mitä ajattelisitte miehestä joka sanoo:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mieheni lausunto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Isä:
No johan se koira älähti, johon kalikka kalahti!

Eipä näemmä miehenä kannata sanoa yhtään mitään sen suuntaistakaan, mikä voidaan tulkita synnytyksen vähättelyksi.

Ehkä sun lahjoillasi tosiaan ei kannata.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Kuinka moni sitä osaakaan tehdä ihmisen toisen sisään? :wave:

Jos ajatellaan että ihan tekemälllä tehdä, niin jotkut tohtoris ihmiset laboratoriossaan yltävät moiseen ihmetekoon.
Me tavalliset pulliaiset (sinä, minä ja muut luonnon menetelmiä oletettavasti käyttävät) joudumme tyytymään siihen että yksikään meistä ei onnistu luomaan sitä elämää ihan yksin.
Et edes sinä Timppa.

Aina siihen tarvotaan toinen ihminen jolla on toinen osa rakennuspalikoista.

paitsi se tohtori onnistuu siinä yksin, kunhan saa ensin ne palikat.

No johan se koira älähti, johon kalikka kalahti!

Eipä näemmä miehenä kannata sanoa yhtään mitään sen suuntaistakaan, mikä voidaan tulkita synnytyksen vähättelyksi.

No ei kyllä parane. Siinä olet oikeassa. Sitä paitsi alan jo uskoa, että sä et edes isä ole. Tai jos olet, et ainakaan ollut mukana synnytyksessä. Pelkäsit varmaan pyörtyväsi tai jotain ;)

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Kyllä luin. Synnytys on siis sellainen ultimate-tapahtuma, joita meidän miestenkin pitää glolifioida, ylistää ja olla hämmästyksestä soikeana lopun elämäämme. Ja sen takia naiset on tietysti miehiä parempia.

Tämä on tätä niin tuttua minä-minä -juttua. Minun lapsi, minun raskaus, minun synnytys, minun parisuhde.

Ja koska esim minä en halua että kokemustani vähätellään niin olen itsekäs akka jonka sietäs mennä itteensä ja miettiä vähän miesparan tunteita?

Totta munassa se synnytys on ultimate-tapahtuma. Mulla on ilmeisesti harvinaisen valaistunut mies, koska hän ei ole sitä vähätellyt vaan todennut että ei itse moiseen rääkkiin koskaan suostuisi ja ihmettelee miten minä sen kestin, ei sorru vähättelemään asiaa. Meillä raskaus ja synnytys on ollut kyllä ihan molempien asia vaikka minä olen joutunut evoluution tuotoksena siihen aktiivisempaan rooliin.

Mietippäs hiljaa itseksesi tilanne mikä koskisi sinuun niin ettei toiste voi koskea niin paljoa. Sitten mieti se kipu kaksinkertaisena ja pääset lähelle synnytyskipua. Sitten mieti jos joku tulee lässyttämään että "sait sä sitä ja sitä eikä se kyllä varmaan missään tuntunu".

anteeksi kovasti kookosta nytten... mutta miulla sappikipu oli kyllä paljon kauhiampi ku synnytyskipu... anteeksi... :ashamed: :ashamed: :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
noh... onhan se kyllä niinki että voi se olla miehelle aika isokin juttu se siittäminen. varsinki jos on ollu siinä ongelmia. se on niin monelle äijälle paha paikka jos ei pystykään biologista lasta siittäämään jotenka jollain tasolla ymmärrän.

miksi se mies pitäisi pistää täysin osattomaksi raskaudesta ja uudesta elämästä? :o

Eli miehen rooliksi tässä synnytys-äiti-leikissä riittää siittäminen. Riittää, että se biologisesti onnistuu - koska eihän miehet mitään muuta ajattele kuin sitä.

noh... onhan se kyllä niinki että voi se olla miehelle aika isokin juttu se siittäminen. varsinki jos on ollu siinä ongelmia. se on niin monelle äijälle paha paikka jos ei pystykään biologista lasta siittäämään jotenka jollain tasolla ymmärrän.

miksi se mies pitäisi pistää täysin osattomaksi raskaudesta ja uudesta elämästä? :o

Eli miehen rooliksi tässä synnytys-äiti-leikissä riittää siittäminen. Riittää, että se biologisesti onnistuu - koska eihän miehet mitään muuta ajattele kuin sitä.

Kukas tässä nyt kääntääkään niitä asioita päälaelleen? :) Ap:n mies ei muuten kamalasti tuntunut muuta ajatelleen.

no niinkö mie justiinsa kirjotin? :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei kyllä parane. Siinä olet oikeassa. Sitä paitsi alan jo uskoa, että sä et edes isä ole. Tai jos olet, et ainakaan ollut mukana synnytyksessä. Pelkäsit varmaan pyörtyväsi tai jotain ;)

Jaa, mikäs saa sinut noin uskomaan?

Kukas tässä nyt kääntääkään niitä asioita päälaelleen? :) Ap:n mies ei muuten kamalasti tuntunut muuta ajatelleen.

Piti juuri todeta ihan samaa. :D

Sun kirjoituksesi. Joko sä et tiedä, mistä sä puhut, tai sitten sä vain olet mieskunnan alinta pohjasakkaa, ap:n mies tai jotain.

anteeksi kovasti kookosta nytten... mutta miulla sappikipu oli kyllä paljon kauhiampi ku synnytyskipu... anteeksi... :ashamed: :ashamed: :snotty:

Ei mitään :D
Pointti tuossa oli, että on tutkimuksia joiden mukaan mies ja nainen kokee kivun eritavalla ja että mies ei edes pysty kokemaan niin suurta kipua kun nainen (yhtään miehiä vähättelemättä, minä kyllä mieluusti olisin se osapuoli joka ei edes pytsy kokea niin suurta kivun määrää kun toinen)

Oonko mä muuten ymmärtänyt jotakin väärin: kun lasta laitetaan alulle, eikös siihen n*ssimiseen osallistu tulevan isän lisäksi myös tuleva äiti?

Juu, ihan oot väärin ymmärtänyt. Tuleva äiti vaan vähän levittää jalkojaan, ja sitt se isi tekee hommat. Ja ihan pirun epämiellyttävääkin se on. :D

(ja tää oli sitten vitsi. Ihan selvennöksen vuoksi jokaiselle miehelle, joka haluaa nyt etsiä mun sanomisistani vain ne negatiiviset puolet)

Kyllä tuo siittäminen on ihan elämän kokoinen juttu. Mies on siittänyt LAPSEN, eikä vain n*ssinut. Ne on eri asioita, varsinkin jälkeenpäin ajatellen. Sellaisesta miehestä voi tulla hyvä isä!

Mietippäs hiljaa itseksesi tilanne mikä koskisi sinuun niin ettei toiste voi koskea niin paljoa. Sitten mieti se kipu kaksinkertaisena ja pääset lähelle synnytyskipua. Sitten mieti jos joku tulee lässyttämään että "sait sä sitä ja sitä eikä se kyllä varmaan missään tuntunu".

Ja kun se siittäminen on niin isossa roolissa tässä, niin ajattele miltä tuntuisi, jos nainen aina siittämisen jälkeen sanoisi, että ei se missään tuntunut... :)

onhan se nyt helkkarissa isossa roolissa,,eihän se nainen tee mitään raskautuakseen.makaa vaan.
miehen pitää sentään saaha kalu seisoon ja mällit pihalle;)

tää on niin naurettava ketju.naiset puhuvat kunnioituksesta,ja lyttäävät yhtä isää minkä kerkeevät.se siitä sitten.

Oonko mä muuten ymmärtänyt jotakin väärin: kun lasta laitetaan alulle, eikös siihen n*ssimiseen osallistu tulevan isän lisäksi myös tuleva äiti?

No näin mäkin oen ymmärtänyt.

Ja mä olen myös ymmärtänyt että parisuhteessa sitä lasta odotetaan yhdessä ja sitä myös mennään yhdessä synnyttämään (vaikka nainen se fyysisempi osapuoli on) ja mitä mä olen omaa ukkoani kuunnellut ja sen kokemuksia synnytyksestä, niin ihmetyttää miten joku voi vähätellä vaimonsa/puolisonsa kokemusta (ei sillä että pitäisi ylistääkkään)?

Sun kirjoituksesi. Joko sä et tiedä, mistä sä puhut, tai sitten sä vain olet mieskunnan alinta pohjasakkaa, ap:n mies tai jotain.

Ikävä tuottaa pettymys, mutta tiedän harvinaisen hyvin mistä puhun. Olen ollut synnytyksissä mukana. Ja jos näillä perusteilla alat tuomita minut "mieskunnan alimpaan pohjasakkaaan" niin aika hentoisin perustein tuomitset lähimmäisiäsi.

Joo, enkä ole ap:n mies. Eikä ap ole myöskään tullut tänne kertomaan yhtään sen tarkemmin tapahtuneen taustoista. Yhä vaan useampi esittää yhä vaan varmempia mielipiteitä siitä, mitä ovat näkevinään eli luulevinaan.

Ei mitään :D
Pointti tuossa oli, että on tutkimuksia joiden mukaan mies ja nainen kokee kivun eritavalla ja että mies ei edes pysty kokemaan niin suurta kipua kun nainen (yhtään miehiä vähättelemättä, minä kyllä mieluusti olisin se osapuoli joka ei edes pytsy kokea niin suurta kivun määrää kun toinen)

niin. en miekään kyllä vähättele sitä etteikö muihin äiteihin ois koskenu helevetin paljon enemmän ko minuun. ihan varmasti koski ja koskee. jokaisella on niin erilainen kipukynnys, sen vuoksi ei pitäisi koskaan kivun määrällä arvottaa synnytyskokemuksia... noh, meni vähän ot...

tiiän kyllä miehiä joilla on hemmetin korkea kipukynnys, jotka oikiasti voisivat sen synnytyksenki läpikäydä kipuineen kaikkineen. muttasiis onhan siinä tietenki jonkulainen pointti että miksi evoluution saatossa me naiset ollaan muovauduttu siksi joka ne lapset kantaa ja synnyttää...

Alkuperäinen kirjoittaja noppi:
Kyllä tuo siittäminen on ihan elämän kokoinen juttu. Mies on siittänyt LAPSEN, eikä vain n*ssinut. Ne on eri asioita, varsinkin jälkeenpäin ajatellen. Sellaisesta miehestä voi tulla hyvä isä!

Juu. Varmasti on lapsen isä miettinyt koko session aikana: "Siitän lapsen, siitän lapsen.." Ei mitää muuta. Kova "työhän" se on. :xmas:

Ikävä tuottaa pettymys, mutta tiedän harvinaisen hyvin mistä puhun. Olen ollut synnytyksissä mukana. Ja jos näillä perusteilla alat tuomita minut "mieskunnan alimpaan pohjasakkaaan" niin aika hentoisin perustein tuomitset lähimmäisiäsi.

Joo, enkä ole ap:n mies. Eikä ap ole myöskään tullut tänne kertomaan yhtään sen tarkemmin tapahtuneen taustoista. Yhä vaan useampi esittää yhä vaan varmempia mielipiteitä siitä, mitä ovat näkevinään eli luulevinaan.

Ok, asia pihvi. Ettei menisi ihan riitelyksi, niin sovitaan nyt sitten niin, että ei se synnytys naiselle mikään iso juttu ole. Piankos sitä nyt pukkaa tenavan tai pari maailmaan, piece of cake. Mutta se jos mikä on hienoa, että sinä olet laittanut lapsia alulle ja vielä aktiivisesti osallistunut siihen synnytykseenkin - tosin eihän se kovin kaksinen kokemus tietenkään ollut, mutta tulipa koettua. Rauha :)

Alkuperäinen kirjoittaja Magister:
Alkuperäinen kirjoittaja noppi:

Juu. Varmasti on lapsen isä miettinyt koko session aikana: "Siitän lapsen, siitän lapsen.." Ei mitää muuta. Kova "työhän" se on. :xmas:

?????
Kyllä minä ainakin tiesin aikanaan mitä olin tekemässä. Eli siittämässä lasta. Kumma, että isyyttä väheksytään jo sen alkuhetkistä alkaen.

Yhteistyössä