Minä löysin Jumalan!

• Viestiketjun aloittaja pelastettu
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta onhan se vähän säälittävää vaahdota tällaisessa ketjussa. Taitaa kuitenkin uskonasiat vähän kiinnostaa kun jaksaa näistä aina olla kirjoittelemassa...
Kiinnostaa ne siinä mielessä, että ne ärsyttää sopivasti. Kuka nyt laimeessa ja pumpulisessa ketjussa jaksaa roikkua ja peesailla, uskonnoista saa sopivasti kiksejä. "Teidän" kanssa saa vääntää ja kääntää vaikka maailman tappiin.. :xmas:
Jep jep...

Pakanalle Jumala kutsuu jokaista ihmistä tämän elinaikana. Se "löytäminen" on vaan sitten sitä, kun vastaa Jumalan kutsuun. Raamatun mukaan ei ole muita jumalia, kuin kristinuskon Jumala ja hän on antanut poikansa meidän edestämme. Siis uskoa ei tarvitse ansaita, vaan sen saa lahjaksi.

Muissa uskonnoissa täytyy koko ajan lepytellä jumalaa/jumalia ja elää jonkinlaisessa suorituksessa jumalaan nähden, jos sitten pelastuisi.

Keittiönoita
Onneksi olkoon ap :flower: Uskoon tulemisessa - olipa se uskonto/usko mikä tahansa - ei ole mitään pahaa, jos se antaa uskojalleen sisäisen mielenrauhan ja tahdon elää uskonsa mukaisesti. Jos muut pitävät uskovaista hurahtaneena, niin se on niiden muiden ongelma :)

pässi-->
Alkuperäinen kirjoittaja Pakana:
Enhän mä ivaakaan. Kysyin vaan, miksi kristinuskon Jumala pitää aina "löytää". Ja miksi se olisi sen erityisempi, kuin mun Jumalani ja Jumalattareni, joihin olen uskonut koko ikäni. Etkä vastannut tähänkään.
Anteeksi, en oo nähny tota kysymystä :)
Siksi mun piti se löytää, kun mulla ei oo koskaan ollu uskontoa tai Jumalaa :)
Ja mun Jumalani ei oo sen suurempi kuin sunkaan. Toki mulle se on suurempi, mutta sulle sun jumalasi on tietty suurempia.
Mä kun satun uskomaan että ihmisen kuoleman jälkeen kukin kohtaa oman jumalansa. Ja mun mielessä kaikki jumalan kulminoituu yhteen Jumalaan.
Vastasithansä siihen kysymykseen?

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mä en tajua, että se Jumala pitää aina "löytää", aina kun on kristinuskosta kyse. Kyllä mulla on olleet samat Jumalat ja Jumalattaret ihan kakarasta asti ja tulee olemaankin, siihen asti kuin kuolen.
No kun mulla ei oikein oo ollu mitään Jumalaa.
Tuossa toi sun vastaus, pakana itse ei sitä vastausta vaan nähnyt.

lpktk
Minä, vanha seurakuntanuori, menetin uskoni (joitain vuosia sitten). Nyt ajattelen sen vapautumisena. Olen ateisti.

Haluan ihmisille hyvää.
En tunnusta synnin olemassaoloa.
Olen iloinen perheestäni ja ystävistäni.
Olen yhteisöllinen.
Olen iloinen puolestasi.

vieras
Ei se mikään ihmekään ole, että huippuälykkäiden joukossa on vain hyvin vähän uskossa olevia ihmisiä. Uskominen satuolentoihin vaatii tiettyä "järjettömyyttä" tai järjenkäytön kyvyttömyyttä. Kunnon keskustelukin uskossa olevan kanssa yleensä tyrehtyy viimeistään siinä vaiheessa, kun tämän "hihhulin" perustelut vaikeisiin kysymyksiin ovat: "No niin sanotaan raamatussa" (jumala ei muuten kirjoittanut raamattua, pienenä huomautuksena vaan) tai "Se on jumalan tahto". Nämä perustelut ovat kuin seinä, eikä ole enää mitään mahdollisuutta hedelmälliseen keskusteluun. Se on sanottava, että älykkään uskossa olevan ihmisen kanssa olisi joskus mukava vaihtaa ajatus jos toinenkin =)

ps. se "j" ei ole kirjoitusvirhe.

seurakunta
Alkuperäinen kirjoittaja Uudi:
Muissa uskonnoissa täytyy koko ajan lepytellä jumalaa/jumalia ja elää jonkinlaisessa suorituksessa jumalaan nähden, jos sitten pelastuisi.
Samaa lepyttelyähän sekin on jos pitää anoa armahdusta, ettei joutuisi ikuiseen tuleen ja kadotukseen. Ei se ole rakastamista, jos alkaa ihmisiä lajitella kahteen eri ryhmään, toisen ryhmän oikealle puolelle ja vasemmalle puolelle ne jotka joutuvat kärsimään ikuisesti vailla toivoa pelastuksesta.

Minun uskoni jumalani, joka myös löytyy mm. Jeesuksen opetuksista, ei uhraa ketään kadotukseen vaan rakastaa pyyteettömästi kaikkia vaikkakin kärsii ihmisen mukana hänen tekojensa tähden.
Jokainen kuitenkin tekonsa sovittaa ajallaan ja joutuu tuomiolle

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei se mikään ihmekään ole, että huippuälykkäiden joukossa on vain hyvin vähän uskossa olevia ihmisiä. Uskominen satuolentoihin vaatii tiettyä "järjettömyyttä" tai järjenkäytön kyvyttömyyttä. Kunnon keskustelukin uskossa olevan kanssa yleensä tyrehtyy viimeistään siinä vaiheessa, kun tämän "hihhulin" perustelut vaikeisiin kysymyksiin ovat: "No niin sanotaan raamatussa" (jumala ei muuten kirjoittanut raamattua, pienenä huomautuksena vaan) tai "Se on jumalan tahto". Nämä perustelut ovat kuin seinä, eikä ole enää mitään mahdollisuutta hedelmälliseen keskusteluun. Se on sanottava, että älykkään uskossa olevan ihmisen kanssa olisi joskus mukava vaihtaa ajatus jos toinenkin =)

Saatat olla ihan oikeassa. Mä tosin en ole vielä toistaiseksi kokenut menettäneeni mitään, vaikka en olekaan huippuälykäs. Ehkä uskovaiset ovat ihan tyytyväisiä taviksinakin? En tiedä.

ap

Jos mun pitää valita älykkyyden ja onnellisuuden välillä niin mä valitsen onnellisuuden.
yli 130 äo ei tuonut mulle onnea, Jumala toi. Muuta mun ei tarvii tietää.
Ja mä en perustele, tai ees pysty pperustelemaan, uskoni asioita muilta kuin omalta kantiltani.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja seurakunta:
Samaa lepyttelyähän sekin on jos pitää anoa armahdusta, ettei joutuisi ikuiseen tuleen ja kadotukseen. Ei se ole rakastamista, jos alkaa ihmisiä lajitella kahteen eri ryhmään, toisen ryhmän oikealle puolelle ja vasemmalle puolelle ne jotka joutuvat kärsimään ikuisesti vailla toivoa pelastuksesta.

Minun uskoni jumalani, joka myös löytyy mm. Jeesuksen opetuksista, ei uhraa ketään kadotukseen vaan rakastaa pyyteettömästi kaikkia vaikkakin kärsii ihmisen mukana hänen tekojensa tähden.
Jokainen kuitenkin tekonsa sovittaa ajallaan ja joutuu tuomiolle
Mun täytyy myöntää, että en ole omaa Jumalkäsitystäni voinut kunnolla vielä edes muodostaa koska asia on mulle niin uusi.
Tällä hetkellä mulle riittää se että uskon.

Ihminen tekee itse valinnan meneekö kadotukseen vai ei. Jos valitset Jeesuksen menet taivaaseen, jos käännät selkäsi Hänelle, Hän kääntää sinulle. Miksi Herran pitäisi suosia sitä, joka ei välitä Hänestä maailmassa mitään, pilkaa ja haukkuu vaan.

Ei sitä armoa koko ajan tarvi anoa. Pyydät vaan syntejäsi anteeksi. Esim. muslimit joutuu tehdä koko ajan määrättyjä rituaaleja Allahille. Pelastusvarmuus ei siis ole 100 %
Minulta taas Jumala ei vaadi pelastukseen mitään tekoja tai rituaaleja, vaan se on lahja.
Eihän sitä tietysti miten sattuu voi uskovana elää ja jatkaa syntielämää, mutta kun rakastat lähimmäistäsi ja Jumalaa, niin laki on täytetty.
Eikä haluakaan tehdä pahaa, kun on uskossa, mutta ei sitä täällä vielä enkeliksi tule. Lankeaa vaikka kuinka yrittää, mutta Jeesus ei heitä vilpitöntä kilvoittelijaa ulos, vaan antaa anteeksi, kun katuu.

seurakunta
Mun täytyy myöntää, että en ole omaa Jumalkäsitystäni voinut kunnolla vielä edes muodostaa koska asia on mulle niin uusi.
Tällä hetkellä mulle riittää se että uskon.
Usko, mutta muista ettet muodosta ajatusta jumalasta, koska sen tehdessäsi menet jo harhaan, yksikään ajatus ei voi jumalaa kuvailla. Sen takia Jeesus ilmoittaakin, että Jumalan tavoittaa hänen kauttaan.
Ihmisellä ei voi olla mitään käsitystä sellaisesta mikä on käsittämätöntä ^^

Vaikka täälläkin useampi on sitä mieltä, että vain raamattua lukemalla voi oppia Jeesuksesta, niin _silti_ kannattaa tutustua aiheeseen paljon laajemmin raamatun ulkopuolella. Eli näihin muihin evankeliumeihin jne. joita ei raamattuun ole koottu.
Jotkin sanovat, että ne eivät ole jumalan sanaa tai oikeita, mutta siitä voi kukin muodostaa itse oman käsityksen niihin tutustumalla. Yhdessäkään Jeesuksen opetukset tai tieto Jumalasta, ei vääristy tai poikkea raamatun opetuksista, joten miksi ne pitäisi olla tabu?

seurakunta
Ihminen tekee itse valinnan meneekö kadotukseen vai ei. Jos valitset Jeesuksen menet taivaaseen, jos käännät selkäsi Hänelle, Hän kääntää sinulle. Miksi Herran pitäisi suosia sitä, joka ei välitä Hänestä maailmassa mitään, pilkaa ja haukkuu vaan.

Ei sitä armoa koko ajan tarvi anoa. Pyydät vaan syntejäsi anteeksi. Esim. muslimit joutuu tehdä koko ajan määrättyjä rituaaleja Allahille. Pelastusvarmuus ei siis ole 100 %
Minulta taas Jumala ei vaadi pelastukseen mitään tekoja tai rituaaleja, vaan se on lahja.
Eihän sitä tietysti miten sattuu voi uskovana elää ja jatkaa syntielämää, mutta kun rakastat lähimmäistäsi ja Jumalaa, niin laki on täytetty.
Eikä haluakaan tehdä pahaa, kun on uskossa, mutta ei sitä täällä vielä enkeliksi tule. Lankeaa vaikka kuinka yrittää, mutta Jeesus ei heitä vilpitöntä kilvoittelijaa ulos, vaan antaa anteeksi, kun katuu.
Tuo kadotukseen joutuminen ja nöyristely tuli kuvioihin, mukaan silloin kun rooma otti kristinuskon omakseen. Ei sitä pidä hyväksyä, jos keran uskoo Jumalan olevan rakkaus. Kristinusko oli paljon sisällöllisempi ja laajempi, ennen kuin se muutettiin vallan pakkokeinoksi kansaa vastaan.
Miksi jatkaa tuota linjaa yhä edelleen, eikä palata siihen Jeesuksen aikaiseen Jumalaan mistä Jeesuskin opetti?

seurakunta
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Ap^^ ei mitään muita evankeliumeja kuin ne mitkä ovat Raamatussa. Tässä taas tää sama tyyppi mikä täällä on sotkemassa =)
Ohan, oli jo ennen raamattua ja on yhä edelleen. Oletko lukenut niitä itse?
Ja mikä sama tyyppi? Minä en ole sotkenut mitään ennen, enkä tosin näe sotkevani nytkään.

seurakunta
Ap^^ ei mitään muita evankeliumeja kuin ne mitkä ovat Raamatussa. Tässä taas tää sama tyyppi mikä täällä on sotkemassa =)
Ohan, oli jo ennen raamattua ja on yhä edelleen. Oletko lukenut niitä itse?
Ja mikä sama tyyppi? Minä en ole sotkenut mitään ennen, enkä tosin näe sotkevani nytkään.
Eikä pelkästään evankeliumeja, materiaalia on paljon laajemmin. Eri kirkkoisien, opettajien ja kristillisyyden edustajien kirjoituksia.
Jos roomalaiset muutti Jeesuksen opetuksista mm. kohdan ylösnousemuksesta, niin eikö asiaan kannattaisi paneutua, koska nyky kirkkokristillisyys kertoo ylösnousemuksen tapahtuvan kuoleman jälkeen, kuten roomalaiset asian muuttivat sen heidän ajamiian tarkoituksia vastaamaan.
Tuossahan on suoranainen virhe, jos asia todella noin on ja Jeesuksen alkuperäisen sanoman vastaisesti.

Pakana
Pakanalle Jumala kutsuu jokaista ihmistä tämän elinaikana. Se "löytäminen" on vaan sitten sitä, kun vastaa Jumalan kutsuun. Raamatun mukaan ei ole muita jumalia, kuin kristinuskon Jumala ja hän on antanut poikansa meidän edestämme. Siis uskoa ei tarvitse ansaita, vaan sen saa lahjaksi.

Mitä sä tiedät pakanauskonnoista?
Ensinnäkään, mun uskonnossani ei ole mitään tarvetta lepytellä mitään jumaluuksia. Enkä myöskään hae mitään pelastusta, koska mun uskonnossa ei uskota pelastukseen. Vaan siihen, että jokainen ihminen vastaa omista teoistaan ihan itse.

seurakunta
Alkuperäinen kirjoittaja Pakana:
Mitä sä tiedät pakanauskonnoista?
Ensinnäkään, mun uskonnossani ei ole mitään tarvetta lepytellä mitään jumaluuksia. Enkä myöskään hae mitään pelastusta, koska mun uskonnossa ei uskota pelastukseen. Vaan siihen, että jokainen ihminen vastaa omista teoistaan ihan itse.
Ei uskossasi ole mitään väärää, oikeille urille ajaudut jokatapauksessa väistämättä. Siinä olet jo nyt oikeassa, että jokainen vastaa omista teoistaan itse

seurakunta
Ei, ainoastaan Raamattu.
Niin, koska jumalahan sen kirjoitti? Kai edes tiedät milloin ja ketkä nykyisen raamatun kokosi?
Tulihan se roomalaiskatolinenkirkko tuossa esiin, vaikka en sitä suoraan maininnutkaan.
Roomalaisilta alkoi usko loppua ja vanhat jumalat hyljättiin, kristinusko oli voimakas ja sai kansan huomion. Toki se voimakas oli, koska oli ainoa oikea.
Siitä roomalaiset teki jatkumon vallalleen ja hyvin onnistuivat. Ne jotka totuuden tunsivat, kukistettiin, silti totuus oikeasta kristinuskosta ei kuollut vaan mm. ruusuristiläiset sitä valvoi. Oikeaa kristinuskoa muokattiin, jotta voitiin sen varjolla kansaa hallita instituutiona. Sama usko on yhä valloillaan nykykirkossa.

Keittiönoita
Tulihan se roomalaiskatolinenkirkko tuossa esiin, vaikka en sitä suoraan maininnutkaan.
Roomalaisilta alkoi usko loppua ja vanhat jumalat hyljättiin, kristinusko oli voimakas ja sai kansan huomion. Toki se voimakas oli, koska oli ainoa oikea.
Siitä roomalaiset teki jatkumon vallalleen ja hyvin onnistuivat. Ne jotka totuuden tunsivat, kukistettiin, silti totuus oikeasta kristinuskosta ei kuollut vaan mm. ruusuristiläiset sitä valvoi. Oikeaa kristinuskoa muokattiin, jotta voitiin sen varjolla kansaa hallita instituutiona. Sama usko on yhä valloillaan nykykirkossa.
Monet uskonnot ovat vuosisatojen varrella muuttuneet. Erityisesti ne, joita on käytetty vallan välineenä.

Yhteistyössä