Mistä noilla nuorilla äideillä riittää rahaa?!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
mä olen suorastaan järkyttynyt tästä ketjusta! AIKUISET ihmiset pohtivat, mistä toiset aikuiset ihmiset ovat rahansa saaneet....Miten olisi vaikka sellainen asia kuin TYÖ? Ainiin, tällä keskustelupalstallahan työssäkäynti on monelle täyttä utopiaa. Kyllä sossusta saa ja ruokajonoon pääsee...
 
"heh"
[QUOTE="vieras";25049891]mä olen suorastaan järkyttynyt tästä ketjusta! AIKUISET ihmiset pohtivat, mistä toiset aikuiset ihmiset ovat rahansa saaneet....Miten olisi vaikka sellainen asia kuin TYÖ? Ainiin, tällä keskustelupalstallahan työssäkäynti on monelle täyttä utopiaa. Kyllä sossusta saa ja ruokajonoon pääsee...[/QUOTE]

jaa, ne minun tuntemani nuoret äidit eivät ole työtä nähneetkään, kun pentua tehdään toisensa perään
 
"vieras"
[QUOTE="heh";25050030]jaa, ne minun tuntemani nuoret äidit eivät ole työtä nähneetkään, kun pentua tehdään toisensa perään[/QUOTE]

no sinä tunnet sitten sellaisia, minä tunnen kyllä ihan erilaisia.
 
"harmaa"
Heippa immeiset, oli ihan pakko tulla kommentoimaan, kun mulle vähän vinkattiin tämmöisestä ketjusta. Suureksi yllätyksekseni löysin oman blogini tuosta "rikkaiden nuorten äitien" blogeista ja kylläpä laittoi hymyilyttämään. Ensimmäistä kertaa elämässäni olen rikas tai edes varakas, jee! :)

Olen siis kirjoittelija 19 and pregnantin takana ja voisin vähän valaista tätä meidän rikasta elämää, jotta uteliaat saavat vastauksen tähän loisteliaaseen elämäämme. Ja ei, minua ei haittaa, että täällä pohditaan kuinka minulla on varaa ostaa 180€:n Emman vaunut käytettynä Tori.fi -palvelusta, Ikeasta 50€ maksava lipasto ja tai tilata 40€:lla Babyshopista tutteja. Haluan ehkä ennemminkin jakaa vinkkini niiden kaikkien kanssa, jotka ihmettelevät kuinka tämä on mahdollista ja miten voin olla noin varakas.

Olen siis 19-vuotias, viime kevään ylioppilas ja en ole ehtinyt itselleni vielä ammattia opiskella. Oikeastaan en edes vielä tiedä mitä opiskelisin, mutta uskon ja toivon, että aika näyttää mitä haluan elämässäni tehdä. Alunperin kunnan kesätyön kautta (4,50€/h) päädyin töihin vanhainkotiin. Sieltä sain sijaisuuksia, jonka jälkeen työkokemusta pikkuhiljaa kartuttamalla olen saanut tehdä sijaisuuksia päiväkodissa, dementiakodissa ja nyt palvelukeskuksessa. Ikinä en ole työskennellyt vakituisessa työsuhteessa vaan yleensä olen työnhakija parin kuukauden välein, nyt minulle on onneksi riittänyt sijaisuuksia samassa paikassa jo muutaman kuukauden aina äippäloman alkuun asti. Teen 5h töitä päivässä, vuoroa, jota vakituiset eivät edes suostu tekemään. Mutta mulle se on tietysti luojan lykky - oikein sopiva määrä odottavalle äidille, jaksaa ihan tässä viimeisellä kolmanneksellakin hyvin tehdä. Voin suoraan kertoa kuukausituloni; ne vaihtelevat 900e-1000e välillä (miinus verot), niin miljonääri siis olen. Poikaystäväni opiskelee ammattikoulussa ja hänen tulonsa ovat opintotuen verran 420€/kk plus satunnaiset työkeikat 0-4krt/kk. Meillä on 700€:n corolla, 500€:n vuokran kerrostalokaksio betonilähiössä. Olemme yrittäneet tehdä vauvahankinnat ennen kuin alkaa äitiysrahakausi, jonka jälkeen ollaan aika paljon tiukemmilla, olenpahan palkastani saanut joka kuukausi jokusen kympin säästöönkin.
Tulevan pikkuisemme vaatteista varmaan 90% on hankittu kirpputoreilta, joka on mielestäni aika selkeästi mainittuna kirjoituksissa ja vaatteita kuvatessani. Suurin osa vaatteista on maksanut n. 50snt-2€, mun mielestä aika edullinen tapa hankkia hyväkuntoisia vaatteita, samalla kierrättää ja näyttää vielä muiden silmissä rikkaalta. Olen ihan ylpeä suorituksestani :) Ostan myös valtaosan omista vaatteistani ja kodin sisustuksesta kirpparilta; on ihanaa kun muilla ei ole samanlaista ja edukkaasta löydöstä tulee aina hyvä mieli!

Suosittelen siis kaikkia, erityisesti tämän ketjun aloittajaa, alkamaan ihan oikeasti ajattelemaan kirppareilla käyntiä, Huuto.nettiin rekisteröitymistä ja Tori.fi -sivuston selaamista. Myös mummojen peppujen pyyhkiminen on hyvä tapa tulla rahakkaaksi nuoreksi äidiksi ;)

Anteeksi lievä sarkasmini, mutta en oikein tiedä olisiko pitänyt itkeä, nauraa vai sulkea ketju sen lukemaan aloittaessani. Mutta itsepähän olen blogini tehnyt yleiseksi luettavaksi ja sitä se tulee jatkossakin olemaan, tervetuloa vaan uusille lukijoille seuraamaan ökyelämääni. Nimim. kävin viimeksi kampaajalla viisi vuotta sitten, jalkahoidossa, kynsihoidossa tai ripsiä laittamassa en ole ollut koskaan.
Tälläsen kuvan sai ku katso blogia.Ei mikään kroisos vaan ihan tavis.

Ap:llä ei taida hoksottimet käydä ihan täysillä.
 
"Suurperheen äiti"
Heippa immeiset, oli ihan pakko tulla kommentoimaan, kun mulle vähän vinkattiin tämmöisestä ketjusta. Suureksi yllätyksekseni löysin oman blogini tuosta "rikkaiden nuorten äitien" blogeista ja kylläpä laittoi hymyilyttämään. Ensimmäistä kertaa elämässäni olen rikas tai edes varakas, jee! :)

Olen siis kirjoittelija 19 and pregnantin takana ja voisin vähän valaista tätä meidän rikasta elämää, jotta uteliaat saavat vastauksen tähän loisteliaaseen elämäämme. Ja ei, minua ei haittaa, että täällä pohditaan kuinka minulla on varaa ostaa 180€:n Emman vaunut käytettynä Tori.fi -palvelusta, Ikeasta 50€ maksava lipasto ja tai tilata 40€:lla Babyshopista tutteja. Haluan ehkä ennemminkin jakaa vinkkini niiden kaikkien kanssa, jotka ihmettelevät kuinka tämä on mahdollista ja miten voin olla noin varakas.

Olen siis 19-vuotias, viime kevään ylioppilas ja en ole ehtinyt itselleni vielä ammattia opiskella. Oikeastaan en edes vielä tiedä mitä opiskelisin, mutta uskon ja toivon, että aika näyttää mitä haluan elämässäni tehdä. Alunperin kunnan kesätyön kautta (4,50€/h) päädyin töihin vanhainkotiin. Sieltä sain sijaisuuksia, jonka jälkeen työkokemusta pikkuhiljaa kartuttamalla olen saanut tehdä sijaisuuksia päiväkodissa, dementiakodissa ja nyt palvelukeskuksessa. Ikinä en ole työskennellyt vakituisessa työsuhteessa vaan yleensä olen työnhakija parin kuukauden välein, nyt minulle on onneksi riittänyt sijaisuuksia samassa paikassa jo muutaman kuukauden aina äippäloman alkuun asti. Teen 5h töitä päivässä, vuoroa, jota vakituiset eivät edes suostu tekemään. Mutta mulle se on tietysti luojan lykky - oikein sopiva määrä odottavalle äidille, jaksaa ihan tässä viimeisellä kolmanneksellakin hyvin tehdä. Voin suoraan kertoa kuukausituloni; ne vaihtelevat 900e-1000e välillä (miinus verot), niin miljonääri siis olen. Poikaystäväni opiskelee ammattikoulussa ja hänen tulonsa ovat opintotuen verran 420€/kk plus satunnaiset työkeikat 0-4krt/kk. Meillä on 700€:n corolla, 500€:n vuokran kerrostalokaksio betonilähiössä. Olemme yrittäneet tehdä vauvahankinnat ennen kuin alkaa äitiysrahakausi, jonka jälkeen ollaan aika paljon tiukemmilla, olenpahan palkastani saanut joka kuukausi jokusen kympin säästöönkin.
Tulevan pikkuisemme vaatteista varmaan 90% on hankittu kirpputoreilta, joka on mielestäni aika selkeästi mainittuna kirjoituksissa ja vaatteita kuvatessani. Suurin osa vaatteista on maksanut n. 50snt-2€, mun mielestä aika edullinen tapa hankkia hyväkuntoisia vaatteita, samalla kierrättää ja näyttää vielä muiden silmissä rikkaalta. Olen ihan ylpeä suorituksestani :) Ostan myös valtaosan omista vaatteistani ja kodin sisustuksesta kirpparilta; on ihanaa kun muilla ei ole samanlaista ja edukkaasta löydöstä tulee aina hyvä mieli!

Suosittelen siis kaikkia, erityisesti tämän ketjun aloittajaa, alkamaan ihan oikeasti ajattelemaan kirppareilla käyntiä, Huuto.nettiin rekisteröitymistä ja Tori.fi -sivuston selaamista. Myös mummojen peppujen pyyhkiminen on hyvä tapa tulla rahakkaaksi nuoreksi äidiksi ;)

Anteeksi lievä sarkasmini, mutta en oikein tiedä olisiko pitänyt itkeä, nauraa vai sulkea ketju sen lukemaan aloittaessani. Mutta itsepähän olen blogini tehnyt yleiseksi luettavaksi ja sitä se tulee jatkossakin olemaan, tervetuloa vaan uusille lukijoille seuraamaan ökyelämääni. Nimim. kävin viimeksi kampaajalla viisi vuotta sitten, jalkahoidossa, kynsihoidossa tai ripsiä laittamassa en ole ollut koskaan.
Ihana olet :) Kaikkea hyvää teille.
 
"vieras"
[QUOTE="nelikymppinen";25050180]Tuskinpa. Minä elin hoitovapaan säästöjeni turvin. Parikymppisenä ei ollut vielä säästöjä, kun ei ollut vielä vakitöissäkään ollut.[/QUOTE]

Miksi parikymppisellä ei voisi olla säästöjä? Parikymppisellä voi olla säästötili, johon on säästetty koko elämä. Voi olla säästötili, johon on säästetty palkoista. Parikymppisellä voi olla mies joka on lähemmäs 30 ja jolla on säästötili. Miehellä voi olla myös hyvä työ.
Luitko noita ap:n linkkaamia blogeja? Jokaisella blogin kirjoittajalla oli koulutusta vastaava ammatti tai ainakin ammatti.
 
veteraani
[QUOTE="nelikymppinen";25050180]Tuskinpa. Minä elin hoitovapaan säästöjeni turvin. Parikymppisenä ei ollut vielä säästöjä, kun ei ollut vielä vakitöissäkään ollut.[/QUOTE]

saanko nauraa? Ai että VAKITYÖ on se avain onneen ja varallisuuteen? Hah, tuskimpa olet neljäkymppinen jos noin sinislmäisesti luulet vakityön olevan ainoa mahdollisuus päästä käsiksi rahaan........
 
hennakatarina
[QUOTE="vieras";25048974]no näinhän se varmasti monen kohdalla on, mutta näistä linkitetyistä blogeista kaikki muut paitsi tuo hennamikälieolikaan ovat käyneet täällä kertomassa miten tulevat toimeen...[/QUOTE]

Hennamikälieolikaan ilmoittautuu!

Enpä viitsi sen enempää tällä (säälittävällä anteeksi vain) aiheella varustetulla palstalla tulojani kenellekään erittelemään, mutta ei meillä niitä pikavippejä kyllä käytetä :D Molemmat olemme miehen kanssa vakituisen työpaikan omaavia ja oman vakkaripaikan sain suoraan koulusta valmistuttuani. Eli ihan omilla töistä tienaamillamme rahoilla tässä eletään. Ei oo ketään tai mitään tahoa meitä avustamassa sen enempää. Tietty nyt kun jäin äitiyslomalle ei palkkaa tule minulle, mutta kyllähän te sen tiedätte mistä se raha silloin tulee.

Jos joku pitää meitä rikkaina, niin sehän nyt ei alkuunkaan pidä paikkaansa. Mä en tule koskaan kertomaan tuntipalkkaani (jokainen voi itse arvioida missä euromäärissä kaupassa työskentelevän tuntipalkka liikkuu), kuukausituloja, asuntomme vuokraa, laskuihin meneviä määriä tai mitään muuta vastaavaa julkisesti kun se on yksinkertaisesti sellainen asia mikä ei kuulu kuin minulle ja miehelleni.
Jos haluan sen jonkun kanssa jakaa, niin se on kyllä sitten ihan joku muu kuin vaikkapa tämän Kaksplussan mammapalstailija tai blogini lukija.

Ja tosiaan, niinkuin tossa aikaisemmin joku mainitsi miksi rupeatte vatvomaan tälläistä aihetta kun tosiaan meistä kolmesta esillä olleesta bloggaajasta ei ole kukaan kertonut blogissaan ennen tätä keskustelupalstaa mitään tuloihimme liittyvää? Ei ole kovin fiksua keksiä päästään omia perusteluja millä me pärjätään ja mistä meillä on rahaa ostaa sitä tai tuota.

Toivottavasti lainaamani henkilö sai nyt selvyyden minunkin osalta, MISTÄ IHMEESTÄ meidän rahat tulevat. Noh ei ainakaan sieltä pikavipistä.
 
"hansku"
Melko helppo laskutoimitus on, että vaikka nainen ja mies istuis molemmat kaupan kassalla, niin jos molemmat tekee 30-40 h viikossa, niin verojen jälkeen jää tuloja about 2600e käteen. siitä kun makselee vuokraa 600 ja ruokaa kahdelle ihmiselle yms muut menot, niin eipä paljon paina jotkut tonnin emaljungat, jos niihin parina kuukautena pistää rahaa sivuun! Opetelkaa käyttään rahaa. Ja jos on tiedossa, että koulutusta ei oo, parisuhde ei kukoista, niin pakkoko sitä on painaa kuus kakaraa ja ottaa auto+asuntolaina ja tulla nettipalstoille ihmettelee kuinka muilla on rahaa ja meillä ei??? Eikä se äitiyspäiväraha niin pieni oo jos on ennen muksuja viittiny töissä käydä.
Tervetuloo valintojen maailmaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
"vieras"
[QUOTE="hansku";25050509]Melko helppo laskutoimitus on, että vaikka nainen ja mies istuis molemmat kaupan kassalla, niin jos molemmat tekee 30-40 h viikossa, niin verojen jälkeen jää tuloja about 2600e käteen. siitä kun makselee vuokraa 600 ja ruokaa kahdelle ihmiselle yms muut menot, niin eipä paljon paina jotkut tonnin emaljungat, jos niihin parina kuukautena pistää rahaa sivuun! Opetelkaa käyttään rahaa. Ja jos on tiedossa, että koulutusta ei oo, parisuhde ei kukoista, niin pakkoko sitä on painaa kuus kakaraa ja ottaa auto+asuntolaina ja tulla nettipalstoille ihmettelee kuinka muilla on rahaa ja meillä ei??? Eikä se äitiyspäiväraha niin pieni oo jos on ennen muksuja viittiny töissä käydä.
Tervetuloo valintojen maailmaan.[/QUOTE]

peesaan....
 
nukkumaan--->harmaa
[QUOTE="nelikymppinen";25050180]Tuskinpa. Minä elin hoitovapaan säästöjeni turvin. Parikymppisenä ei ollut vielä säästöjä, kun ei ollut vielä vakitöissäkään ollut.[/QUOTE]

Ai silleen se pitää elää ok, mistäköhän jäätiin nyt paitsi kun oli vain se pari tonnia mitä oli säästetty lapsettomuushoitoihin mutta luomu yllättikin. :D
Tottakai on näitä ihmiskohtaisia juttuja mutta ainakaan mun tutuista suurimmalla osalla ei ole ollut kuin asuntosäästössä rahaa 20-35vuotiaana ja ihan miehen palkalla ja kotihoidontuella elelly sen ajan.

Ei ollut edes mitään tarvetta suuremmille säästöille.
Minulla oli vakipaikka 19vuotiaana, en kyllä tiedä miten se eroaa nykypäivänä käytännössä. Nyt tienaan enemmän kuin sillon eikä ole vakipaikkaa kun heitin sen mäkeen. :D
 
"kenkku"
Alkuperäinen kirjoittaja hähtäh;25049039:
Meillä tulot reilu 4000e/kk ja kun minä menen töihin 2500e enemmän.
Olemme 20v ja 25v en koe olevani erikoisen ihailtava ihmisten huppuyksilö. :D
Ihan tavallinen perhe, mutta ilmeisesti meidät mielletään oi niin erikoisiksi vanhemmiksi kun meillä on rahaa?
No kylläpä on tulot, ja pakko kysyä mitä teet? Ja kyllä olen kateellinen, itse olen 36 ja tienaan vain 2400 eur/kk...
Ei mun mielestä nuo nuorten äitien blogit nyt mitään ökyjä ole. Ja tosiaan kun tässä kertoilevat käyvänsä töissä ja tekevänsä vuoroa niin kyllähän sitä siitä karttuu.
 
"sama"
[QUOTE="kenkku";25051547]No kylläpä on tulot, ja pakko kysyä mitä teet? Ja kyllä olen kateellinen, itse olen 36 ja tienaan vain 2400 eur/kk...
Ei mun mielestä nuo nuorten äitien blogit nyt mitään ökyjä ole. Ja tosiaan kun tässä kertoilevat käyvänsä töissä ja tekevänsä vuoroa niin kyllähän sitä siitä karttuu.[/QUOTE]

Mieheni on insinööri ja it-alalla. Minä taas olen suunnittelijana eräässä suht pienessä ketjussa. (vaateala)
Työpaikkani sain ihan jalka oven väliin tekniikalla ja kansion viemisellä. :D
Valmistun noin 2vuoden päästä joten palkkani siitä sitten nousee vielä toki.
 
"vieras"
[QUOTE="sama";25051645]Mieheni on insinööri ja it-alalla. Minä taas olen suunnittelijana eräässä suht pienessä ketjussa. (vaateala)
Työpaikkani sain ihan jalka oven väliin tekniikalla ja kansion viemisellä. :D
Valmistun noin 2vuoden päästä joten palkkani siitä sitten nousee vielä toki.[/QUOTE]

anteeksi nyt vaan, mutta it alan insinöörillä EI todellakaan jää vielä verojen jälkeen käteen 4000e/kk :D
 
20v
Minulla on rahaa vaikka olen raskaana, enkä edes opiskele juuri nyt. Yksi syy siihen on että olen viimeiset vuodet laittanut kaikki ylimääräiset rahat kiinni autoon, ja nyt sitten myin sen ja sain ihan mukavasti käyttörahaa. Mieheni sai myös kesällä suurehkon summan korvausrahoja ja tulee saamaan lisää. Minulla on myös jonkin verran arvokkaita astioita jotka pölyttyy kaapissa joilla voisin hommata sitten ne tonnin emma ljungat. Meillä pieni vuokra ja ei muita kiinteitä laskuja kuin puhelinlasku ja sähköt pari sataa vuodessa.
 
"vieras"
Minulla on rahaa vaikka olen raskaana, enkä edes opiskele juuri nyt. Yksi syy siihen on että olen viimeiset vuodet laittanut kaikki ylimääräiset rahat kiinni autoon, ja nyt sitten myin sen ja sain ihan mukavasti käyttörahaa. Mieheni sai myös kesällä suurehkon summan korvausrahoja ja tulee saamaan lisää. Minulla on myös jonkin verran arvokkaita astioita jotka pölyttyy kaapissa joilla voisin hommata sitten ne tonnin emma ljungat. Meillä pieni vuokra ja ei muita kiinteitä laskuja kuin puhelinlasku ja sähköt pari sataa vuodessa.
no mutta eihän tuollainen nyt kerro mitään. Kyllä kai kuka tahansa voi myydä autonsa ja sanoa sitten olevansa rikas kun tilillä on 5000e. Tai voi myydä vaikka asuntonsa ja sanoa olevansa suorastaan öky kun tilillä on satoja tuhansia.
 
"donna"
[QUOTE="vieras";25043361]Luin äsken tuota "parikymppisten äitien blogeja" ketjua ja siihen linkitettyjä blogeja, ja kysympä vaan, että mistä noilla juuri ja juuri 20vuotiailla äideillä riittää rahaa? Asutaan keskustassa, ostellaan merkkivaatteita, viimeisen päälle kamerat kaikilla yms yms ja silti ollaan äitiyslomalla niin että rahaa ei vaan voi tulla hirveästi? Eikä noilla vielä edes voi olla muuta ammattia kuin korkeintaan ammattikoulupohjainen...? Olen hämmästynyt.[/QUOTE]

kaikella säkin päätäs vaivaat.....
 
Keittiönoita
[QUOTE="nelikymppinen";25050180]Tuskinpa. Minä elin hoitovapaan säästöjeni turvin. Parikymppisenä ei ollut vielä säästöjä, kun ei ollut vielä vakitöissäkään ollut.[/QUOTE]
Mikset säästänyt teininä kesätyöpalkoistasi? Olen 10 vuotta sua vanhempi ja kun 14-vuotiaana menin ekaa kertaa kesätöihin, avasin heti säästötilin. Ja osasin myös säästää täysi-ikäiseksi tultuanikin määräaikaisissa työsuhteissa. Ei säästämiseen vakitöitä tarvita vaan palkka.
 
42
Jos on perhe, johon kuuluu parikymppinen äiti, lähempänä kolmeakymppiä oleva mies(niinkuin jollain näistä bloggaajista oli) ja vauva, niin mitäpä luulette, mihin heillä menee pakollisesti rahaa? Varmaan vuokraan, sähköön, veteen, nettiin, puhelimiin, ruokaan, autovakuutukseen(kaikilla mainituista bloggaajista oli ilmeisesti auto), ja bensaan. Pieni vauvahan tunnetusti ei juuri kuluta. Vaipat, vaatteet, mahdolliset korvikkeet. Jos vielä on niin, että kaikki nämä äidi olivat käyneet töissä ennen äitiyslomaa, heillä ei ole mikään minimi päiväraha vaan luultavasti ihan keskiverto. Lisäksi heidän miehensä käyvät töissä, joista saavta varmaan helpostikin sen pari tonnia kuussa koska. MIKSI nämä perheet siis eivät voisi pärjätä ihan yhtä hyvin kuin meidän nelikymppistenkin perheet?
Kun ikää ja perhettä karttuu, varallisuus saattaa kasvaa mutta niin myös menot. Mitä enemmän lapset kasvavat, sitä enemmän heihin menee rahaa. Tarvitaan enemmän tilaa=suurempi asunto=suurempi vuokra/asuntolaina. Tarvitaan suurempi auto, ehkä jopa kaksi. Rahaa menee vakuutuksiin, ruokaan, vaatteisiin, harrastuksiin, matkoihin ja kaikkeen muuhunkin varmaan ainakin triplasti se, mitä tuollaisella kahden aikuisen ja pienen vauvan taloudessa.
 
19-vuotias tuleva äiti
Säälittävää. Menkää töihin ja opetelkaa säästämään sitä rahaa tai käyttämään kirpputoreja tai muita käytetyn tavaran lähteitä. Olen 19 vuotias joulukuussa lapsen saava AMMATITON lukion käynyt nuori "tytönhupakko". Olen kuitenkin ollut töissä yli puoli vuotta ennen lapsen saamista ja se tunnetusti vaikuttaa äitiyspäivärahaani. Äitiyspäivärahani tulee olemaan n. 1000€ kuukaudessa. Mieheni on myös 19 vuotias, vakituisessa työssä käyvä ammatin omaava ja tienaa n. 2000€ kuukaudessa. Meillä on varaa pitää 4000€:n autoa, joka ostettiin pilkkahintaan muutamalla satasella rikkinäisenä liikkeestä suhteen kautta. Mies sitten itse korjasi auton ja samalla nosti auton arvon sen oikeaan arvoon. Auto on toiminut kuin unelma!

Myös meillä on tonnin Emmaljungat ostettuna tästä hyvinkin hyödyllisestä Tori.fi -palvelusta hintaan 300€. Ja kyllä, meillä on Espritin vaatteita tulevalle vauvalle. Meillä on myös Marimekon kalliita bodyja saatuna sukulaisilta. Suuri suku on melko hyvä tällaisessa tilanteessa. Vaatteita ja muuta vauvatavaraa tulee ovista ja ikkunoista. Leluja vauvallemme on varmasti enemmän kuin tarvitsee olla. Lapsellemme on kaikki valmiina, kun hän päättää maailmaan tulla ja hänellä tulee olemaan varmasti hyvät oltavat. Luulen myös, että meillä on jatkossa varaa ostaa lapsellemme ja itsellemme esimerkiksi ruokaa.

Tästä ripsi/kynsi/hiusasiasta. Myös minä käyn kampaajalla. Sukulaiseni on parturikampaaja ja saan hänen kauttaan värin ja leikkauksen päähän yleensä edullisemmin, kuin muihin kampaamoihin mennessä. Ystäväni laittaa rakennekynsiä ja niitä voi itsekkin tehdä nykyään melko edullisesti. Myös ripsipidennyksiä ja permanentteja mitä lie, voi tehdä itse tai pyytää ystävää tekemään, jos omaa sellaisen. Ainiin ja vanhempani ovat luvanneet minullekkin ostaa uuden järjestelmäkameran joulu/ylioppilaslahjaksi. En ole vielä siis ylioppilaslahjaani heiltä saanut. Tietenkin voisin sen itsekkin ostaa säästötililtäni, jossa on tällä hetkellä 1100€. Mulla oli aikaa tehdä töitä vaikka yötä päivää ennen äitiyslomaa.

Mukavaa joulun odotusta kaikille! :)
 

Yhteistyössä