nyt kyllä ärsyttää tarha ja todella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
voiko tuossa enää tehdä muutako että huolehtii ite että siellä pk:ssa ei oo mitään keliin sopimattomia varusteita. jos aamulla viedessä piha näyttää siltä että kumpparit tarvii niin ottaa lapsen talvikengät vaikka autoon mukaan etteivät joudu ulkoilun ajaksi jalkaan. tietty ne voi silti pukea jonku toisen lapsen kengät sille..

Tarkistitko sinä lapsesi viedessäsi että onko ne kuravaatteet ja kumpparit lapsen lokerossa (tai muussa niille määrätyssä paikassa)? ihan aiheellista hoitajien olettaa ettei lapsella ole niitä mukana jos ne ei ole lokerossa, eikä niitä muutenkaan ole aikaa siinä vaiheessa alkaa etsimään, josko ne vaikka olisikin mutta väärässä paikassa. Inhottavaahan tuo on ja suututtaisi minuakin, mutta kyllä se on itse varmistettava että lapsella on ne tarvittavat kamat ja jos on varma että ne on päiväkodissa mutta ei näy lokerossa, niin sitten sanotaan hoitajalle, että hei mihinkäs ne on kdonneet, jotta tajuavat etsiä ennen ulos lähtöä.

[QUOTE="lastenhoitaja";23568154]Mä en ole mikään täti.

Totta mooses ne laitetaan mutta eihän se takaa etteikö ne voisi kastua sisältä saakka. Itseasiassa joillain ne kastuu ihan läpi vaikka kuinka olisi kurahanskat eikä falskaa mistään. Kurahanskojen vesipito ei kestä ikuisuuksia kun niitä pestään ja kuivatellaan kuivauskaapissa. Ja ne vuorelliset on jostain syystä hyvin usein märät sisältä, ja ne ei ihan helpolla kuivu..[/QUOTE]

No sitten sä oot setä. Tarhansetä.

Meillä on ehjät kurahanskat jotka ei falskaa, eikä oo vuortakaan. Lisäksi on vielä vedenpitävää välikausirukkasta, eli ei ole tarvetta useammille hanskapareille päiväkodissa.

nooh, eipä meillä ole ongelmaa ollut tämän asian kanssa, eikä muuten vaatteet kadonnut aiemmassa ryhmässä.
varavaatteita sillä on aina siellä, koska lapsi on yötä ja pitää olla vaihtovaatetta, tosin paljonpa ne auttaa jos ne häviää mystisesti jollekkin muulle.. hassua on myös että meiltä on hävinnyt myös 3 kypärämyssyä, takas eivät ole tulleet, ja vain kerran on ollut väärän lapsen kypärämyssy pojan lokerossa, sen palautin heti jo tarhassa oikeaan lokeroon ja ostin lapselle uuden..
myös kuravaatteet on kertaalleen vain hävinnyt, ja siitä sain tiedon sitten hyvin paljon myöhemmin kun joku huomas sanoa että by the way, lapsellasi ei edelleenkään ole kuriksia :O
(ja aivan varmasti olin ne sinne toimittanut) lapsella on myös usein päällä tarhan varavaatteita kun ei kuulemma ole löytynyt pojan omia varavaatteita.. sitten ne on viikon päästä ilmestynyt pojan lokeroon takas..

No eipä ne auta silloin ei mutta totesin vaan että ei yksi varavaatekerros ole yhtään pahasta. Joillekkin käsittämättömän vaikeaa kyllä tuoda....

Onko poika aina samassa ryhmässä ja samassa tiloissa, vaihtuuko lapset useasti...tms? outoa että noin paljon häviää... Normiryhmässä meillä silloin tällöin jotain katoaa ja yleensä palautuu. Tuo ei ole enään normaalia.

Ymmärrän, että ärsyttää....ärsyttäisi minuakin!

Meille on vissiin vain kerran käynyt jotain tuollaista. Tyttö oli 3 v ja juuri päiväkodin aloittanut, parin kolmen kuukauden ajan sijaisena oli ärrrrrsyttävä lto. Lto tuli mua portille naama nyrpeänä vastaan ja totesi sangen veemäisellä äänellä että "ei nyt sitten voi mitään että tyttö on ihan kurainen ja märkä, kun ette oo hänelle kuravaatteita tuoneet, ei me ihan turhaan niitä pyydetä, me katsos oikeasti ulkoillaan säällä kuin säällä, ei me voida koko talvea sisälläkään olla sen takia ettei kaikkien vanhemmat oo tuoneet kuravaatteita...." jne. Katsoin häntä hetken aikaa täysin hiljaa. Sitten kävelin sisään päiväkotiin, eteisen naulakolle jossa kuravaatteita säilytetään. Menin tyttöni naulakon eteen, otin siitä naulasta selkeästi nimikoidut kurikset, tulin takaisin ulos, lykkäsin ne mitään sanomatta lto:n käteen ja lähdin kotia kohti litimärän lapseni kanssa.

Vihasin sitä lto:ta muutenkin. Aina urputtamassa. Juuri 3 v täyttänyt lapsi, vasta pk:n aloittanut, ryhmänsä pienin...ei koskaan itkenyt hoitoon mennessään tai hoitopäivän aikanakaan, söi itse, oli täysin omatoiminen vessakäyntien suhteen (ja täysin kuiva myös), puki itse, ei töninyt, ei lyönyt, ei puhunut rumia, jne. Mutta AINA kun kysyin, että miten päivä on mennyt, niin alkoi lto:n naaman vääntely ja huokailu: no ei kamalan hyvin...ja sitten totesi esim. että 'hän pyysi lisää maitoa muttei jaksanutkaan juoda ihan kaikkea'. Siis OMG, kamalaa, ihan hirveetä :headwall:

Jos kaikki eivät ole totaalisen ihastuneita sinun kersoihin, niin vihaat noita ja yrität manipuloida toisetkin vihaamaan, olet kertonut, että sait tuon hoitajan lähtemään talosta.Ihan tavallinen kakarasi on, ei mikään tähti.

Ymmärrän hyvin, minuakin ärsyttäisi! Olen myös päiväkodissa töissä ja ymmärrän vaatepuolta siltäkin suunnalta. Meidän päiväkodissa on 70 lasta ja yksi iso kuivaushuone, kuten myös yksi eteinen. Läheskään kaikilla lapsilla ei ole nimikoituja vaatteita, vaikka siitä jatkuvasti sanommekin. Vanhemmat myös jättävät iltapäivisin kuravaatteita kuivumaan mitä ihmeellisimpiin paikkoihin eikä lapsen nimellä varattuun kohtaan. Tälläisenä kura-aikana saisi olla yksi ihminen enemmän henkilökuntaa, joka purkaisi aina aamuisin kuivaushuoneesta vaatteet lasten naulakoihin ja ennen iltapäivä ulkoilua myöskin. Mutta kun sitä ylimääräistä ei ole, päinvastoin tälläkin hetkellä vaki henkilökuntaa oksutaudissa ties kuinka. Yritäpä siinä sitten edes jotenkin saada lapsille kutakuinkin oikeat vaatteet päälle, huoh!
Toisaalta olen ollut töissä myös hyvin suunnitellussa ja uudemmassa päiväkodissa. Siellä joka ryhmällä oli omat eteistilat ja kuivauskaapit, näin ollen vaatteet eivät päässeet eksymään omaa ryhmää kauemmas ja löysivät muutenkin aina oikealle omistajalle.
Ymmärrän ap sinua todellakin, sillä itsellänikin on pk ikäisiä lapsia ja olen tarkka heidän vaatteistaan. Mutta toisaalta ymmärrän pk henkilökuntaakin....

Meillä on taas useamman kerran ollu kurahousut hukassa. En voi käsittää miten se onnistuu: toki monellakin on samanlaiset, mutta ostin tarkoituksella vaaleat että tussi näkyy ja nimikoin ne SELKEÄSTI SEKÄ SISÄ- ETTÄ ULKOPUOLELTA ja vieläpä etu- ja takaosastaan. Ja silti ne on hukassa välillä! Yleensä löytyvät sieltä kuivauskaapista...

Muuten on vaatteet pysyny hyvin tallessa *koputan puuta*, kerran oli kengät vaihtuneet ihan samanlaisiin.

meillä hävis kurarukkaset ja kun alettiin ettimään niitä ne löyty hoitopaikan varavaatekorista ja tytön nimen päälle oli kirjotettu hoitopaikan nimi. Ei vissiin ollu kirjottaja huomannu että oli nimetyt rukkaset.
Meillä oli kans kerran menny kengät sekasin, en ois varmaan muuten huomannu mutta oli erilaiset pohjalliset

Siis tuo lto kuulostaa aivan meidän lapsen tarhan tädiltä naaman vääntelyineen ja huokailuineen... mahtaakohan olla sama tyyppi, vai onko näitä vain olemassa useampia samanlaisia. huh.

Ymmärrän, että ärsyttää....ärsyttäisi minuakin!

Meille on vissiin vain kerran käynyt jotain tuollaista. Tyttö oli 3 v ja juuri päiväkodin aloittanut, parin kolmen kuukauden ajan sijaisena oli ärrrrrsyttävä lto. Lto tuli mua portille naama nyrpeänä vastaan ja totesi sangen veemäisellä äänellä että "ei nyt sitten voi mitään että tyttö on ihan kurainen ja märkä, kun ette oo hänelle kuravaatteita tuoneet, ei me ihan turhaan niitä pyydetä, me katsos oikeasti ulkoillaan säällä kuin säällä, ei me voida koko talvea sisälläkään olla sen takia ettei kaikkien vanhemmat oo tuoneet kuravaatteita...." jne. Katsoin häntä hetken aikaa täysin hiljaa. Sitten kävelin sisään päiväkotiin, eteisen naulakolle jossa kuravaatteita säilytetään. Menin tyttöni naulakon eteen, otin siitä naulasta selkeästi nimikoidut kurikset, tulin takaisin ulos, lykkäsin ne mitään sanomatta lto:n käteen ja lähdin kotia kohti litimärän lapseni kanssa.

Vihasin sitä lto:ta muutenkin. Aina urputtamassa. Juuri 3 v täyttänyt lapsi, vasta pk:n aloittanut, ryhmänsä pienin...ei koskaan itkenyt hoitoon mennessään tai hoitopäivän aikanakaan, söi itse, oli täysin omatoiminen vessakäyntien suhteen (ja täysin kuiva myös), puki itse, ei töninyt, ei lyönyt, ei puhunut rumia, jne. Mutta AINA kun kysyin, että miten päivä on mennyt, niin alkoi lto:n naaman vääntely ja huokailu: no ei kamalan hyvin...ja sitten totesi esim. että 'hän pyysi lisää maitoa muttei jaksanutkaan juoda ihan kaikkea'. Siis OMG, kamalaa, ihan hirveetä :headwall:

[QUOTE="vieras";23568185]Tarkistitko sinä lapsesi viedessäsi että onko ne kuravaatteet ja kumpparit lapsen lokerossa (tai muussa niille määrätyssä paikassa)? ihan aiheellista hoitajien olettaa ettei lapsella ole niitä mukana jos ne ei ole lokerossa, eikä niitä muutenkaan ole aikaa siinä vaiheessa alkaa etsimään, josko ne vaikka olisikin mutta väärässä paikassa. Inhottavaahan tuo on ja suututtaisi minuakin, mutta kyllä se on itse varmistettava että lapsella on ne tarvittavat kamat ja jos on varma että ne on päiväkodissa mutta ei näy lokerossa, niin sitten sanotaan hoitajalle, että hei mihinkäs ne on kdonneet, jotta tajuavat etsiä ennen ulos lähtöä.[/QUOTE]

kyllä niiden pitäis pysyä omissa lokeroissa jos lapsi ei siellä ole, jos lapsella on kumisaappaille oma nimikoitu kohta hyllyssä ja niitä ei siinä ole ja ne on sinne toimitettu niin kyllähän niiden hoitajien pitää huolehtia sitten että laitetaan edes ne tarhan varakumpparit jalkaan kun niitä siellä on ja sitten etsivät ne lapsen omat.
(ja kyllä, viimeksi kun lapsen sieltä hain niin kumpparit oli omalla paikallaan, isä toimitti lapsen tarhaan ja se ei kyllä tiedä millaset kumpparit lapsella kulloinkin tarhassa on)

Jos kaikki eivät ole totaalisen ihastuneita sinun kersoihin, niin vihaat noita ja yrität manipuloida toisetkin vihaamaan, olet kertonut, että sait tuon hoitajan lähtemään talosta.Ihan tavallinen kakarasi on, ei mikään tähti.

No lol. Minä en tee työsopimuksia päiväkodissa, enkä näinollen voi vaikuttaa siihen milloin kenenkin sijaisuus päättyy...

Lapseni ovat ihan tavallisia, juu, onneksi kaikki muut työntekijät ovat osanneet antaa hyvää palautetta kun on aihetta, ja kielteistä jos sellaiselle on ollut tarvetta.

Olen kuullut, että palaute kyseisestä lto:n sijaisesta oli ollut murskaavaa niin vanhempien kuin muunkin henkilökunnan taholta.

Voi kuule on olemassa varmasti myös semmosia lto:ia joita ei oma työ enää kiinnosta pätkääkään ja purkavat sen sitten lapsiin ja vanhempiin, ikinä ei ole mikään hyvin.. Ja aina ne kemiat ei vaan mee yksiin tarhantäti vs. lapsi ja vanhemmat. Meilläkin yksi täti jolta aina saa nihkeää palautetta vaikka muiden mielestä päivä olis mennyt tosi hyvin.

[QUOTE="huh";23568211]Siis tuo lto kuulostaa aivan meidän lapsen tarhan tädiltä naaman vääntelyineen ja huokailuineen... mahtaakohan olla sama tyyppi, vai onko näitä vain olemassa useampia samanlaisia. huh.[/QUOTE]

S:llä alkaa nimi....onko sama? :D

No sitten sä oot setä. Tarhansetä.

Meillä on ehjät kurahanskat jotka ei falskaa, eikä oo vuortakaan. Lisäksi on vielä vedenpitävää välikausirukkasta, eli ei ole tarvetta useammille hanskapareille päiväkodissa.

En ole en.

No sä kuulut varmaan myös niihin joilla on niin maar erinomaiset saappaat ja kengätkin ettei sukatkaan VAAN VOI kastua joteka varasukkia ei missään tapauksessa voi päiväkotiin tuoda. Mites vaan, mutta loppupeleissä se on sun lapses joka kärsii jos joutuu olemaan märissä kamppeissa koska varakamppeita ei ole.

Tämäkin juttu varmisti sitä, että ryhdyn pphksi, jotta omat lapseni eivät joudu kärsimään pkn kurjista tapahtumista! Ja luonnollisestikin meiltä ne toiset hoitolapset saavat varmasti erinomaista kohtelua.

Hoitajatkin ovat vaan ihmisiä ja ihan tosi, voin tunnustaa että kun nuorena tyttönä olin pkssa työharjoittelussa, mulla ei ollut harmainta aavistustakaan siitä, minkä verran ja mitä lapsille pitäisi pukea. Kyllä olen äitinä pukemisasian vasta oppinut, en osannut sitä vielä valmistuttuanikaan :D Eli en yhtään ihmettele, että tuollaisia mokia sattuu kun joukossa on usein kokemattomia opiskelijoitakin - eivät tietenkään tahallaan tee virheitä, mutta tietämättömyyttään. En halua kuitenkaan, että omat lapseni ikinä tulevat niistä virheistä kärsimään..

[QUOTE="lastenhoitaja";23568247]En ole en.

No sä kuulut varmaan myös niihin joilla on niin maar erinomaiset saappaat ja kengätkin ettei sukatkaan VAAN VOI kastua joteka varasukkia ei missään tapauksessa voi päiväkotiin tuoda. Mites vaan, mutta loppupeleissä se on sun lapses joka kärsii jos joutuu olemaan märissä kamppeissa koska varakamppeita ei ole.[/QUOTE]

Kyllä siellä varasukat on. Yhdet. Ja varakalsareita yhdet. Vara-aluspaita, varahousut ja varapaita. Eli sisävaatesetti, 1 kpl.

Kenkiä on vain yhdet, haalariakin (tai takki+housut- asua) vain yksi, yhdet hanskat, yksi kauluri/huivi ja yksi pipo. Lisäksi on ne kumpparit, kurikset, sadetakki ja kurahanskat.

Plus vielä vino pino pk:n omia vaihtokamppeita, siltä varalta että omasta repusta/lokerosta ei löytyisi vaihtovaatetta. Aina on löytynyt. Eli nou hätä, mun pojalla on kyllä asiat hyvin. Ei kärsi lapsi, eikä aikuisetkaan.

Kyllä siellä varasukat on. Yhdet. Ja varakalsareita yhdet. Vara-aluspaita, varahousut ja varapaita. Eli sisävaatesetti, 1 kpl.

Kenkiä on vain yhdet, haalariakin (tai takki+housut- asua) vain yksi, yhdet hanskat, yksi kauluri/huivi ja yksi pipo. Lisäksi on ne kumpparit, kurikset, sadetakki ja kurahanskat.

Plus vielä vino pino pk:n omia vaihtokamppeita, siltä varalta että omasta repusta/lokerosta ei löytyisi vaihtovaatetta. Aina on löytynyt. Eli nou hätä, mun pojalla on kyllä asiat hyvin. Ei kärsi lapsi, eikä aikuisetkaan.

No jos päiväkodissa on kaapillinen varavaatteita kaikessa koossa x 10 niin mikäs siinä. Kaikissa nyt vaan ei ole, tyhjästä on paha nyhjästä ja siksi sanoinkin yleisesti että hyvä niitä hanskojakin on olla enemmän kuin yhdet. Hanskat on kumminkin ne yleisimmät vaihtoa vaativat-

[QUOTE="Lähihoitaja";23568282]Tämäkin juttu varmisti sitä, että ryhdyn pphksi, jotta omat lapseni eivät joudu kärsimään pkn kurjista tapahtumista! Ja luonnollisestikin meiltä ne toiset hoitolapset saavat varmasti erinomaista kohtelua.

Hoitajatkin ovat vaan ihmisiä ja ihan tosi, voin tunnustaa että kun nuorena tyttönä olin pkssa työharjoittelussa, mulla ei ollut harmainta aavistustakaan siitä, minkä verran ja mitä lapsille pitäisi pukea. Kyllä olen äitinä pukemisasian vasta oppinut, en osannut sitä vielä valmistuttuanikaan :D Eli en yhtään ihmettele, että tuollaisia mokia sattuu kun joukossa on usein kokemattomia opiskelijoitakin - eivät tietenkään tahallaan tee virheitä, mutta tietämättömyyttään. En halua kuitenkaan, että omat lapseni ikinä tulevat niistä virheistä kärsimään..[/QUOTE]

Niin. kyllähän se elämä menee pilalle, jos lapsen jalat pääsevät kastumaan tai sukat. tai jos joskus palelee. voi kauheaa. elämä pilalla!

Huh, miten vakavasti jotkut ottavat pukemisen ja vaatteet! Minä olen iloinen, jos lapsi viihtyy ja saa kunnolllista ruokaa!

Niin. kyllähän se elämä menee pilalle, jos lapsen jalat pääsevät kastumaan tai sukat. tai jos joskus palelee. voi kauheaa. elämä pilalla!

Huh, miten vakavasti jotkut ottavat pukemisen ja vaatteet! Minä olen iloinen, jos lapsi viihtyy ja saa kunnolllista ruokaa!

mä ymmärrän että joskus sattuu vahinkoja,mutta odotan et pääsääntösesti lapseni vaatteista pidetään huolta ja pidetään asianmukaset vaatteet esim just ulkoillessa.

Kauhea vaahtoaminen kuriksista ja goretekseistä. Ennen mammat käyttivät senkin ajan lapsillensa käytöstapojen opettamiseen. Opetettiin että suu kiinni ja toisille puheenvuoro. Nykyään vaahdotaan vaan suu vaahdossa minä minä minä ja minun kersa.

Meillä on kaikkea 2 kpl ... Ihan aluhanskoista kuravehkeisiin =) Meillä tuli kotiin päikystä lappu missä pyydettiin tuomaan hanskoja/ tumppuja ja rukkasia myös varalle... Olen myös noudattanut sitä toivetta.

Alkuperäinen kirjoittaja päikky äiti;23568196:
Ymmärrän hyvin, minuakin ärsyttäisi! Olen myös päiväkodissa töissä ja ymmärrän vaatepuolta siltäkin suunnalta. Meidän päiväkodissa on 70 lasta ja yksi iso kuivaushuone, kuten myös yksi eteinen. Läheskään kaikilla lapsilla ei ole nimikoituja vaatteita, vaikka siitä jatkuvasti sanommekin. Vanhemmat myös jättävät iltapäivisin kuravaatteita kuivumaan mitä ihmeellisimpiin paikkoihin eikä lapsen nimellä varattuun kohtaan. Tälläisenä kura-aikana saisi olla yksi ihminen enemmän henkilökuntaa, joka purkaisi aina aamuisin kuivaushuoneesta vaatteet lasten naulakoihin ja ennen iltapäivä ulkoilua myöskin. Mutta kun sitä ylimääräistä ei ole, päinvastoin tälläkin hetkellä vaki henkilökuntaa oksutaudissa ties kuinka. Yritäpä siinä sitten edes jotenkin saada lapsille kutakuinkin oikeat vaatteet päälle, huoh!
Toisaalta olen ollut töissä myös hyvin suunnitellussa ja uudemmassa päiväkodissa. Siellä joka ryhmällä oli omat eteistilat ja kuivauskaapit, näin ollen vaatteet eivät päässeet eksymään omaa ryhmää kauemmas ja löysivät muutenkin aina oikealle omistajalle.
Ymmärrän ap sinua todellakin, sillä itsellänikin on pk ikäisiä lapsia ja olen tarkka heidän vaatteistaan. Mutta toisaalta ymmärrän pk henkilökuntaakin....

meillä on onneksi jokaisella ryhmällä omat eteinen, omat kuivauskaapit jne :)
poika on ryhmässä missä viikonloppu ja yöhoito järjestetään eli siellä vaihtuu lapset jatkuvasti (siis tulevat omista ryhmistään yöksi/viikonlopuksi sinne tavaroineen ja sitten palaavat aamulla/maanataina omaan ryhmäänsä) mutta siltikin kun kerran lapsella on oma lokero, omat paikat tavaroileen niin ne vois pysyä niissä omissa paikoissaan vaikka muita lapsia siellä olisikin.

ja mä kyllä yritän ymmärtää koko tilannetta, mutta tän päivänen vaan nyt keitti yli : /

meillä on aina päiväkodissa mukana kolmet hanskat, kolmet sukat ja parit housut ja paidat varavaateloksussa, koskaan ei ole kadonnut mitään tavaroita.
lisäksi on päiväkodissa kurikset ja saappaat ja kotoa sit löytyy samat vermeet.

Yhteistyössä