Suhteemme on kuulemma ollut rutiininomaista jo puolisen vuotta, harrastamme ja teemme yhdessä asioita, mutta olemme enemmänkin kämppikset. Olen huomannut saman. Ei tiedä, mitä nyt haluaa.
Ihminen ei tee sitä mitä haluaa, vaan haluaa sitä mitä tekee!
Näin hatarin perustein esitän ajatuksiani!
"Mitä arvelette - pettääkö mieheni?"
Tämä on nyt toissijaista. Menestyminen on muuttunut selviytymiseksi. Oli vastaus mikä tahansa, ei tuon kysymyksen pohtiminen enää kannata. Tilanne on jokatapauksessa kriisiytynyt.
Rehellisyys itselle on sitä että tunnustaa realiteet, eli tunnistaa ne oikein sekä hyväksyy ja toimii niiden perusteella. Näin voi olettaa toisenkin tekevän. Kysymys on siitä mitä tulisi tehdä, jotta tekisi oikein.
"Haluan nähdä naamasta, valehteleeko."
Päivän lietelause:
Jos ajatus on usein hukassa, saa vaihtelua jos joskus antaa mennä suteen.
"Sanoi, ettei ole etsimässä romanssia tai edes seksiä, haluaa vapauden ystävystyä kenen kanssa haluaa, ei ole uskaltanut kertoa minulle, koska olen muuttamassa pois ja se vaatii luottamusta."
Mies siis pelkää jotakin, liittyen 'muuttoon' eli muutokseen. Muutosta seuraa muuttuminen, siis sopeutumista menneestä tulevaan, uuteen muuttuneeseen. Tätä hetkeä ei ole osattu ennustaa, on hämmennytty mikä on johtanut johonkin muutokseen jo ennen muuttoa. Hämmennystilassa käyttäytyminen muuttuu hämmentäväksi. Esimerkiksi on aiheutunut avoimuudesta tinkimistä luottamuksen säilyttämiseksi, mikä vaikuttaa näennäisesti ristiriitaiselta.
Henkinen etääntyminen aiheuttaa turvattomuudentunnetta ja turvallisuushakuisena otetaan usein 'vippiä' toiselta omien riskien pienentämiseksi. Tämä jousto on myös riski, koska 'pakkolaina' pitää salata. Vippi voi muttua vilpiksi. Luottoselvitys johti 'merkintään'.
Muutosta en tiedä mitään, kuka, mitä ja miksi, mutta ei minun tarvitsekaan tietää sanoakseni seuraavaa:
USKOTTOMUUS JA PETTÄMINEN LUOTTAMUS TIETOREKISTERI
1. merkintä luottamus pettää uskon: Tieto muutosta on muutos ja johtaa pelkoon ts. epävarmuuteen tulevasta ts. uskonpuutteeseen ts. luottamuspulaan, aiheuttaa, investointipainetta, mihin varaudutaan luotonotolla.
2. merkintä usko pettää luottamuksen: Luotto on 'korvamerkittyä' rajattuun tarkoitukseen ja sillä on turvattu tulevaisuutta, mitä luotottaja tutkii mahdollisena väärinkäytöksenä.
3. merkintä uskottomuus ylittää luottorajan ja suhde pettää: Jos halutaan tietää mikä on pettänyt, voidaan selviytyä. Jos halutaan tietää kuka on pettänyt on tieto yleensä jokseenkin käyttökelvoton selviytymisen kannalta, ennemminkin vahinko onnettomuudessa.
TILANTEEN VAKAVUUS ON YHTÄKUIN TILANTEEN EPÄVARMUUS
Kielellinen paradoksi, samoin kuin käytännön paradoksina epävakaus on varmaa. Dogmi: "ei tämä ole mitään vakavaa", ei päde. Tämä kaikki on tärkeää ja tarpeen ottaa huomioon, mikäli jatkoa halutaan ajatella.
Oletus olemattoman odotus:
"Hassua, että olen ihan kylmän rauhallinen asian suhteen. En ole mustasukkainen"
VAHVA USKO USKOLLISUUS LYHYT LITURGIA
Seremonia lyhyen kaavan mukaan:
Uskoa ei voi toinen pettää, mutta sen voi itse menettää!
Luottamusta ei voi toinen pettää, mutta sen voi itse menettää!
Odotuksia voi itse luoda, ne kaikki voi toinen pettää tai itse niinikään kaikkiin pettyä.
- Lymyilevä Papilla Ei paha ole kenkäkään, toinen vain saappaampi toista -
Mitkä ovat selviä merkkejä Mikä on tyhmyyttä?
"mutta tiedän miten tavallista pettäminen on, joten en halua myöskään olla tyhmä, jos pettämisestä on selviä merkkejä."
Puhutaan pettämisestä ja henkisestä pettämisestä. Kun kysymys on (immmateriaalisesta) odotuksista, se ei voi olla (materiaalista) fyysinen teko. On vain henkistä itsensä pettämistä (pettymistä) ja toisen henkistä pettämistä (pettymystä).
Varmistaminen voi olla epävarmentamista:
"Mistä te saitte varmuuden pettämisestä?"
Jos toinen tietää ja on luvannut vastata niihin odotuksiin mitä itsellä on, voidaan puhua pettämisestä. Mikäli näin ei ole ei voi olla petostakaan, mutta voidaan puhua itsepetoksesta.
HEIKKO USKO USKOTTOMUUS PITKÄT LITANIAT
Rituaaleja ja itsepetosta pitkän kaavan mukaan:
Tieto epävarmuudesta lisää tuskaa ja pelottaa. Usko vähentää tuskaa ja pelkoa.
On olemassa rehellisyyttä ja epärehellisyyttä. Onko olemassa pettäjiä?
Huijari valaa väärää uskoa ja voi syntyä luottamusta sekä katteettomia odotuksia. Huijari tietää tämän ja omilla pyyteillään käyttää hänelle katteelliset odotukset tietoisesti hyväkseen. Samalla kun pyyteisiin vastataan ja katteelliset odotukset täyttyvät, jätetään vastaamatta, täyttämättä katteettomat odotukset.
'Hän petti minut! Uskoni ja luottamukseni on mennyttä! Turha odottaa mitään, hän pettää minut varmasti!' Jos ollaan varmoja, ei tarvita uskoa eikä siten luottamustakaan. Varma on aina varmaa, vai onko sittenkään?
Mieluummin petyn iloisesti kuin yllätyn pahasti.
'Pettäjiin ei kannata luottaa! Petturin puheita ei kannata uskoa! Pyysi häneltä sitten mitä tahansa voi olla varma ettei saa mitään!'
Kas!: Odotukset ovatkin korkealla, usko on vahva ja luottamus huipussaan! Odotukset on tälläkin kertaaa helppo pettää. Olisiko vältettävä kiusausta antaa mitä on pyydetty? Jos jonkin pyynnön eli odotuksen yllättäen täyttääkin, on taas varmuus mennyttä, usko horjuu ja luottamus heikkenee. Aika puoliveteistä ja hämmentävää, niinkuin elämä on!
TOINEN SKENARIO = VAPAAEHTOINEN VELALLISUUS PAKKOEHDOTON VELATTOMUUS
Kaikkihan on maksettava eikösjuu, mitä tässä maailmassa velkaantuu?
'Kyllä minä maksan sen nikkelimarkan, minkä olen sinuta lainannut.'
Liian pitkä juttu tähän.
* Minulla ei ole ollut mitään syytä epäillä pettämistä mielestäni onnellisesti naimisissa 13 v. ....
tuli yhtäkkiä kaksi syytä laittavat minut ymmälle löysin heti pitkiä, tummia hiuksia sushiravintolan kuitti, päiväys ja aika olin aina kuvitellut täysin varma. *
Vain hullu voi olla jostain asiasta täysin varma, tästä asiasta olen täysin varma!