Minkä ikäinen on mielestäsi liian vanha rattaisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei kyllä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No 3-4 vuotias ei tod. ole liian iso rattaisiin, ihan tilanteesta riippuen voi hyvin vielä niissä kulkea, etenkin jos on väen paljoutta eikä muuten pysyis vierellä vaan juoksentelisi missä sattuu + mahd. muitakin lapsia kaitsettavana samalla... Ihme touhua että noin pienen lapsen kuskaamistakin katsoo joku väärällä silmällä, huh.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26167328:
Tuleva palstamamma selvästi! Säästöä se on pienikin säästö....

Juu. Jälkikäteen jäin vasta miettimään että toivottavasti rattaat tosissaan olivat peräisin jommankumman tytön kotoa eikä tyyliin naapurin pihasta mukaan napatut.

Minun 4-vuotias nukkuu päiväunet ja on hankala lähteä bussilla kaupunkiin, kun nukahtanee lapsen kantaminen kassien lisäksi on hankalaa bussista poistuessa. Jos otan rattaat kainaloon, jotta voin maksaa bussimatkan, niin liikkuminen on vielä hankalampaa. Eniten harmittaa se, että joku ajattelee, että ilmaisen bussimatkan takia otan rattaat. Minulla on kuukausikortti, joten kyse ei ole siitä. Mitäpä jos maksan ja laitan kyltin rattaisiin, jotta olen maksanut, niin ei tarvitse kenenkään ajatella, että pummilla matkustan. Helsingin kaupungin sivuilla oli tosin, että 0-6 vuotiaan kanssa rattailla matkustettaessa voi saattaja matkustaa ilmaiseksi.

mitä eroa on että lapsi esim. Istuu pyöränistuimessa tai auton turvaistuimessa tai pulkassa verrattuna rattaisiin :D jos on matkaa enemmän, rattaat on kätevät. Mä kärrään ainakin 4-5v ikäistä päiväkotimatkat talvella kun ei ole pulkkakelit, muuten en ehdi ajoissa töihin tai kotiin, jossa pieniä koululaisia. 5v jälkeen tuskin tarttee enää eikä vanhemmat lapset ole ainakaan edes halunneet rattaisiin silloin enää.

meillä 2,5v luullaan aina paljon vanhemmaksi mitä on kun on pitkä ikäisekseen. Pariin otteeseen linja-autossa on joku maininnut,että kuinka noin iso lapsi vielä rattaissa kulkee.
Heille kun on kertonut lapsen iän niin ovat ihan ihmeissään. Sitte asia on ollu ihan ok ku onkin vielä pieni.

Yhteistyössä