut todellisuus vasten kasvoja, eikä oikein huvita avautua elleissä. Etenkin kun ilkkujat on valtaamassa ketjua.

Ap. Laiva kantaa, niin kauan ennen kuin se uppoaa :/ - ja siitenkin on olemassa pelastusveneitä.

Kuinkahan moni noita sepustuksia jaksaa edes lukea. Opettelisit lainaamaan tekstejä oikein käpsien sijaan, niin muuttuis luettavampaan muotoon. Vaikka miksipä se tekoäly ja omahyväisyys muuttuu...

Tuskin kovinkaan moni... Ei tuollaista ajatuksenvirtaa ja huonosti jäsenneltyä tekstiä jaksa kukaan lukea. Hyvin vahvasti tulee mieleen mielenterveyspotilaiden kirjoitustyyli.

On se kumma.
kummastua pilalle

"Jos ei ole vahingoniloa,"
Ilo sekin. Mielipaha on hyvä moottori. Tyytyväisyys laiskottaa.

"Se ketju jatkui ja jatkui ja jatkui...."
Ärsytys on tehokasta vaikuttamista. Primitiivirektiona reipas aggressio on helppo saada aikaan. Olen kuullut puhuttavan, että jotkut aloittajat yrittävät uusia ennätyksiä ketjun pituuksilla. Kun ketjussa on yli 2000 viestiä, niin mikä on todennäköinen sisältö? Onko se hyvä ketju, mikä ei ole päässyt pilaantumaan?

"Tämän ketjun kirjoitustyyli on sama, jotenkin tutun oloinen."
Kyllähän tyylin voi yksilöllisenä erottaa. Mikä merkitys sillä tyylillä tai hekilöllä on? Onko siitä aavistettavissa jotain pilaa mikä pilaa jotain?

"Epäilen, että asialla on sama kynäniekka."
Halutaanko välttää osallistumista tietyn epäillyn provoilijan vedätykseen tai henkilökohtaista pilautetta?

"Taitava kirjoittaja, mutta liian huolellista ja harkittua tekstiä ihmiseltä, jolle tapahtuu tällainen katastrofi parhaillaan."
Luultavasti taitoa myös provosoida, mitä on mielestäni hyvä olla kaikessa kirjoittelussa. 'Provo' tarkoittaa kai tässä ympäristössä vedätystä, riidan haastamista, jonkinlaista dominointia jne. Provokaatiota voi käyttää hyölyllisempäänkin tarkoitukseen.

Näkisin asiaa myös niin, että ap on voinut tuudittautua väärään turvallisuudentunteeseen ja on heräilemässä painajaiseen. Siksi oli ja tietysti kirjoittikin rauhallisesti ensin. Nähtävissä on jonkinlainen kauhistuksen kehitys pitkin matkaa. Varmana turvastaan nukkunut pommiin.

"Ja kun draamaqueen oli saanut tarpeeksi huomiota, niin häippäsi kuin pieru saharaan."
Huomiota voi hakea ja ketju hyvä väline sen saamiseksi. Mielihyvää tai mielipahaa jossain muodossa jokainen osallistumisestaan saa. Jos se on tarkoitus eikä sitä saa, niin pilalle meni.

"Se ja sama onko tämä ketju totta vai tarua."
Niin, voi olla provosoitumattakin. Pitämällä oman linjan, turha provo menettää merkityksensä.

"niin siitten on provonepäilijöitä."
Halutaanko vältää sitä ettei itse tule vedätetyksi tai etteivät toisetkaan osallistuisi vedätykseen? Halutaanko huomauttaa ja vertailla ketkä ovat vedätettäviä tai pilata ketjuveto?

"Vaikka ap oliskin trolli, niin mitä sitten? Saa se ainakin jotkut miettimään, miten itse toimisi yms. vastaavassa tilanteessa, jos omalle kohdalle osuuu."
Tämähän se provonkin hyöty on. Asia ja miettiminen ei ole vedättäjän tavoite ja taas voi pilaantua. Hyvä niille joita asia kiinnostaa.

"Minä luulen, että aapeelle on tullut todellisuus vasten kasvoja, eikä oikein huvita avautua elleissä."
Ehkä, tai sitten on kova tekeminen tilanteessa, eikä ehdi/jaksa viestittää.

"Etenkin kun ilkkujat on valtaamassa ketjua."
Asialliselta vaikutti, ilkkuminen ei kai ole hänen makuunsa, ja pilannee ketjua.

Tunarin tinurin nekrologia:
Paljon tinasit, paljon pilasit, viimein kolvisi kylmeni.

Viimeksi muokattu:
Marita kirjoitti vapaaehtoisesti lapsettomien palstalle nimimerkillä Pepita näin:

"Olen vapaaehtoisesti lapseton nainen ja aika vakaa mielipiteessäni. Mieheni puhuu välillä lapsista, ehdottaa, muttei tuputa. Suurimmaksi osaksi näyttää olevan tyytyväinen, ettei niitä ole. Olemme molemmat 35v.
Tänään sain aika vankkoja todisteita mieheni uskottomuudesta, asia tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta. Juttelin juuri luotetuimman ystäväni kanssa, ja hänen arvauksensa oli, että mieheni kuitenkin haluaa lapsia, ja reagoi pettämällä. Asumme ulkomailla miehen työn takia, nyt olisi ollut hyvä tilaisuus tehdä lapsi, mutta valitsin toisin, hain töitä Suomesta kun en täältä saanut, ja nyt muutan yksin takaisin Suomeen. Ehkä velamieheni onkin päättänyt toisin ja nyt joku toinen nainen on hänelle raskaana?"

Vaikeita päätöksiä...

Myös velapalstalla nimimerkillä "Blondi":
--------------------------------------------------------------------------------

Minun tarinani: olen nainen ja meistä se "velampi". Olemme olleet naimisissa 13v ja nyt olemme 35v ja 36v. Matkustelemme paljon, asumme ulkomailla, harrastamme paljon ja nautimme elämästä. Mieheni on kuitenkin ottanut lapsiasian esille useasti, eikä se minullekaan ole ollut mikään tabu, kaikesta voi puhua, kaikkea voi harkita. Olen kuitenkin ollut viime aikoina yhä varmempi päätöksestäni ja tuon sen selkeästi esille. Mieheni ei ole sitä tyyppiä, joka inttäisi, vaan sanoo, ettei lapset ole sitten se juttu, koska minä en halua äidiksi.
Tänään sain vahvoja todisteita mieheni uskottomuudesta, aivan yhtäkkiä. Olin poissa kotoa pari viikkoa, ja palattuani asunnostamme on löytynyt toisen naisen hiuksia, pitkiä, tummia, minä olen vaalea. Niitä löytyi paljon makuuhuoneesta. Juttelin asiasta parhaan luotetun ystävättäreni kanssa, ja hän sanoi heti, että miehesi varmaan haluaakin lapsia ja on nyt aloittanut suhteen toisen kanssa, koska ei halua saattaa sinua raskaaksi, koska et sitä halua. Hän kuulemma tuntuu perheelliseltä tyypiltä, joka nauttisi lapsista.
Olen juuri päättänyt vaihtaa toiseen työhön, joka ei sallisi lastenhankkimista, asia ikäänkuin nauliintui siihen, tein ratkaisun, joka on konkreettinen, ei vain puhetta. Nyt mies haluaakin muuta?

Kertokaas nyt mulle tämän Marita-Pepita ym. "metsästyksen" tarkoitus. Tarkoitatteko, ettei pitäisi kirjoittaa useampaan useampaan ketjuun? Pitäisikö käyttää samaa nimimerkkiä joka kerta? Vai yritetäänkö näillä todistaa, että kysymyksessä ei ole trolli, kun hän kirjoittaa asiasta samoin useampaan ketjuun? Mikä on homman pointti?

Mielestäni pointi on siinä, kun hän ei tule kertomaan miten hänelle viimekädessä kävi.

Nyt yritetään ratkoa tätä salapoliisitehtävää hänen aikaisempien kirjoitusten perusteella.

Jos ap:n tilanne on tässä kuvattu, niin hänellä lienee nyt muuta ajateltavaa kuin tämä palsta, ja palannee jossain vaiheessa myöhemmin kertomaan, miten asia päättyi.

Onkos nämä kakki pepitat ja blondit sun muut kirjoittaneet palstalle samana päivänä? Kun jokainen ainakin sanoo, että "tänään on saanut selville, että mies ehkä pettää"?

Alkuperäinen kirjoittaja En nyt ihan käsitä;10367213:
Kertokaas nyt mulle tämän Marita-Pepita ym. "metsästyksen" tarkoitus. Tarkoitatteko, ettei pitäisi kirjoittaa useampaan useampaan ketjuun? Pitäisikö käyttää samaa nimimerkkiä joka kerta? Vai yritetäänkö näillä todistaa, että kysymyksessä ei ole trolli, kun hän kirjoittaa asiasta samoin useampaan ketjuun? Mikä on homman pointti?

No mä ainakin heti ajattelin että nimenomaan ON trolli koska vääntää samat stoorit monelle palstalle eri nimmareilla, ja tosiaan nyt ei ole enää kommentoinut mitään mihinkään kun huomattiin tää "monistaminen".

No mä ainakin heti ajattelin että nimenomaan ON trolli koska vääntää samat stoorit monelle palstalle eri nimmareilla, ja tosiaan nyt ei ole enää kommentoinut mitään mihinkään kun huomattiin tää "monistaminen".

Tai sitten hän on vain hätääntynyt ihminen. Minä en ainakaan tällä perusteella vielä trolliksi usko. Tarinassa ei minusta ole mitään "trollimaisia" piirteitä, se ei ole mitenkään outo tai provosoiva, vaan ennemminkin ihan uskottava. Mehän emme kukaan toisiamme tunne, kaikki tarinat voisivat olla trolleja. Eikö loppupeleissä ole tärkeintä, että asioista keskustellaan, käymme tavallaan keskustelua itsemme kanssa? Menikö nyt vähän syvälliseksi? Sorry, olen just herännyt ja ekaa kahvimukillista vasta nautin.

Viimeksi muokattu:
Jospa ei saanut vastauksia toisella palstalla tai sitten halusi useamman ihmisen mielipiteitä ja ajatuksia asiaan. Minä en käy kuin tällä ja parilla muulla palstalla. En siis ole törmännyt 'Maritaan' muualla. Eipä tuo haittaisi, vaikka törmäisinkin.

Syitä siihen, ettei ole käynyt kommentoimassa, voi olla monia: Stressi, pahamieli, kiire jne. Ei kaikilla ole kokoajan aikaa istua tietokoneella.

Höh nyt tajusin vasta tuosta edellisestä viestistä, että omaa viestiä pääsee muokkaamaan.

Onko tuo ominaisuus ollut pitkäänkin?

Tervetullut ominaisuus.

Hei! En tiedä onko tämä korjausmahdollisuus tullut sivuston uudistamisen myötä, mutta itse kanssa jostain viestistä huomasin, että omaa vastaustaan voi muokata. Tervetullut ominaisuus tällaiselle "IT-lukihäiriöiselle"! : )

Viimeksi muokattu:
minusta toi muokkausominaisuus ei välttämättä ole kauhean kiva. Ihmiset kommentoivat edellisiä viestejä, ja niitä muokataan sen jälkeen (jos ymmärsin oikein...). Ei kivaa.