Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Missä on terve itsetunto ihmisiltä? Kadonnut...
Jos viihtyy omissa nahoissaan, ei tarvitse muitten juttuihin käydä arvostelemaan.
No niinpä :|
Ja sekin on kummallista, että ei suinkaan kaikki ne, joilla on huono itsetunto, ole haukkumassa muita.
Mulla vaan paloi taas hermo tänään :ashamed: Kyseinen lapsi on muutenkin harrastanut tälläistä, meillä synttäreillä ollessa nauroi kovaan ääneen sitä miksi lapsella ei ole omaa huonetta ja sitä, että miksi hänellä on apupyörät vielä pyörässä. Meidän muksu sanoi, että ei ole omaa huonetta siksi etten ole halunnut (se on ihan totta, ei halua omaa huoneeseen vaikka sellainen on, emmekä ole halunneet sinne pakottaa menemään) ja sanoi, että siksi on apparit kun ei omasta mielestään osaa vielä tarpeeksi hyvin polkea. Suhtautui tosi hienosti, vähän sillä asenteella että ihme tyyppi toi, mitä se nauraa itsestäänselvyyksiä. (Sama lapsi opettanut haukkumaan homoiksi ihmisiä, selitin mitä homo tarkoittaa, niin meidän muksulla taas sama ihmetys että mitä se toinen oikein säätää ihan ihmeellisillä asioilla, että mitä järkeä on käyttää homoa haukkumasanana)
Kulkivat aamulla meidän pihan ohi, olivat menossa metsäretkelle eskarista. Nyt siellä tämä sama lapsi heti irvaili tuota lapsen pyörää taas. Siinä ei ole enää apupyöriä siis, mutta pyörä on ehkä hieman pieni lapselle koska ajattelimme ostaa uuden vasta keväällä kun lumet sulavat taas pyöräilykeleiksi. Kamalaa nähdä, miten toisen hymyilevät kasvot menivät niin vakaviksi, kun selvästi sattui kun toinen taas naljaili :headwall:
Me ollaan miehen kanssa kumpikin sellaisia, että me ei oikein välitetä sellaisesta kilpavarustelusta. Ei ole mitään periaatteellista syytä olla tiettyjä merkkejä vastaan, mutta tälläinen merkkivaateajattelu vaan ei jotenkin istu kummallekaan meistä. Sama koskee kaikkea, me ajatellaan itse ja toivotaan että myös meidän lapset ajattelee, että tavaroita ei tarvi heittää pois siksi että ne on vanhoja, vaan että kierrätettäisiin ja käytettäisiin.
Ja nyt voi perse sanon minä, jos mä joudun jo nyt alkaa kilpavarustelemaan lapsiani, ettei niitä kiusata |O :headwall: Ei siihen kuole, tiedän itse, mutta kyllä mä muistan miten pahalta se tuntui kun jotkut lapset nauroi sun vanhalle fillarille tai vääränlaisille vaatteille :|