Kiitos Nyynä! Mä kuvittelin jo, että sä et vastaakaan. Otin ja kopioin kaikki Isän vastaukset yhteen nippuun ja luin ne. Ketjua lukiessani mulla oli sellainen olo, että Isä vain moitti sitä, että synnytys ei ole niin iso juttu kuin naiset antavat ymmärtää ja että ei naisia sen takia erityisemmin kunnioittaa tarvitse. Ja kyllähän hän tosiaan niin kirjoittikin. Mutta kyllä tuolla selvästi on sekin pointti, että mieskin tarvitsisi kunnioitusta. Toisaalta mun mielestä kukaan ei tässä ketjussa kirjoittanutkaan, ettei isä kunnioitusta tarvitse, vaan että nainen tekee raskauden ja synnytyksen aikana enemmän. Eli mun mielestä tämä kyllä meni överiksi ihan puolin ja toisin. Laitan tähän vielä nuo Isän viestit, jos joku muukin haluaa avartaa katsantokantaansa.
Kuulostaa siltä, että nyt väännetään kättä siitä kumpi on "enempi parempi vanhempi". Ja tietty se on äiti, koska hän on sentään synnyttänyt lapsen.
--
Aha. Mistäs muuten tiedät, ettei ap:lla ole ollut juuri tuo vanhemmuus-juttu kysymyksessä?
--
Kas vain, heti kaksi vastausta minulle. Kaksi vastausta, joissa argumentoidaan sillä, että he ovat oikeassa, koska ovat naisia/äitejä. Hittolainen, on se vallan maaginen sukupuoli tuo nainen, kun muutamasta rivistä pystyy tietämään taustat tilanteelle.
Olen kunnioituksesta mykkänä.
--
Kyllä luin. Synnytys on siis sellainen ultimate-tapahtuma, joita meidän miestenkin pitää glolifioida, ylistää ja olla hämmästyksestä soikeana lopun elämäämme. Ja sen takia naiset on tietysti miehiä parempia.
Tämä on tätä niin tuttua minä-minä -juttua. Minun lapsi, minun raskaus, minun synnytys, minun parisuhde.
--
No tässä tuli taas se, mitä en ole koskaan oppinut ymmärtämään: käännetään asiat päälaelleen ja saadaan toisen sanomiset kuulostamaan ihan omituisilta. Jossei sitä synnyttämistä täysin glorifioi 110%:sti, niin se tulkitaan "vähättelyksi".
Eikä kaikille äideille synnytys ole ollu mikään paljon voimia ja kipuja vaatinut tapahtuma.
--
No johan se koira älähti, johon kalikka kalahti!
Eipä näemmä miehenä kannata sanoa yhtään mitään sen suuntaistakaan, mikä voidaan tulkita synnytyksen vähättelyksi.
--
Eli miehen rooliksi tässä synnytys-äiti-leikissä riittää siittäminen. Riittää, että se biologisesti onnistuu - koska eihän miehet mitään muuta ajattele kuin sitä.
--
Jaa, mikäs saa sinut noin uskomaan?
--
Ikävä tuottaa pettymys, mutta tiedän harvinaisen hyvin mistä puhun. Olen ollut synnytyksissä mukana. Ja jos näillä perusteilla alat tuomita minut "mieskunnan alimpaan pohjasakkaaan" niin aika hentoisin perustein tuomitset lähimmäisiäsi.
Joo, enkä ole ap:n mies. Eikä ap ole myöskään tullut tänne kertomaan yhtään sen tarkemmin tapahtuneen taustoista. Yhä vaan useampi esittää yhä vaan varmempia mielipiteitä siitä, mitä ovat näkevinään eli luulevinaan.
--
Sinäpä sen sanoit.
--
?????
Kyllä minä ainakin tiesin aikanaan mitä olin tekemässä. Eli siittämässä lasta. Kumma, että isyyttä väheksytään jo sen alkuhetkistä alkaen.
--
Tuohon joko-tai asetteluun meni tämäkin ketju. Kiva tappelu silti, eipä siinä mitään.
--
Niin yritinkin. Koitin hakea avarampaa näkökulmaa kuin tuo perinteinen "jätä se sikä". Siitä ei tykätty, ja tässä lopputulos.
--