Mikä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kipuja paljon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kipuja paljon

Vieras
1. Toissa päivänä oli kamalaa kipua rinnassa ja tuntu ettei se ole lihas kun pyörittelin kättä niin ei sattunut yhtään ja oli ihan suhkot nomi hengittää. Ja meinas mennä taju kankaalta kans. Eilen taas oli kamalan kipee alaselkä. Kipu oli tosi kova. Mikää asento ei ollut hyvä ja oksensin ihan reippaasti. Se vaan tuli vaikkei ollut ihan hirveän kova huono olo, vaikka muutaman kerran aijemmin yökkäsin. Kipu oli vain oikealla puolella ja tänään sit selkä on ollut taas kipea enemmän oikea, mutta myös vähän vasemmalta. Ja nyt on ollu vähä enemmän huono olo. Ja koko ajan kamala vessa hätä ja tekee mieli toisaalta syödä koko ajan, mutat taas toisaalta ei tee mieli syödä mitään. Ei ainakaa makeeta. Ja olen 21 vuotias. Minulla on kylläki astma ja kilpirauhasen vajaatoiminta ja ajoittainen anemia. Ja olemme avopuolisoni kanssa yrittäneet lasta helmikuusta heti kun lopetin minit.

Onko kellää samoja oireita?

Ja sitten 2.

Syksyllä minulla oli paha virtsaputken tulehdus. Pissasin vaan ns. verta ja oli kovat kivut. Ja sain 2 eri antibioitit ja se meni jossain 1-1,5 viikossa ohi, mutta ainaki 2 viikkoo kesti kamalat kivut. Mikää ei tuntunu auttavan. Vessassa piti ravata, mutta pissaaminen sattu tosi paljon. Makaaminen, suihkussa olo tai kävely ei auttanu. Joka päivä piti käydä ensiavussa kylläki turhaan. Kävin myös oma lääkärillä, Pihlajanlinnassa ja jopa jouduin sairaalaan yöllä ambulanssilla meneen. Mutta mitään ei selvinny. Ei kummassakaan ultrassa, ei pissa näytteissä katottii kaikki raskaus mahdollisuudet, tosiaan se virtsis ja se oli ja kaikki virtsakivet ja kaikki, myös tutkittiin suoli. Mitää ei kukaan löytäny 2 viikon aikana kävin 10 eri lääkärillä ja ootin päivystyksessä pahimmillaa 5 tuntia jolloin kivut lähti ja tuli takas. Otin maksimi ja vähän yli särkylääkettä sain lääkärissä jotain kipua helpotavan piikin perseeseen, söin tramalia, mutta paras helpottaja oli Litalgin. Kipua oli enemmän ala mahassa ja ihan alhaalla. En tiedä muista tarkallee missä, mutta tuntu että koko alueeseen sattu ja jostain sisältä, mutta ei mitään löytyny. Tehtiin ainaki 3 gynekologista tutkimusta. Monesti oli koko aikasta kipua, mutta 1-2 kertaa päivässä tuli en pahemmat kivut jolloin mä itkin vaan. jos ne iski kun kävelin niin vajosin maahan ja itkin tuskaa ja pyysin jonku antaa särkylääkettä. Mutat tosiaan lääkäreiden mukaan kipu ei johtunu virtsaputken tulehduksesta.

Onko tostaki jollain samoja oireita? ja saatiinko selvimme mikä on.

Monet ovat näköjään käyneet viestiäsi lukemassa ja ajatelleet varmasti samaa kuin minä, eli nyt kyllä kannattaa varmaan soitella ihan paikkakuntasi terveyskeskukseen/sairaalaan ja kysellä aikaa lääkärille joko puhelinvastaanottoon tai henk. koht. käynnille. Jos on kipuja paljon ja ne häiritsevät elämääsi, niin kyllä niihin joku syy pitää löytyä ja apua harvoin täältä nettikeskusteluista saa. Suosittelen siis asiantuntijan apua.

Mutta taas kun ne ovat menneet ohitse jo. Kaikki tuntuu taas normaalilta, eikä noita syksyn kipua oo tullu takas. Ajattelin vaan kysästä jos jollain on ollu sama tilanne että mitä he ovat saaneet diagnoosiks. Luulis että jollain olis saman tyylistä. Eikä kyllä tunnu että kukaa lääkäri osais auttaa mua..

Yhteistyössä