Meidän tyttö 1,4-v on ollut nyt viikon ilman vaippoja kotona sisällä ollessaan hereillä. Selvää edistystä kuivaksi oppimisessa on tapahtunut. Ensimmäisen viikon aikana vahinkoja sattui paljon, mutta silloin jo huomasin, että tyttö pystyi pidättämään ja keskeyttämään pissaamisen. Muutaman kerran kävi niin, että hänen ilmeestään huomasin, että nyt on pissa tulossa ja vein äkkiä potalle. Pikkuhousut ehtivät hiukan kastua, mutta tyttö lopetti pissaamisen ja jatkoi vasta potalla. Nyt kun on viikko kulunut, tyttö on alkanut sanoa koska on hätä. Tänään on sattunut yksi ainoa vahinko ja sekin oli minun vika, kun en pystynyt häntä potalle auttamaan juuri sillä hetkellä. Neiti kyllä ilmoitti ajoissa että psss.
Kaikkien nykysuositusten mukaan neiti on ihan liian pieni näihin
harjoituksiin, joten miksi siis aloitin näin aikaisin. Ihan siitä syystä, että hän alkoi hiljattain itse ilmaista hätäänsä, vaikka oli vaipat. Tuli eteeni seisomaan ja nyppi vaippaa. Jonkin aikaa kesti ennen kuin oivalsin mistä on kysymys (hajusta päättelin hetken kuluttua

). Hain potan esille siltä varalta, että tätä nyppimistä taas tapahtuu ja siinä vaiheessa neiti alkoi omatoimisesti käydä potalla pissalla vaipat päällä. Sen jälkeen
päätin, että kokeillaan ilman vaippoja. Mulla ei ole aavistustakaan mistä hän tämän nyppimisen keksi. Minusta olisi ollut ihan hölmöä olla vastaamatta hänen viestiinsä ja antaa tehdä tarpeensa vaippaan. Vielä en tiedä missä vaiheessa hän oppii kokonaan päiväkuivaksi, mutta minusta merkit on nyt hyvät. Jatkamme nyt vielä vähän aikaa harjoituksia ja päätämme sitten tuleeko tästä mitään. Meille on tulossa vauva ja olin varautunut siihen, että on kaksi täysin vaipoissa yhtä aikaa, mutta jos esikoinen nyt pääsee niistä, niin hyvä niin. Vauvan myötä voi tulla takapakkia, mutta se on sitten sen ajan murhe. Niin ja pottaan tutustuminen on aloitettu alle vuoden ikäisenä, joten en usko, että siitä ainakaan haittaa on ollut.