Mistä voi johtua että pissahätä melkein kokoajan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttaako joku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttaako joku

Vieras
Yhtäkkiä tulee kova hätä, käyn vessassa ja 10-15min päästä voi taas olla aivan julmetun kova hätä, oikein saa keskittyä että pystyy pidättämään, noh, 30min niin taas voi olla kamala hätä. Pissaa tulee joka kerta ihan normaalisti, eli kyse ei ole mistään pissatulehduksestakaan.

Illalla käyn ja menen sänkyyn niin on pakko nousta vessaan kun pieni hätä jo, kun pelkään että yöllä herään pissahätään. Nyt olen kyllä alkanut aamuyöstä käymään välillä vessassa.

Mitään selviä sokeritaudinkaan oireita ei ole, en juo tavallisesti paljon tms

haluaisin vain vähän jotain veikkauksia, ennen lääkäriinmenoa. Kahvia juon, mutta eikai sekään voi tehdä tällaista, suoraan tulee läpi. Joskus on aika tummaakin

sulla ei kaiketi oo mitään lääkitystä käytössä. juotko paljon kahvia?

todennäköisesti vedät jotain jolla on nesteitä poistava vaikutus, ja luulen et sulla ei rakko tyhjene kunnolla jostain syystä.

Yliaktiivinen rakko? Rakko reagoi liian vahvasti pieneenkin pissamäärään. En tiedä mikä sen aiheuttaa mutta joskus tällaisenkin diagnoosin itselleni kuukkeloin :D

inhottavaa vain monen monta kertaa päivässä tuntea se jäätävä vessahätä, kun se tulee niin vessa on oltava lähellä. Hätä kun tulee aika yhtäkkiä tosi kovaksi, pientä pissahätää ei edes tunne enää. Sellainen pissahädän tunne ei kuulu tulla kyllä kovin useasti. Juuri eilen jouduin pidättämään 15min ja juoksin lähimpään pikkukauppaan ja pääsin sinne vessaan.

mutta pissaa tulee tosi paljon kuitenkin aina jos on tällainen tositosi kova hätä. juonhan minä kahvia, mutta mistä se ottaa tuon nestemäärän :O kuppi kahvia= 5 kertaa vessassa

onko se kiihtynyttä aineenvaihduntaa jos juo lasin vettä (max 3dl) ja max 30min päästä pitää mennä vessaan, vaikka ennen juomista kävi vessassa. onko tuosta kiihtyneestä aineenvaihdunnasta apua laihdutuksessa? merkkaako tuo myös sitä että ruoka kulkee putkistossa nopeammin?

mä en kuollaksenikaan muista kuinka kauan keskimäärin nesteellä kestää kulkeutua ruuansulatuskanavan läpi. Ruuan kulkemista putkistossa tuo ei kyllä nopeuta, mutta imeytymistä yms häiritsee kyllä. En tiedä auttaako se laihduttamisessa, kaiken järjen mukaan, mutta tuskin toivotulla tavalla.

mutta pissaa tulee tosi paljon kuitenkin aina jos on tällainen tositosi kova hätä. juonhan minä kahvia, mutta mistä se ottaa tuon nestemäärän :O kuppi kahvia= 5 kertaa vessassa

kahvilla on diureettinen vaikutus, se poistaa siis niitä muita nesteitä. Ei yhdestä kupista kahvia tule 8 desiä virtsaa vaan se kiihdyttää sen "muun" virtsan syntymistä.

ootkos muuten minkäikäinen? tuli mieleeni tässä tuttavani vaiva muutaman vuoden takaa, just samanlaista vessassa ravaamista, kyse oli jostain vaihdevuosiin liittyvästä hormonihässäkästä jota pystyttiin kyllä hoitamaan jollain kuurilla.

no jospa sitä nyt ensiksi koittaisi olla juomatta kahvia. Tai juo niin vähän kuin mahdollista.

Munuaisten vajaatoiminta, mitä siinä on oireita

no siinä sitä pissaa taas ei tuu ja se on sellanen tila että tuskin tsättäilisit kaksplussalla jos sulla se ois nyt akuuttina päällä.

Mut kokeile sitä kahvin vähentämistä, ja juo paljon vettä. Jostain nestetasapainon häiriöstä usein kertoo se virtsan tummuus ja paha haju. Voihan se syy olla jossain ihan muualla mutta nuo on helppo itse sulkea pois.

Mä oon vasta 13 vuotias ja mä en juo päivässä paljookaan ja silti joudun ravaa melkee koko aika vessassa... Illalla käyn jopa 3 kertaa ennen ku meen nukkuu ja joskus yöllä heränny siihen et on vessa hätä... Alkaa pikku hiljaa ärsyttää tää juttu... Jooten apu kelpais...

Jotkut asiat toimii samalla tapaa kuin tuo kahvi - yletön suklaansyönti voisi tehdä saman, mansikat, alkoholi...

Yksi mahdollisuus on toki diabetes, se voisi olla hyvä sulkea pois etenkin jos on muitakin oireita. Ihmettelen kyllä jos ei ole jano vaikka poistuminen on taajaa. Toki jos juo jatkuvasti liian vähän, pikkujanoon voi turtua. Voi myös olla ärtyvä rakko, joka alkaa huutaa tyhjennystä heti kun siellä on mitään. Voisi tarkistaa, miten paljon virtsaa kertyy käyntiä kohden. Useampi desihän pitäisi rakkoon hyvin mahtua.

Ja sitten on aina tulehduksen mahdollisuus. Joten terveyskeskuksesta aikaa varaamaan.

kärsin samasta oireesta jos juon desin ihan mitä vain se muutuu 2tai 3dl, oireet alko 5vuotta sitten silloin sain monia eri lääke kuureja ennen kuin ongelma saatiin ratkaistua eli YLIVILKAS RAKKO+HUONOT SISIMMÄT VATSALIHAKSET jumppaalla sain viimeisin alkaa olla kunnossa.... Itse kävin kirurgian polilla hoidettavana kannattaa kysyä lääkäriltä botoksin laitosta rakkolihakseen minulle ehdotettiin vaihtoehdoksi mutta muilla keinoilla saanut siedettäväksi ravaan edelleenkin välillä 30min välein mutta harvemmin

Vastaus tulee todella myöhässä, mutta ehkä tästä on jatkossa jollekkin apua.. jatkuva vessahätä & jano voivat johtua esimerkiksi kuukautisista. Jos sinulla on kuukautiset (ainakin runsaan vuodon aikaan) sinulla saattaa olla jatkuva vessahätä. En osaa tähän mitään vinkkiä antaa kuin että yrittäkää vain selvitä.. ☺

Yhteistyössä