MELKEIN kokoajan pissahätä??!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pissahätä 19v tyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pissahätä 19v tyttö

Vieras
Mistä mahtaa johtua kun mulla vaihtelevasti hirveän kova pissahätä.

Noin kuukausi sitten alkoi yhtäkkiä hirveä pissähätä, pissaa ei tullut mutta hätä kokoajan, aluksi en voinut edes lähteä vessasta. Menin lääkäriin ja sain antibioottikuurin virtsaputkentulehdukseen. Söin viikon kuurin ja vähän parempi olo tuli.
Silti helposti tuli pissahätä erityisesti jos tiesin etten pääse vessaan niin iski kamala pissahätä. Yleensä sain itseni psyykattua kestämään pissahätää, mutta taas tänään aivan kamala pissahätä ja vessassa sai ravata kokoajan (olin kylässä sukulaisten luona :S)
Kotona on helpompi olla, on pissahätä mutta ei tule paniikkia vessaan pääsemisestä.

Jotenkin vaikuttaa että olisi vain psyykkistä tää mun pissahätä, mutta voiko olla joku muu? Ja mitä neuvoja jos vaan psyykkistä?

Niin vielä lisäksi se, että jo pari viikkoa olen illalla ennen nukkumaan menoa käynyt vessassa ja silti yöllä herään pissahätään.
Ja että ennen minulla ei ole ollut mitään tälläisia ongelmia, ennen en käynyt 8 tunnin työpäivän aikana ollenkaan vessassa.

Miten yöllä? Joudutko käymään pissalla? Mulla on ollut ilmeisesti psyykkisistä syistä pissahätä lähes koko ajan. Helpotti kun tutkittiin tarpeeksi kauan ja lääkäri sano että kaikki on kunnossa ja käski vaan koittaa pidättää ja totuttaa taas rakkoa siihen että vessassa käy max 3 h välein.

Alkuperäinen kirjoittaja pissahätä 19v tyttö;28026462:
Niin vielä lisäksi se, että jo pari viikkoa olen illalla ennen nukkumaan menoa käynyt vessassa ja silti yöllä herään pissahätään.
Ja että ennen minulla ei ole ollut mitään tälläisia ongelmia, ennen en käynyt 8 tunnin työpäivän aikana ollenkaan vessassa.
Vastasitkin jo. Samoin minulla oli niin että jouduin nousee pissalle 1-3 kertaa yössä.

saahan raivopäisen rakon taltuttamiseen lääkkeitäkin. ja voi olla että antibiootti ei tehonnut siihen pöpöön kunnolla ja pitäisi kokeilla toista. lääkäriin tai vissiin vielä paremmin gynelle?

Juotko paljon teetä yms.?
Tee alkaa pissattamaan ainakin mua.
Teetä juotua alkaa pissattamaan ja sitten ravaan vessassa ja kun on muutama tunti mennyt saattaa tuntua, että pissattaa mutta ei tule enää kuin pari tippaa.
Sitten se katoaa kunnes taas juon teetä :)

Tai käytätkö housuja, jotka puristavat vatsaa ja saavat aikaan pissahädän tunteen? En tiedä onko edes mahdollista? :D
Pissahätä on kyllä inhottava tunne.

kiitos vastauksista.
Joo koitan nyt kyllä saada ajan lääkärille mahd. pian.
Juon kyllä teetä mutta olen jo kauan juonut eikä se ole ennen vaikuttunut. mutta ehkä pitäisi koittaa sen jättämistä pois.

Soitin taas terveyskeskukseen ja kysyin lääkärin aikaa mutta pyysivät tuomaan virtsanäytteen. Vein näytteen mutta ei ollut kuulemma virtsaputkentulehdusta.
Pissahätää on kuitenkin kokoajan. Kun lähtee vessasta niin heti tuntuu että on pissahätä!
ja noloja tilanteita tulee kun tuntuu että kamalin pissahätä silloin kun ei pääse vessaan ja sitten pitää sitä alkaa paniikissa etsiä :S

Mulla oli tuommonen ongelma korvien välissä joskus ja jalkojen välissä :D Sitten kun koko ajan käy siellä pissalla niin virtsarakko tottuu lyhyeen tyhjennysväliin, eli jos siellä rakossa on vaikka se pikkutippa pissaa niin jo tuntuu hätä, eli sitä rakkoa täytyy vaan alkaa kouluttaa kotona. Juot lasin tai pari vettä ja kun tuntuu että alkaa pissattaa, pidätät niin kauan kun pystyt, yleensä pissahädän tunne menee ohitse pian, sitten juot vaikka kolmannen lasin vettä jne..

Voisiko sinulla olla diabetes? Lääkärin oan otettava tuo vaiva tosissaan ja alettava miettimään syytä.

Eihän se niin mene että asiakas epäilee virtsistä ja kun sitä ei ole niin lääkärillä ei ole mitään sanomista. ( Tosin täähän on lääkärien taholta tavanomaista. Potilas saa itse miettiä ja sulkea posi vaihtoehtoja. )

Lisään vielä että mullakin on monesti meinannut tulla niitä noloja tilanteita kun vaikka kaupassa iskee se paniikki että APUA PISSATTAA, mutta siinä onkin kyse just siitä että se ongelma on osittain myös siellä korvien välissä, tai oikeastaan se on juuri enemmän siellä korvien välissä. Siinä alkaa helposti välttelemään kauppoja, ostoskeskuksia ja muita julkisia paikkoja koska pelkää että taas tulee se pissahätäpaniikki, siinä vaiheessa alkaa oireet olla jo lähempänä jtn paniikkihäiriötä. Joten älä ainakaan missään nimessä ala välttelemään julkisia paikkoja! Uskon että sullakin on vaan ohimenevä oire, tsemppiä :)

Mulla on ollut nyt muutaman viikon ajan silleen, että on kauhee pissa hätä mut sit mitään ei tuu,voiko mulla olla virtsaputken tulehdus? Tai sit vaa et jos alapää on saanut kylmää:/ mut tosi ärsyttävää on

Mistä mahtaa johtua kun mulla vaihtelevasti hirveän kova pissahätä.

Noin kuukausi sitten alkoi yhtäkkiä hirveä pissähätä, pissaa ei tullut mutta hätä kokoajan, aluksi en voinut edes lähteä vessasta. Menin lääkäriin ja sain antibioottikuurin virtsaputkentulehdukseen. Söin viikon kuurin ja vähän parempi olo tuli.
Silti helposti tuli pissahätä erityisesti jos tiesin etten pääse vessaan niin iski kamala pissahätä. Yleensä sain itseni psyykattua kestämään pissahätää, mutta taas tänään aivan kamala pissahätä ja vessassa sai ravata kokoajan (olin kylässä sukulaisten luona :S)
Kotona on helpompi olla, on pissahätä mutta ei tule paniikkia vessaan pääsemisestä.

Jotenkin vaikuttaa että olisi vain psyykkistä tää mun pissahätä, mutta voiko olla joku muu? Ja mitä neuvoja jos vaan psyykkistä?
Minulla on niin että käyn alakerrassa pissalla tulen ylös niin on taas pissahätä

Yhteistyössä