missä uskonnolisessa lahkossa antaisit lapsesi käydä?

• Viestiketjun aloittaja annanko luvan vai en
  • Ensimmäinen viesti
Niin ja muissa saisivat käydä tutustumassa, mutta ei helluntailaisissa. Minäkään en usko että kielillä puhuminen on mistään jumalallisesta lähteestä. Minusta tuo on tosi pelottavaa... johtui se sitten joukkohysteriasta tai joistain... pimeistä voimista :whistle:

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
riippuu... mut en jehovissa, kuuluin niihin ite ja en ikimaailmassa anna mun alaikäisten lasteni mennä siihen mukaan.
Mä en ole kristitty, mutta monet kerrat ( yli 10 kertaa ) Raamatun olen lukenut kannesta kanteen. Ja jos siihen kirjaan olisi uskominen, uskoisin myös siihen, että Jehovan todistajat olisivat oikeassa.

Lapseni ovat jo aikuisia ja kumpikaan heistä ei ole kristitty tai muukaan Raamattuun uskonsa perustava. Mutta jos nyt jompi kumpi haluaisi Raamattuun alkaa uskoa, pitäisin Jehovan todistajana olemista parhaimpana vaihtoehtona. Jos itsestäni vielä joskus Raamattuun uskova tulisi, musta tulisi juurikin Jehovan todistaja.

Alkuperäinen kirjoittaja hah:
riippuu... mut en jehovissa, kuuluin niihin ite ja en ikimaailmassa anna mun alaikäisten lasteni mennä siihen mukaan.
valehtelija. Jos olisit Jehovan todistaja, tietäisit et se kirjoitetaan isolla.
Eikä Jehovan todistajat koskaan puhu jehovista. Se jos joku kertoo sen ettei tämä henkilö ole heihin kuulunut. Se kun puhuu jehovista on sama kun jos olisi uskonlahko nimeltään Jumalaan uskovat ja puhuttais että nämä on niitä jumalia. Jehova=jumala(n nimi) Jehovan todistajien mukaan.

...
Alkuperäinen kirjoittaja maikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:
Alkuperäinen kirjoittaja annanko luvan vai en:
saisiko lapsesi käydä helluntaiseurakunnassa, jehovan todistajissa tai jossain pienessä karismaattisessa "hihhuli"seurakunnassa vaikka kaverin mukana? menisitkö itse mukaan katsomaan mikä on meininki?
Antaisin käydä vapaaseurakunnassa tai helluntailaisissa, ne on ok. Jehovathan eivät ole edes mikään kristillinen lahko, eivät ole kristittyjä ollenkaan etkö sitä tiennyt?
jehovat nimenomaan ovat kristittyjä,heillä on myös sama raamattu kuin ev.lut.uskonnossa he vain tulkitsevat sitä hieman eritavalla.
Tekstit lainattu wikipediasta:

Kristinuskoon kuuluu usko kolminaisuusoppiin eli yhden Jumalan kolmeen persoonaan, jotka ovat Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kristinuskoa tunnustavaa tai kristilliseen kirkkokuntaan kuuluvaa henkilöä kutsutaan nimellä kristitty.
Jehovan todistajat on kristillisPERÄINEN uskonnollinen liike, mutta eivät tunnusta kolminaisuusoppia.

Joten silloin käsittääkseni eivät ole kristittyjä.

ap
no huh huh! tulin takasin ruuan laitosta ja luin tän koko ketjun ja taidan kyllä kieltää lapselta kaikenlaisiin uskonnollisiin tilaisuuksiin osallistumisen. ihan sillä perusteella mitä tästä ketjusta luin mm. noista kielillä puhumisista ja sitten toi miten jotkut uskovaiset (? ) täällä siteeraa tota raamattua... pelottavan kuuloista. :( en halua tämmöisiä opettaa lapselleni, koulun uskontokasvatus riittäköön meille.

heh
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Eikä Jehovan todistajat koskaan puhu jehovista. Se jos joku kertoo sen ettei tämä henkilö ole heihin kuulunut. Se kun puhuu jehovista on sama kun jos olisi uskonlahko nimeltään Jumalaan uskovat ja puhuttais että nämä on niitä jumalia. Jehova=jumala(n nimi) Jehovan todistajien mukaan.
valehtelija olet. Mä olen ollut koko lapsuuteni ja nuoruuteni JEHOVA

heh
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
ja vielä voin kertoa, että mun isäni on seurakunnan vanhin, jos tiedät edes mitä se tarkoittaa? Ja mua ei ole erotettu, koska en mennyt kasteelle.
Tiedän paljon muutakin kyseisestä uskonnosta, sellaista mitä te ette.

vieras
Ihan perus seurakunnan ja esim. Lähetysseuran jutuissa antaisi mielelläni käydä. Itsekin olen käynyt, ja koin ne todella positiivisina asioina. :) Uusia ystäviä, tukea elämään.

Mä voin täällä ihan nimimerkillä kertoa, että mun äiti uskoi kyseiseen lahkoon (ei ollut kastettu Jehovan todistaja) ja kävin hänen kanssa lapsena kokouksissa ja äiti opetti mulle ko. uskontoa. Myös äitini sisko on Jehovan todistaja, ihan kastettu sellainen. Ja satun tietämään että he eivät missään nimessä käyttäis itsestään nimeä Jehova, koska se on heidän mielestään jumalan nimi. Eivät he ole jumalia vaan tämän jumalan Jehovan todistajia.

heh
Mä voin täällä ihan nimimerkillä kertoa, että mun äiti uskoi kyseiseen lahkoon (ei ollut kastettu Jehovan todistaja) ja kävin hänen kanssa lapsena kokouksissa ja äiti opetti mulle ko. uskontoa. Myös äitini sisko on Jehovan todistaja, ihan kastettu sellainen. Ja satun tietämään että he eivät missään nimessä käyttäis itsestään nimeä Jehova, koska se on heidän mielestään jumalan nimi. Eivät he ole jumalia vaan tämän jumalan Jehovan todistajia.
Ja miten se liittyy minuun? Mä voin kutsua jehovan tod. ihan niillä nimillä mitä tahdon ja piste.

uskis
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Tässä vielä pari raamatunkohtaa, jotka kannattaa lukaista.

Matt.7:21-23
2.Kor.11:14,15

Tuossa korintilaisten paikassa mielenkiintoinen tuo että "itse saatana muuttaa itseään jatkuvasti valon enkeliksi"

eli en yhtään ihmettele vaikka rupeisivat puhumaan oikeitakin kieliä. Niinkuin tuo rukous ranskaksi.

Jos raamattua on yhtään tarkemmin tutkinut, niin tietää ettei nykyään ole enää ihmeparannuksi ja kielilläpuhumisen lahjoja, jotka olisivat lähtöisin Jumalasta.
Sitten me luetaan eri Raamattua. Mun Raamattu opettaa, että Jumala on sama eilen, tänään ja huomenna. Ihmeparantumisia tapahtui silloinkin ja tapahtuu nytkin, samoin kielilläpuhumista. Tiesitkö että se on yksi Jumalan armolahjoista?
Saanko kysyä mistä näin kriittinen suhtautuminen kaikkeen?

Jehovan todistajiin
antaisin kyl mennä Jehovan todistajien tilaisuuksiin ja sen takia kun itse oon kolunnut monia seurakuntia ja yksikään ei vastaa samaa kuin Jehovan todistajien usko. se AITO rakkaus ja asioista selvää ottaminen toimii paljon paremmin kun hellarit,kirkon ym. joukkohysteria uskonnot.... toki saa tutustua kaikkiin,mut toivon et mielummin JT ku esim. hellari tai muu kiihkoilija!

Uudi harm.
Kristillisiin kirkkoihin kuuluvia ei lueta lahkoiksi esim. ev.lut, helluntailaiset, vapaa kirkko ym.
Jehovan todistajiin en päästäisi se on lahko. Lestadiolaisekin aika ahtaita eivät tahdo hyväksyä kuin oman porukan.

Ja miten se liittyy minuun? Mä voin kutsua jehovan tod. ihan niillä nimillä mitä tahdon ja piste.
No mä en ole Jehovan todistaja enkä varmaan ole koskaan vakavissani edes harkinnut moista, vaikka äitini olisi toivonut. Silti en puhu väärin jehovista.. mun mielestä se vaan on sama kun mä puhuisin näistä uskontoon kuuluvista jumalina. Mun nähdäkseni jehovista puhuvat ovat juurikin ennakkoluuloisia mitään ko. uskonnosta tietämättömiä.

Mutta tosiaan puhu ihan miten haluut. Mä en vaan usko, että kukaan jehovista puhuva tietää ko. lahkosta mitään. Piste. ;)

Entinen uskonnonuhri..
Kun mä olin 2-vuotias mun vanhemmat löysivät Kultin nimeltä Helluntailaiset. Tästä seurasi lukematon määrä tapahtumia,joiden tähden käyn edelleenkin psykoterapiassa, onneksi olen hiljalleen parantumassa. Välit vanhempiin on katkenneet,he ovat edelleenkin kultissa mukana.
Toki Helluntailaisissa on mukavia normaaleja ihmisiä,mutta lahkoihin,joissa karismaattisuutta ja "pyhää henkeä" ja ilmestyksiä uskotaan lähes sokeasti voi pesiytyä narsisteja,jotka yleensä pääsevät hyvinkin tärkeään asemaan näissä lahkoissa esittämällä "Jumalan voideltua"..Kannattaa TODELLA pitää huoli siitä että lapsenne eivät joudu tälläisten kynsiin,niinkuin minulle kävi.. Jälki on todella hurjaa..
Varoittavia merkkejä on fanaattisuus, syyllistäminen, paljon näkyjä ja henkimaailman juttuja,kannustaminen rahan antamiseen,lasten pitkät leirit syvällä metsässä... Silloin yleensä pastoria ylistetään ja hän voi olla hyvinkin lipevä ja lumoava. Totuus voi olla ihan muuta. Neljän seinän sisällä pastori esim. hyväksi käyttää lapsia ja vie rahoja omiin tarkoituksiin.. Älkää päästäkö lapsianne silmistänne ja olkaa mielummin liian varovaisia!

Uudi harm.
Alkuperäinen kirjoittaja uskis:

Tuossa korintilaisten paikassa mielenkiintoinen tuo että "itse saatana muuttaa itseään jatkuvasti valon enkeliksi"

eli en yhtään ihmettele vaikka rupeisivat puhumaan oikeitakin kieliä. Niinkuin tuo rukous ranskaksi.

Jos raamattua on yhtään tarkemmin tutkinut, niin tietää ettei nykyään ole enää ihmeparannuksi ja kielilläpuhumisen lahjoja, jotka olisivat lähtöisin Jumalasta.
Sitten me luetaan eri Raamattua. Mun Raamattu opettaa, että Jumala on sama eilen, tänään ja huomenna. Ihmeparantumisia tapahtui silloinkin ja tapahtuu nytkin, samoin kielilläpuhumista. Tiesitkö että se on yksi Jumalan armolahjoista?
Peesi. Armolahjat toimii nykyäänkin. Nehän on annettu avuksi uskoville ja merkeiksi ihmisille. Ois aika kuivaa uskoa, jos mitään ei enää tapahtuis.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä en ole kristitty, mutta monet kerrat ( yli 10 kertaa ) Raamatun olen lukenut kannesta kanteen. Ja jos siihen kirjaan olisi uskominen, uskoisin myös siihen, että Jehovan todistajat olisivat oikeassa.

Lapseni ovat jo aikuisia ja kumpikaan heistä ei ole kristitty tai muukaan Raamattuun uskonsa perustava. Mutta jos nyt jompi kumpi haluaisi Raamattuun alkaa uskoa, pitäisin Jehovan todistajana olemista parhaimpana vaihtoehtona. Jos itsestäni vielä joskus Raamattuun uskova tulisi, musta tulisi juurikin Jehovan todistaja.
Samaa mieltä! Jehovan todistajat on ainoa järkevä uskonto. kannattas ihmisten ottaa selvää siitä ennenku rupeevat puhumaan ennakkoluulojaan kyseisestä uskonnosta. kaikkein järkevin on JT ja muut täyttä hulluutta.

hmm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Samaa mieltä! Jehovan todistajat on ainoa järkevä uskonto. kannattas ihmisten ottaa selvää siitä ennenku rupeevat puhumaan ennakkoluulojaan kyseisestä uskonnosta. kaikkein järkevin on JT ja muut täyttä hulluutta.
Miksi se on järkevin? Miksi kaikki muut ovat täyttä hulluutta?

...
Alkuperäinen kirjoittaja KivaTäti:
Alkuperäinen kirjoittaja jehovista...:
Jehovan todistajat eivät ole kristittyjä, niinkun ei ole mormonitkaan. Kristinuskon perusta on Jeesuksen Jumaluus, Hänen ristinkuolemansa ja ylösnousemuksensa, jonka jehovantodistajat kieltävät kokonaan. He tunnustavat, että Jeesus on elänyt joskus maan päällä ja ovat sitä mieltä että Jeesus oli historiallisesti merkittävä henkilö, profeetta. Totta, mutta se tärkein on unohtunut, eli Jeesuksen ylösnousemus. Ja kristityiksi kutsutaan sellaisia (nimitys on syntynyt jo Raamatun ajalla) jotka tämän tunnustavat. Kun he eivät tätä tunnusta, eivät he myöskään ole kristittyjä.
No tuota... Kyllähän Jehovantodistajat uskovat Jeesuksen ylösnousemukseen!!! (Ja myös syntien anteeksisaamiseen tämän kuoleman kautta) Jeesusta pidetään Jumalan poikana, joka on alempi kuin kaikkivaltias Jumala...
Tuossa aiemmin jo perustelin, miksi eivät ole kristittyjä. Juuri tuo kolminaisuusoppi on se, mistä kiikastaa. Jumala on kolmiyhteinen, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kukaan ei ole toistaan alempi. Eikä Jeesus ole henkipersoona, vaan elävän Jumalan elävä Poika.

no
Alkuperäinen kirjoittaja uskis:

Kyllä noi kohdat löytyy sunkin raamatusta.
Miten niin kriittinen suhtautuminen kaikkeen?
Raamattua tutkineena olen vaan tullut siihen tulokseen, että näitä ihmelahjoja tapahtui Jumalan lähteestä vain 1.vuosisadalla ja silloin sillä oli tarkoitus. Tiedän kyllä että tapahtuu nykyäänkin, mutta se ei ole Jumalasta eikä sillä ole mitään muuta tarkoitusta kuin johdattaa ihmisiä harhaan.

Uudi harm.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no huh huh! tulin takasin ruuan laitosta ja luin tän koko ketjun ja taidan kyllä kieltää lapselta kaikenlaisiin uskonnollisiin tilaisuuksiin osallistumisen. ihan sillä perusteella mitä tästä ketjusta luin mm. noista kielillä puhumisista ja sitten toi miten jotkut uskovaiset (? ) täällä siteeraa tota raamattua... pelottavan kuuloista. :( en halua tämmöisiä opettaa lapselleni, koulun uskontokasvatus riittäköön meille.
Varmaan kuulostaa pahalta, kun meitä on moneksi. Itse käyn in kirkon piirin tilaisuuksissa olen ev.lut uskova. Eikä minua ikään ole painostettu eikä syyllistetty. Ihania ystäviä olen saanut. Älä nyt ihan kaikkea pelkää.
Pienenä olen pyhäkoulussakin ja koskaan en ole pelkoa saanut.

?
Alkuperäinen kirjoittaja KivaTäti:
Niin ja muissa saisivat käydä tutustumassa, mutta ei helluntailaisissa. Minäkään en usko että kielillä puhuminen on mistään jumalallisesta lähteestä. Minusta tuo on tosi pelottavaa... johtui se sitten joukkohysteriasta tai joistain... pimeistä voimista :whistle:
mites vapaakirkkolaiset kun heistäkin moni puhuu kielillä? ja osa luterilaisista myös.

naurattaa
Tää on täysin absurdi ketju! :eek: Viidettä sivua jankataan jehovantodistajien opista ja ap on jo aikoja sitten säikähtänyt ja kieltänyt lapsiaan osalllistumasta mihinkään. :LOL: :LOL: Kaikenlaista sakkia tänne onkin pesiytynyt, ainakaan palstamammojen tapaamiseen ei kannattaisi lapsiaan päästää... :whistle:

Yhteistyössä