Mitä arvelette - pettääkö mieheni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marita

Vieras
Olemme olleet mielestäni onnellisesti naimisissa 13 v. Mieheni on aina ollut se, joka haluaa olla tosi paljon yhdessä, järjestää yhteisiä matkoja jne. Minulla ei ole ollut mitään syytä epäillä pettämistä, koska mieheni ei peittele puhelintaan, laskujaan tms. Nyt minulle tuli yhtäkkiä kaksi syytä, jotka laittavat minut ymmälle: olin ollut kuukauden poissa kotoa (asumme ulkomailla, olin Suomessa hoidettavien asioiden takia) ja palattuani siivotessamme kotiamme löysin heti pitkiä, tummia hiuksia monesta paikasta kodistamme. Minun hiukseni ovat vaaleat ja pitkät. Meillä ei käy juuri ikinä vieraita ja jos käy, niin heitä nähdään yhdessä tai mieheni kertoo, jos joku on käynyt. Muutenkin kertoo oma-aloitteisesti aika tarkkaan, mitä on tehnyt jne ja soittaa minulle joka ilta, jos toinen on matkoilla. Nyt ei ole maininnut mitään vieraista. Meillä ei myöskään käy siivoojaa tms. jolta hiukset voisivat olla.

Toinen syy, joka herätti epäilykseni, on löytämäni ravintolakuitti eräältä lauantai-illalta, kun olin poissa, ja syöjiä on ollut kaksi, mutta mieheni ei muistaakseni tästäkään maininnut mitään, että olisi syönyt jonkun kanssa, mainitsi kyllä syöneensä ulkona. Kuitissa on selvästi kahden hengen ruuat.

Matkustelemme paljon sekä töiden takia että vapaa-ajalla, joten toista on tosi vaikea vahtia, enkä ole ikinä nähnyt siihen tarvettakaan - emme voisi elää siltä pohjalta. Mieheni on erittäin luotettava muissa asioissa, tulee paikalle, kun on luvannut, tekee mitä lupaa, voin täysin luottaa häneen. Hän on mielestäni erittäin hyvännäköinen, muttei koskaan ole ollut yhtään naistenmiehen oloinen - tunnen kyllä tyypin, jolla silmä vilkkuu koko ajan. Mutta varmasti tarjontaa olisi, jos hän sitä haluaa.

Mitä ihmettä tehdä? Aion kysyä mieheltäni selitystä näihin asioihin (hän palaa työmatkalta huomenna), mutta tuntuu aika rankalta edes epäillä häntä. Mitä muita todisteita voisin etsiä, ennen kuin esitän epäilykseni? Mistä te saitte varmuuden pettämisestä?
Hassua, että olen ihan kylmän rauhallinen asian suhteen. En ole mustasukkainen, mutta tiedän miten tavallista pettäminen on, joten en halua myöskään olla tyhmä, jos pettämisestä on selviä merkkejä.

Se on totta, ei kukaan voi tietää vastausta, paitsi mieheni. Kuitti on täkäläisestä sushiravintolasta, syöjiä kuitin mukaan kaksi, päiväys ja aika lauantai-ilta. Naapureita emme tunne, joten heiltä en voi kysyä.
Olin aina kuvitellut, että pettäjän käytös muuttuu, kun hän rakastuu uuteen, hoitaa itseään uudella tavalla, on todella iloinen ja hyvällä tuulella, ja syyllisyys vaimoa kohtaan aiheuttaa odottamattomia kukkapuskia. Mitään tällaisia muutoksia ei ole ollut.
Löysin lisää hiuksia, kun ajattelin, että missähän olisivat asunnossamme puuhailleet, mieheni mielihalut tuntien. Arvelin, että makuuhuoneemme nojatuolissa. Käänsin tyynyt ja siellä oli näitä tummia, pitkiä hiuksia, kuinka ollakaan. Minä olen siivonnut meillä viimeiset 6kk ja tiedän tasan, minkä värisiä karvoja kämpästämme löytyy: nyt on jotain uutta tekeillä.
Voi hemmetti, alkaa paniikki hiipiä kehiin, olen täysin yllätetty.

Hiukset ovat tallessa.
Löysin niitä lisää, kun funtsin, että missä mieheni mielellään harrastaisi seksiä, makuuhuoneemme nojatuolissa, arvelin, kun tiedän hänen mielihalunsa. Käänsin tyynyjä ja siellä oli pari näitä samoja, tummia, pitkiä hiuksia. Kaikki samalta ihmiseltä.
Inhoan irtohiuksia, varsinkin tummia, joten tiedän, ettei niitä ole meillä aiemmin ollut. Löysin ensimmäiset jo yli viikko sitten makuuhuoneemme yhteydessä olevasta kylpyhuoneesta, yhden tai kaksi, ihmettelin, muttei kysynyt silloin mitään, ajattelin, että ainahan niitä voi jostain tulla. Tuohon kylppäriin meillä ei päästetä edes vieraita.
Hassua, mies ei varmaan ole tullut ajatelleeksi, että tällainen paljastaa hänen juttunsa heti. En jaksaisi millään odottaa, että hän tulee kotiin ja voin kysyä häneltä itseltään. Sähköpostilla tai puhelimessa tätä tuskin kannattaa ottaa puheeksi.

Ei kuule miehistä päällepäin huomaa jos on ihastunut toiseen! Ja pystyvät vielä kylmästi kieltämään vaikka todisteitakin löytyy -usko vaan!

Kysyt ihan suoraan, kuka tummatukka seksituolissanne ja kylppärissänne on pörrännyt sinun poissaollessa äläkä anna yrittää saada sinua näyttämään tyhmältä/mustasukkaiselta! Jos suinkin kylmähermoisena pystyt olemaan kiihtymättä/"surematta" vaan tosiasioita tivaat, niin olet samalla viivalla miehesi kanssa eikä voi pistää "heikon naisen" rooliin sinua!

Voimia Sinulle!

Tsekkasitko teidän kylppärin suihkun kaivon kannen, siis sen muovisen tai mikä ritilä onkaan? Siihen takuulla niitä on jäänyt, jos nainen on siellä suihkussa käynyt, eikä mies sieltäkään niitä ole tajunnut poistaa, jos ei muualtakaan. Täytyy haluta oikein jäädä kiinni tuo miehesi... Ei ilmeisesti oikein ymmärrä, että siivotessa löytyy ties mitä.
Muuta tutkittavaa sinulle voisi ehkä olla - onko miehellä jotain uusia vaatteita, hajusteita, tai tavaroita, joita olisi voinut naiselta saada? Näetkö mistään kuiteista tai tiliotteista, onko miehesi ostellut jotain tavallisesta poikkeavaa? Miehen kännykkä, mitäpä jos ihan kylmän viileästi haluaisit soittaa sillä johonkin (omastasi olisi akku loppu tms.) ja menisit rauhassa puhumaan johonkin - jolloin tietenkin tutkisit saapuneet viestit, lähetetyt viestit, kaikki puhelut sun muut. Takuulla JOTAKIN on jäänyt talteen!!
Tsemppiä, ja kerrothan tänne sitten, miten kävi.
Ja PS. älä sitten ainakaan heti usko, että teillä on poissa ollessasi ollut vaan joku hänen ystävänsä jonkun naisen kanssa yötä...

Kiitos avustanne! Kerron kyllä, miten kävi. Huomenna illalla selviää jotain, kun pääsen kysymään asiasta. Ja mitä tahansa en usko, koska meillä ei oikeasti käy ketään, ainakaan niin, että puoli tupeeta jäisi makkariin.
Meillä ei valitettavasti ole suihkukaivoa, suihku on kylpyammeessa, sieltä ei näe mitä sinne on mennyt. Hajusteita hän ei käytä, vaatteet ostaa itse, joten uudet vaatteet ovat ihan normi asia. Tiliotteita selasin, paljon on ravintoloita tms koska käy työmatkoilla, ei mitään epätavallista. Kännyn pääsen tutkimaan huomenna, kun hän palaa kotiin. Sähköpostiin en pääse enkä ihan pienin perustein edes menisi. Sieltä se totuus varmasti löytyisi :(
En tajua tätä, koska hän on hyvin rakastava aviomies, nytkin tulee viestiä, mitä tehdään uutena vuotena, ootko jo varannut sen viikonloppumatkan, josta puhuimme jne. Pitää yhteyttä tosi aktiivisesti poissaollessaan, minä olen se, joka ei aina jaksaisi soittaa.
Lomallamme viime viikolla sanoin hänelle, että tunnen syyllisyyttä, kun en halua seksiä mielestäni niin usein, kuin pitäisi (noin kerran viikossa seksiä on, lomilla tms useammin), että hän on komea ja haluttava, mutta on surullista etten voi tuntea aina kovaa intohimoa vain siitä syystä, että olen tuntenut hänet niin kauan. Hän oli aivan ihanan ymmärtäväinen, sanoi, ettei hän ole ollenkaan tajunnut, että ajattelen tuollaisia, seksiä pitää olla vain silloin, kuin sitä itse haluaa, hänen mielestään. Jos toista ei välillä huvita, ei voi mitään. Minä taas tunnen, että seksi on tietyllä tasolla myös velvollisuus... Hän sanoo poteneensa huonoa omatuntoa, koska viime aikoina on vaistonnut, että minä suostun seksiin hänen vuokseen ja siitä tulee huono maku. Olin tähän vastaukseen varsin tyytyväinen, ja helpottunut.
Pentele, kun tekisi mieli soittaa hänelle heti, mutta vain naamatusten näkee valheen, joten parasta odottaa?

Ehdottomasti kannattaa odottaa siihen, kunnes mies tulee... Varmasti noin pitkässä suhteessa olet oppinut näkemään, milloin mies valehtelee. Eikä hän ainakaan ehdi miettiä valmiiksi mitään tarinoita, kun epäilyt tulevatkin kuin salama kirkkaalta taivaalta... Tai poistaa puhelimesta/sähköpostistaan tai muualta salaisia juttujaan.

Vitsit, että olen naivi, sillä en usko, että hän on koskaan valehdellut minulle! Ainakaan ei ole jäänyt kiinni sellaisesta minulle koskaan. Yleiset merkithän ovat katseen kääntäminen pois, sanoissa takeltelu, kasvojen/korvien koskettelu (omat) puhuessa... tai sitten hän on hyvä siinä.
Odotan kiltisti huomiseen. Onneksi meillä ei ole lapsia. Meillä on ollut todella hyvät 15v yhdessä, rakastan häntä kovasti. Mutta jos hän on löytänyt jonkun muun, jonka kanssa on vakavissaan, minkä sille voi? En voi häntä väkisin pitää. Jos tämä on joku hairahdus, mitä en usko kuin jos meillä menisi todella huonosti, niin toivottavasti voin antaa anteeksi. Olen kyllä ollut hänen suhteensa totaalisen väärässä, jos asiat ovat, kuten nyt näyttää.
Onpa hyvä, että voi jonnekin purkaa huolensa anonyymisti, ja saada puolueettomia mielipiteitä. Ystäviltäkään ei niitä aina saa. Kiitos!

Pettämisen tekee kaksin verroin törkeämmäksi se, jos mies on tuonut toisen TEIDÄN YHTEISEEN kotiin, sänkyyn...

Teillä on pitkä, kivinen tie edessä jos jatkatte pettämisestä huolimatta.

Ystäväni arveli, että jos mieheni tosiaan pettää, syynä voi olla hänen halunsa saada perhe. Minä olen aika vakaumuksellinen vela, vapaaehtoisesti lapseton. Mieheni on välillä ottanut lapsiasian puheeksi, muttei mitenkään tuputtanut. Olen kokenut, ettei hänellekään ole niin väliä sillä, koska minäkään en halua. Mutta ehkä olen väärässä? Toivottavasti tämä tummatukka ei ole paksuna!

Asiallisia viestejä, kerrankin.
Muutama asia pisti minutkin kijoittamaan. Ensinäkin "man":n kirjoitus että usein se veuhtauskaveri löytyy yllättävänkin läheltä, usein näin on.
Se taas että tullaan pettämään omaan asuntoon, on tietysti hyvin röyhkeää, mutta toisaalta erittäin turvallista kun ei olla näkösällä muiden silmissä. Aikoinaan juuri nimenomaan naiset pettivät juuri kotonaan, odottamattomimmassa paikassa. Näin kertoivat "kyselyt".

Ja kyllä se on Marita maailman meno mennyt sellaiseksi ettei kehenkään saisi täysin luottaa, niin julmalta kuin se tuntuukin. Aina toitotetaan että pitäähän rakkaaseensa luottaa........mutta, mutta. Kolahtaa aina raskaammin jos on sulkenut pettämisen mahdollisuuden kokonaan pois suhteestaan.
Tuon kirjoitan syystä että itse olen kokenut yhtä jos toistakin, ja kummasti sitä vaan oppii suojelemaan itseään ihmisiltä, pettäviltä ihmisiltä. Siitä huolimatta pyrin olemaan avoin ja positiivisesti suhteissani. Kyynikoksi ei kannata alkaa, silloin elämä tulee liian synkäksi.

Aika rohkeasti miehesi kyllä on touhuillut jos ei ole edes siivonut paikkoja. Kovin on luottavaisesti ollut liikkeellä, ihastus sokaissut miehen.
Voimia Sinulle.

lähteekö naisilta noin kamalasti hiuksia

Hiuksia on löytynyt tuolilta, mutta ei sängystä. Onko mies repinyt hiuksia naiselta.

Tai sitten hän on hankkinut tukun hiuksia parturis ja riputtelee niitä ympäriinsä ja haluaa päästä ap:sta eroon tai sitten vain testailee hänen vainoharhaisuuttaan.

Ja tuon kysymisenhän voisi aloittaa. Etkö ole siivonnut poissaollessani, kun täältä löytyy jotain ihmemustiakarvoja jokapuolelta. Mistähän nekin on kotoisin. Koirako täällä on käynyt. Katso nyt itse vaikka.

Tuolla aiemmin oli puhetta, että pettäjän käytös paljastaisi hänet. Se ei välttämättä pidä paikkaansa. Olen pettänyt joskus. Ei ollut mitään vaikeuksia käyttäytyä normaalisti. Olen pystynyt katsomaan silmiin, olen käyttäytynyt kuin muutoinkin.

Tuo lapsettomuusasia on vaikea, jos siitä ei ole vakavasti keskusteltu. Eikä sekään aina auta, sillä usein miehet ajattelevat, että nainen on NYT sitä mieltä ettei NYT halua lasta. He eivät välttämättä ymmärrä, että nainen voi todella olla sitä mieltä loppuun asti. Mies ajattelee, että naisen mieli muuttuu, koska "kaikki naiset haluavat kokea äitiyden ennemmin tai myöhemmin". Ja muutoinkin on usein huomannut, että miehillä on vaikeuksia ajatella asioita vuosiksi eteenpäin. He pääsääntöisesti hahmottavat vain aivan lähitulevaisuutta tai nykyhetkeä... :) Näin raa'asti yleistäen.

Jos koet seksin miehesi kanssa velvollisuudeksi, niin ei ihme että mies haluaa seksiä, jossa hän tuntee olevansa aidosti haluttu. (siemenineen kaikkineen).

Tätä samaa ovat naiset tällä palstalla valitelleet, kun mies ei enää halua, niin onko oikeus pettää. Arvaapa vain mikä on ollut vastaus?

On ihan yhtä kurjaa harrastaa seksiä haluttoman velvollisuuden tuntoisen kumppanin kanssa kuin että sitä ei harrastaisi sen kanssa ollenkaan.

Joten... jos haluat parisuhteenne vielä toimivan, lähde liikkeelle siitä että ymmärrät miksi mies teki näin ja mieti voitko itse parantaa suhdettanne, ottaa huomioon toisen toivomuksia, alkaa haluamaan uudelleen jne.

Kiitos tuestanne!
Lakanat oli vaihdettu, kun tulin kotiin, ihan normaalia, niin minäkin olisin tehnyt, siksi hiuksia ei löytynyt sängystä. Mies ei ole vielä palannut kotiin, siihen on vielä 7 tuntia. Niitä hiuksia on noin 20 kpl, joten ei nyt ihan hirveästi, mutta niin että eivät ole meille sattumalta kulkeutuneet.
Voin uskoa, että mies ei ole hoksannut niitä poistaa. Hänen vaatteistaan ei niitä löytynyt, eikä autostamme.
Koetan suhtautua tyynesti ja olla syyttelemättä ja parkumatta, kun h-hetki tulee. Onhan tämä aika iso syytös miehelle, joka on ollut minulle hyvä 15v. Minua on ennen vanha suola janottanut, en tehnyt kuitenkaan mitään vakavaa, mutta hän on joutunut olemaan mustasukkainen, mutta ei ole koskaan mennyt kostamaan tekemällä itse samaa.
Yritämme ratkaista teon taustalla olevat syyt ja päästä uuteen alkuun, jos hän vain haluaa.
Todella toivon, että tämä on vain pahaa unta ja väärinkäsitys....olen ollut aina uskonut, että suhdetta pitää hoitaa ja ruokkia, ja olen joka aamu ollut kiitollinen, että saan herätä mieheni vierestä. Hän ei tosiaankaan ole ollut mikään itsestäänselvyys minulle, vaikka pitkä suhde onkin takana.