Minkä ikäinen on mielestäsi liian nuori / liian vanha vanhemmaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äidiksi19,22,27
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Aika vaikea se on jotain tiettyä numeroa heittää ilmoille, vastaan perinteisesti että riippuu henkilöstä.
Eikä kyllä ole mun asia arvioida muiden oikeutta/valmiuksia äitiyteen.

ei toki minunkaan tarkoitukseni ole, mielipidettä kysymässä vain

Ei tuollaista rajaa pysty vetämään.
Elämä se on mikä kasvattaa.Joku kakskymppinen voi olla paljon kypsempi kuin kolmekymppinen.
Se mikä ratkaisee on,että tajuaa mikä vastuu lapsista on ja pystyy sen vastuun kantamaan.
Minun mielipiteeni siis.

Itse olin 19, kun tulin äidiksi. Toinen lapsi syntyi, kun olin 29 ja nyt olen 32 ja taas raskaana ja kyllä omalle kohdalle tämä ikä alkaa olemaan se takaraja lapsenteolle. Kaveri tuli reilu 40 vuotiaana vielä äidiksi ja on hyvin onnellinen tästä, eikä tunne itseään ollenkaan liian vanhaksi. Henkilökohtaista se oikea lapsentekoikä on...

Sen verran vielä sanon, että vaikka nuorena kuvittelee olevansa valmis vanhemmaksi, niin ikä tuo kuitenkin paljon elämänkokemusta, joka nuorilta äideiltä puuttuu, mutta nuorena sitä ei vaan itse aina tajua...

Riippuu todella paljon henkilöstä, et minkä ikäne ois liian nuori. Mut suunnilleen 16 ja sen alle. Liian vanha alkais oleen jo yli 45 ikäinen mun haarukalla. Toki jos ei vain ole saanut lapsia ja on täysin terve ja energinen, niin mikäs siinä jos vanhempanakin lapsia sit saa :)

Ja toisaalta ko aloin enemmän pohtimaan, ni eihä minkäänikäne ehk liian vanha ois, jos itse tuntee jaksavansa. Mut enempi mietin aina niitä fysiologisia riskejä, joita noilla iäkkäimmillä äideillä on :ashamed:

liian nuori riippuu ihan ihmisestä.. ite olin melkeen 18, kun sain lapsen ja hyvin oon pärjänny, vaikka oonki joittenki mielestä liian nuori ;) liian vanha alkaa olemaan sillon, ku lähestyy neljääkymmentä..

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Ja toisaalta ko aloin enemmän pohtimaan, ni eihä minkäänikäne ehk liian vanha ois, jos itse tuntee jaksavansa. Mut enempi mietin aina niitä fysiologisia riskejä, joita noilla iäkkäimmillä äideillä on :ashamed:

Minä mietin ehkä enemmän sitä lasta, kuinka vanha / kuollut sen äiti / isä on kun hän menee kouluun / valmistuu / menee naimisiin / saa lapsia jne.

Alkuperäinen kirjoittaja tähtiyö:
Ei tuollaista rajaa pysty vetämään.
Elämä se on mikä kasvattaa.Joku kakskymppinen voi olla paljon kypsempi kuin kolmekymppinen.
Se mikä ratkaisee on,että tajuaa mikä vastuu lapsista on ja pystyy sen vastuun kantamaan.
Minun mielipiteeni siis.

Hmm, harvoinpa 20 voi olla kypsempi kuin 30, oli sitten kokenut mitä tahansa. Toki 20v voi olla hyvä äiti ja 30v taas huono.. mutta onko se sama asia kuin kypsyys.

Uusimmat

Yhteistyössä