Meillä oli Quinny Buzz-rattaat, jotka oli jo ostohetkellä rikki: jarrut ei toimineet. Soitin liikkeeseen, ja sanoin että ollaan nyt ekaa kertaa ulkona rattaiden kanssa, eikä näissä toimi jarrut. Vastaus oli, ettei niiden kuulukaan toimia
. Niissä kun on kuulemma vähän erilainen jarrumekanismi, vika oli minussa kun en osannut niitä käyttää. No, vein rattaat kauppaan, ja kas kummaa, olihan niissä jarruissa vikaa :kieh: .
No, jarrut korjattiin, mutta sitten meni kääntyvän etupyörän lukitus rikki. Annoin sen olla, koska en jaksanut alkaa samantien raahaamaan rattaita taas huoltoon. Mutta noin viikon päästä laukesi joku pultti/niitti, joka piti runkoa kasassa. Istuinkoppa heilui rungon päällä, joten rattaita ei voitu käyttää. Eikun taas huoltoon.
Niitti korjattiin, vaan ei sitä etupyörää vaikka pyysin korjaamaan senkin |O . Ja se penteleen niittikin laukesi taas heti ekalla käyttökerralla.
Soitin taas Oziin, ja vein rattaat taas kerran sinne. Myyjä katseli niitä, ja sanoi että niissä on selvästi valmistusvirhe: niitti on väärään kohtaan kiinnitetty, eikä kestä kun rattaisiin laitetaan lapsi. Hän lupasi uutta runko-osaa, mutta liikkeen pomo (?) oli sitä mieltä että vitut, korjataan taas. Ja niin runko korjattiin. Ja niinhän se meni rikki taas parissa päivässä :headwall: .
Sitten alkoi tämän mamman kärsivällisyys loppua. Soitin liikkeeseen, ja sanoin, että koska runko menee kerta toisensa jälkeen rikki, niin voisiko siihen saada uuden takuuna? Takuuaika oli 2 v ja rattaat oli olleet meillä vasta pari kuukautta. Sain hetken kuluttua puhelun liikkeen myymäläpäälliköltä, joka sanoi että heillä ei ole niitä runkoja, mutta he voivat kyllä purkaa kaupan ja saan rahat takaisin. Sanoin, että tehdään sitten niin, koska olin tosi kyllästynyt siihen että rattaat lahoaa alta joka käyttökerralla. Kysyin vielä minkä hintaisia Brion Ponyja heillä on, koska ajattelin ostaa sitten sellaiset. Myyjä kertoi hinnat ja värit.
No, menin sitten palauttamaan rattaita. Rattaita käyttänyt vauva oli autossa, ja menin liikkeeseen esikoiseni (tuolloin vielä alle 3 v) kanssa. Heti ekana naama väärinpäin ollut myyjä mulkaisi esikoistani, ja tuhahti ivallisesti että "ei ihme ettei rattaat kestä, kun hän alkaa olla jo liian iso rattaissa istumaan". Sanoin, että a) hän on vasta alle 3 v ja painaa alle 15 kg eli rattaiden pitäisi kyllä kestää hänetkin, ja b) hän ei olekaan ollut rattaissa, vaan autossa odottava VAUVA. Sitten myyjä alkoi tutkimaan rattaita, ja valitti että "näistä sun rattaista on kyllä ollut kauheesti vaivaa meille, kun niitä on niin monesti korjattu"
. Sanoin, että eiköhän niistä ole ollut eniten vaivaa MINULLE, kun olen autottomana ihmisenä joutunut raahaamaan niitä toiselle puolelle kaupunkia, pyytämään kyytiä tutuilta jne...eikä rataslenkitkään ole olleet kovin kivoja, kun on saanut koko ajan pelätä milloin rattaat hajoaa alta. Myyjä jäkätti, että nää on kyllä ainoat Buzzit missä on ikinä mitään vikaa ollut. Sanoin, että kuulin juuri toiselta kauppiaalta että Buzzien laatu on todella epätasainen, siksi hän ei olekaan huolinut niitä myyntiin :kieh: . Siihen myyjä sanoi, että "kyllä kaikki rattaat rikki saa jos oikein niitä vääntää ja kaltoin kohtelee, kun kotona huomaa ettei nää olleetkaan sellaiset joista tykkää" . Sanoin, että kukapa paskoista, jatkuvasti hajalle menevistä rattaista sitten tykkäisi.
Myyjä jäkätti ja vittuili jotain koko ajan, ja kun lopulta päästiin siihen pisteeseen että sain rahani takaisin, hän kehtasi vielä sanoa että "sä tienasit tässä kyllä aika hyvin, kun et sä olisi saanut koko summaa edes vakuutuksesta takaisin"
. Sanoin, että jos olisin halunnut tienata, niin olisin korjauttanut kärryt vielä kerran, ja myynyt ne netissä pois (maksoin niistä reilu satasen, ja netissä olisin saanut niistä jopa 300?, ovh on liki 500) mutta en halua myydä paskaa toisin kuin eräät :saint: .
Kun sain rahat, myyjä kysyi että "niin, halusitko sä katsella niitä Brion Ponyjä, vai?". Sanoin, että ei kiitos, ostan uudet rattaat ihan jostain muualta, että saan sellaiset mitkä haluan. Myyjä sanoi siihen vielä että "niin, kannattaakin miettiä millaiset haluaa, ettei tarvitse alkaa niitäkin rattaita tahallaan rikkomaan"
.
Jos ei esikoinen olisi ollut mukana, niin olisin haukkunut sen naudan maanrakoon. Nyt tyydyin vain hymyilemään ja sanomaan "haista vittu", kun lähdimme pois.
IKINÄ en enää osta siitä liikkeestä mitään. Olen kuullut monelta muultakin huonoja kokemuksia Ozista: myyvät mm. mallikappaleita turvaistuimista ja vaunuista, muut liikkeet myy mallikappaleet halvemmalla ja jos ostaja maksaa täyden hinnan niin hän saa avaamattoman pakkauksen. Lisäksi yhden toisen lastentarvikeliikkeen myyjä sanoi kun kerroin hänelle tästä (ostin sieltä ne Ponyt) että voi, et tiedäkään miten paljon hän on Oz Babylle velkaa: niin moni asiakas tulee kiukusta kihisten suoraan sieltä hänelle, kun on saanut siellä tylyä palvelua, ja ostaa sitten häneltä, mutisten että tännehän meidän olisi heti pitänyt tulla eikä mennä sinne kirottuun Oziin. Ozin myyjien tärkein kriteeri tuntuu olevan hyvä ulkonäkö, muodin mukainen vaatetus ja kampaus, eikä se, että he tosiaan tietäisivät edes jotain myymistään tuotteista. Kun ostin nämä kirotut Buzzit, niin isäni kävi hakemassa ne liikkeestä, ja kysyi miten ne saa kasaan: vastaus oli että "jaa-a, en mä kyllä tiiä"
.