Mieheni on diktaattori!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaisa

Vieras
Mieheni ei anna minun pitää yhteyttä sukulaisiini, koska he ovat hänen mielestään huonompaa väkeä kuin hän itse. Miehelläni on valtaa ja hän ""kyykyttää"" itseään heikompia mielellään. Tiedän itsekin olevani tällainen kyykkijä, mutta en voi asialle mitään, koska olen taloudellisesti täysin mieheni armoilla. Ajattelin joskus mieheni tietämättä käydä tervehtimässä siskoani, mutta en uskalla ajatellakaan, mitä siitä voisi seurata. Olisi kiva nähdä sisaruksiaan useammin, koska kaikki asumme n. 40 km:n säteellä toisistamme. Mutta tilanne on ollut jo vuosia se, että tapaan heitä vain n. 4 kertaa vuodessa. Mitä tässä tilanteessa voisi tehdä?? Tiedän , että jos menisin töihin, en olisi niin riippuvainen siitä diktaattorista, mutta ilman koulutusta ja rakenteellisen vikani vuoksi on erittäin vaikea saada töitä.

Anteeksi tökerö vastaukseni, mutta en voi muuta kuin ihmetellä mistä näitä naisia riittää tässä maassa, jotka alistuu kaikkien diktaattorien sun muiden psykopaattien valtaan. Jos miheheni ei antaisi minun tavata sukulaisiani sanoisin empimättä että ovi on tuolla! Jos rahasta on kiinni niin ihan varmasti saat kaupungilta asunnon tms jotta ei tarvitse omaa ihmisarvoa menettää tuollaisten miesten kanssa.
Mieti mikä sinulle on tärkeintä elämässä ja toimi sen mukaisesti.

Älä täällä ruikuta. Törkeää käytöstä solvata perheen päätä nimettömänä. Toivottavasti jäät kiinni. Minä tiedä yhden kuvaukseesi sopivan naisen ja lähetin miehelleen jo txt-viestin että käy tarkistamassa onko kyse heistä. Teillä taitaa nahkaremmi laulaa tänään jos epäilykseni osui oikeaan.

p.s Mies on perheen pää ja näin pitääkin olla. Nainen pysyköön lestissään (keittiössään).

Järjestä sukukokous tähän Ellien viestiketjuun.

Minullakin on paljon sukua ja yhteyksien pitäminen on jäänyt vähiin monesta syystä. Avioerossa menetin auton ja junakyydillä 500 km on iso raha yh-taloudessa.

Viime kesänä kävin viimeksi sukuloimassa ja eläkkeellä oleva veljeni tuli kännissä mölyämään sisareni luokse.
Hän ei millään jaksa käsittää miksi asun hienossa osoitteessa. Seuraavana aamuna lähdin suosiolla takaisin kivikylään.

Painoin sydämeni pohjaan siunatun kesämaiseman klo 6 aamulla. Aurinko paistoi, linnut lauloivat ja järvi kimalteli taustalla. Tuollaisessa ihanuudessa sain elää lapsuuteni.

Kävin katsomassa sisareni makasiinia ja hautasin haaveet kesätaidemajasta. Maalailen mieluummin sielunmaisemia täällä Elleissä. Non stop näyttely avoinna joka hetki.

Kutsupa sukulaisesi tähän viestiketjuun. Laitetaan kahvipannu tulelle.

Jos sukulaisilla ei ole nettiä tai eivät osaa käyttää, niin sitten laitetaan Kusti polkemaan postia. Joku Elli voi kirjoittaa viestit tähän ritirampsuun.

Juon nyt kahvia ja on vahän kuuma. Kävin Alepassa ja enhän minä osannut ostaa oikean merkkistä Rexonaa jälkikasvulle. Olisi pitänyt olla stikki eikä nestemäinen dödö.

Mikä on sisarustesi vointi. Kai heistä voimme keskustella vaikka eivät olekaan tällä sekunnilla kuulolla.

Miten miehesi on päässyt diktaattorin asemaan. Onko hänellä isokin juntta hallittavana.

Katsoin eilen puolesta välistä vuoden 1987 James Bondin.
Siinä oli hevosia, taistelua ja diktaattoreita. Ehkä miehesi on eläytynyt liikaa elokuvien sankareihin.

Hänen olisi jo aika kasvaa aikuiseksi. Suomessa sukupuolilla on tasa-arvo. Avioliitto ei ole samaa kuin lehmällä karsinassa eläminen. Me saamme tulla ja mennä, sanoa mielipiteemme joka asiassa.

Rahaa pitää olla tarpeisiin. Jos elätte yhteistaloudessa, niin hyvinvointia jaetaan tasaisesti.

Vieraat tulee ajallaan ja talo elää tavallaan.

Vanha sananlasku, jonka merkitys ei ole minulle vielä kunnolla valjennut.

Ehkä tarkoittaa sitä, että vieraat tulevat kun heille sopii.
Talo tarjoaa mitä tarjottavana on. Ei vieraiden takia elämän tarvitse pysähtyä. Sisaret tulevat varmasti petivaatteet ja syömiset tullessaan. Eivät he syö teitä perikatoon ja jättävät varmasti jälkeensä siistin kodin.

Ota humoristinen asenne tähän ongelmaan.

Varmasti fyysinen rajoite ei ole naurun paikka. Mutta avuliaan taksikuskin, mukavan naapurin tai jonkun muun ihanan ihmisen avulla elämäsi helpottuu.

Ehkä joku toinen Elli antaa sinulle parempaa tsemppia.
Kirjoitin vain mitä mieleen juolahti. En ole ammattiauttaja.
Vain ihan maallikko Elli. Autan miestä mäessä ja mäen allakin ja erityiskohtelun annan aina palstan pulassa oleville Elleille.

jos välimatkaa ei ole 40km enempää, ei pitäs olla minkäänlaista syytä olla tapailematta omia sukulaisia! Kaheli mies, vai onko matkan hinta niin huimaava. Jättää röökit ja saunakaljat pois, jo ajaa useamman lenkin niilläkin rahoilla.

Kukaan ei ole Suomessa taloudellisesti toisen armoilla.
Jos lähdet, saat kaupungilta vuokra-asunnon, toimeentulotukea ym. Ei Suomessa ketään jätetä oman onnensa nojaan ilman kattoa pään päälle.

Mieti mitä haluat, olen samaa mieltä kuin Julia. Turha ruikuttaa ellei halua tehdä mitään muutosta. Sinähän asut vankilassa. Uskomatonta.

Mene autokouluun, ellei sinulla ole ajokorttia ja ostata miehelläsi auto, jolla pääset pistäytymään sukulaisissa.
Kyllä naisella (kin) on konsteja päästä päämääriinsä, pitää vain osata vedellä oikeista naruista.
Yritä nousta alistuneisuuden suosta uhmaamalla tyranniasi.
Pikkuhiljaa hän alkaa kuunnella ja kunnioittaa sinua, kun huomaa, ettet olekaan ""villoista vanutettu"".

Kun vaimoni valitteli samantapaisesti, puolittain ""määräsin"" hänet autokouluun ja ostimme yhteisillä rahoilla hänelle oman auton.
Nyt hän sompailee onnellisena pitkin pitäjiä ja kehuu minua viisaaksi mieheksi.
Se vapaus mikä hänellä on, koituu myös minun onneksi, toivottavasti tulevaisuudessa myös sinun ja ""kotityrannisi onneksi.

Miehelläni on hieno ökyauto. Minulla on vain polkupyörä, mutta onneksi sain naapurilta käytöstä pois jääneen polkupyörän peräkärryn, jolla kuljetan lapset kerhoon. Koko päivä kuluu keittiössä hellan ääressä, koska miehelläni täytyy olla monipuolinen päivällinen valmiina kun hän tulee töistä, alkupaloineen ja jälkiruokineen. LIsäksi hän käy lounasaikaan kotona syömässä ja joskus myös kahvitunneilla. Eilen olin leiponut hänelle korvapuusteja kahvin kyytipojaksi. Lasten lelujen keräämiseen menee aikaa, koska hän vahtii neuroottisesti, ettei ainutkaan lelu ole väärässä paikassa. Elämäni ei ole todellakaan helppoa.

Onko sinulla mitään omaa hauskaa.

Tietenkin lapset antavat voimaa.

Mitä tapahtuu jos olet vaikka sairas??

Eikö miehesi häpeä kun hinaat lapsia kerhoon ja ajaa itte komeella autolla??? Eikö kenelläkään ole rohkeutta sanoa mitään, tietenkin jos sinä sanot olet nalkuttava akka.

Jospa asuisit minun lähellä tehtäis jotakin kivaa yhdessä.

Onko sulla ystävättäriä?
VOIMIA SULLE.

Käsittämätön ukko???

Jos haluat elää elämäsi tuollaisen miehen kanssa, niin elä äläkä valita. Jos haluat muuttaa elämäsi ja olla onnellinen, eroa. Valitettavasti tuollaiset miehet eivät muutu.

Tolla iso M.llä ei taida edes olla akkaa. Kukaan fiksu akka ei tommosta kauan kattelis. AP:n jutut kuulostaa kyllä provolta. Eroa hyvä nainen tommosesta miehestä, jos ois totta.

No tämä on taas jonkun miehen keksimää juttua!

Mitä ihmeen kiksejä joku saa suoltamalla tänne tälläistä tarinaa.

Yritä nyt hyvä mies saada jotain tolkkua elämääsi. Tuskinpa olisit oikeassa elämässä tyytyväinen tuollaiseen suhteeseen.

Kyllä Iso-M on oikeassa! Akat ovat monin paikoin käyneet julkeiksi ja alkaneet hyppiä isäntiensä silmille. Jumala loi miehen perheenpääksi. Kyllä miehesi tietää, mikä sinulle on parasta. Koivuniemen herraa pyllylle marinoistasi ja sitten voisit anteeksipyynnöksi antaa kunnon suuhoidon. Äläkä unohda kolmen ruokalajin päivällistä! Sitten syksymmällä, paremmalla ajalla voidaan katsoa uudelleen mahdollisia sukulointeja.

Minä otin erossa ukolta puolet omaisuudesta. Sain kivasti mettää ja mantuja. Nyt on uus tasa-arvoinen mies. Sapuskaa osaa väsätä ja pyykkiä pestä. Eikä oo yhtään miehekkyys mennyt.

Kyllä se vaan on niin, että nainen on luotu perheenpääksi. Marisevalle miehelle koivuniemen herraa pyllylle ja anteeksi pyyntönä koko kodin siivous, 3.n ruokalajin ateria joka päivä tästä ikuisuuteen lisäksi vielä pyykinhuolto.
Iso M:n vaimo ei tosiaan roiku netissä miestään solvaamassa vaan päivätanseissa etsimässä elämänsä miestä. Kun iso M menee kotiin, antaa vaimo illalla nahkaremmistä niin, että tuntuu ja se onkin aivan oikein ja paikallaan.

Meillä on käsitykseni mukaan ollut yhteiset rahat tähän asti. Kävi kuitenkin niin että mieheni vaihtoi autonsa uudempaan ja kertoi tästä vasta oston jälkeen ikäänkuin ilmoitusluontoisena asiana. Minä kerroin hankkivani oman asunnon -tosin vain vuokrasellaisen kun ei muuhun nyt ole varaa. Miehelle taisi käydä tosi hyvä flaksi, pääsi eroon vanhasta autosta ja muijasta ja sai uudenkarhean auton.

Valitettavasti ap:n kaltaisia parisuhteita on, meilläkin saatana, sillä erolla vaan että ukko ei ole rikas, enkä itsekään..rahaa mulla ei saa olla rahapussissa, nekin viedään, en pääse sukulaisia katsomaan enkä paljon muuallekaan..mutta oon ovela, pihistän joskus talousrahoista vitosen-kympin, pahan päivän varalle. Että edes joskus pääsen vanhempiani katsomaan, kova kuulustelu tulee ja soitellaan perään ja haukutaan huoraksi ym. ....
Tällä menolla minusta kohta tuleekin huora!

Miksi ihmeessä te naiset pysytte noin ahdistavissa ja huonoissa suhteissa? Miksi te sallitte miehenne kohtelevan teitä miten sattuu? Olisiko se elämä tosiaan pahempaa ilman tuollaista miestä? Anteeksi jos nää kysymykset loukkaa, mutta itse vaan en voi kuvitellakaan, että antaisin kenenkään kohdella minua huonosti, saati sitten sen, jonka pitäisi rakastaa. Mä en kertakaikkiaan jäisi parisuhteeseen sellaisen ihmisen kanssa, jolla on noin kieroutunut käsitys rakkaudesta, kuin teidän miehillä tuntuu olevan.

Yhteistyössä