Heippa immeiset, oli ihan pakko tulla kommentoimaan, kun mulle vähän vinkattiin tämmöisestä ketjusta. Suureksi yllätyksekseni löysin oman blogini tuosta "rikkaiden nuorten äitien" blogeista ja kylläpä laittoi hymyilyttämään. Ensimmäistä kertaa elämässäni olen rikas tai edes varakas, jee!
Olen siis kirjoittelija
19 and pregnantin takana ja voisin vähän valaista tätä meidän rikasta elämää, jotta uteliaat saavat vastauksen tähän loisteliaaseen elämäämme. Ja ei, minua ei haittaa, että täällä pohditaan kuinka minulla on varaa ostaa 180:n Emman vaunut käytettynä Tori.fi -palvelusta, Ikeasta 50 maksava lipasto ja tai tilata 40:lla Babyshopista tutteja. Haluan ehkä ennemminkin jakaa vinkkini niiden kaikkien kanssa, jotka ihmettelevät kuinka tämä on mahdollista ja miten voin olla noin varakas.
Olen siis 19-vuotias, viime kevään ylioppilas ja en ole ehtinyt itselleni vielä ammattia opiskella. Oikeastaan en edes vielä tiedä mitä opiskelisin, mutta uskon ja toivon, että aika näyttää mitä haluan elämässäni tehdä. Alunperin kunnan kesätyön kautta (4,50/h) päädyin töihin vanhainkotiin. Sieltä sain sijaisuuksia, jonka jälkeen työkokemusta pikkuhiljaa kartuttamalla olen saanut tehdä sijaisuuksia päiväkodissa, dementiakodissa ja nyt palvelukeskuksessa. Ikinä en ole työskennellyt vakituisessa työsuhteessa vaan yleensä olen työnhakija parin kuukauden välein, nyt minulle on onneksi riittänyt sijaisuuksia samassa paikassa jo muutaman kuukauden aina äippäloman alkuun asti. Teen 5h töitä päivässä, vuoroa, jota vakituiset eivät edes suostu tekemään. Mutta mulle se on tietysti luojan lykky - oikein sopiva määrä odottavalle äidille, jaksaa ihan tässä viimeisellä kolmanneksellakin hyvin tehdä. Voin suoraan kertoa kuukausituloni; ne vaihtelevat 900e-1000e välillä (miinus verot), niin miljonääri siis olen. Poikaystäväni opiskelee ammattikoulussa ja hänen tulonsa ovat opintotuen verran 420/kk plus satunnaiset työkeikat 0-4krt/kk. Meillä on 700:n corolla, 500:n vuokran kerrostalokaksio betonilähiössä. Olemme yrittäneet tehdä vauvahankinnat ennen kuin alkaa äitiysrahakausi, jonka jälkeen ollaan aika paljon tiukemmilla, olenpahan palkastani saanut joka kuukausi jokusen kympin säästöönkin.
Tulevan pikkuisemme vaatteista varmaan 90% on hankittu kirpputoreilta, joka on mielestäni aika selkeästi mainittuna kirjoituksissa ja vaatteita kuvatessani. Suurin osa vaatteista on maksanut n. 50snt-2, mun mielestä aika edullinen tapa hankkia hyväkuntoisia vaatteita, samalla kierrättää ja näyttää vielä muiden silmissä rikkaalta. Olen ihan ylpeä suorituksestani
Ostan myös valtaosan omista vaatteistani ja kodin sisustuksesta kirpparilta; on ihanaa kun muilla ei ole samanlaista ja edukkaasta löydöstä tulee aina hyvä mieli!
Suosittelen siis kaikkia, erityisesti tämän ketjun aloittajaa, alkamaan ihan oikeasti ajattelemaan kirppareilla käyntiä, Huuto.nettiin rekisteröitymistä ja Tori.fi -sivuston selaamista. Myös mummojen peppujen pyyhkiminen on hyvä tapa tulla rahakkaaksi nuoreksi äidiksi
Anteeksi lievä sarkasmini, mutta en oikein tiedä olisiko pitänyt itkeä, nauraa vai sulkea ketju sen lukemaan aloittaessani. Mutta itsepähän olen blogini tehnyt yleiseksi luettavaksi ja sitä se tulee jatkossakin olemaan, tervetuloa vaan uusille lukijoille seuraamaan ökyelämääni. Nimim. kävin viimeksi kampaajalla viisi vuotta sitten, jalkahoidossa, kynsihoidossa tai ripsiä laittamassa en ole ollut koskaan.