Mistä alle kouluikäiset oppivat haukkumaan toisen lapsen vaatteita, leluja ja tavaroita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja metsänpeitto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

metsänpeitto

Vieras

Mä en tajua :headwall:

Että sen ikäiset jo hirnuu toiselle, jos ei ole tietyt vaatteet päällä tai jos pyörä ei ole viimeisen päälle oikeanlainen |O :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Onko joku oikeasti niin tyhmä, että opettaa lapsilleen sellaisia arvoja? :(

Tai mitä minä edes kysyn. On ilmeisesti :|

No näkeehän se täälläkin, että palsta on pullollaan toisia arvostelevia ja haukkuvia vanhempia. Ja vaikka tietoisesti ei lapsilleen omia tapojaan opetakaan, niin kyllä lapset havannoi paljon sellaista mitä ei osata varoa.

Mun mielestä sekin on liikaa, että toitotetaan lasten kuullen, et "Minä en meidän Miinalle osta, kun merkkivaatteita, enkä missään nimessä housuja, joissa on resorit ja meillä käytetään vain sellasia ja tällasia vaatteita" jne.
grrr...en mä tajua.... :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Onko joku oikeasti niin tyhmä, että opettaa lapsilleen sellaisia arvoja? :(

Tai mitä minä edes kysyn. On ilmeisesti :|

yllättävän moni ei edes ajattele, mitä lapselleen opettaa omalla suhtautumisellaan. puhutaan, mitä sylki suuhun tuo, ja sitten kerrotaan, kuinka "meidän lapsi on aina tehnyt näin, vaikka ei meillä kotona ole opetettu..."

Tytön koulukaveri ilmoitti että cheerleading on paljon parempi harrastus kun mikään typerä ratsastus.. Tyttäreni tykkää hevosista ja käy talleilla niitä paapomassa. Samainen tyttö ilmoitti että heidän uusi auto on paljon parempi kuin tämän meidän tyttäreni biologisen isän röpisevä auto (pakoputki rikki) ym.
Epäilen kanssa että kotoa...

En tiiä. Mun lähes viisivuotiaani ei tuota osaa.
Mutta ei meillä kotona ihmetelläkään toisten lasten vaatteita.
Tytön "kaveri" on kyllä tullut tytölle sanomaan että sun hame on ihan ruma, sä olet ruma, jne. Se on vaan kateellinen :xmas: , itsellään kun ei ole juuri koskaan mitään uutta, ja hänen kuvaansa ei ole ollut mainoksessa, häntä ei meikattu kuvauksissa yms. Kerrankin tätä kateuskorttia voi käyttää sellaisessa yhteydessä missä oikeasti on kateudesta kyse. Lapsen äiti on sitä sorttia joka ääneen ihmettelee toisten muksujen vaatteita (lähinnä sitä, mitä järkeä on ostaa "kallis" haalari lapselle) yms, eli kotoaan tuo on sen oppinut.

En kyllä myönnä, että arvostelisin tuolla tavalla ketään tai mitään. Meidän lapsi on ainakin oppinut arvostelun tarhakaveriltaan (jolla puolestaan on isompia sisaruksia), joka on ensin haukkunut hänen tavaroitaan ja vaatteitaan.

Oppivat vanhemmiltaan, muilta aikusilta, kavereilta. Mun 4,5v pojalle sanottiin vasta päiväkodissa, että sulla on tyttöjen pusero. Kyseiselle sanojalle oli kuulemma vanhemmat sanonu, että punanen on tyttöjen väri. Pusero on ihan tavallinen tummansini-punaraitanen.

No mistä reilusti alle kouluikäiset oppivat haukkumaan läskiksi toisia ihmisiä? Koin tämän taas, kun vein lapseni eka kerran tarhaan niin johan ne pennut iältään siis 3-5v haukkuivat minua läskiksi!!!

Hain tässä taannoin lastani tarhasta ja siellä eteisessä odotellessa salakuuntelin mitä lapsen syönnin aikana toisillee puhuvat niin siellähän ne pikku kullannuput leveilivät mitä kenenkin perheellä on ja kenellä on mitä eniten. Esim. autoja tuntui usealla perheelle olevan se 2 tai 3 ja se joka sanoi et on vaan yksi niin sille naurettiin. Ja sama lemmikeissä, se oli taas paras jonka perheellä on eniten eläimiä ja kaikkein paras oli se tyttö joka sanoi et heilläpä on poni eikä varmasti teillä kellään muulla.

Aika ikävää vertailua ja kilpailua 4-5 v lapsien suusta....

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Tämäkin asia on niitä, joita olen pohtinut. Koska vanhemmat kasvavat aikuisiksi?

Jotenkin tuntuu että vanhemmat nuortuvat vuosi vuodelta ei niinkään iältään vaan käytökseltään... teini/pissiys valtaa maailmaa :(