Mutta jos tekee niin paljon töitä, että sillä elää, niin missäköhän välissä sitten opiskelee??? Kun vuorokaudessa kuitenkin on rajallinen määrä tunteja, koulussa pitäisi tietty aika istua, ja sen jälkeen vielä lukea ja opiskella, nukkuakin pitäisi.....Alkuperäinen kirjoittaja -:Edelleenkään siitä ei rankaista. Jos kykenet tekemään töitä enemmän kuin rajat sallii etkä halua elää yhteiskunnan elätettävänä niin tee tosiaan töitä ja jätä opintoetuudet.Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:Alkuperäinen kirjoittaja -:No voithan sä tienata niin paljon kun sua huvittaa ja jaksat töitä painaa. Silloin jätät vain opintoetuudet nostamatta.Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:Mä olen opiskelijana täysin samaa mieltä, mutta tiesitkö että kela/valtio pitää opiskelijat köyhyydessä aivan älyttömillä tulorajoilla. 660? kuukaudessa(- verot) saat tienata jos meinaa opintotukea nostaa. Rankaistaan siis siitä, että pystyy ja jaksaa tehdä töitä opintojen ohessa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:opiskelijat menköön töihin tienaamaan rahansa, törkeää että ovta vuosikausia valtion elätettävinä.Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä:nykyajan ihmiset on oppineet ajattelemaan niin, että kaiken pitäis tulla kuin manulle illallinen ja yhteiskunnan pitäis kaikesta maksaa.
Ei kela/valtio sua köyhyydessä pidä vaan sinä itse kun haluat välttämättä ne opintoetuudet vaikka ilmeisesti voisit tienata hyvinkin.
Jokainen tekemäni työtunti on pois opiskeluistani joten tottakai nostan sen opintorahan. Mun mielestä kaikkien opiskelijoiden tulee olla samalla viivalla ja saada se opintoraha, mutta mä en halua elää yhteiskunnan elätettävänä vaan tehdä ylimääräisenä niin paljon töitä kun pystyn. Mun mielestä on väärin, että siitä rankaistaan.
Jos haluat olla samalla viivalla niin sitten teet töitä niiden rajojen sisällä.
Yksinkertaista.
Esim kun mä opiskelin inssiksi, niin pahimmillaan koulupäivä oli 7-19, yksi lapsi mulla oli silloin, milloinkohan olisin töitä tehnyt? Kun muutkin päivät olivat 8-16?? Oli hyppytunteja juu, jolloin sain osan tehtävistä tehtyä, mutta yli 40 tuntia viikossa koulun penkillä, siihen lisäksi opiskelua kotona, lapsen kanssa oloa, normaalit kotityöt.... Okei, ihan turhaanha nukuin, ehtiihän sitä sitten haudassakin...
Elämä kun ei missään eikä milloinkaan ole niin mustavalkoinen! Tai olisinhan voinut jättää opiskelematta, ja elellä työttömänä luuserina...tai tehnyt töitä paskapalkalla, kun ei ollut koulutusta mihinkään, asunut veneen alla.....
Äh, rautalankaa tarvittaisiin ja paljon, eikä sekään taitaisi silti riittää! :kieh: :kieh: :kieh: