Mä en ole kristitty, mutta monet kerrat ( yli 10 kertaa ) Raamatun olen lukenut kannesta kanteen. Ja jos siihen kirjaan olisi uskominen, uskoisin myös siihen, että Jehovan todistajat olisivat oikeassa.Alkuperäinen kirjoittaja jaa:riippuu... mut en jehovissa, kuuluin niihin ite ja en ikimaailmassa anna mun alaikäisten lasteni mennä siihen mukaan.
Eikä Jehovan todistajat koskaan puhu jehovista. Se jos joku kertoo sen ettei tämä henkilö ole heihin kuulunut. Se kun puhuu jehovista on sama kun jos olisi uskonlahko nimeltään Jumalaan uskovat ja puhuttais että nämä on niitä jumalia. Jehova=jumala(n nimi) Jehovan todistajien mukaan.Alkuperäinen kirjoittaja hah:valehtelija. Jos olisit Jehovan todistaja, tietäisit et se kirjoitetaan isolla.Alkuperäinen kirjoittaja jaa:riippuu... mut en jehovissa, kuuluin niihin ite ja en ikimaailmassa anna mun alaikäisten lasteni mennä siihen mukaan.
Tekstit lainattu wikipediasta:Alkuperäinen kirjoittaja maikki:jehovat nimenomaan ovat kristittyjä,heillä on myös sama raamattu kuin ev.lut.uskonnossa he vain tulkitsevat sitä hieman eritavalla.Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:Antaisin käydä vapaaseurakunnassa tai helluntailaisissa, ne on ok. Jehovathan eivät ole edes mikään kristillinen lahko, eivät ole kristittyjä ollenkaan etkö sitä tiennyt?Alkuperäinen kirjoittaja annanko luvan vai en:saisiko lapsesi käydä helluntaiseurakunnassa, jehovan todistajissa tai jossain pienessä karismaattisessa "hihhuli"seurakunnassa vaikka kaverin mukana? menisitkö itse mukaan katsomaan mikä on meininki?
valehtelija olet. Mä olen ollut koko lapsuuteni ja nuoruuteni JEHOVAAlkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:Eikä Jehovan todistajat koskaan puhu jehovista. Se jos joku kertoo sen ettei tämä henkilö ole heihin kuulunut. Se kun puhuu jehovista on sama kun jos olisi uskonlahko nimeltään Jumalaan uskovat ja puhuttais että nämä on niitä jumalia. Jehova=jumala(n nimi) Jehovan todistajien mukaan.Alkuperäinen kirjoittaja hah:valehtelija. Jos olisit Jehovan todistaja, tietäisit et se kirjoitetaan isolla.Alkuperäinen kirjoittaja jaa:riippuu... mut en jehovissa, kuuluin niihin ite ja en ikimaailmassa anna mun alaikäisten lasteni mennä siihen mukaan.
ja vielä voin kertoa, että mun isäni on seurakunnan vanhin, jos tiedät edes mitä se tarkoittaa? Ja mua ei ole erotettu, koska en mennyt kasteelle.Alkuperäinen kirjoittaja heh:valehtelija olet. Mä olen ollut koko lapsuuteni ja nuoruuteni JEHOVAAlkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:Eikä Jehovan todistajat koskaan puhu jehovista. Se jos joku kertoo sen ettei tämä henkilö ole heihin kuulunut. Se kun puhuu jehovista on sama kun jos olisi uskonlahko nimeltään Jumalaan uskovat ja puhuttais että nämä on niitä jumalia. Jehova=jumala(n nimi) Jehovan todistajien mukaan.Alkuperäinen kirjoittaja hah:valehtelija. Jos olisit Jehovan todistaja, tietäisit et se kirjoitetaan isolla.Alkuperäinen kirjoittaja jaa:riippuu... mut en jehovissa, kuuluin niihin ite ja en ikimaailmassa anna mun alaikäisten lasteni mennä siihen mukaan.
Mä voin täällä ihan nimimerkillä kertoa, että mun äiti uskoi kyseiseen lahkoon (ei ollut kastettu Jehovan todistaja) ja kävin hänen kanssa lapsena kokouksissa ja äiti opetti mulle ko. uskontoa. Myös äitini sisko on Jehovan todistaja, ihan kastettu sellainen. Ja satun tietämään että he eivät missään nimessä käyttäis itsestään nimeä Jehova, koska se on heidän mielestään jumalan nimi. Eivät he ole jumalia vaan tämän jumalan Jehovan todistajia.Alkuperäinen kirjoittaja heh:valehtelija olet. Mä olen ollut koko lapsuuteni ja nuoruuteni JEHOVAAlkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:Eikä Jehovan todistajat koskaan puhu jehovista. Se jos joku kertoo sen ettei tämä henkilö ole heihin kuulunut. Se kun puhuu jehovista on sama kun jos olisi uskonlahko nimeltään Jumalaan uskovat ja puhuttais että nämä on niitä jumalia. Jehova=jumala(n nimi) Jehovan todistajien mukaan.Alkuperäinen kirjoittaja hah:valehtelija. Jos olisit Jehovan todistaja, tietäisit et se kirjoitetaan isolla.Alkuperäinen kirjoittaja jaa:riippuu... mut en jehovissa, kuuluin niihin ite ja en ikimaailmassa anna mun alaikäisten lasteni mennä siihen mukaan.
Ja miten se liittyy minuun? Mä voin kutsua jehovan tod. ihan niillä nimillä mitä tahdon ja piste.Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:Mä voin täällä ihan nimimerkillä kertoa, että mun äiti uskoi kyseiseen lahkoon (ei ollut kastettu Jehovan todistaja) ja kävin hänen kanssa lapsena kokouksissa ja äiti opetti mulle ko. uskontoa. Myös äitini sisko on Jehovan todistaja, ihan kastettu sellainen. Ja satun tietämään että he eivät missään nimessä käyttäis itsestään nimeä Jehova, koska se on heidän mielestään jumalan nimi. Eivät he ole jumalia vaan tämän jumalan Jehovan todistajia.Alkuperäinen kirjoittaja heh:valehtelija olet. Mä olen ollut koko lapsuuteni ja nuoruuteni JEHOVAAlkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:Eikä Jehovan todistajat koskaan puhu jehovista. Se jos joku kertoo sen ettei tämä henkilö ole heihin kuulunut. Se kun puhuu jehovista on sama kun jos olisi uskonlahko nimeltään Jumalaan uskovat ja puhuttais että nämä on niitä jumalia. Jehova=jumala(n nimi) Jehovan todistajien mukaan.Alkuperäinen kirjoittaja hah:valehtelija. Jos olisit Jehovan todistaja, tietäisit et se kirjoitetaan isolla.Alkuperäinen kirjoittaja jaa:riippuu... mut en jehovissa, kuuluin niihin ite ja en ikimaailmassa anna mun alaikäisten lasteni mennä siihen mukaan.
Sitten me luetaan eri Raamattua. Mun Raamattu opettaa, että Jumala on sama eilen, tänään ja huomenna. Ihmeparantumisia tapahtui silloinkin ja tapahtuu nytkin, samoin kielilläpuhumista. Tiesitkö että se on yksi Jumalan armolahjoista?Alkuperäinen kirjoittaja no:Tässä vielä pari raamatunkohtaa, jotka kannattaa lukaista.
Matt.7:21-23
2.Kor.11:14,15
Tuossa korintilaisten paikassa mielenkiintoinen tuo että "itse saatana muuttaa itseään jatkuvasti valon enkeliksi"
eli en yhtään ihmettele vaikka rupeisivat puhumaan oikeitakin kieliä. Niinkuin tuo rukous ranskaksi.
Jos raamattua on yhtään tarkemmin tutkinut, niin tietää ettei nykyään ole enää ihmeparannuksi ja kielilläpuhumisen lahjoja, jotka olisivat lähtöisin Jumalasta.
No mä en ole Jehovan todistaja enkä varmaan ole koskaan vakavissani edes harkinnut moista, vaikka äitini olisi toivonut. Silti en puhu väärin jehovista.. mun mielestä se vaan on sama kun mä puhuisin näistä uskontoon kuuluvista jumalina. Mun nähdäkseni jehovista puhuvat ovat juurikin ennakkoluuloisia mitään ko. uskonnosta tietämättömiä.Alkuperäinen kirjoittaja heh:Ja miten se liittyy minuun? Mä voin kutsua jehovan tod. ihan niillä nimillä mitä tahdon ja piste.Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:Mä voin täällä ihan nimimerkillä kertoa, että mun äiti uskoi kyseiseen lahkoon (ei ollut kastettu Jehovan todistaja) ja kävin hänen kanssa lapsena kokouksissa ja äiti opetti mulle ko. uskontoa. Myös äitini sisko on Jehovan todistaja, ihan kastettu sellainen. Ja satun tietämään että he eivät missään nimessä käyttäis itsestään nimeä Jehova, koska se on heidän mielestään jumalan nimi. Eivät he ole jumalia vaan tämän jumalan Jehovan todistajia.Alkuperäinen kirjoittaja heh:valehtelija olet. Mä olen ollut koko lapsuuteni ja nuoruuteni JEHOVAAlkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:Eikä Jehovan todistajat koskaan puhu jehovista. Se jos joku kertoo sen ettei tämä henkilö ole heihin kuulunut. Se kun puhuu jehovista on sama kun jos olisi uskonlahko nimeltään Jumalaan uskovat ja puhuttais että nämä on niitä jumalia. Jehova=jumala(n nimi) Jehovan todistajien mukaan.Alkuperäinen kirjoittaja hah:valehtelija. Jos olisit Jehovan todistaja, tietäisit et se kirjoitetaan isolla.Alkuperäinen kirjoittaja jaa:riippuu... mut en jehovissa, kuuluin niihin ite ja en ikimaailmassa anna mun alaikäisten lasteni mennä siihen mukaan.
Peesi. Armolahjat toimii nykyäänkin. Nehän on annettu avuksi uskoville ja merkeiksi ihmisille. Ois aika kuivaa uskoa, jos mitään ei enää tapahtuis.Alkuperäinen kirjoittaja uskis:Sitten me luetaan eri Raamattua. Mun Raamattu opettaa, että Jumala on sama eilen, tänään ja huomenna. Ihmeparantumisia tapahtui silloinkin ja tapahtuu nytkin, samoin kielilläpuhumista. Tiesitkö että se on yksi Jumalan armolahjoista?Alkuperäinen kirjoittaja no:Tässä vielä pari raamatunkohtaa, jotka kannattaa lukaista.
Tuossa korintilaisten paikassa mielenkiintoinen tuo että "itse saatana muuttaa itseään jatkuvasti valon enkeliksi"
eli en yhtään ihmettele vaikka rupeisivat puhumaan oikeitakin kieliä. Niinkuin tuo rukous ranskaksi.
Jos raamattua on yhtään tarkemmin tutkinut, niin tietää ettei nykyään ole enää ihmeparannuksi ja kielilläpuhumisen lahjoja, jotka olisivat lähtöisin Jumalasta.
Saanko kysyä mistä näin kriittinen suhtautuminen kaikkeen?
Samaa mieltä! Jehovan todistajat on ainoa järkevä uskonto. kannattas ihmisten ottaa selvää siitä ennenku rupeevat puhumaan ennakkoluulojaan kyseisestä uskonnosta. kaikkein järkevin on JT ja muut täyttä hulluutta.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä en ole kristitty, mutta monet kerrat ( yli 10 kertaa ) Raamatun olen lukenut kannesta kanteen. Ja jos siihen kirjaan olisi uskominen, uskoisin myös siihen, että Jehovan todistajat olisivat oikeassa.Alkuperäinen kirjoittaja jaa:riippuu... mut en jehovissa, kuuluin niihin ite ja en ikimaailmassa anna mun alaikäisten lasteni mennä siihen mukaan.
Lapseni ovat jo aikuisia ja kumpikaan heistä ei ole kristitty tai muukaan Raamattuun uskonsa perustava. Mutta jos nyt jompi kumpi haluaisi Raamattuun alkaa uskoa, pitäisin Jehovan todistajana olemista parhaimpana vaihtoehtona. Jos itsestäni vielä joskus Raamattuun uskova tulisi, musta tulisi juurikin Jehovan todistaja.
Miksi se on järkevin? Miksi kaikki muut ovat täyttä hulluutta?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Samaa mieltä! Jehovan todistajat on ainoa järkevä uskonto. kannattas ihmisten ottaa selvää siitä ennenku rupeevat puhumaan ennakkoluulojaan kyseisestä uskonnosta. kaikkein järkevin on JT ja muut täyttä hulluutta.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä en ole kristitty, mutta monet kerrat ( yli 10 kertaa ) Raamatun olen lukenut kannesta kanteen. Ja jos siihen kirjaan olisi uskominen, uskoisin myös siihen, että Jehovan todistajat olisivat oikeassa.Alkuperäinen kirjoittaja jaa:riippuu... mut en jehovissa, kuuluin niihin ite ja en ikimaailmassa anna mun alaikäisten lasteni mennä siihen mukaan.
Lapseni ovat jo aikuisia ja kumpikaan heistä ei ole kristitty tai muukaan Raamattuun uskonsa perustava. Mutta jos nyt jompi kumpi haluaisi Raamattuun alkaa uskoa, pitäisin Jehovan todistajana olemista parhaimpana vaihtoehtona. Jos itsestäni vielä joskus Raamattuun uskova tulisi, musta tulisi juurikin Jehovan todistaja.
Tuossa aiemmin jo perustelin, miksi eivät ole kristittyjä. Juuri tuo kolminaisuusoppi on se, mistä kiikastaa. Jumala on kolmiyhteinen, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kukaan ei ole toistaan alempi. Eikä Jeesus ole henkipersoona, vaan elävän Jumalan elävä Poika.Alkuperäinen kirjoittaja KivaTäti:No tuota... Kyllähän Jehovantodistajat uskovat Jeesuksen ylösnousemukseen!!! (Ja myös syntien anteeksisaamiseen tämän kuoleman kautta) Jeesusta pidetään Jumalan poikana, joka on alempi kuin kaikkivaltias Jumala...Alkuperäinen kirjoittaja jehovista...:Jehovan todistajat eivät ole kristittyjä, niinkun ei ole mormonitkaan. Kristinuskon perusta on Jeesuksen Jumaluus, Hänen ristinkuolemansa ja ylösnousemuksensa, jonka jehovantodistajat kieltävät kokonaan. He tunnustavat, että Jeesus on elänyt joskus maan päällä ja ovat sitä mieltä että Jeesus oli historiallisesti merkittävä henkilö, profeetta. Totta, mutta se tärkein on unohtunut, eli Jeesuksen ylösnousemus. Ja kristityiksi kutsutaan sellaisia (nimitys on syntynyt jo Raamatun ajalla) jotka tämän tunnustavat. Kun he eivät tätä tunnusta, eivät he myöskään ole kristittyjä.
Kyllä noi kohdat löytyy sunkin raamatusta.Alkuperäinen kirjoittaja uskis:Sitten me luetaan eri Raamattua. Mun Raamattu opettaa, että Jumala on sama eilen, tänään ja huomenna. Ihmeparantumisia tapahtui silloinkin ja tapahtuu nytkin, samoin kielilläpuhumista. Tiesitkö että se on yksi Jumalan armolahjoista?Alkuperäinen kirjoittaja no:Tässä vielä pari raamatunkohtaa, jotka kannattaa lukaista.
Saanko kysyä mistä näin kriittinen suhtautuminen kaikkeen?
Varmaan kuulostaa pahalta, kun meitä on moneksi. Itse käyn in kirkon piirin tilaisuuksissa olen ev.lut uskova. Eikä minua ikään ole painostettu eikä syyllistetty. Ihania ystäviä olen saanut. Älä nyt ihan kaikkea pelkää.Alkuperäinen kirjoittaja ap:no huh huh! tulin takasin ruuan laitosta ja luin tän koko ketjun ja taidan kyllä kieltää lapselta kaikenlaisiin uskonnollisiin tilaisuuksiin osallistumisen. ihan sillä perusteella mitä tästä ketjusta luin mm. noista kielillä puhumisista ja sitten toi miten jotkut uskovaiset (? ) täällä siteeraa tota raamattua... pelottavan kuuloista. en halua tämmöisiä opettaa lapselleni, koulun uskontokasvatus riittäköön meille.
mites vapaakirkkolaiset kun heistäkin moni puhuu kielillä? ja osa luterilaisista myös.Alkuperäinen kirjoittaja KivaTäti:Niin ja muissa saisivat käydä tutustumassa, mutta ei helluntailaisissa. Minäkään en usko että kielillä puhuminen on mistään jumalallisesta lähteestä. Minusta tuo on tosi pelottavaa... johtui se sitten joukkohysteriasta tai joistain... pimeistä voimista
Jehovan todistajat on järkevä uskonto. Jehovan todistajien lapset tietää raamatusta enemmän kuin ev.lut papit.Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Miksi se on järkevin? Miksi kaikki muut ovat täyttä hulluutta?