Minä löysin Jumalan!

• Viestiketjun aloittaja pelastettu
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
Kyllä mä sen meinaan hankkia :)
muista, että grace ja muut uskikset sanovat ne hyvät raamatunkohdat mitä lukea. oikeasti et voi olla uskovainen jos et lue koko raamattua, muutakin kun lemppari-ihkukohdat. :xmas:
etenkin vt on täynnä herkullisia jumalan päähänpistoja ja määräyksiä. ja kuten raamatussa sanotaan, jumala ei muutu.

ps. kai muistat olla saastainen 60 päivää tytön synnyttämisen jälkeen, 30 päivää pojan synnyttämisen jälkeen ja 7 päivää kuukautisten aikaan? jumalasi käskee niin. :saint:
Raamattu on ihmisen kirjoittamaa. Mä kuuntelen enemmänkin sitä mitä Jumala puhuu mulle.
eli et usko raamattuun? jos uskoisit raamattuun niin uskoisit myös noihin jumalisiin määräyksiin..

Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Jeesuksen kuolema ristillä, trolliseni.Pitäshän sun nyt se tietää. :heart:
eli jumala siis muuttui sillä, että poikansa kitui ristillä? :eek:
ennen ristiä:

- naiset saastaisia oksettavia iljetyksiä

samantien jessen delaamisen jälkeen:

- naiset arvokkaita (vaikka eivät saa puhua seurakunnassa)

oliko jumalallas tilapäinen mielenhäiriö vai mikä siihen iski? sadismi? sovinismi? feminismi?

ap
Mä nyt oikeesti ihmetteln, että MIKÄ siinä uskoontulossa on niin kauheaa niitten mielestä jotka ei usko?
Mä en yritä käännyttää, mä en pakota lukemaan jne, mut silti tietyt tyypit jaksaa tulla tähän ketjuun laukomaan omia totuuksiaan... Teidän totuutenne on teidän totuutenne ja sen saatte pitää. En mäkään tuu teidän ketjuihin ivaamaan tai käännyttämään niin en jaksa ymmärtää miksi te tuutte mun ketjuun.

Mä nyt oikeesti ihmetteln, että MIKÄ siinä uskoontulossa on niin kauheaa niitten mielestä jotka ei usko?
Mä en yritä käännyttää, mä en pakota lukemaan jne, mut silti tietyt tyypit jaksaa tulla tähän ketjuun laukomaan omia totuuksiaan... Teidän totuutenne on teidän totuutenne ja sen saatte pitää. En mäkään tuu teidän ketjuihin ivaamaan tai käännyttämään niin en jaksa ymmärtää miksi te tuutte mun ketjuun.
:D Eikö olekin ihmeellistä B)
Ja aina on Lunis ja trolli housun puntissa roikkumassa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Uudi:
Alkuperäinen kirjoittaja aino:
Kuinka se tapahtui se uskoon tulo? Kun vaikka kuinka rukoilen että minäkin saisin Jumalan ohjaamaan elämääni mutta ei se vaan minusta välitä..Voisitko rukoilla joku päivä minun puolestani että jumala huomaissi minutkin?
Tahtoisin elää niinkuin Jumala haluaa...
Kyllä Jumala kuulee sinuakin. Vastaus tulee ajallaan. Pyydä syntejäsi anteeksi ja Jeesusta tulemaan sydämeesi asumaan, niin olet uskoon siitä se lähtee.
Aloita lukemaan raamattua Johanneksen evankeliumista ja etsi sopiva kristillinen seurakunta. Siunausta sinulle. :hug:
Mulla ei oo ees Raamattua :/ Hävitin se joskus.
Ehkä hankin uuden tilalle, ehkä en. Tekeekö se musta huonomman?
Ei se tee sinusta yhtään huonompaa, mutta kantsii hankkia se. Siellä neuvotaan kuinka pysyä tiellä ja sieltä saa myös paljon lohdutusta ja voimaa.
sana pitää sinut tiellä ja ravitsee alkanutta uskoa.

ap
Joo no en mä jaksais roikkua ketjuissa, joitten asia ei mua kosketa :D
Että kummasti riittää joillain mielenkiintoa tähän uskomiseen, vaikka niin ollaan sitä vastaan :D

seurakunta
Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
eli et usko raamattuun? jos uskoisit raamattuun niin uskoisit myös noihin jumalisiin määräyksiin..
Mitä pädet, kun et kerran tiedä mistä puhut!
Jos olisit raamattua lukenut, niin tietäisit että Vapahtajan sanat opettavat, että laki voidaan jakaa kolmeen osaan. Osa on peräisin Jumalalta ja hänen lainsäädännöistään, osa taas Moosekselta, sillä hän ei antanut lakia juuri sellaisena kuin jumala itse sen hänelle välitti, vaan teki myös joitakin omien ajatustensa innoittamana. Osa laista on taas puolestaan peräisin kansan vanhimmilta, joiden voidaan havaita alussa myös lisänneen joitakin omia käskyjä.

Vapahtaja mm. osoitti, että lakiin on lisätty vanhimpien perinnäissääntöjä. Hän sanoo: "Jumala sanoi: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi, jotta sinun kävisi hyvin.'" Sitten hän sanoo vanhimmille: "Mutta te opetatte: 'Sen, mitä sinun piti saada minulta, olen luvannut uhrilahjaksi.' Näin te olette perinnäissäännöillänne tehneet tyhjäksi Jumalan lain."

"Tästä Jesaja julisti näin:
Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta sen sydän on kaukana minusta.
Turhaan he minua palvelevat, kun opettavat oppejaan, ihmisten tekemiä käskyjä."

Jeesus tuli tekemään tyhjäksi ja kumoamaan nuo käskyt. Jeesus käski 'rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi' ja sanoi sen olevan tärkein käsky ylitse muiden.
Tuota sanotaan myös uudeksi liitoksi ja siten vt:n juttuja ei pidä ottaa noin vakavasti kuten sinä otat mitä kuulopuheissa olet kuullut.

Lunatic
Että kummasti riittää joillain mielenkiintoa tähän uskomiseen, vaikka niin ollaan sitä vastaan :D
Kyllä tämän jaksaa, jos ottaa hyvän asennon.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Kyllä tämän jaksaa, jos ottaa hyvän asennon.
Mutta onhan se vähän säälittävää vaahdota tällaisessa ketjussa. Taitaa kuitenkin uskonasiat vähän kiinnostaa kun jaksaa näistä aina olla kirjoittelemassa...

pässi--->
Ne löytävät kyllä rienauksensa seuraamukset edestään, tuomiolta ei säästy vaikka ei uskoisikaan =)

Pakana
Enhän mä ivaakaan. Kysyin vaan, miksi kristinuskon Jumala pitää aina "löytää". Ja miksi se olisi sen erityisempi, kuin mun Jumalani ja Jumalattareni, joihin olen uskonut koko ikäni. Etkä vastannut tähänkään.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pakana:
Enhän mä ivaakaan. Kysyin vaan, miksi kristinuskon Jumala pitää aina "löytää". Ja miksi se olisi sen erityisempi, kuin mun Jumalani ja Jumalattareni, joihin olen uskonut koko ikäni. Etkä vastannut tähänkään.
Anteeksi, en oo nähny tota kysymystä :)
Siksi mun piti se löytää, kun mulla ei oo koskaan ollu uskontoa tai Jumalaa :)
Ja mun Jumalani ei oo sen suurempi kuin sunkaan. Toki mulle se on suurempi, mutta sulle sun jumalasi on tietty suurempia.
Mä kun satun uskomaan että ihmisen kuoleman jälkeen kukin kohtaa oman jumalansa. Ja mun mielessä kaikki jumalan kulminoituu yhteen Jumalaan.

Lunatic
Mutta onhan se vähän säälittävää vaahdota tällaisessa ketjussa. Taitaa kuitenkin uskonasiat vähän kiinnostaa kun jaksaa näistä aina olla kirjoittelemassa...
Kiinnostaa ne siinä mielessä, että ne ärsyttää sopivasti. Kuka nyt laimeessa ja pumpulisessa ketjussa jaksaa roikkua ja peesailla, uskonnoista saa sopivasti kiksejä. "Teidän" kanssa saa vääntää ja kääntää vaikka maailman tappiin.. :xmas:

Yhteistyössä