Minkä ikäisiä Muumit on? =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yks äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sisko tai siskopuoli, todennäköisesti siskopuoli, sillä Mymmeli ja Juksu rakastuivat vasta Pikky Myyn synnyttyä (Muuten, kovin erikoista, että Muumipapan urotöissä Myy ei tunnu muistavan mitään? Tai yleisestikään, lapselta vaikuttaa, vaikka on jo siinä 20-30 ikävuodessa)

Haisulihan on muumipapan nuoruusvuosien "salainen" ystävä. Hehän teki kaikkea "ei niin päivänvaloon" tarkoitettuja juttuja yhdessä. Pitäis lukea uudelleen noi alkuperäiset muumisarjakuvat. Oon joskus 10-15-vuotta sitten lukenu ne ja ne on tosi mielenkiintosia SUOSITTELEN. Mutta Haisulin ikä päälle tai alle muumipapan iän senverran että nuoruusvuosinaan olivat ystäviä.

Joo sori mua ärsyttää vähän ku osa täällä väittää vastaan, ettei Nuuskamuikkunen ja Myy olisi sisaruspuolia. Siis jos Tove Jansson, Muumien luoja, on päättänyt ja kirjottanut, että heillä on sama äiti, niin silloin heillä on ja he ovat sisaruksia. Kannattaakohan sitä japsimuumisarjaa pitää tiedon lähteenä? : ) ja pikku Myy on todellakin Nuuskamuikkusen isosisko. Lukekaa alkuperäiset Toven kirjat ennenku tuutte pätemään väärää tietoa, kiitos. ( :

Eipäs:

Muumimamma& Pappa 40 & 45v.
Muumipeikko 10v.
Niiskuneiti 9v.
Nipsu 9v.
Myy 7v.
Nuuskamuikkunen 18v.
Hemuli 55v.
Mymmeli 25v.
Poliisi mestari 30v.
Haisuli 15v.
Vilijonkka 38
Vilijonkan lapset 9,7,5v.
Niisku 22v.

tiuhti&viuhti 13v.
Ninni 15v
Tuutikki 42v.

p.s meidän 2,5v on niin rakastuntu NUUSKAMUIKKUSEEN. sillä on se pehmo ja se on joka paikassa mukana aina! :heart:

muuten allekirjoitan edellä olevat iät, mutta nipsussa on jokainen mennyt päin honkia, nipsuhan asuu yksin (japsisarjan mukaan) eli on varmaan joku 17v, ei kuitenkaan paljoa tästä vanhempi kun niin lapsellinen on. niiskuneiti ja muumipeikko voisi olla pari vuotta nuorempia kun leikkivät niin paljon.

Mutta miten ihmeessä käy järkeen että pikku myy on nuuskamuikkusen ISOsisko :O kun minä olen aina kuvitellut että pikku myy on jotain 5v ja nuuskamuikkunen parikymppinen!

no oikeesti muumipeikko on 9v niisku neiti 8v pikku myy 8v ja nipsu 9v haisuli 20v hemuli 60v muumimamma 31v muumipappa 35v ja muikkunen 11v vilijonkka 32v ja lapset isoin on 11v keski kokonen on 10v ja nuorin 9v niisku on 24v mymmeli 21v pikku muun sisarukset kaikki on 6v heheh

Ihan selvästi vielä enimmäkseen lapsia Muumipeikko ja Niiskuneiti ovat ja lapsillehan Muumit-tv-sarjakin on ensisijaisesti tähdätty joten en näe silläkään syytä miksi sen nuoret päähahmot olisi jo teinejä. Ja kyllä, olen tietoinen että alunperin Muumit eivät olleet lapsille, mutta sillä ei ole merkitystä kun puhutaan näistä lastenversioista.

Itse ajattelen Muumipeikon ja Niiskuneidin 10-12-vuotiaiksi - korkeintaan 13-vuotiaita. Kyllä sen ikäiset jo ihastuneita voi hyvinkin olla & avustaa talonrakennuksessa + niiden leikit/yleinen käytös viittaa suurinpiirtein tuohon ikään. Nipsu varmaan kans. Pikku-Myytä pidän n. 6-vuotiaana ja muistelen jostain lukeneeni virallista tietoakin että se olis 6v. Mamman ja papan oon aatellu 40+ vuotiaikais tai viidenkympin paikkeille. Nuuskamuikkunen on mielestäni jotain 20-25v...Onhan siinä iso ikäero Muumipeikon kanssa, mutta ei sen ole niin väliä tollasessa kaveruussuhteessa joka ei ole päivittäistä yhdessäoloa ja leikkimistä vaan enemmänkin satunnaista/kausittaista kaveeraamista.
Muiden hahmojen ikiä en ole juuri vaivautunut pohtimaan.

Veikkaisin että Muumipeikko ja Niiskuneiti ovat noin 15-vuotiaita, Pikku Myy suunnilleen 12 ja Nipsu ehkä 17. Nuuskamuikkunen voisi olla 18.
Mamma ja Pappa 46-vuotiaita, Hemuli melkein jo 70.
Vilijonkka voisi olla 35 ja lapsensa 7-, 8- ja 9-vuotiaita.
Haisuli vaikuttaa iättömältä, toisaalta hän voisi olla vain 13 ja toisaalta jo 30 :D
Kaikki Emmat, Jenni-tädit ja vastaavat vaikuttavat selvästi vanhemmilta kuin Mamma ja Pappa, ehkä 65-vuotiailta.

Joskus pohdin tätä ja päädyin siihen, että sarjan "lapset" ovat kehitysvammaisia teinejä/nuoria aikuisia, pikku myy 30-40v. Ihan samanlaisia kujeita... Nuuskamuikkunen ihan normaali jätkä, joka kesäisin käy sukuloimassa muumilaaksossa, ikää ehkä 25-30. Nipsu aika lievästi, kun asuu omassa kämpässä, mutta tarttee selvästi tukea. Mamma on ehkä ammatiltaan joku päivätoiminnan ohjaaja? Haisuli paikallinen juoppo, samaa ikäpolvea papan kanssa n. 50v, joutessaan kiusaa noita kehareita. Alisa on ehkä 15v, vanhemmat kuoli niin joutu muuttamaan mummon luo, joka luulee, että vammaisuus tarttuu. Alisan on ehkä helpompi käsitellä surua noitten iloisien keharien kanssa eikä pikkupaikkakunnalla paljon muutakaan tekemistä oo... Niiskuneitikin joku parikymppinen, kun kuitenkin pitää taloudesta huolen niiskun luona, niin ei voi olla lapsi. Niisku 30-40v.

Muumipeikko: 14
Niiskuneiti: 13

Nipsu: 16
Myy: 12
Nuuskamuikkunen: 17

Muumimamma: 47
Muumipappa: 48 (vrt. vuoden ikä eroa Muumiin ja Niiskuneitiin)

Vilijonkka: 32
Vilijonkan lapset: 5, 7 ja 9

Hemuli: 60
Poliisimestari: 46

Haisuli: 40
Jenni-täti on Papan isän sisar, joten luonnollisesti hän voisi olla noin 20-30 vuotta vanhempi kuin Pappa, eli suunnilleen 68-78.

Kirjasta Muumipapan urotyöt..

Muumipappa: "Sitä vastoin on ehdottoman totta, että nuoruudenystäväni Juksu oli Nuuskamuikkusen isä ja että toverini Hosuli oli Nipsun isä."

"- Hetkinen vain, sanoi Nuuskamuikkunen. Oliko minullakin ehkä - hm - äiti?
- Totta kai sinulla oli, huudahti Muumipappa. Minä olen vain säästänyt sen viimeiseksi. Voi rakas lapsi. Mymmeli oli tietenkin sinun äitisi!
- Sittenhän pikku Myy on minun sisareni, Nuuskamuikkunen sanoi hämmästyneenä.
- On on, sanoi Muumipappa."
Whaatt??? TV sarjassahan mymmeli on Pikku Myyn sisko...

Joo sori mua ärsyttää vähän ku osa täällä väittää vastaan, ettei Nuuskamuikkunen ja Myy olisi sisaruspuolia. Siis jos Tove Jansson, Muumien luoja, on päättänyt ja kirjottanut, että heillä on sama äiti, niin silloin heillä on ja he ovat sisaruksia. Kannattaakohan sitä japsimuumisarjaa pitää tiedon lähteenä? : ) ja pikku Myy on todellakin Nuuskamuikkusen isosisko. Lukekaa alkuperäiset Toven kirjat ennenku tuutte pätemään väärää tietoa, kiitos. ( :
sama äiti. eri isä.