Mitä arvelette - pettääkö mieheni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sain miehen kiinni puhelimella työpaikaltaan, vaikka piti olla matkoilla. Sanoi, että haluaa olla yksin ja miettiä asioita, siksi palasi matkalta vuorokautta aikaisemmin, muttei tullut kotiin. Oli kuuelmma ollut hotellissa yksin. Sanoo haluavansa tutustua ihmisiin, on tutustunut useampiin naisiin, koska ystävystyy niiden kanssa helpommin, tiedän tämän todeksi, hän ei innostu miesten jutuista useinkaan. Ehkä en ole sallinut tätä? On kuulemma käynyt niiden kanssa kahvilla ja syömässä, yksi on ollut meillä kotona. Kysyi mistä arvasin, ja kerroin hiuksista. Ei pullikoinut vastaan. Oli aika vaisu ja hiljainen kaikenkaikkiaan. Sanoi, ettei ole etsimässä romanssia tai edes seksiä, haluaa vapauden ystävystyä kenen kanssa haluaa, ei ole uskaltanut kertoa minulle, koska olen muuttamassa pois ja se vaatii luottamusta. Suhteemme on kuulemma ollut rutiininomaista jo puolisen vuotta, harrastamme ja teemme yhdessä asioita, mutta olemme enemmänkin kämppikset. Olen huomannut saman. Ei tiedä, mitä nyt haluaa. Sanoin, että jutellaan enemmän kun palaat kotiin. Haluan nähdä naamasta, valehteleeko.

Laitan kellon soittamaan kahdelta, pidäthän meidät ajan tasalla

Hauska kevennys stressin (?) keskellä. Marita, voisit laittaa you tubeen linkin, josta asiasta kiinnostuneet voisivat seurata livenä tapahtumia ja jopa kommentoida niitä suoraan ja jakaa ohjaajan tavoin sinulle korvanappiin lisäkysymyksiä ja huomioita!

Vaikuta hyvinkin selväpäiseltä naiselta. Toivottavasti rauhallisuus pysyy myös itse tilanteessa (molemmilla), joka kieltämättä kuulostaa kurjalta ja todelta, eli juuri siltä mitä sen epäilet olevan.

Viimeksi muokattu:
Oho. Vai niin tuo oli. Vähän raukkamaista jättää toinen yksin ihmettelemään ja itse "miettiä" asioita hotellissa. Tuli kyllä mieleen, että näinköhän on koko totuus tämäkään. Ja kuinka helposti mies tekee yleensäkin tuollaista 'paluu päivää aiemmin' tyyppisiä juttuja. Nyt surkee, kun jäi kiinni. Vai toivoiko jopa kun vastasi puhelimeen. Reilua olisi kuitenkin ollut selvittää asiat nokikkain.

Oho, olen tosi pahoillani, mutta ei hyvältä näytä! Lillukan kanssa samaa mieltä, että tosi kurjaa, kun ei voi naamatusten asioita selvittää. Ja vähän kyllä ihmetyttä, että niitä hiuksia löytyi, jopa siitä tuolista. Ei kyllä ihmiseltä tukkaa itsekeseen irtoa, joten epäilen, että jonkin sortin kähmintää on ainakin tapahtunut. Ja miksi kaikki on pitänyt tehdä salassa? En usko siis miehen selityksiin, että ei hae seksiä vaan ystävyyttä. Kurja juttu kaiken kaikkiaan!

Kyllä ihmiseltä irtoaa ihan itsestään hiuksia päivän aikana. Lyhyistä sitä ei niin huomaa, mutta pitkät kulkeutuvat joka paikkaan. Minullakin on hiuksia jatkuvasti jossain sukanpohjissa, vaikka yritän esimerkiksi harjata hiukseni aina vessassa ja kerätä ne pois.

Lisäksi joillain ihmisillä on tapana leikkiä hiuksillaan samalla, kun he esimerkiksi juttelevat jonkun kanssa ja silloinhan niitä irtoaa helpostikin.

Harmillinen tapaus kyllä. Ymmärrän halun olla yksin, mutta olisi ensin ehkä ollut parempi mainita asioista ja sitten sanoa, että kaipaisi hetken yksinoloa. Ettei toinen huolehdi turhaan.

Samaa mietin minäkin - oletko siis muuttamassa Suomeen ja miehesi jäämässä sinne, missä nyt asutte? Kaukosuhde? No sehän sitten selvä, että mies on jo etukäteen etsinyt "lohduttajaa" tai mitä ystävää nyt sitten onkaan etsinyt, jos näin on...
Kurjalta kuulostaa - olisi luullut miehen sinulle päin naamaakin pystyneen kertoa, mikä mättää... Tuollainen mietiskely ja teidän suhteen tilasta "järkeily" kuulostaa lähinnä siltä, että mies yrittää puolustella tekojaan. Kun te nyt puhelimen välityksellä keskustelua kävitte, niin todennäköisesti mitään viestejä tms. et tule enää miehen puhelimesta löytämään, mikäli hän ei sitä halua. Mutta toisaalta, jos on kerta jo ikään kuin myöntänyt asian, mitä järkeä sitä puhelinta olisi mennä enää kaivelemaankaan.

Uudelta sussultahan tuo juttu haisee. Ehkä kyseessä on vain satunnainen seksibimbo, ehkä enemmän. Miehesi tietää vastauksen siihen. Tuskin kuitenkaan ihan mitään viatonta homma on, kun mies välttelee ja "haluaa rauhassa tutustua uusiin ystävänaisiin". Hehe, just joo. Vaikka ois mikä maa ja valuutta, niin nuo samat jutut ovat käytössä näköjään eri kulttuureissakin.

Ja voi hellanlettas, jos ei kestä puolen vuoden rutiininomaisuutta ilman uusia naisystäviä niin mitähän se arkielämä sitten on kun on yhteiseloa parikymmentä vuotta. Eiköhän tuo tapaus ole päivänselvä. Eri asia sitten, miten siihen itse kukin suhtautuu...

On se niin jännä juttu noiden miesten kanssa (voin yleistää!) - jos ei eron haluamisen syy ole alkoholi tai väkivalta niin AINA on kuvioissa joku toinen johon ihastuttu. Miehet yleisesti eivät osaa eivätkä siten halua elää yksin - lapsuudenkodin äiti vaihdetaan kodinhoitajaan/rakastajattareen ja sitten kun huomataan, että olisikin nyt alettava elää henkisesti vahvaa parisuhdetta niin johan jorma vie!

Minusta on erityisen loukkaavaa viedä omaan yhteiseen kotiin vieraita - ja naisena en ikinä olisi missään tekemisissä liitossa olevan miehen kanssa puhumattakaan, että voisin mennä heidän kotiinsa vehtailemaan.

Jokatapauksessa suosittelen vaatimaan täyttä rehellisyyttä olkoot totuus kuinka kipeä, sillä se antaa sinulle mahdollisuuden eheytyä uudeksi yhtä kokemusta viisaammaksi naiseksi!

Voi noita miehiä, en voi muuta sanoa!

Olen pahoillani puolestasi, tunnut niin fiksulta naiselta kirjoitustesi perusteella.

Viimeisessä kirjoituksessasi kirjoitit "... ei ole uskaltanut kertoa sinulle, koska olet muuttamassa pois ja se vaatii luottamusta..." Et maininnut aiemmin että olit muuttamassa pois miehesi luota?

Vaikka kuinka rakastat tätä miestä, ja tuntuu että haluaisit jatkaa, älä anele miestä jäämään! Uskon että löydät uuden arvoisesi miehen, johon voit luottaa.

Näitä ihmissuhdeongelmia lukiessa törmää usein siihen, että jotkut miehet eivät vain ymmärrä, että rakkaus ei ole samanlaista kymmenenkin vuoden jälkeen, vaan kaipaavat aina sitä alkuhuumaa. Onhan se kieltämättä ihana tunne pitkäksi aikaa kun rakastuu, mutta vuoden päästä taas sekin on laimentunut, ei voi mitään.

Tuo pois muuttaminen minunkin silmääni pisti. Oliko miehesi keksintö, että olet muuttamassa, vai oletko oikeasti pois muuttamassa? Jos olet, niin eihän tässä sitten enää mitään pohdittavaa olekaan. No, eihän toisen todellisia asioita voi toinen tietää. Hyvää uutta vuotta kuitenkin!

Epäilen kirjoittajan olevan sama kuin se risteilytyyppi. Se, joka oli lähdössä miehensä ja tuttavapariskunnan kanssa risteilylle Turusta Tukholmaan ja häntä harmitti, kun tuttavapariskunta aikoi ottaa biletysreissulle 3-vuotiaan lapsensa mukaan. Tuttavapariskunnan mies oli kova bilettäjä eikä huolehtinut perheestään ja kirjoittaja mietti, onko hänellä velvollisuus pitää seuraa äidille ja lapselle. Se ketju jatkui ja jatkui ja jatkui....

Tämän ketjun kirjoitustyyli on sama, jotenkin tutun oloinen. Epäilen, että asialla on sama kynäniekka. Taitava kirjoittaja, mutta liian huolellista ja harkittua tekstiä ihmiseltä, jolle tapahtuu tällainen katastrofi parhaillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja epäilen myös;10365185:
Tämän ketjun kirjoitustyyli on sama, jotenkin tutun oloinen. Epäilen, että asialla on sama kynäniekka. Taitava kirjoittaja, mutta liian huolellista ja harkittua tekstiä ihmiseltä, jolle tapahtuu tällainen katastrofi parhaillaan.

Jotain minäkin aloin epäilemään eileniltaisen jatkokertomuksen jälkeen... Hei, eihän sen noin kuulu mennä? No huvinsa kullakin :)

Sanoo haluavansa tutustua ihmisiin, on tutustunut useampiin naisiin, koska ystävystyy niiden kanssa helpommin, tiedän tämän todeksi, hän ei innostu miesten jutuista useinkaan. Ehkä en ole sallinut tätä? On kuulemma käynyt niiden kanssa kahvilla ja syömässä, yksi on ollut meillä kotona. Kysyi mistä arvasin, ja kerroin hiuksista. Ei pullikoinut vastaan. Oli aika vaisu ja hiljainen kaikenkaikkiaan. Sanoi, ettei ole etsimässä romanssia tai edes seksiä, haluaa vapauden ystävystyä kenen kanssa haluaa,
Tähän asti kirjoittaa mitä mies sanoi.
ei ole uskaltanut kertoa minulle,
Vieläkin mien sanomista.
koska olen muuttamassa pois ja se vaatii luottamusta.
Tuo nyt on vähän sillälailla, että sen voi ymmärtää kahdellalailla.
Siis mies, olen muuttamassa pois.
Jos olisi tarkoittanut, olet muuttamassa pois.

Muoto olen on alkuperäisessä tekstissä.

Kokoajan hän puhui mitä mies sanoi. Ei kai sitä keskenlauseen muuteta puhujaa.

lauseita, vaan lue virke kokonaisuudessaan, niin ei ole lainkaan epäselvää kuka muuttaa. Ehkä kirjoittaja itsekään ei tajua kumpi muuttaa.

On ollut ihana avioliitto vuosia ja sitten on ollutkin puolivuotta hiljaisempaa.

Ihmettelin kyllä, että miten nainen voi olla noin viilipytty ja järkevä tuossa tilanteessa

Hauska yritys, onnistuessaan tästä olisi voinut tulla koko vuoden pyörivä tosikeskustelu

Selaan näitä keskusteluja ja Marita on kirjoittanut työ ja yhteiskunta osioon kysyäkseen vanhempien ellien mielipidettä lapsettomuuten, se on 50+ osiossa.
Siinä hän kertoo kuinka hän vaihtaa työpaikkaa ja muuttaa kauemmaksi.
Älkää heti oloko syyttelemässä asiaa provoksi.Miksi sellaisesta joku nauttisi?
Nyt kun hänestä ei mitään kuulu, on varmasti asiat valjenneet ja järkeväkin nainen kärsii asian saamasta todeliisesta käänteestä.

Suhteemme on kuulemma ollut rutiininomaista jo puolisen vuotta, harrastamme ja teemme yhdessä asioita, mutta olemme enemmänkin kämppikset. Olen huomannut saman. Ei tiedä, mitä nyt haluaa.

– Ihminen ei tee sitä mitä haluaa, vaan haluaa sitä mitä tekee! –
Näin hatarin perustein esitän ajatuksiani!

"Mitä arvelette - pettääkö mieheni?"
Tämä on nyt toissijaista. Menestyminen on muuttunut selviytymiseksi. Oli vastaus mikä tahansa, ei tuon kysymyksen pohtiminen enää kannata. Tilanne on jokatapauksessa kriisiytynyt.

Rehellisyys itselle on sitä että tunnustaa realiteet, eli tunnistaa ne oikein sekä hyväksyy ja toimii niiden perusteella. Näin voi olettaa toisenkin tekevän. Kysymys on siitä mitä tulisi tehdä, jotta tekisi oikein.

"Haluan nähdä naamasta, valehteleeko."
Päivän lietelause:
– Jos ajatus on usein hukassa, saa vaihtelua jos joskus antaa mennä suteen. –

"Sanoi, ettei ole etsimässä romanssia tai edes seksiä, haluaa vapauden ystävystyä kenen kanssa haluaa, ei ole uskaltanut kertoa minulle, koska olen muuttamassa pois ja se vaatii luottamusta."
Mies siis pelkää jotakin, liittyen 'muuttoon' eli muutokseen. Muutosta seuraa muuttuminen, siis sopeutumista menneestä tulevaan, uuteen muuttuneeseen. Tätä hetkeä ei ole osattu ennustaa, on hämmennytty mikä on johtanut johonkin muutokseen jo ennen muuttoa. Hämmennystilassa käyttäytyminen muuttuu hämmentäväksi. Esimerkiksi on aiheutunut avoimuudesta tinkimistä luottamuksen säilyttämiseksi, mikä vaikuttaa näennäisesti ristiriitaiselta.

Henkinen etääntyminen aiheuttaa turvattomuudentunnetta ja turvallisuushakuisena otetaan usein 'vippiä' toiselta omien riskien pienentämiseksi. Tämä jousto on myös riski, koska 'pakkolaina' pitää salata. Vippi voi muttua vilpiksi. Luottoselvitys johti 'merkintään'.

– Jos haluat rakkautta, valmistaudu vihaan! –

Muutosta en tiedä mitään, kuka, mitä ja miksi, mutta ei minun tarvitsekaan tietää sanoakseni seuraavaa:

USKOTTOMUUS JA PETTÄMINEN – LUOTTAMUS – TIETOREKISTERI

1. merkintä – luottamus pettää uskon: Tieto muutosta on muutos ja johtaa pelkoon ts. epävarmuuteen tulevasta ts. uskonpuutteeseen ts. luottamuspulaan, aiheuttaa, investointipainetta, mihin varaudutaan luotonotolla.

2. merkintä – usko pettää luottamuksen: Luotto on 'korvamerkittyä' rajattuun tarkoitukseen ja sillä on turvattu tulevaisuutta, mitä luotottaja tutkii mahdollisena väärinkäytöksenä.

3. merkintä – uskottomuus ylittää luottorajan ja suhde pettää: Jos halutaan tietää mikä on pettänyt, voidaan selviytyä. Jos halutaan tietää kuka on pettänyt on tieto yleensä jokseenkin käyttökelvoton selviytymisen kannalta, ennemminkin vahinko onnettomuudessa.

TILANTEEN VAKAVUUS ON YHTÄKUIN TILANTEEN EPÄVARMUUS
Kielellinen paradoksi, samoin kuin käytännön paradoksina epävakaus on varmaa. Dogmi: "ei tämä ole mitään vakavaa", ei päde. Tämä kaikki on tärkeää ja tarpeen ottaa huomioon, mikäli jatkoa halutaan ajatella.

Oletus – olemattoman odotus:
"Hassua, että olen ihan kylmän rauhallinen asian suhteen. En ole mustasukkainen"

VAHVA USKO – USKOLLISUUS – LYHYT LITURGIA
Seremonia lyhyen kaavan mukaan:
Uskoa ei voi toinen pettää, mutta sen voi itse menettää!
Luottamusta ei voi toinen pettää, mutta sen voi itse menettää!
Odotuksia voi itse luoda, ne kaikki voi toinen pettää tai itse niinikään kaikkiin pettyä.

- Lymyilevä Papilla – Ei paha ole kenkäkään, toinen vain saappaampi toista -

Mitkä ovat selviä merkkejä – Mikä on tyhmyyttä?
"mutta tiedän miten tavallista pettäminen on, joten en halua myöskään olla tyhmä, jos pettämisestä on selviä merkkejä."

Puhutaan pettämisestä ja henkisestä pettämisestä. Kun kysymys on (immmateriaalisesta) odotuksista, se ei voi olla (materiaalista) fyysinen teko. On vain henkistä itsensä pettämistä (pettymistä) ja toisen henkistä pettämistä (pettymystä).

Varmistaminen voi olla epävarmentamista:
"Mistä te saitte varmuuden pettämisestä?"
Jos toinen tietää ja on luvannut vastata niihin odotuksiin mitä itsellä on, voidaan puhua pettämisestä. Mikäli näin ei ole ei voi olla petostakaan, mutta voidaan puhua itsepetoksesta.

HEIKKO USKO – USKOTTOMUUS – PITKÄT LITANIAT
Rituaaleja ja itsepetosta pitkän kaavan mukaan:

Tieto epävarmuudesta lisää tuskaa ja pelottaa. Usko vähentää tuskaa ja pelkoa.
On olemassa rehellisyyttä ja epärehellisyyttä. Onko olemassa pettäjiä?

Huijari valaa väärää uskoa ja voi syntyä luottamusta sekä katteettomia odotuksia. Huijari tietää tämän ja omilla pyyteillään käyttää hänelle katteelliset odotukset tietoisesti hyväkseen. Samalla kun pyyteisiin vastataan ja katteelliset odotukset täyttyvät, jätetään vastaamatta, täyttämättä katteettomat odotukset.

'Hän petti minut! Uskoni ja luottamukseni on mennyttä! Turha odottaa mitään, hän pettää minut varmasti!' Jos ollaan varmoja, ei tarvita uskoa eikä siten luottamustakaan. Varma on aina varmaa, vai onko sittenkään?

– Mieluummin petyn iloisesti kuin yllätyn pahasti. –

'Pettäjiin ei kannata luottaa! Petturin puheita ei kannata uskoa! Pyysi häneltä sitten mitä tahansa voi olla varma ettei saa mitään!'

Kas!: Odotukset ovatkin korkealla, usko on vahva ja luottamus huipussaan! Odotukset on tälläkin kertaaa helppo pettää. Olisiko vältettävä kiusausta antaa mitä on pyydetty? Jos jonkin pyynnön eli odotuksen yllättäen täyttääkin, on taas varmuus mennyttä, usko horjuu ja luottamus heikkenee. Aika puoliveteistä ja hämmentävää, niinkuin elämä on!

TOINEN SKENARIO = VAPAAEHTOINEN VELALLISUUS – PAKKOEHDOTON VELATTOMUUS
Kaikkihan on maksettava eikösjuu, mitä tässä maailmassa velkaantuu?
'Kyllä minä maksan sen nikkelimarkan, minkä olen sinuta lainannut.'
Liian pitkä juttu tähän.

* Minulla ei ole ollut mitään syytä epäillä pettämistä – mielestäni onnellisesti naimisissa 13 v. ....
– tuli yhtäkkiä kaksi syytä – laittavat minut ymmälle – löysin heti pitkiä, tummia hiuksia – sushiravintolan kuitti, päiväys ja aika – olin aina kuvitellut – täysin varma. *
Vain hullu voi olla jostain asiasta täysin varma, tästä asiasta olen täysin varma!

Häpimpiä häpeninkejä nyyvierivään allesåålille!
Koodi seivatkoon finnejä!

Viimeksi muokattu: