Minä löysin Jumalan!

• Viestiketjun aloittaja pelastettu
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pelastettu:
Minä, vanha Jumalalle ja uskonnolle naureskelija, olen tullut uskoon.
Uskon Jumalaan ja ylösnousemukseen, siihen että katuvalle synnit armahdetaan. Jumala on rakkaus.
Ulospäin minusta ei muutosta nää. Edelleen on bändipaidat ja tatuoinnit, lävistykset ja tummat meikit, mutta sisällä paistaa nyt valo.
Kiitos Jumala, teit maailmastani paremman :) Seurakuntatoiminta on alkanut kiinnostaa ja oma rasistinen maailmankatsomukseni on alkanut muuttaa muotoaan. Olen ehkä muuttumassa paremmaksi ihmiseksi ja haluan nyt muille hyvää.
Minulla on nyt parempi olla kun voin luottaa siihen, että Herra arfmahtaa minua syntistä ja kuolemaa ei ole.
Hienoa!! Onneksi olkoon :)!! Jumala on ihmeellinen ja Pyhän Hengen kautta ihminen vasta ymmärtää, kuinka hyvä Jumala on, miten paljon Hän meitä rakastaakaan! Siunausta sulle elämään ja seurakunnan etsintään :heart:

pb
Alkuperäinen kirjoittaja \"Lunatic\":
Mukava provo illan ratoksi.. ja taas viedään pässejä narussa. :xmas:
Voitko sä ettiä kaltaistas seuraa niistä sulle sopivista ketjuista. Mee oikeesti pois täältä rienaamasta, toi on jo niin säälittävää.

seurakunta
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Monet uskonnot ovat vuosisatojen varrella muuttuneet. Erityisesti ne, joita on käytetty vallan välineenä.
On, ja sehän ei tee uskosta enää aitoa, jos sen opetukset eivät olekaan samoja. Buddhalaisuuskin on paikoin muttunut rituaalimaiseksi palvonnaksi, joka ei palvele enää tarkoitustaan. Ei valaistumista saavuta palvonnalla ja rituaalein.
Ja jos Jeesus opetti toisin kuin nykyään kirkossa kuulutetaan, niin eihän se palvele enää tarkoitustaan myöskään.
Juuri tuon takia, kuin johdatuksen opastamana, tuo asia on korjattavissa mitä se ei vielä jokin aika sitten olisi ollut.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja seurakunta:
On, ja sehän ei tee uskosta enää aitoa, jos sen opetukset eivät olekaan samoja. Buddhalaisuuskin on paikoin muttunut rituaalimaiseksi palvonnaksi, joka ei palvele enää tarkoitustaan. Ei valaistumista saavuta palvonnalla ja rituaalein.
Ja jos Jeesus opetti toisin kuin nykyään kirkossa kuulutetaan, niin eihän se palvele enää tarkoitustaan myöskään.
Juuri tuon takia, kuin johdatuksen opastamana, tuo asia on korjattavissa mitä se ei vielä jokin aika sitten olisi ollut.
Aivan. Kyllä minunkin mielestäni on hyvä pohtia uskonasioita laajemmin ja huomioida asiat, joiden tarkoitus on palvella jotain muuta kuin uskoa.

Pakana
Alkuperäinen kirjoittaja seurakunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Pakana:
Mitä sä tiedät pakanauskonnoista?
Ensinnäkään, mun uskonnossani ei ole mitään tarvetta lepytellä mitään jumaluuksia. Enkä myöskään hae mitään pelastusta, koska mun uskonnossa ei uskota pelastukseen. Vaan siihen, että jokainen ihminen vastaa omista teoistaan ihan itse.
Ei uskossasi ole mitään väärää, oikeille urille ajaudut jokatapauksessa väistämättä. Siinä olet jo nyt oikeassa, että jokainen vastaa omista teoistaan itse
Niin. Oikeilla urilla olen, ei tarvi ajautua tästä enää enää mihinkään. Mun uskonnossani on vaan se, että ihminen oppii joka päivä lisää. Elämästä, kuolemasta, vastuunottamisesta. Se vastuu vaan lisääntyy ja sitä myötä pitää muuttaa omaa ajatteluaankin. Kun ei ole ketään pelastajaa, pitää ajatella itse.

Keittiönoita
Niin. Oikeilla urilla olen, ei tarvi ajautua tästä enää enää mihinkään. Mun uskonnossani on vaan se, että ihminen oppii joka päivä lisää. Elämästä, kuolemasta, vastuunottamisesta. Se vastuu vaan lisääntyy ja sitä myötä pitää muuttaa omaa ajatteluaankin. Kun ei ole ketään pelastajaa, pitää ajatella itse.
Eikä pelkästään ajatella vaan myös toimia oikein :)

amy
Et silti näe, että tuo uskosi muuttuis tuon opin ja ajattelumuutoksen myötä?
Useampi elämänkierto tuo muassaan kokemusta ja siten myös muutoksen oikeille raiteille. Se kun on väistämätöntä

Pakana
Eikä pelkästään ajatella vaan myös toimia oikein :)
Aivan ja niistä toimimisistaakin on ihan itse ja yksin vastuussa ;D

amy
Alkuperäinen kirjoittaja amy:
Ei ainakaan tuon teksteistä käy ilmi ja jos katsot nimimerkkiä niin huomaat hänen palvovan fallosta
Nyt en oikein tajunnut?
Fallos, Sheila-na-gig tms. jumalataräidin kuvia mitä pakanat palvovat.
Hänen nimimerkkinsähän tituleeraa hänen olevan pakana?

Keittiönoita
No mulla jäi hänen kirjoituksestaan toi Sheila-na-gig sitten lukematta. Mutta minäkin olen pakana eikä mun uskollani ole sen enempää tekemistä falloksen kanssa kuin kristinuskollakaan.

JONSERED Karhunkantaja
No mulla jäi hänen kirjoituksestaan toi Sheila-na-gig sitten lukematta. Mutta minäkin olen pakana eikä mun uskollani ole sen enempää tekemistä falloksen kanssa kuin kristinuskollakaan.
Fallos on iloinen asia! ;)

Vaan ei sitä palvata sovi.

amy
Minä sen kirjoitin, ei hän. Pakanat palvovat jumalataräitiä, joiden symboleja nuo mm. ovat.

mm. Britanniassahan on noita paljon nähtävillä kirkoissakin, joiden paikkoja pakanat ovat pitäneet pyhänä.
Siellä on esimerkiksi Silbury Hilllinä tunnettu valtava esihistoriallinen kumpu ja sitä ympäröivä erikoisen muotoinen vallihauta esittävät raskaana olevaa sheila-na-gigin sivukuvaa.

Joka vuosi 7. elokuuta uutisleivän juhlan aikaan, kun vilja oli kypsä korjattavaksi, paikkakuntalaiset tapasivat kerääntyä tuon kummun juurelle katsomaan, miten äiti maa synnyttää kuunjumalattaren avustamana.
Tuolta paikalta katsottuna näyttää siltä, että Kuu ilmestyy kuin lapsen pää kyyköttävän äidin jalkojen välistä. Kuu nousee kummun laelle kuin vatsallaan ja näyttää siltä kuin se imettäisi lastaan. Samaan aikaan Kuun kuvajainen vallihaudan vedessä näyttää virtaavalta maidolta.

Jos sinäkin olet pakana, niin miten on mahdollista ettet ole tietoinen omasta uskonnostasi ollenkaan? Mitä sitten palvot, kun en ole kuullut pakanojen palvovan muuta kuin jumalataräitiään?

Keittiönoita
Jos sinäkin olet pakana, niin miten on mahdollista ettet ole tietoinen omasta uskonnostasi ollenkaan? Mitä sitten palvot, kun en ole kuullut pakanojen palvovan muuta kuin jumalataräitiään?
Koska pakanauskontoja on kymmeniä :) Mä olen suomenuskoinen, joten mulla on sen uskon mukaiset jumalat.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Hauskaa, että tunnistit wiccan :) Mä olen ollut jo 12 v, tämä on mulle sekä elämäntapa, että uskonto
Kuullosti kovin tutulta ajatuksesi ja näkemyksesi asioista :) Meidän perheessä on parhaimmillaan ollut kolmea eri uskontoa eli jokaisella perheenjäsenellä omansa.

amy
Koska pakanauskontoja on kymmeniä :) Mä olen suomenuskoinen, joten mulla on sen uskon mukaiset jumalat.
En ole kuullutkaan muista pakanoista kuin näistä, jotka elivät kristittyjen kanssa rinnakkain aina mustan surman aikoihin saakka. Kirkkokalenterista poistettiin pakana juhlat sen jälkeen ja teidän luonnon jumala Pan, muutettiin demoniksi nimeltä Lucifer, mikä ei ollut kovin kiva temppu, koska teidän kuunjumalattaren puoliso muutettiin valontuojasta langenneeksi enkeliksi ja teidät tuomittiin noidiksi, mikä on kerettiläisyyden häpeällisin muoto.
On hienoa, että olette yhä voimissanne, mutta paljon on näemmä kuollut tiedän muististanne, jos ette juuriannekaan enää tunnista ettekä jumalianne :(

Keittiönoita
En ole kuullutkaan muista pakanoista kuin näistä, jotka elivät kristittyjen kanssa rinnakkain aina mustan surman aikoihin saakka. Kirkkokalenterista poistettiin pakana juhlat sen jälkeen ja teidän luonnon jumala Pan, muutettiin demoniksi nimeltä Lucifer, mikä ei ollut kovin kiva temppu, koska teidän kuunjumalattaren puoliso muutettiin valontuojasta langenneeksi enkeliksi ja teidät tuomittiin noidiksi, mikä on kerettiläisyyden häpeällisin muoto.
On hienoa, että olette yhä voimissanne, mutta paljon on näemmä kuollut tiedän muististanne, jos ette juuriannekaan enää tunnista ettekä jumalianne :(
Sulla on sitten ollut aukko sivistyksessä, ei sen kummempaa. Pakanauskontoja on paljon ja vaikka jotkin piirteet niissä on samankaltaisia, niin monet myös hyvin erilaisia. Esimerkiksi Australian aborginaalien usko on varsin erilainen kuin vaikka Siperian shamaaneilla, Etelä-Amerikan atsteekeilla tai Yhdysvaltain intiaaneilla. Ja heillä on ollut uskonsa jo paljon ennenkuin olivat kuulleetkaan kristinuskosta yhtään mitään.

-
Hauskaa, että tunnistit wiccan :) Mä olen ollut jo 12 v, tämä on mulle sekä elämäntapa, että uskonto
Kuullosti kovin tutulta ajatuksesi ja näkemyksesi asioista :) Meidän perheessä on parhaimmillaan ollut kolmea eri uskontoa eli jokaisella perheenjäsenellä omansa.
Kuulostaa hyvältä! Mieheni ei ole kiinnostunut mistään uskonnoista, poikanikaan ei ole, mutta tyttöni on kiinnostunut wiccalaisuudesta. Tosin, sen mielenkiinto häipyi hieman kun vinkui päästä Drawing down the moon- rituaaliin ja päästin. Alkoi jo alussa tuskailla, että hiton tylsää. Lähetin sen sitten pois :D

amy
Sulla on sitten ollut aukko sivistyksessä, ei sen kummempaa. Pakanauskontoja on paljon ja vaikka jotkin piirteet niissä on samankaltaisia, niin monet myös hyvin erilaisia. Esimerkiksi Australian aborginaalien usko on varsin erilainen kuin vaikka Siperian shamaaneilla, Etelä-Amerikan atsteekeilla tai Yhdysvaltain intiaaneilla. Ja heillä on ollut uskonsa jo paljon ennenkuin olivat kuulleetkaan kristinuskosta yhtään mitään.
Mutta eihä nuo luettelemasi asiat liity pakananoihin? Pakanathan ovat alunperin englannin saarelta ja sen lähiympäristöstä, ei se uskonto ole voinut levitä noin laajalle siihen aikaan?

Keittiönoita
Kuulostaa hyvältä! Mieheni ei ole kiinnostunut mistään uskonnoista, poikanikaan ei ole, mutta tyttöni on kiinnostunut wiccalaisuudesta. Tosin, sen mielenkiinto häipyi hieman kun vinkui päästä Drawing down the moon- rituaaliin ja päästin. Alkoi jo alussa tuskailla, että hiton tylsää. Lähetin sen sitten pois :D
Ihana :D Meillä tosiaan oli yhdessä vaiheessa perheessä evlut, wicca ja suomenuskoinen. Juhlia ainakin riitti, kun kaikkien kolmen uskon mukaisia juhlapäiviä vietettiin. Nyt minä ja tyttö ollaan suomenuskoisia ja poika ateisti-suomenuskoinen. Kallistumassa tosin suomenuskoisuuteen päin.

Yhteistyössä