ihmettelijä itsekin
et selvästikään ole ymmärtänyt ap:n pointtia. Tässä ketjussa ihmeteltiinkin nimenomaan sitä, kun jotkut ovat OSTANEET kaiken UUTENA. ei siis saatu sukulaisilta, ostettu pilkkahintaan kirppikseltä tai korjattu vanhaa. Nämä jotkut äidit kun klikkaavat itsensä nettiin ja tilaavat sitä marimekkoa yms. UUTENA. Luepa keskustelu ennen kuin tulet pätemään. Onnea vauvasta kuitenkin.Alkuperäinen kirjoittaja 19-vuotias tuleva äiti;25054004:Säälittävää. Menkää töihin ja opetelkaa säästämään sitä rahaa tai käyttämään kirpputoreja tai muita käytetyn tavaran lähteitä. Olen 19 vuotias joulukuussa lapsen saava AMMATITON lukion käynyt nuori "tytönhupakko". Olen kuitenkin ollut töissä yli puoli vuotta ennen lapsen saamista ja se tunnetusti vaikuttaa äitiyspäivärahaani. Äitiyspäivärahani tulee olemaan n. 1000 kuukaudessa. Mieheni on myös 19 vuotias, vakituisessa työssä käyvä ammatin omaava ja tienaa n. 2000 kuukaudessa. Meillä on varaa pitää 4000:n autoa, joka ostettiin pilkkahintaan muutamalla satasella rikkinäisenä liikkeestä suhteen kautta. Mies sitten itse korjasi auton ja samalla nosti auton arvon sen oikeaan arvoon. Auto on toiminut kuin unelma!
Myös meillä on tonnin Emmaljungat ostettuna tästä hyvinkin hyödyllisestä Tori.fi -palvelusta hintaan 300. Ja kyllä, meillä on Espritin vaatteita tulevalle vauvalle. Meillä on myös Marimekon kalliita bodyja saatuna sukulaisilta. Suuri suku on melko hyvä tällaisessa tilanteessa. Vaatteita ja muuta vauvatavaraa tulee ovista ja ikkunoista. Leluja vauvallemme on varmasti enemmän kuin tarvitsee olla. Lapsellemme on kaikki valmiina, kun hän päättää maailmaan tulla ja hänellä tulee olemaan varmasti hyvät oltavat. Luulen myös, että meillä on jatkossa varaa ostaa lapsellemme ja itsellemme esimerkiksi ruokaa.
Tästä ripsi/kynsi/hiusasiasta. Myös minä käyn kampaajalla. Sukulaiseni on parturikampaaja ja saan hänen kauttaan värin ja leikkauksen päähän yleensä edullisemmin, kuin muihin kampaamoihin mennessä. Ystäväni laittaa rakennekynsiä ja niitä voi itsekkin tehdä nykyään melko edullisesti. Myös ripsipidennyksiä ja permanentteja mitä lie, voi tehdä itse tai pyytää ystävää tekemään, jos omaa sellaisen. Ainiin ja vanhempani ovat luvanneet minullekkin ostaa uuden järjestelmäkameran joulu/ylioppilaslahjaksi. En ole vielä siis ylioppilaslahjaani heiltä saanut. Tietenkin voisin sen itsekkin ostaa säästötililtäni, jossa on tällä hetkellä 1100. Mulla oli aikaa tehdä töitä vaikka yötä päivää ennen äitiyslomaa.
Mukavaa joulun odotusta kaikille!