Mistä noilla nuorilla äideillä riittää rahaa?!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissäni olen minäkin;25576476:
en tiedä kyllä. tämäkin valittaa miten rahat ei riitä ja silti on koko ajan vauvalla uudet vaatteet ja käy ulkona syömässä yms. It's all about Ava
mutta hän näyttää ostavansa vaatteensa H&M:stä, Lindexistä yms. Eihän niissä kovin kalliita vauvanvaatteet ole..Enkä minä nähnyt missään että olisi sanonut käyneensä ulkona syömässä? Kahvilla sanoi käyneensä, mutta kahvin nyt saa alle kolmella eurolla.

bloggaaja
Hei! Kuulin tästä keskustelusta ja taisin tunnistaa itseni täältä. Vanhemmat ei kyllä ole maksaneet mitään, ei ole rikas mies, ei ole osamaksuja, ei säästöjä, ei perintöä. Blogiini tulee joskus kommentteja siitä että miten meillä on varaa ostella kaikkea, jota en ymmärrä?
Lapselle tottakai haluttiin satsata vaunuihin ja muihin varusteisiin. Mutta lapsen ja myös minun vaatteet eivät kyllä ole mitään laatujuttuja, vaan ihan perus halpiskaupoista. Koti on sisustettu pikkuhiljaa kun on ollut rahaa ostaa sohva, keittiönpöytä ja muut. Ja huonekalut ja sisustusjutut ovat melkeinpä kaikki ikeasta, eivät mielestä laadukkaita. Ammattikoulun olemme molemmat käyneet ja molemmilla työpaikat. Asuntolainaa ei ole, vaan olemme vuokralla. Autoa varten säästettiin yhdessä ja saatiin perus hyvä auto vajaalla kymppitonnilla. Sitäkin monet ihmetelleet kun muka niin hieno auto, hehheh.

jaa a
[QUOTE="vieras";25576524]mutta hän näyttää ostavansa vaatteensa H&M:stä, Lindexistä yms. Eihän niissä kovin kalliita vauvanvaatteet ole..Enkä minä nähnyt missään että olisi sanonut käyneensä ulkona syömässä? Kahvilla sanoi käyneensä, mutta kahvin nyt saa alle kolmella eurolla.[/QUOTE]

ai, mulla pisti silmään siellä simmoset merkit kuin Polarn o Pyret, Esprit, Name It, Louis Vuitton ja Calvin Klein. Ehkä niillä on niitä pikavippejä...

"vieras"
ai, mulla pisti silmään siellä simmoset merkit kuin Polarn o Pyret, Esprit, Name It, Louis Vuitton ja Calvin Klein. Ehkä niillä on niitä pikavippejä...
mä olen tota blogia välillä lukenut kun täällä on siitä kohuttu, ja kyllä siellä suurin osa on ihan perus halppisketjujen vaatteita. Mitään louis vuittonia en ole huomannut, aitoa ainakaan, se kirppislaukku mikä siellä jossain oli ei todellakaan ollut aito :D, yhden popin farkut taisi olla...Toivottavasti ei ole pikavippejä ottanut.

"vieras"
Hei! Kuulin tästä keskustelusta ja taisin tunnistaa itseni täältä. Vanhemmat ei kyllä ole maksaneet mitään, ei ole rikas mies, ei ole osamaksuja, ei säästöjä, ei perintöä. Blogiini tulee joskus kommentteja siitä että miten meillä on varaa ostella kaikkea, jota en ymmärrä?
Lapselle tottakai haluttiin satsata vaunuihin ja muihin varusteisiin. Mutta lapsen ja myös minun vaatteet eivät kyllä ole mitään laatujuttuja, vaan ihan perus halpiskaupoista. Koti on sisustettu pikkuhiljaa kun on ollut rahaa ostaa sohva, keittiönpöytä ja muut. Ja huonekalut ja sisustusjutut ovat melkeinpä kaikki ikeasta, eivät mielestä laadukkaita. Ammattikoulun olemme molemmat käyneet ja molemmilla työpaikat. Asuntolainaa ei ole, vaan olemme vuokralla. Autoa varten säästettiin yhdessä ja saatiin perus hyvä auto vajaalla kymppitonnilla. Sitäkin monet ihmetelleet kun muka niin hieno auto, hehheh.
luin tätä keskustelua sillon kun tämä oli tuore, ja mun mielestä kaikki bloggaajat jotka linkitettiin ottivat jo täällä tai blogeissaan kantaa aiheeseen. Et taida olla kukaan näistä tähän linkitetyistä?

Älkää tapelko
Rauhaa. Kyllä sitä voi vain puhtaasti ihmetellä ja neutraalisti kysyä, mistä jollain riittää rahaa. Ei siinä ole pakko olla joku kateus ja katkeruus ja kieltäminen taustalla.

mummo jo melkein
Ja niillä oli myös ne tonnin emmaljungat. ja näinpä jossain kuvassa taustalla artekin huonekaluja! ne maksaa enemmän kun meidän koko sisustus yhteensä....
särähti korvaan tämä. Kyllähän Artekin huonekalut voi olla peritty vanhemmilta, saatu joksikin lahjaksi tms. Jos on tuilla elävä pelkän lukion käynyt yh niinkuin tuo ava bloggaaja esimerkiksi, niin tuskimpa on koti sisustettu ihan itse ostetuilla artekeilla:)

"älyhoi"
[QUOTE="juupajuu";25576946]nyt kun tuota it's all about avaa selailin, niin huomasimpas että taitaa olla avan kirjoittaja itse jolle tässä pistää nämä merkit silmään:D Murre samaa ainakin..heh hehe[/QUOTE]

Turun murrettahan se on selvästi ja minun ymmärtääkseni turkulaisia on enemmänkin kuin tämä yksi? Enkä kylläkään ymmärrä, miksi tämä kirjoittaja tulisi tänne hämmästelemään, miten itsellään riittää rahat... Oma mielipiteeni tosin vaan.

-_-
[QUOTE="vieras";25043449]http://www.hennakatarina.blogspot.com tuollakin kaikenmaailman ripsihuoltoja, samat tonnin emmaljungat..ja kaupan kassalla sanoo olevansa töissä[/QUOTE]

Tiäksää paljonko toi muija teki duunia Hervannan Duon k-supermarketissa ennen äitiyslomaa? Teki meinaa PALJON! Istu joka päivä siä mitä kattelin, niin arkena ku viikonloppunakin kassalla. Kyl luulis siinä pienipalkkaisenkin tienaavan ihan jees.. Säästämällä saa ihmeitä aikaan.

hihh
löysin tän keskustelun ansiosta muutaman ihanan uuden blogin! Uusin lempiblogi on Karriboo, tulee sellain lämmin ja mukava olo kun lukee ja kattelee noita kuvia :> vaikuttaa onnellisilta ja ei mun mielestä ykskään noista bloggaajista mikään ihmeellisen porvari ollu, hyvin toimeentulevia varmaan kylläkin. Onhan tolla karrillaki monessa kuvassa merkkivaatetta. Mutta lopettakaas se arvostelu ja menkää nukkuun!

anonymous
En pysty ymmärtämään miks ihmiset viittii jauhaa täällä siitä et miten jollain nuorella äidillä voi olla varaa ostaa mitään... Esimerkiksi tonnin Emmaljunga vaunut voi olla sukulaisten yhdessä ostama lahja tai ostettu käytettynä... Tätä kateuden määrää!! Haluaisiko jokainen täällä noita nuoria äitejä mollaava että joku tulisi teidän tulojanne, ostoksianne ja elämäänne arvostelemaan ?? 'Kyllä nyt on porvariperse liikkeellä kun osti pirkka jäätelön sijaan Valion Ainoa !!Miten tuollainen voi ikinä pärjätä,kyllä varmasti vanhemmat maksoivat tai rikas mies kun tuolla tavalla tuhlaa!!' ja ei en itse kirjoita yhtään noista blogeista mutta pistää vihaksi tollanen paskan jauhanta :D

"realisti"
Tällaset blogithan toki kirjoitetaan myös niin, että aivan kuin rahaa ja ihanuutta olisi enemmänkin. Eli aivan kaikkea ei kirjoiteta ja jotain jätetään sanomatta, tietenkin. Tottakai kaikki haluavat, että heitä ihastellaan, heidän elämäänsä ihastellaan, heidän ostoksiaan, lapsiaan, kotiaan, miestän, ajankäyttöään, aikaansaamista yms ihastellaan. Senhän takia useimmat blogia kirjoittavat. Ja senhän takia useimmat blogeja lukevat.

nyymi
Itse olen myös ihmetellyt näitä nuoria jotka blogien perusteella tuntuvat kylpevän rahassa. Toisaalta monia asioita varmaan kaunistellaan kirjoituksissa ja yritetään antaa itsestään varakas kuva muille...
Täällä --> http://eveliina-ellie.blogspot.fi/ myös yksi kermaperse 18 vee raskaana oleva opiskelija kuka rakennuttaa itselleen taloa!? mielenkiintoista..

Yhteistyössä