nyt kyllä ärsyttää tarha ja todella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Näillä säillä ainakin kurahanskoja on hyvä olla kahdet. Vaikka lapset pukisi kaikkiin kuratamineisiin niin vähintäänkin hanskat on ihan märät, kurahanskat myös. Tosi märät hanskat eivät ehdi kuivua edes kuivauskaapissa iltapäivä ulkoiluun mennessä. Eikä reimatecit jne vastaavat pidä tällä säällä ollenkaan, niiden aika on vasta lammikoiden lähdettyä. Eräskin äiti tänään ihmetteli, kun tuli poikaansa hakemaan, että "miksikö sillä on pk.n kurahanskat? Just eilenhän me käytiin ne reimatecit ostamassa." No, litimärkänähän ne vielä olivat kuivauskaapissa, kun iltapäivällä oli ulos lähdettävä...

Kauhea vaahtoaminen kuriksista ja goretekseistä. Ennen mammat käyttivät senkin ajan lapsillensa käytöstapojen opettamiseen. Opetettiin että suu kiinni ja toisille puheenvuoro. Nykyään vaahdotaan vaan suu vaahdossa minä minä minä ja minun kersa.

onko sulle ok että lapsi ulkoilee läpimärissä kengissä (siis sukkahousuja myöten märkinä ja jalat kylminä) tunnin? kun ei pueta asianmukaisia varusteita :O
tai että on lapasissa kelissä jossa kunnon talvirukkaset on tarpeen, vain siksi että joku toinen ryhmäläinen on saanut lapsesi hanskat :O
tai että toimitat kuravaatteet tarhaan ja sitten ne vaan häviää ja joudut ostaman uudet tilalle jne

nyt kuitenkin on kyse siitä että lapsella ei ole ollut kumisaappaita jalassa aamulla, vaatteet ja kengät on kastunut ja ne on laitettu kuivuriin, iltapäivästä lapselle on laitettu jälleen ne samat talvikengät jalkaan jotka kyllä on olleet sisältä aivan varmasti vielä märät. ja kun sitten olen lähdössä kantamaan lasta autoon niin sieltä kyllä tarjotaan päikyn omia kumppareita lainaan.. mutta eivät sitten lapselle niitä ole jalkaan saanut ulkoilua varten..

Näillä säillä ainakin kurahanskoja on hyvä olla kahdet. Vaikka lapset pukisi kaikkiin kuratamineisiin niin vähintäänkin hanskat on ihan märät, kurahanskat myös. Tosi märät hanskat eivät ehdi kuivua edes kuivauskaapissa iltapäivä ulkoiluun mennessä. Eikä reimatecit jne vastaavat pidä tällä säällä ollenkaan, niiden aika on vasta lammikoiden lähdettyä. Eräskin äiti tänään ihmetteli, kun tuli poikaansa hakemaan, että "miksikö sillä on pk.n kurahanskat? Just eilenhän me käytiin ne reimatecit ostamassa." No, litimärkänähän ne vielä olivat kuivauskaapissa, kun iltapäivällä oli ulos lähdettävä...

kahet kurahanskat ja näillä keleillä turhat reimatecit?!
mun kokemus on, että reimatecit on nyt just oikein loistavat olleet. ja yksillä EHJILLÄ (vuorettomilla)kurahanskoilla on pärjäilty aina päikkärissä(kin).

Taas oli sitten tarhassa ollut välipalana lihapiirakka. Olen asiasta usein huomauttanut ja pari viikkoa sitten kokinkin kanssa keskustellut, että lihapiirakka on yksi epäterveellisimmistä ruuista Suomessa. Yhdessä sovimme, että jatkossa se korvataan jollain terveellisemmällä. No viime viikolla oli sitten taas ollut ja tänään. Mä alan varmaan kohta itkemään, kun olen niin loppu huomauttamaan asiasta. Paikan kokki, joka niitä lihapiirakkoja leipoo, on erittäin ylipainoinen ja varmaan yrittää lapsista tehdä samanlaiset :(

kahet kurahanskat ja näillä keleillä turhat reimatecit?!
mun kokemus on, että reimatecit on nyt just oikein loistavat olleet. ja yksillä EHJILLÄ (vuorettomilla)kurahanskoilla on pärjäilty aina päikkärissä(kin).

No ainakin mun päiväkodissa on todella märkää, piha täynnä lammikoita. Reimatecit on hetkessä märät, ei ne ole lammikkoleikkeihin tarkoitettu. Suosin itsekin lapsillani reimateciä, mutta en todellakaan vielä. Vesilammikoissa leikitään kuravetimissä ja reimatecit taas pitää kostealla. Tänäänkin jokaiselle hoitolapselle, jolla oli aamu ulkoilussa tecit, sai etsiä iltapäiväksi pk.n kurahanskat, sillä tecit oli litimärkinä.

Niin. kyllähän se elämä menee pilalle, jos lapsen jalat pääsevät kastumaan tai sukat. tai jos joskus palelee. voi kauheaa. elämä pilalla!

Huh, miten vakavasti jotkut ottavat pukemisen ja vaatteet! Minä olen iloinen, jos lapsi viihtyy ja saa kunnolllista ruokaa!

No sitä suuremmalla syyllä, kunnollinen ruoka on kaukana päiväkodista. Hieno juttu toki, että siellä ylipäätään tarjotaan lapsille ruoka mutta kauhistelin jo lapsettomana harjoittelijana sitä, kun eräänä päivänä lapsille tuli välipalaksi suklaavanukkaat ja limpparia. Siis ei mitään muuta, eikä ollut lähelläkään mikään juhlapäivä. Sillä sitten pärjäillään kivasti iltapäivään asti, että vanhemmat hakee..

No ainakin mun päiväkodissa on todella märkää, piha täynnä lammikoita. Reimatecit on hetkessä märät, ei ne ole lammikkoleikkeihin tarkoitettu. Suosin itsekin lapsillani reimateciä, mutta en todellakaan vielä. Vesilammikoissa leikitään kuravetimissä ja reimatecit taas pitää kostealla. Tänäänkin jokaiselle hoitolapselle, jolla oli aamu ulkoilussa tecit, sai etsiä iltapäiväksi pk.n kurahanskat, sillä tecit oli litimärkinä.

okei.ihme juttu sitten :) .minun lapsilla on kyllä ollu kädet ihan kuivat ja hanskat sisältä kuivat,vaikka leikkivätkin ( tai no toinen lähinnä enää ) vesilätäköissä jne. ihan sitä varten ostelenkin, että ei tsarttis kurahanskojen kans pelailla liikoja.

Reimatecin hanskat pitävät vettä paremmin kuin kurarukkaset ja kestävät paremmin. Kurarukkasista hajoavat saumat, kun kuivatellaan kaapissa ja pahimmassa tapauksessa vielä aikuinen runnoo hanskan nurinpäin.

[QUOTE="vieras";23567997]Onneksi minun poika on perhepäivähoitajalla, pysyy ainakin vaatteet tallessa..[/QUOTE]

Peesi tälle! sen verran paljon olen pk-elämää seurannut, että päiväkotiin en lastani vie. Eihän se hoitajien vika välttämättä ole, hlökuntaa on aivan liian vähän!

pakko sivuta aihetta vähän, sorry :D

mutta oman työni kautta en osaa sanoa kumpi on ärsyttävämpää, se, että lapsella ei oo mitään mukana vai se, että sitä vaatetta ja tavaraa ja kampetta on kassikaupalla...
meilläkin yhdet sisarukset hoidossa joilla oli tänään kummallakin 2 haalarit, eli yhteensä 4 haalarit, iso reppu täynnä vaihtovaatteita ja toinen kassi täynnä villasukkia, tumppuja, pipoja.... :D

loppuu tila kesken.... toki on oikeesti inhottavampaa jos lapsella ei oo mitään mukana, kiva sit aina rääpiä päikyn varakamoista vaatekertoja kasaan :(

mutta hiukan alkuperästä kommentoidakseni.. mulla myös pk-ikäinen lapsi ja kerran tein vastaavan aloituksen lapsen edellisen päikyn toiminnasta ja huvittaa kun sillon minä sain paskaa niskaani vaikka oikeasti käsi sydämellä "vika" oli päikyn puolessa..... mä olin huono äiti, en huolehtinu mistään, mun sanomisiin takerruttiin ja niitä väänneltiin ja käänneltiin ja huhhuh. mielenkiintonen paikka tää palsta :D

tsemppiä ap, sanot suoraan asioista (niinkun varmasti teetkin), toivottavasti hommat alkaa sujumaan! mukavaa kevään jatkoa! :)

Suurinosa hanskoistakin saa kuivattaa kuivauskaapissa jos lämpötila ei ole korkea..ja ainakin meillä kuivauskaapit laulaa koko iltapäivän!viimeiset kuivat hanskat otetaan kaapista silloin kun lähetään iltapäivällä ulos! se on vain tekisyy,ettei mahdu kaappiin..hei haloo,niitä kaappeja pitää käydä välillä sekoittamassa ja laittaa heti seuraavat kuivuun ku edelliset tulee ulos kaapista!!! :) kyllä varahanskat on hyvä olla,saa vaihtaa tarvittaessa.

Yhteistyössä